خودرو

آموزش نحوه تعمیر باتری اتمی، ساده و کم هزینه در خانه

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

نحوه تعمیر باتری اتمی به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی اقدام  به تعمیر باتری اتمی کنید. باتری اتمی در خودرو ها ممکن است خراب شود و مشکلاتی را برای خودروی شما به بار آورد. لذا شما می توانید با  آموزش تعمیر باتری اتمی  اطلاعات زیادی کسب کنید. در این مطلب ما به نحوه تعمیر باتری اتمی خودرو می پردازیم و آموزش تعمیر باتری اتمی ماشین را برای شما توضیح خواهیم داد. به همین دلیل شما با خواندن این مطلب می توانید  روش تعمیر باتری اتمی خودرو را یاد گرفته و اطلاعات قابل توجهی را به دست آورید. امروزه اینترنت یک بستر مناسب برای آموزش می باشد و شما می توانید با سرچ آموزش تعمیر باطری اتمی موتور سیکلت و نحوه تعمیر باتری اتمی ماشین خود به تعمیر آن ها بپردازید و از پرداخت هزینه های مازاد به تعمیر کار جلوگیری کنید.

 

ممکن است وقتی سوار ماشین خود می شوید و اقدام به چرخاندن کلید ماشین می کنید متوجه می شوید که ماشین شما روشن نمی شود یا اینکه ماشین شما به سختی روشن خواهد شد. این اتفاق ممکن است به صورت روزانه برای انسان اتفاق بیفتد و دلیل این اتفاق چیزی نمی باشد جز خراب شدن باتری ها.

اما باید در این مصرف به شما بگویم که راه های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید اقدام به تعمیر این باتری‌ها کنید و جای هیچ نگرانی نمی باشد چرا که با چند ابزار می توانید در خانه این کار را انجام دهید.

برای تعمیر باتری اتمی باید مراحل مختلفی را بگذرانید تا بتوانید آن را تعمیر کند اما در این بین به نکاتی توجه کنید تا بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید.

در مرحله اول باید به این موضوع توجه داشته باشید که در هنگام تعمیر باتری اتمی باید از عینک های ایمنی استفاده کنید. عینک های ایمنی از چشم های شما در مقابل خطرات جلوگیری می کند.

عینک ایمنی مدل ET108

عینک ایمنی مدل ET108
ابعاد
۱۰*۵*۱۰ سانتی‌متر
وزن
۱۰ گرم
جنس
پلاستیک
نوع کاربرد
نجاری
تراشکاری
ساختمانی
جوشکاری
سایر توضیحات
قابلیت استفاده در محل کارهای مختلف: نجاری ساختمان سازی نقاشی جوشکاری تراشکاری قابلیت استفاده همزمان با عینک طبی

لذا وقتی باتری را آماده کردید باید با استفاده از یک پاک‌ کننده اقدام به پاک کردن باتری کنید. توجه داشته باشید که در این بین باید ‌اقدام به انجام آزمایش بار کنید. برای این کار توجه داشته باشید که ابتدا تست بار را باید به پایانی مثبت باتری وصل کنید سپس آن را به پشت باتری که منفی است  وصل کنید. این عمل شما باعث می‌ شود تا باتری جرقه نزند. سپس از کاری که باید انجام بدهید این می باشند که مولتی متر را روشن کنید و بعد از اینکه مولتی متر را روشن کردی باید به بررسی آن بپردازیم چرا که در این هنگام باید بررسی کنیم که با زیر ۱۲ ولت نیاید. ذکر این نکته ضروری می باشد که اگر درجه مولتی متر به زیر ۱۲ ولت برسد و سقوط کند باعث می‌شود تا باتری شما ذخیره توانایی شارژر خود را از دست بدهد و در این حالت دیگر باتری شما توانایی ذخیره شارژ ندارد و دیگر قادر به تعمیر آن نخواهید بود و باید آن را تعویض کنید.

در مرحله بعدی باید اقدام به باز کردن روکش باتری کنید.  برای این کار می‌توانید از یک پیچ گوشتی استفاده کنید و آن را به زیر لب به کشت سلول گذاشته و به آرامی آن را به سمت بالا بکشانیم و در این صورت روکش باتری کنده شود و می‌ توانید آن را کنار بگذارید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید باید اقدام به انجام دادن آزمایش هیدرومتر کنید. سپس باید لوله های هیدرو متر را به آرامی به درون باتری بگذاریم و بعد از اینکه این کار کردی بالون را چندین بار فشار دهید تا کاملاً محلول های موجود در باتری تکان خورده شود. توجه داشته باشیم رنگ محلول اگر به رنگ تیره نزدیک بود متوجه خواهید شد که سلول فرسوده و خراب است و در این صورت دیگر باتری تامین نمی شود و باید آن را تعویض کنید‌. اما در ادامه داد رنگ محدود به رنگ تیره نبود باید بالون را فشار بدهید و آن را آزاد کنید اما توجه داشته باشید که در این بین باید لوله در محلول باشد و مایع به قسمت مقیاس کشانده و در این هنگام به این موضوع توجه کنید که سیال موجود در آن به چه رنگی درآمده و  افزایش پیدا می‌ کند.

مولتی متر دیجیتال مدل 830

مولتی متر دیجیتال مدل 830
ابعاد
۳*۱۰*۱۳ میلی‌متر
وزن
۲۰۰ گرم
ولتاژ DC
تا ۱۰۰۰ ولت ولت
دامنه جریان DC
۱۰-۰ آمپر
ویژگی‌های مولتی‌متر
تست دیود

چرا که اگر رنگ آن سبز بود به معنی سالم بودن و خوب بودن باتری است. اما اگر رنگ آن به سفید یا قرمز رسید یعنی بازی به شارژ نیاز دارد. بین المللی توجه داشته باشیم مایع باتری سربی موجود در آن یعنی در هر سلول باید  حالت ۱.۸ اینچ را در کمترین حالت بپوشاند.

این کار را باید به روی همه سلول ها انجام دهید اما درجه های آن را باید یادداشت کنید تا فراموش نکنید.

توجه داشته باشید که باید با دقت اقدام به آزمایش سلول های باتری کنیم و برای این کار باید پروب مثبت ولت متر را همان‌ طور که اشاره کردیم بر روی مثبت و پروژه منفی آن را در سلول اول قرار دهید. در ادامه اگر سلول ها که در بالا نیز اشاره کرد در کمترین حالت دو ولت را نمی خواند یعنی بر روی مولتی متر نمیخواهند  شما در اینجا متوجه می‌ شوید که این سلول خراب است همین کار را ادامه دهید یعنی اقدام به گذاشتن پروب مثبت در سلول یک و معکوس آن در دومین سلول گذاشته  و همچنین پروب مثبت را در سلول‌ های دو و معکوس آن را در سلول سه گذاشته و این کار را تا  آزمایش شدن تمام سلول ها انجام دهید.

ولت متر یونی-تی مدل UT15C

ولت متر یونی-تی مدل UT15C
ابعاد
۲۸ × ۷۰ × ۲۵۵ میلی‌متر
وزن
۲۰۰ گرم
ولتاژ DC
۶۹۰v ولت
ولتاژ AC
۶۹۰v ولت
منبع تغذیه
باتری

در ادامه کار باید اقدام به نوشتن همه این ارقام کنید و توجه داشته باشید که در نهایت باید به صفر برسد.

در ادامه باید اقدام به تمیز کردن سلول کنید همچنین باید باتری را مجدداً تنظیم کنید و برای این کار باید اقدام به ریختن یک سری محلول شیمیایی در سلول ها کنیم و بعد از اینکه اقدام به تعویض کردن روکشهای سلول کردید باید به مدت ۲۴ ساعت باتری را در شارژر آهسته بگذارید. باتری های اتمی درکل از طول عمر بسیار خوبی برخوردار هستند امکان اینکه خراب شوند بسیار کم می باشد اما ممکن است این باتری ها بعضی حوادث مختلفی خراب شوند و آسیب ببیند اما اگر خراب شوند قابل تعمیر هستند اما باید بدانید که در کل باز کردن درپوش این باتری ها بسیار خطرناک است و اگر تجربه کافی ندارید پس از باز کردن آن صرف نظر کنید چرا که ممکن است خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد.

چراکه این باطری‌ها دارای گارانتی نیز می باشند و اگر خراب شدند شام می توانید آنها را به نمایندگی هایی که گارانتی آنها را می‌پذیرند مرجوع کنید که تعمیر شوند. همانطور که اشاره کردیم باز کردن درپوش باتری کمی خطرناک به نظر می رسد و بهتر از کسی این کار را انجام دهد که ماهر باشد و تجربه کافی را داشته باشد.

هیدرومتر مدل 1100

هیدرومتر مدل 1100
ابعاد
۳۰ × ۲ × ۲ سانتی‌متر
وزن
۴۰ گرم
نحوه عملکرد
مکانیکی
جنس
پیرکس

همانطور که اشاره کردیم این باتری ها ممکن است به علت سولفاته شدن صفحات باتری یا اینکه به علت قطع شدن داخل آن خراب شوند.

در مورد گزینه دومی قطع شدن صفحات باطری باید بگویم که این اتفاق بیفتد باطری دیگر قابلیت تعمیر را ندارد و باید تعویض شود اما سولفات شب اول می توانید آن را احیا یا تعمیر کنید و برای مدت طولانی از آنها مجدداً استفاده کنید. چرا که ممکن است این اتفاق به دلیل کارکرد زیاد باتری بیفتد.

 

راه حل هایی برای تعمیر آن وجود دارد. همانطور که می دانیم ممکن از غلظت اسیدی باتری پایین باشد و باعث شود تا خودروی شما استارت نزنند یا اینکه ممکن است در این حالت باتری شما ضعیف باشد. برای تعمیر این باتری های اسیدی باید در ابتدا اقدام به باز کردن درب باتری کنید اما در این هنگام باید کاملا مواظب باشید و بعد از اینکه آن را باز کردید باید اقدام به خالی کردن اسید باطری کنیم و بعد از اینکه اسید باطری کاملاً تخلیه شد باید مقداری از آب مقطر را همراه با جوش شیرین قاطی کنید و آنرا درون باتری بگذارید و بعد از یک ساعت باید باتری را خالی کنید.

اما وقتی که باتری مرده است می توانید آن را تعمیر کنید یعنی آن را مجدداً احیا کنید. برای این کار باید در ابتدا باید اقدام به وصل کردن یک لامپ به بازی کنید و بعد از اینکه لامپ روشن شد باید و باتری کاملا خالی شود و در این حالت ولتاژ باتری کاملا پایین می آید تا به صفر می رسد و در این حالت باید باتری را شارژ کنید اما با آمپر پایین یک روز به آن مهلت بدهید تا زیر شارژ بماند اما توجه داشته باشید که  باتری نباید خیلی داغ شود.  و اگر باتری داغ شد باید آن را سریعاً از زیر شارژ دربیاورید و بگذارید خنک شود برای اینکه بفهمید باتری داغ شده است یا نه می‌ توانید به بدنه آن دست بزنید.

پیچ گوشتی موبایلی هوفر مدل HT – 003131 مجموعه 30 عددی

پیچ گوشتی موبایلی هوفر مدل HT - 003131 مجموعه 30 عددی
تعداد
۳۰
سری پیچ‌گوشتی
آلن
چهار سو
چهار سوی خاردار
چهارگوش
دو سو
دوازده پر
ستاره‌ای
سه‌پر
مثلثی
ویژگی‌های پیچ‌گوشتی
قابلیت تعویض سری

باطری اتمی در خودروها نیز استفاده می‌شود اما باید از آنها مراقبت کنید تا خراب نشوند چرا که این بازی به طول عمر بسیار خوبی دارند و در حالت بسیار کمیاب خراب می‌ شود.

این باتری ها قابلیت شارژ شدن را دارند و می توانیم آنها را شارژ کنید برای اینکه آنها را شارژ کنید می‌توانید به مراجعی که اقدام به شارژ کردن باتری می کنند مراجعه کنید و باتری خود را شارژ کنیم چرا که این کار را با روش‌های خاص انجام می دهند.

توجه داشته باشید که این باتری‌ها تعمیر می شوند یا قابلیت اینکه تر می شوند را دارند اما کاری بسیار خطرناک است اگر در این کار مهارت کافی را ندارید پیشنهاد می شود که از انجام دادن آن صرف نظر کنید و آن را به دست یک فردی که دارای مهارت بالا اسب صفاری و اقدام به تست کردن آن نکنید.‌

 

توجه کنید که ممکن است یکی از خانه هایی که در داخل باتری وجود دارد جوشیده شود شما در این حالت با دیدن این علائم می توانید آنها را به یک تعمیرکار به دریا تعمیر کند چراکه شارژ کردن آن مشکلی را حل نمی کند.

همانطور که می‌دانیم باتری اتمی سالم باعث عملکرد بهتر خودرو ها می شود.

توجه داشته باشید برای اینکه این باتری ها را بتوان تعمیر کنید در ابتدا ست یا مقدار اسیدی که در داخل باتری وجود دارد باید به یک حد مناسب رسانده شود چرا که مایع موجود در باتری نباید کم باشد و اگر مایع موجود در آن کم باشد باعث می‌شود تا باتری عملکرد خوبی نداشته باشد.

توجه داشته باشید که در باتری اتمی یک مایع وجود دارد و این مایع با آب معمولی فرق می‌کند لذا اقدام به جایگزین کردن آن به جای مایع درون باطری نکنید چرا که این باعث خراب شدن باتری می شود.‌

همچنین توجه کنید که

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن