تکنولوژی

آموزش نحوه تعمیر باند پاره شده، با کمترین هزینه

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

همانطور که می دانید امروزه همه خودروها مجهز به سیستم صوتی می باشد و خودروهای جدید از سیستم های صوتی مدرن و جدید برخوردار هستند لذا شرکت های خودرو سازی اقدام به تولید خودروهای با سیستم صوتی مجهز کرده است.

لذا باند از اجزای مهم این سیستم های صوتی می باشند و از نقش بزرگی برخوردار هستند. باند ها را می توانید با وسایل هایی که دم دستتان هست به راحتی تعمیر کنید البته این باند ها را می توانید با استفاده از چسب های مخصوصی که در بازار است تعمیر کنید.لذا لازم می باشند چسب را خریداری کنید اما اگر تمایل به خرید چسب ندارید می توانید با استفاده از موادی مانند چسب های معمولی یا لاک اقدام به تعمیر آنها کنید. خراب شدن باند ماشین ممکن است به علت های مختلف اتفاق بیفتد اما پاره شدن آن ممکن است بر اثر اصابت یک شی تیز یا دلایل مختلف انجام گیرد لذا تعمیر این باند ها هزینه‌ های زیادی را در بر نخواهد داشت و به همین دلیل بهتر است تا خودتان اقدام به تعمیر آن ها کنید و هزینه های مازاد به تعمیر کار ندهید.  در این صورت می توانید با کمترین هزینه و با صرف کمترین زمان خودتان اقدام به تعمیر باند های پاره  کنید اما توجه کنید که در تعمیر باند باید تمام نکاتی که در ادامه توضیح می‌ دهیم را رعایت کنید تا بتوانید به آسانی و راحتی باند پاره را تعمیر کنید و تا مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید البته می توانید اقدام به تعویض آنها نیز کنید اما تعمیر آنها هزینه های کمتری را در پی دارد و با تعمیر آنها می توانید برای مدت دیگری از آنها استفاده کنید. با توجه به اینکه امروزه اینترنت بستر بسیار عالی برای آموزش در حوزه های گوناگون و مختلف می باشد و می توانید با استفاده از اینترنت و با هزینه بسیار مناسب نحوه تعمیر باند پاره ماشین را یاد بگیرید. آموزش تعمیر باند پاره شده در اینترنت و سایت های گوناگون به صورت تصویری یا به صورت ویدیو نیز موجود می‌باشد لذا افراد می توانند با توجه به سطح آموزش خود و سطح یادگیری خود تعمیر باند پاره ماشین را یاد بگیرند و از آموزش های رایگانی که اینترنت در اختیار آن‌ ها می‌ گذارد نهایت استفاده را ببرند در این صورت هم باند خود را ترمیم می کنند هم نحوه آموزش باند ماشین فرا خواهند گرفت.

اسپیکر خودرو کنوود KFC-HQ718

اسپیکر خودرو کنوود KFC-HQ718
ابعاد
۲۷.۱x۲۰.۱x۱۲.۴ سانتی‌متر
اندازه میدرنج
۷۰ میلی‌متر
بیشینه صدای خروجی
۳۲۰ وات
تعداد
۲
فرکانس پاسخ‌گویی
۲۲-۳۳.۰۰۰ هرتز

باند ماشین از جمله قطعات بسیار مهم در سیستم صوتی ماشین می باشد اما ممکن است با مشکلاتی مانند پاره شدگی مواجه شود. لذا در مورد این با آنها باید بگوییم که در بعضی مواقع ممکن است مشکلاتی که برای آنها پیش می آید آسان و راحت باشد در این صورت شما می توانید به راحتی اقدام به تعمیر آن ها کنید بدون اینکه نیاز باشد آنها را به یک تعمیرکار بسپارید. لذا ممکن  است بلند گو به علت گیر کردن اشیا در بین آن آسیب دیده باشد یا ممکن است با استفاده از یک شی تیز یا دلایل دیگر پاره شده باشد. اگر مشکل شما پاره شدگی در باند ماشین می باشد در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید تا نحوه تعمیر و آموزش باند پاره شده را به شما آموزش دهیم.

آموزش نحوه تعمیر باند سوخته یا پاره شده به شما کمک می کند تا بتوانید در خانه با استفاده از وسایل ابتدایی اقدام به تعمیر آن ها کنید.  چرا که برای تعمیر باند پاره شده ماشین به وسایلی مانند چسب و قلمو نیاز دارید که در هر خانه ای پیدا می شود.

بیشتر افرادی که علاقه به شنیدن موسیقی در ماشین دارند متوجه این موضوع می باشند که سیستم صوتی یکی از موارد بسیار مهم برای آنها به شمار می رود چرا که از اجزای بسیار مهم در سیستم های صوتی باند ها هستند. به همین دلیل این باند ها باید سالم روشن تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشند. اما توجه داشته باشید همه مشکلات و آسیباتی که بر روی بلندگو اتفاق می‌ افتد را نمی‌ شود تعمیر کرد اما پارگی بلندگو را می توانید به راحتی تعمیر کنید.

اسپیکر خودرو پایونیر مدل TS-A6967S بسته دو عددی

اسپیکر خودرو پایونیر مدل TS-A6967S بسته دو عددی
اندازه میدرنج
۱۷۰x۹۰x۱۴۰ میلی‌متر
بیشینه صدای خروجی
۴۵۰ وات
تعداد
۲
سایز
۶ × ۹ اینچ
عمق نصب
۸۵ میلی‌متر

توجه داشته باشید که برای تعمیر باند ماشین ابتدا باید باند را در موقعیت قرار دهید که به هر دو طرف باند اشراف داشته باشید در این صورت دسترسی به دوطرفه بان برای شما بسیار راحت می باشد لذا این باند ها را بر روی یک سطح صاف بگذارید و سپس

قاب روی آن را صاف کنید در این مرحله توجه داشته باشید که به آرامی  قاب را جدا کنید که نشکند و بعد از این که قاب را به صورت کامل از روی بلندگو یا باند برداشتید باید اقدام به باز کردن اتصالاتی کنید که بلندگو را نگه می دارند.

توجه داشته باشید که در مرحله بعد باید با دقت بلندگو را از پشتیبان آن جدا کرده و این کار را باید دارم انجام دهید تا به پشتیبان آسیب وارد نشود. در مرحله بعضی توجه داشته باشیم که باید اقدام به جدا کردن دو سیم در بلندگو کنید که کار دریافت سیگنال ها را انجام می دهند و به بلندگو متصل شده اند اما توجه داشته باشید قبل از اینکه آنها را باز کنید از کل سیستم بلندگو بک عکس بگیرید تا در هنگام بستن آن ها بدانید که این سیم ها در کجا قرار داشتند و در مرحله آخر گمراه نشوید.

برای اینکه قسمت پاره شده با آن را بتوانید تعمیر کنید به مقداری پلاستیک یا حتی مقداری کاغذ نیاز دارید شما می‌ توانید با توجه به سلیقه خود از پلاستیک کاغذ استفاده کنید. چرا که مخلوط های بلندگو از مواد پلاستیکی کاغذ ساخته می‌ شوند که نازک هستند.

اسپیکر خودرو مدل TKG- 333 بسته 4 عددی

اسپیکر خودرو مدل TKG- 333 بسته 4 عددی
اندازه میدرنج
۱۲x۱۲x۴ میلی‌متر
بیشینه صدای خروجی
۴۰ وات
تعداد
۴
سایز
۴ اینچ
عمق نصب
۴۰ میلی‌متر

توجه داشته باشید در این هنگام باید به خوبی با استفاده از یک پارچه کاملا تمیز اقدام به پاک کردن مخروط کنید اما دقت کنید که این کار را به خوبی انجام دهید تا مخروط آسیب نبیند.

در مرحله ی بعدی باید اقدام به برش دادن قسمت های اضافی کنید که پاره شده اند تا یک سوراخ بماند و باید لبه های سوراخ کاملا صاف باشد که راحت تر تعمیر شود.

در این مرحله توجه داشته باشید که آن کاغذ یا پلاستیکی که که برای تعمیر در نظر گرفته آید کمی بزرگ تر از سوراخ مورد نظر باشد تا بتواند کل سطح پارگی را کاملا بپوشاند. بعد از این که این کار را به خوبی انجام دادید با استفاده از یک چسباننده مانند لاک ناخن  دور آن را کاملا  بزنید.‌ توجه داشته باشید که این کار را به خوبی انجام دهید تا کل سطح سوراخ لاک زده شود .  اگر از کاغذ استفاده می کنید باید دقت کامل بر روی پشت آن بکشید همچنین توجه داشته باشید که بر روی لبه های آن را که بیشتری بزنید تا کاملاً بچسبد.

سپس این کاغذ یا پلاستیکی که آن را برش داده اید و لاک زده اید را باید بر روی قسمتی که پاره شده است گذاشته و به خوبی فشار دهید تا کاملاً بچسبد اما مواظب باشید که پاره نشود.

بعد از اینکه کاملا خشک شد آن را لمس کنید تا مطمئن شوید که کاملا از ما بهتر است قسمت هایی را که نچسبیده کاملاً با لاک‌ ناخن بچسبانید.

چسب برق دیاموند مدل Z 22 مجموعه 10 عددی

چسب برق دیاموند مدل Z 22 مجموعه 10 عددی
وزن
۲۰۰ گرم
نوع بسته‌بندی
حلقه‌ای
نوع کاربرد
پلاستیک
بسته‌بندی
برق

توجه داشته باشید که هنگام نصب بلندگو ها و راه اندازی آنها باید   آن را به صورت معکوس بلندگو دیگر نصب کنید و بلندگو را به هم متصل کنید. سپس بعد از اینکه این کار را انجام دادید باید همه یک ماهی که در قسمت اول برای تعمیر باند انجام بدهید را مجدداً تکرار کند و مقداری از لاک را بر روی قسمت آسیب دیدگی کشید و بعد از اینکه کاملا خشک بودم دوباره انداخت بر روی قسمت آسیب دیده بکشید. بعد از این که لاک خشک شد باید اقدام به گذاشتن مخروط  بر روی پشتیبان کنید و سپس آب آن را محکم ببندید.

بسیاری از مواقع مشکل برای شما پیش می آید که سیستم صوتی شما دچار مشکل می‌ شود و امکان تعمیر کردن وجود ندارد. لذت در این مورد باید بگوییم که ممکن است و شما آسیب دیده باشد و این کار تعمیرات وجود دارد و همین دلیل نیاز به تعویض آن ندارید چرا که ممکن است مشکل سیستم صوتی شما یا مشکل باند شما خارج نشدن صدا از آن باشد باید بگویم راهکاری که در این مطلب را اشاره کردیم باعث می‌ شود تا شما بتوانید به راحتی باند پاره شده ماشین خودتان را تعمیر کنید.

در این صورت که شما نیاز ندارید بلندگوی و باند خود را که پاره شده است به تعمیرگاه ببرید یا به تعمیر کار بسپارید. چرا که پاره شدن بلندگو یک آسیب بسیار کوچک می باشد و می‌ توانید به راحتی آن را تعمیر کنید. ممکن است به علت نداشتن صدا در باند ماشین شما مشکل است سیم ها و یا کابل هایی باشد که درون آن وجود دارد همچنین ممکن است آمپلی فایر نیز مشکل داشته باشد لذا باید آنها را بررسی کنید تا اگر مشکلی در آن وجود داشت آن را برطرف کند. بررسی همه قسمت های باند که احتمال آسیب یا خراب شدن در آنها وجود دارد بسیار مهم می‌ باشد چرا که ممکن است علاوه بر پارگی در یک قسمت قسمت های دیگر باند نیز آسیب دیده باشند و نیاز به تعمیر داشته باشند.

لذا تعمیر این مشکلات را خودتان می توانید در خانه انجام دهید و دیگر نیازی به صرف هزینه نمی باشد اما باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید آن ها را به خوبی تعمیر کند البته اگر تعمیر نشدند و مقدار پارگی بسیار بالا باشد می توانید آن ها را تعویض کنید. اما توجه داشته باشید که پارگی های ساده را می توانید با مقداری چسب و کاغذ یا پلاستیک بر طرف کنید اما باید به خوبی انجام دهید تا  مجددا پاره نشوند. انجام دادن تعمیر این گونه باند ها زمان زیادی را از شما نمی گیرد و دیگر نیازی به صرف هزینه ندارید و می توانید در هزینه های خودتان در این مورد صرفه جویی کنید.

چسب برق جک اسمیت مدل U6 بسته 6 عددی

چسب برق جک اسمیت مدل U6 بسته 6 عددی
وزن
۱۵۲ گرم
نوع بسته‌بندی
حلقه‌ای
نوع کاربرد
پلاستیک
بسته‌بندی
برق
سایر توضیحات
- ضد رطوبت - مقاوم در برابر حرارت - انعطاف‌پذیری بالا - در ۶ رنگ متفاوت مشکی، زرد، قرمز، سبز، آبی، سفید

به این نکته توجه داشته باشید که هر مشکل یا آسیبی که برای باند اتفاق می‌ افتد قابل تعمیر نمی باشد یا حداقل شما قادر به تعمیر آنها نیستید و باید آنها را به یک تعمیرکار ماهر و متخصص که دارای تجربه کافی در تعمیر باندها است بسپارید اما مشکلات کوچک و آسان آن را می توانید خودتان حل کنید.

پارگی در باند ماشین باعث عدم کارکرد نادرست آن ها می شود و تعمیر شما می تواند به عملکرد بهتر سیستم صوتی کمک بسیار زیادی کند در این صورت می توانید از باند ماشین خود به صورت مجدد استفاده کنید بدون آنکه نیاز به تعویض آن باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن