تکنولوژی

آموزش نحوه تعمیر و تعویض باطری ماشین شارژی، با کمترین هزینه

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

آموزش تعمیر باطری ماشین شارژی به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید ماشین شارژی خود را تعمیر کنید و باتری آن را تعویض کنید. تعمیر باطری ماشین شارژی کودک بسیار آسان می باشد و کار سخت نمی باشد لذا در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه این کار را انجام دهید. امروزه با سرچ تعمیرات باطری ماشین شارژی در اینترنت می توانید به راحتی اقدام به تعویض باطری ماشین شارژی کنید و دیگر نیازی به سپردن آن به تعمیرکار نداشته باشید. چرا که از هزینه های بسیار زیادی را متحمل خواهد شد و با توجه به گران بودن ماشین شارژی بهتر است حداقل کاری که می‌ کنید این باشد که خودتان اقدام به تعمیر آن ها کنید برای این کار لازم می‌ باشد تا یک باتری نو خریداری کنید و به راحتی آن را تعویض کنید.

 

نحوه تعویض باطری ماشین شارژی به شما کمک می کند تا بتوانید در خانه باطری ماشین شارژی که معیوب و خراب است را تعویض کنید. برای اینکه بتوانید این عمل را انجام دهید بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید و اطلاعات مفیدی را بدست آورید.

در این مقاله ما شما را با ماشین های شارژی در انواع مختلف آشنا می کنیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید به راحتی باطری ماشین شارژی برای فرزندتان را تعویض کنید. با استفاده از اینترنت دیگر شما نیاز به سپردن ماشین شارژی کودکان به تعمیر کار نخواهید داشت و می توانید خودتان اقدام به تعمیر آن کنید.

باتری ماشین شارژی مدل Restarsolar _ 6v _ 4.5A

باتری ماشین شارژی مدل Restarsolar _ 6v _ 4.5A
ابعاد کالا
۷x۵x۱۱ سانتی‌متر
وزن
۷۰۰ گرم

همانطور که می دانیم ماشین های شارژی دارای یک باتری از جنس سیلد اسید می باشند که با اسید خشک نیز می‌ گویند.

این باطری ها نیاز به تعمیرات ندارند و بعد از این که عمر مفید آنها تمام شد باید اقدام به تعویض آنها کنید یعنی در صورت خراب شدن قابلیت تعمیر ندارد و باید بلافاصله تعویض شوند تا بتوانند عمرمفید مجدد داشته باشند. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر روی عمر مفید این باطری ها تاثیر می گذارد از جمله این عوامل در درجه اول می توان به دفعات شارژ باتری اشاره کرد البته عوامل دیگری مانند حرارت بالا  نیز بر روی عمر مفید باتری یا اثر مستقیم می‌ گذارد و باعث خراب شدن آن ها می شود.‌

باتری 6 ولت 7 آمپر ولتامکس مدل VO6-7

باتری 6 ولت 7 آمپر ولتامکس مدل VO6-7
سایر مشخصات
باتری ماشین شارژی باتری موتور شارژی باتری جارو شارژی باتری خشک قابل شارژ
ولتاژ نامی
۶ ولت
حداکثر جریان شارژ
۷ آمپر

همانطور که می دانیم  با توجه به مدل شارژری که مورد استفاده قرار می‌ گیرد نیاز به مدت زمانی برای شارژ شدن دارند به عنوان مثال اگر باطری ماشین شارژی شما ۱۰۰۰ میلی آمپر باشد نیاز به حداقل ۱۰ ساعت زمان برای شارژ شدن دارد البته اگر خروجی شارژر آن ۱۰۰ میلی آمپر باشد. همان طور که می دانیم میزان آمپر تاثیر زیادی بر روی باتری می گذارد چرا که هرچه میزان آمپر بالاتر باشد باعث می شود تا ظرفیت نگهداری شارژ در باتری نیز بیشتر شود. با توجه به این مورد کرد ماشین های شارژی دارای موتورهای گوناگون و باتری های گوناگونی هستند دارای زمان نگهداری شارژ در آنها کاملاً مختلف می باشد و نمی‌ توان یک بازه زمانی مشخص را برای همه ماشین شارژی در نظر گرفت.

لذا خرابی در ماشین های شارژی تعویض ندارند چرا که باتری موجود در آن قابلیت تعمیر را دارا نمی باشد اما قسمت‌ های دیگر ماشین شارژی را می توانید تعمیر کنید.‌ ممکن است ماشین شارژر شما قسمت های گوناگون آن مانند موتور خراب شود ممکن است قطعات دیگر مانند باتری و اتصالات و بدنه خراب شوند دچار شکستگی شوند.

بیشترین علت خراب شدن در ماشین شارژی را می‌ توان به خراب شدن باتری آن ها اشاره کرد اما توجه داشته باشید اگر ماشین شارژی شما خراب شد می تواند به راحتی آن را تعمیر کنید لذا تعمیر باتری آن نیز نمی باشد و می تواند به راحتی آن را انجام دهید.

در مورد باطری ماشین شارژی در درجه اول این نکته را ذکر کنیم که جای آن در زیر صندلی می باشد چرا که نیروی محرکه خودرو دقیقا در زیر صندلی وجود دارد.

برای اینکه بتوانید باطری ماشین شارژی را تعمیر کنید باید صندلی را به درستی و کامل بردارید چرا که باتری در زیر صندلی است. بعد از اینکه صندلی را بر داشتید می توانید با استفاده از گوشی موبایل خود از باطری عکس بگیرید،  چرا که برای این که بخواهید باتری را در بیاورید و یک باتری جدید به جای آن بگذارید باید جای قطب مثبت و منفی آن را به درستی بدانید لذا باعث گرفتن می توانید به درستی این کار را انجام دهید.

باتری ماشین شارژی هادیتک مدل 12v12ah

باتری ماشین شارژی هادیتک مدل 12v12ah
ابعاد کالا
۱۵x۱۰x۱۰ سانتی‌متر
وزن
۳۸۰۰ گرم

توجه داشته باشید ها ماشین شارژی نیاز به یک باتری مناسب دارد و در هنگام خرید باتری توجه ویژه داشته باشید تا یک باتری سالم و مناسب با ماشین شارژی کودک خود را خریداری کنید تا بتواند مفید و خوبی داشته باشد و برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد.

به همین دلیل بهتر است خرید باتری را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید یا با استفاده از کارشناسانی که در آن فروشگاه وجود دارند و با مشورت و راهنمایی از آنها بتوانید یک باتری مناسب برای ماشین شارژی خریداری کنید.

لذا در ابتدا باید در مورد ولتاژ و آمپر باطری ماشین ها اطلاعات کسب کنید. توجه داشته باشد که این باتری ها مناسب برای ماشین شارژی به تولید می رسند و در مورد های گوناگون مانند ۶ برد و ۱۲ ولت طراحی می شوند. ولتاژهای ۶ و ۱۲ ولت هر کدام دارای آمپر های گوناگون هستند و این میزان ولتاژ برای باتری ها نمایانگر از ظرفیت نگهداری شارژ در باتری می‌ باشد. باتری های ۱۲ ولت و ۶ ولت با یکدیگر تفاوتی دارد چرا که از ما نگهداری شارژ و شارژ شدن در آنها متفاوت است و هرچقدر نفر افزایش پیدا کند تاثیر آن بر روی شارژ شدن و مدت زمان نگهداری شارژ می باشد یعنی بر روی قدرت و سرعت ماشین ها تاثیری نخواهند داشت.

این سوال  وجود دارد که آیا می‌ توان باتری آمپر های متعدد و و بیشتر را برای ماشین شارژی های خود خریداری کنیم؟ در جواب این سوال باید بگوییم اگر ماشین شارژ شما فضای مورد نیاز و برای قرار گرفتن باطری با همان مقدار آمپری که در نظر دارید را دارا می باشد می‌ توانید آن را خریداری کنید اما این موضوع را مورد توجه قرار دهید که هرچه بیشتر باشد به معنای قدرت پیدا کردن یا افزایش سرعت در ماشین شارژ شما نخواهد بود چرا که همانطور که در بالا اشاره کردیم افزایش میزان دقت فقط باعث افزایش میزان زمانی می باشد که ماشین شارژی شما شارژ را در خود نگه می دارد.

باتری 6 ولت 4.5 آمپر لانگ مدل SPL6-4.5

باتری 6 ولت 4.5 آمپر لانگ مدل SPL6-4.5
وزن
۰.۸۲ گرم
سایر مشخصات
باتری ترازو و باسکول و دستگاه های توزین باتری ماشین شارژی باتری موتور شارژی باتری جارو شارژی باتری خشک قابل شارژ
ولتاژ نامی
۱۲ ولت
ولتاژ شارژ FLOAT
۱۲ ولت
حداکثر جریان شارژ
۴/۵ آمپر

البته هنگام تعویض باتری ماشین شارژی می‌توانید به جای اینکه یک باتری ۱۲ ولت خریداری کنید ۲ عدد باطری ۶ ولت را خریداری کنید و جای آن بگذارید. لذا اگر در هنگام خرید باتری ۱۲ ولت موجود نبود می توانید از باتری های ۶ ولت استفاده کنید.

البته قبل از اینکه ماشین شارژی را خریداری کنید بهتر است به باتری آن توجه داشته باشید و این موضوع را در نظر بگیرید که باطری ماشین شارژی شما خوب باشد یا اینکه ماشین شارژی که خریداری می کنید از سطح شارژهای و نگهداری شارژ خوبی برخوردار باشد تا بتواند مدت زمان طولانی استفاده شود بدون آنکه باتری آن خراب شد این کار را می توانید از فروشگاه های معتبر انجام دهید و قبل از خریداری آنها نوع باتری آنها را جویا شوید.

با توجه به گران بودن این محصولات بهتر است محصولی را خریداری کنید تا از عمر مفید و استهلاک خوبی برخوردار باشد.

به همین دلیل در هنگام خرید ماشین شارژی به نوع باتری ولتاژ باتری و جریان باتری پلاریته و موارد دیگری نظیر نمایشگر وضعیت شارژ باتری جهت شارژ باطری و غیره توجه ویژه‌ای داشته باشید که بتوانید یک محصول خوب را خریداری کنید.

البته سوالات بسیار زیادی وجود دارد این که چه عواملی باعث می‌شود تا ماشین شارژی آن را خوبی داشته باشد یا اینکه جواب ملی باعث می‌ شود تا ماشین شارژی خراب شود و اینکه چگونه ماشین شارژی که باتری آن زود شارژ خالی میکند تعمیر کنیم ؟

باتری 6 ولت 7 آمپر ولتامکس مدل 6v-7Ah

باتری 6 ولت 7 آمپر ولتامکس مدل 6v-7Ah
وزن
۱۲۰۰ گرم
سایر مشخصات
- ساخت تایوان - باتری ترازو و باسکول و دستگاه های توزین - باتری ماشین شارژی - باتری موتور شارژی - باتری جارو شارژی - باتری خشک قابل شارژ - منبع برق اضطراری و ... - قابلیت شارژ مجدد
ولتاژ نامی
۶ ولت
حداکثر جریان شارژ
۱.۳۵ آمپر

لذا در این مطلب در مورد این سوالات پاسخ خواهیم داد.‌

در درجه اول باید به این سوال که باطری ماشین شارژی را چه مدت زمان در شارژ قرار دهیم جواب می دهیم.

توجه داشته باشید جواب این سوال باید بگویم باطری ماشین شارژی با توجه به نام ولتاژ که دارد باید در شارژ قرار گیرد لذا به آن توجه کنید و آن را در مدت زمان مناسب در شارژ قرار دهید تا خراب نشود.

لذا در هنگام خرید حتما نوع باتری و مدت زمانی که باتری باید شارژ شود و می توانید از فروشنده که ماشین‌ ها را به فروش می رسانند سوال کنید.

لذا ای سوال مارک باطری بر روی مقدار شارژ یانیور مفید آن تاثیر می‌گذارد باید بگویم که رنگ‌های گوناگون اقدام به تولید این محصولات کرده‌ اند لذا ممکن است برندی موتور شارژی ماشین شارژی را با کیفیت بهتری تولید کند و همین دلیل بهتر است به خرید آنها پرس و جو کنید و بهترین مارک را خریداری کنید.

برای افزایش عمر مفید باتری ماشین شارژی و تعجب کنید که آنها را در مدت زمان مناسب قرار دهید و وقتی که شارژ آنها به طور کامل تمام نشده است آنها را دوباره شارژ نزنید و اگر از این ماشین‌ها به طور متناوب و روزانه استفاده نمی کنید می توانید چند روز یک بار آنها را به شارژ بزنید.

البته شارژرها دارای یک چراغ می‌ باشد که در شارژ شوند یعنی وقتی فول شارژ شود چراغ سبز نشان می دهد آنها از چالش بکشید و طول عمر باتری خود را افزایش دهید.

البته مقدار شارژ کردن باتری به برندی که آن را تولید می کند و  مارک آن ربطی ندارد.

مشکل اینکه موتور شارژ شما زود شارژ خالی میکند این میباشد که باتری خراب شده است و باید آن را تعویض کنید چرا که باتری قابل تمرین نمی باشند و بهتر از آن را تعویض کنید تا بتوان دوباره از ماشین شارژی استفاده کنید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم قبل از تعویض باتری باید از باطری ماشین شارژی عکس بگیرید و زیباترین او را خریداری کنید و مطابق با همون عکسی که گرفته اید باتری را تعویض کنید. یعنی در ابتدا باتری قدیمی را از مغز کاملا بیرون بکشید و باتری سالم و نو را که خریداری کرده اید را در جای آن نصب کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن