خانه و سبک زندگی

آموزش نحوه تعمیر انواع مدل یخچال

یخچال ها یکی از مهم ترین وسیله های برقی خانه محسوب می شوند که نبود آن ها مشکلاتی از قبیل فاسد شدن مواد غذایی و نداشتن ای خنک را به همراه دارد و لذا باید در هنگام خرابی و مشکلات آن هرچه سریع تر اقدام به تعمیر آن کنید تا یخچال دچار آسیب نشوند و در نتیجه در این مطلب به نحوه تعمیر یخچال امرسان، نحوه تعمیر یخچال هیمالیا و اسنوا، پارس و غیره می پردازیم تا با آموزش تعمیر یخچال فریزر آشنا شوید و بتوانید در خانه یخچال خود را عیب یابی و در نتیجه تعمیر نمایید.

 

یخچال یکی از ابزارهای ضروری در هر خانه ای می باشد که در بازار در برند های خارجی و ایرانی ارائه شده است و دارای قابلیت ها و امکانات مختلفی می باشند، لذا یخچال ها در مدل های دوقلو و تکی در بازار ارائه شده اند و لازم به ذکر است که یخچال ها دارای موتور قوی هستند اما ممکن است بر اساس استفاده نادرست یا موارد دیگر دچار عیب و ایراد های شوند که نیاز به تعمیر داشته باشند لذا قصد داریم در این درس به آموزش تعمیرات یخچال و فریزر بپردازیم و نحوه تعمیر یخچال پارس و برند های دیگر را بیان نماییم.

در ادامه به بیان نحوه تعمیر یخچال امرسان می ‌پردازیم و راه ‌حل‌هایی برای تعمیر این یخچال ارائه می‌ دهیم تا بتوانید یخچال را عیب یابی کنید و در نهایت اگر نیاز به تعویض یا تعمیر ابزار های دستگاه یخچال داشت آن را تعویض نمایید.

ترموستات یخچال مدل 512

ترموستات یخچال مدل 512
ابعاد بسته‌بندی
۱۲x۴ سانتی‌متر

آموزش تعمیر یخچال و فریزر

یکی از ایراد های اساسی و رایج یخچال این است که یخچال کار نکند لذا در وهله اول باید پرهیز برق را بررسی نمایید تا از اتصال دو شاخه یخچال به پریز برق اطمینان حاصل کنید و اگر پریز برق یخچال متصل است، باید برق پریز را چک نمایید و اگر پریز به برق متصل نبود باید با یک برقکار تماس بگیرید و برق پریز را متصل نمایید. اما اگر دو شاخه را به پریز متصل کردید اما مجددا یخچال کار کرده باید دو شاخه و رابط یخچال را بررسی کنید، لذا برای این کار باید دو شاخه یخچال را از پریز برق بکشید و با استفاده از موبایل متر به تست کردن سیم و دو شاخه یخچال بپردازید تا عیب آن را بیابید و اگر متوجه شدید که سیم یا دو شاخه یخچال خراب است باید در اولین فرصت دو شاخه یا سیم یخچال را تعویض یا تعمیر نمایید لذا اگر در این کار حرفه ندارید با یک متخصص تماس بگیرید.

با خواندن آموزش تعمیرات یخچال و فریزر موجب می شود که بتوانید مشکلات یخچال فریزر خود را عیب یابی کنید و اگر نیاز به تعمیر داشته به تعمیر آن بپردازید.

از دیگر دلایل کارکردن یخچال می تواند مشکل در ترموستات یخچال باشد که باید به بررسی ترموستات یخچال بپردازید و لذا اگر تشخیص دادید که ترموستات یخچال خراب است باید ترموستات را تعمیر یا تعویض نمایید. رله استارت یخچال یکی قطعه بسیار مهم در یخچال می باشد که اگر خراب باشد موجب می ‌شود یخچال کار نکند لذا این قطعه وظیفه مهمی دارد که و لذا وظیفه آن روش کردن یخچال است و اما اگر یخچال روشن نشد باید به رله استارت یخچال مراجعه نمایید و اگر رله استارت یخچال خراب باشد باید در اولین فرصت اقدام به تعویض آن نمایید، لذا امر قطعات دیگر یخچال مانند رله بار یا کمپرسور یا موتور خراب هستند باید آن ها را تعمیر یا اگر نیاز بود تعویض نمایید، لذا پیشنهاد می شود که اگر در تعمیر یخچال هیچ تخصص و حرفه ای ندارید می توانید از یک تعمیر کار با فردی که در تعمیر یخچال تبحر دارد کمک بگیرید و یخچال خود را تعمیر نمایید.

ترموستات یخچال و فریزر مدل ویترینی کد TSC-093C

ترموستات یخچال و فریزر مدل ویترینی کد TSC-093C
ابعاد بسته‌بندی
۸x۶x۱۴ سانتی‌متر

آموزش تعمیر یخچال ویترینی

در این مطلب به آموزش تعمیرات یخچال ویترینی و صنعتی هم می پردازیم و با ما همراه باشید تا مشکلات آن ها آشنا شوید.

یکی از آسیب ‌های یخچال های ویترینی صنعتی می ‌تواند مشکل در تنظیم دمای آن ها باشد لذا اگر دمای آن ها تنظیم نیست و موجب یخ زدگی یا برف در داخل یخچال می شود. یکی دیگر از مشکلات یخچال های صنعتی و ویترینی ایجاد سر و صدا است که باید اپراتور را بررسی کنید که اگر نیاز به تعمیر داشت از یک تکنسین یا تعمیرکار کمک بخواهید.‌

از دیگر دلایل کار کردن مداوم یخچال می تواند سرمای زیاد باشد که باید ترموستات را تنظیم نمایید .

 

اگر در هنگام عیب یابی یخچال خود متوجه شدید که سیم های ترموستات به هم متصل شده اند باید ترموستات را تست کنید و کلیدی که ترموستات را روشن و خاموش می کند را قطع و وصل کنید و لذا اگر ترموستات خراب بود آن را تعویض کنید و اگر قابل تعمیر بود آن را تعمیر نمایید.

اگر ترموستات و موتور یخچال سالم است باید رله استارت را چک نمایید و اگر رله استارت یخچال خراب است که باید رله استارت مناسب یخچال خود را از فروشگاه فروش یدک و قطعات یخچال خریداری نمایید و لذا اقدام به تعویض آن کنید، و اما اگر مشکل از رله بار  است  باید آن را تعویض کنید .

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

سنسور یخچال مدل ترموستات دانفوس کد B62022

سنسور یخچال مدل ترموستات دانفوس کد B62022
سایر توضیحات
نام ترموستات همواره در کنار قطعه ی مهم موتور شنیده می شود. این بخش از یخچال وظیفه ی کنترل بالا و پایین شدن دمای محیط یخچال را در مسیر فعالیت کمپرسور یا همان موتور بر عهده دارد. در واقع این ترموستات یخچال است که با متعادل سازی دمای محیط یخچال، مواد غذایی درون دستگاه را در بهترین حالت خود نگه می دارد.
ابعاد بسته‌بندی
۱۰x۸x۵ سانتی‌متر

اما یکی دیگر از مشکلات یخچال های خانگی کار کردن مداوم و پیوسته آن ها  است لذا ممکن است یخچال در هنگام کار کردن سر و صدا داشته باشد که در این هنگام باید یخچال را از برق بکشید و کندانسور دستگاه ‌های یخچال را بررسی کنید که اگر مواد ضایعاتی بر روی آن جمع شده است که باید آن را پاکسازی کنید اما بعد از پاکسازی کردن کندانسور یخچال اگر مجدداً یخچال ایجاد سر و صدا کرد و دائم کارکرد باید دمای آن را چک کنید اگر دمای یخچال زیاد بود که باید دما را تنظیم نمایید، اما اگر بعد از تنظیم دما متوجه شدید که یخچال سرو صدا می کند باید به بررسی فن های کندانسور و فن اواپراتور بپردازید و مشکل را پیدا کنید و اگر یکی از فن ها مذکور دچار ایراد باشد باید آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

نشتی آب یکی از مشکلات رایج و متداول در یخچال های فریزر خانگی می باشد و عموما برای همه افراد می تواند دردسر ساز باشد، لذا دلیل آن هم می توان بسته شدن تخلیه یخ یا رسوب زدگی لوله های آب در یخچال خانگی باشد که باید باید لوله های یخ زدا را تمیز کنید تا مشکل حل شود، لذا توجه کنید که باید یخچال را از پریز بکشید تا ایجاد برق نکند.

تجمع یخ در یخچال فریزر یکی دیگر از مشکلات همه افراد است که وقتی یخ در فریزر زیاد باشد درب فریزر بسته نمی شود و لذا برای حل این مشکل باید فریزر را تمیز کنید.

یکی از دلایل یخ بستن فریزر می تواند خراب بودن نوار یخچال باشد که باید نوار یا درزگیر آن را خریداری کنید و به تعویض آن بپردازید.

فن یخچال مدل 16wمناسب برای کندانسور همه ی یخچال ها

فن یخچال مدل 16wمناسب برای کندانسور همه ی یخچال ها
ابعاد
۱۰x۸x۱۰ سانتی‌متر
وزن
۱۰۰۰ گرم
جنس
آهن

یخچال ها انواع مختلفی دارند و لذا علاوه بر اینکه از یخچال ها در خانه ها استفاده می شود در اکثر رستوران ها و کافی شاپ ها و غیره از آن استفاده می کنند، لذا ممکن است در طول استفاده از یخچال با مشکلات و خرابی های رو به رو شوند که با تعمیر آن ها مشکلات یخچال حل می شود.

یکی از عیب های چه همه افراد در هنگام استفاده از یخچال فریزر خود با آن مواجه هستند وجود به در یخچال است که باید بگوییم که در فصول مختلف سال یخچال ها باید متناسب با دمای محیط تنظیم شوند یعنی در دمای یخچال در زمستان با دمای یخچال در تابستان کاملا متفاوت است و لذا ممکن است دمای  یخچال شما زیاد باشد و در نهایت منجر به یخ زدگی آن ها شود، اما از دیگر مشکلات آن ممکن است ترمیستور یخچال خراب باشد که اگر تشخیص دادید که ترمیستور یخچال فریزر خراب است باید اقدام به تعویض یا تعمیر آن نمایید، البته باید این را هم ذکر کنیم که وجود کرد و غبار با مواد اضافه بر روی کندانسور یخچال می تواند موجب یخ زدگی یخچال ها شوند.

فن يخچال سايد باي سايد مدل DA31-00146E

فن يخچال سايد باي سايد مدل DA31-00146E
ابعاد
۵x۵x۳ سانتی‌متر
وزن
۲۰۰ گرم
جنس
پلاستیک

از دیگر مشکلات یخچال ها میتواند داغ شدن آن ها باشد لذا باید به ترموستات مراجعه نمایید و اگر ترموستات درست تنظیم نشده باشد موجب داغ شدن موتور یخچال می شود که باید به تنظیم درست تماس بپردازید و لذا اگر در این کار تخصصی ندارید می ‌توانید از یک تعمیرکار کمک بخواهید اما اگر درست تنظیم شده بود می توانید به کمپرسور و اگر مشکل در کمپرسور نبود کندانسور یخچال را بررسی کنید ممکن است مشکل در کندانسور داغ شدن موتور یخچال شده است علت دیگر داغ شدن موتور یخچال ها باشد.

فن یخچال یکی دیگر از قطعات مهم یخچال است که اگر کار نکند موجب آسیب دیدن به موتور یخچال می شود لذا اگر متوجه شدید فن یخچال شما کار نمی ‌کند باید از یک متخصص کمک بخواهید و اگر فن قابل تعمیر بودن آن را تعمیر کنید و لذا اگر قابل تعویض بود که باید آن را تعویض کنید و به این هم توجه کنید که اگر بر روی پره های فن یخچال شما گرد و غبار وجود داشته باشد یا فن یخچال فرسوده باشد موجب خراب شدن آن می شود که پیشنهاد می کنیم هر چه سریعتر فن جدید را جایگزین حفره خراب شده نمایید تا به موتور یخچال آسیبی وارد نشود و موجب خراب شدن یخچال نشود.

بسته نشدن درب یخچال دیگر از مشکلاتی است که بیشتر کاربران و هنگام استفاده از یخچال با آن مواجه هستند لذا باید بگویم اگر درب یخچال بسته نشد و باید نوار دور یخچال را مورد بررسی قرار دهید اگر نبارد دچار آسیب دیدگی شده است باید هر چه سریعتر آن را تعویض نمایید، لذا گاهی اوقات ممکن است نوار دور درب یخچال سالم باشد اما درب یخچال به خوبی بسته نشود لذا باید بگویم که ممکن است حجم مواد غذایی که در یخچال می گذارید زیاد تر از گنجایش یخچال باشد و موجب بسته نشدن درب یخچال شما شود.

صدای یخچال ممکن است برای همین خوشایند باشد، زیرا باعث اخلال در آرامش می شود که یخچال شما سر و صدا ایجاد می کند حتما باید به بررسی آن بپردازید تا علل ایجاد سر و صدای آن را بیابید لذا یکی از عواملی که ممکن است باعث ایجاد سر و صدا یخچال شود مشکل از لوله های کمپرسور باشد یا حتی ممکن است کندانسور یخچال ایراد داشته باشند و همچنین باید بگوییم اگر فن کندانسور دستگاه شما دچار ایراد شده باشد که باید آن را تعمیر نمایید لذا اگر در این کار تخصص ندارید از تعمیر آن پرهیز کنید و تعمیر آن را به یک متخصص بسپارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن