خودرو

آموزش نحوه تعمیر باتری دریل شارژی، ساده و کم هزینه در خانه

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

باطری دریل شارژی از جمله ابزارهای بسیار مهم می باشد که در کارهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و نقش مهمی را در بسیاری از صنایع بازی می‌ کنند این محصول در تولید بسیاری از وسایل ها مورد استفاده است و کاربردی بسیار بالا دارد لذا استفاده مداوم از این محصول باعث می شود تا باتری‌ آن خراب شود و خراب شدن باتری دریل شارژی عجیب به نظر نمی‌رسد چرا که باتری ها یک عمر مشخصی دارند و آنها هرگز نا محدود نبوده است و این باتری ها با توجه به اینکه چندین بار شارژ می ‌شوند یا شارژ آنها خالی می‌شود مستهلک می شوند و عمر مفید دارند لذا استفاده مداوم از این محصولات ممکن است باعث خراب شدن آنها شود و علت خرابی و عدم کارکرد ریلها خرابی در باطری دریل شارژی باشد. در ادامه در مورد تعمیر باطری دریل شارژی بحث خواهیم کرد و دریل شارژی و نوع باتری آن را برای شما شرح خواهیم داد. دریل شارژی در برند های گوناگون به تولید رسیده شده‌اند اما روش‌های مختلفی برای تعمیر آنها وجود ندارد چرا که دو روش برای تعمیر باز شده جارو شارژی و عملکرد درست دریل شارژی وجود دارد که در ادامه آن دو روش را برای شما بازگو خواهیم کرد. تعمیر باتری دریل شارژی aeg و تعمیر باتری دریل شارژی بوش و روش تعمیر باتری دریل شارژی ماکیتا و غیره با روش های یکسان انجام می گیرد. تعمیر باتری دریل شارژی در اصفهان و تعمیر باتری دریل شارژی شیراز توسط متخصصان نیز قابل انجام است. لذا در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد باتری این محصول اطلاعات بسیار مفیدی را به شما بدهیم چرا که امروزه اینترنت بستر بسیار عالی میباشد که شما میتوانید با استفاده از این اطلاعات بسیار زیادی در مورد یک محصول و نحوه تعمیر آن به دست آورید.

 

آدابتور تبدیل 220 به 110 ولت ژانومه مدل 100 وات بسته 5 عددی

آدابتور تبدیل 220 به 110 ولت ژانومه مدل 100 وات بسته 5 عددی
سایر توضیحات
دستگاه های برقی با وردی ۱۱۰ ولت
ابعاد
۱۳x۹x۶ سانتی‌متر
وزن
۱۰۰۰ گرم
ولتاژ ورودی
۲۲۰ ولت
ولتاژ خروجی
۱۱۰

همانطور که می دانیم عمر هیچ کدام از وسایلی که با استفاده از باتری کار می کنند نا محدود نمی باشد و هر وسیله ممکن است خراب شود یا ممکن است باطری آن آسیب ببیند. استفاده از بطری یک منبع تغذیه می باشد در بسیاری از وسایل شارژی انجام می گیرد و ممکن است این وسایل به دلایل گوناگون کارکرد درستی نداشته باشند و مشکل آن بعد از بررسی خراب شدن باتری یا آسیب دیدن به باتری آنها می باشد. لذا دریل شارژی نیز از جمله محصولات شارژی می باشد که با استفاده از باتری کار می کند و به دلایل گوناگون و مختلف ممکن است این باتری سطح عملکرد خوبی نداشته باشد و همین دلیل باید آنها تعمیر شوند.

در این مقاله به چگونگی تعمیر دریل شارژی می‌پردازیم و آن را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

ادابتور 14 ولت 2.1 امپر سامسونگ کد LED-2020

ادابتور 14 ولت 2.1 امپر سامسونگ کد LED-2020
سایر توضیحات
ادابتور مخصوص مانیتورهای سامسونگ و لوازم الکترونیکی
ولتاژ ورودی
۱۰۰-۲۴۰ ولت

برای تعمیر دریل شارژی می توانید از روش های گوناگون استفاده کنید اما اگر باتری آن مشکل دارد به شما دو راه دارید یا اینکه اقدام به تعمیر و تعویض باتری کنید یا اینکه به صورت مستقیم از آداپتور آن استفاده کنید یعنی دریل را در واقع یک سره کنید.

دریل ها یا بسیاری از وسایل شارژی که وزن نسبتا سنگینی را دارا می باشد با استفاده از باتری های حجیم طراحی شده اند لذا بازی های حجیم در این محصولات به دلایل گوناگون مانند قیمت پایین باتری‌ها شده است . چرا که به جای اینکه از باتری های لیتیوم استفاده کنند از این باتری ها یعنی باتری های نیکل کادمیوم استفاده کرده اند. در مورد این باتری ها باید بگویم که از نظر چگالی مانند باتری های  لیتیوم نمی باشند با توجه به این که هزینه پایینی دارند یک انتخاب مناسب برای دریل ها هستند اما از وزن بالاتر و حجم بیشتری نیز برخوردار می باشند.

هویه لحیم کاری 80 وات چم مدل CH 120

هویه لحیم کاری 80 وات چم مدل CH 120
توان
۸۰ وات

بر روی باتری های دریل ولتاژ آنها نوشته شده است این بازی آب باتری های بزرگ و لاس می باشند که با باتری ‌های لیتیوم فرق کاملا اساسی دارند.

لذا بهتر است بعد از اینکه کاور این باطری ها را باز کردید به قسمت پکیج باتری می‌ رسیم به این موضوع توجه داشته باشید پس از اینکه هر سلول شارژ خالی می شود ۱.۲ ولت می شود و زمانی که به شارژ کامل می‌ رسد ولتاژ آن بالاتر می‌رود یعنی ۱.۵ ولت می شود. باتری های نیکل کادمیومی که در این دریل ها استفاده شده است برای راه اندازی موتور الکتریکی می باشد و به صورت سری مونتاژ می‌ شود.

در این مورد باید بگویم که اگر باطری دریل شما خراب شد باید آنها را تعویض کند اما نگران نباشید چراکه تعویض کردن این باتری ها اصلاً کار سخت نمی باشد و برای اینکه بتواند این باتری ها را تعویض کنید باید در ابتدا دریل را باز کنید و کاور آن را جدا کنید اما توجه داشته باشید که این کار را به خوبی انجام دهید تا  محفظه دریل شکسته نشود لذا بعد از اینکه پیش های مربوطه را باز کردید آنها را در گوشه ‌ای بگذارید تا گم نشوند و در هنگام بستن مجدد دریل با مشکل مواجه نشوید.

بعد از اینکه این کار را به خوبی انجام دادید باید سیم هایی را که در اول و آخر بازی وجود دارد را به باتری نو که تازه آن را خریداری کردید لحیم کنید و آن را به صورت سری به آن متصل کنید. و بعد از اینکه به خوبی باتری جدید و نو را درون محفظه قرار دادید و سیم ها را با آن لحیم کردید باید اقدام به بستن آن کنید به این صورت که پوشش پلاستیکی بازی را در کنار هم قرار می دهید و کاور را ببندید.

هویه لحیم کاری 80 وات چم مدل CH 120

هویه لحیم کاری 80 وات چم مدل CH 120
توان
۸۰ وات

اما توجه داشته باشید که این کار را به خوبی انجام می دهید تا مجدداً مجبور به باز کردن آن نشوید. اما توجه داشته باشید ممکن است علاقه یا تمایل به خرید باتری نیکل کادمیومی نداشته باشید با روش های دیگر نیز نیز می توانید اقدام به تعمیر آن ها کنید.

برای این کار می توانید از روش یک سره کردن استفاده کنید.

برای این کار می توانید مدار را یک سره کنید یعنی برای روشن کردن دریل مستقیما از آداپتور کمک بگیرید. برای این کار باید از جک اتصال فیش آداپتور گرفته و آنها را به پایانه های مثبت و منفی در باتری که درباره باتری وجود دارند وصل کنید می توانید برای این کار از لحیم استفاده کنید و آنها را لحیم کنید با این کار شما آداپتور به موتور دریل به صورت مستقیم وصل میشود و دیگر نیازی به باتری نمی باشد چرا که ممکن است گاهی باتری نیکل کادمیومی وجود نداشته باشد یا در دسترس نباشد می توانید از این روش استفاده کنید البته می توانید اقدام به اسمبل کردن با تریاک نی و برای این که به صورت مستند تغذیه شود می توانند از آداپتور های مخصوص لپ تاپ ۱۵ ولتی می باشند استفاده کنید

این آداپتور ها بسیار قوی هستند و از جریان الکتریکی بسیار خوبی برخوردار هستند و باعث عملکرد بد دریل های شارژی نمی‌ شوند اما توجه کنید که جریان آنها باید ۳حداقل  آمپر یا  ۲ آمپر باشد.

باتری ها وظیفه تغذیه کردن را ایجاد می کنند و یک منبع تغذیه می باشند لذا اطلاعات شما در مورد باطری دریل شارژی می ‌تواند در تعمیر شما کمک زیادی کند.‌

باتری هایی که در دریل های شارژی استفاده می شوند دارای انواع گوناگون و متفاوتی هستند و این باتری ها نام ها و مزایای گوناگونی را دارا می باشند.

واحد اندازه گیری این پارامترها را می ‌توان گفت که واحد آنها ساعت می باشد. در مورد ظرفیت باتری دریل باید بگوییم اگر ظرفیت این باطری ها یک آمپر باشد به این معنا می باشد که باتری دریل می ‌توانند به مدت یک ساعت یک آمپر جریان الکتریسیته را برای دستگاه بر مقام بیاورد.

هویه 20-200 وات سومو مدل SM120

هویه 20-200 وات سومو مدل SM120
ابعاد
۲۴x۳x۳ سانتی‌متر
وزن
۱۲۵ گرم
توان
۲۰-۲۰۰ وات
سایر توضیحات
- دارای کیفیت مناسب - تغییر قدرت و حرارت هویه توسط کلید روی بدنه - تعویض سری بدون نیاز به ابزار - دارای محافظ پلاستیکی برای سری هویه - طول کابل برق: ۱ متر - مناسب برای کار روی بردهای SMD

در مورد عمر باتری دریل باید بگوییم عمران به تعداد دفعاتی میباشد که شما آنها را شارژ می کنیم و این روند آنقدر ادامه پیدا می کند تا باتری فرسوده شود و دیگر نیاز به تعویض آن دارید.

در مورد مدت زمان شارژ شدن آن باید بگوییم بر اساس اینکه از آنها چگونه استفاده می کنید کاملا متفاوت می باشد لذا بهتر است تا آنها را به اندازه استاندارد در شارژ بگذارید و طور که اشاره کردیم زمان شارژ ار مهم می‌ باشد چرا که شارژ شدن و دشارژ شدن باتری تاثیر زیادی را بر عمر مفید طولانی آن می گذارد.

وقتی باطری کهنه می شود دیگر کارایی خوبی ندارد و به معنی خراب شدن باتری می باشد بهتر از وقتی دریل شما شارژ خالی میکند و کاملاً دشارژه می‌ شود آن ها را در شارژ بگذارید زیرا در این صورت از خراب شدن آنها جلوگیری می‌ کنید چرا که باتری وقتی زیاد در شارژ قرار گیرد خراب می شود.

اما توجه کنید وقتی از این باتری ها استفاده نکنید زیرا مورد استناد قرار ندهید به طور خودکار شارژ که در آن می باشد تخلیه می شود اما این ممکن است در انواع باطری متفاوت باشد چرا که جنس باتری ها و مواد اولیه که در تولید آن استفاده می‌شود کاملاً متفاوت است به همین دلیل انواع باتری در بازار وجود دارد. بازی های گوناگون با اسم های مختلف مانند باتری لیتیوم یون و باتری هیبرید پلنز و باتری نیکل کادمیوم که در داخل تریلی استفاده می‌شود از مواد گوناگونی به تولید می‌ رسند و این باتری های مخصوص ریل ها با توجه به این که از چه جنس ‌و مواد اولیه به تولید می رسند در انواع مختلف دارای مزایا و معایب گوناگون می باشند.

باتری دریل شارژی مدل PROCORE_36V

باتری دریل شارژی مدل PROCORE_36V
ابعاد
۱۲x۸x۵ سانتی‌متر
وزن
۲۵۰ گرم
شارژر سازگار
سوزنی (سوکتی) و پایه دار (خشابی)
ولتاژ دستگاه
۳۶
ظرفیت
۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت

اما هرچی یک باتری وزن سلامتی داشته باشد مسلما میزان نگهداری شارژ آن باید بیشتر باشد. باتری های نیکل کادمیوم که در ریل های شارژی از قدیم الایام تا الان مورد استفاده قرار می ‌گیرد به نام‌ های گوناگونی مانند نیکاد نیز شناخته شده می باشد وزن تاریخ و پیشینه بالایی برخوردار است و از وزن بیشتری برخوردار می باشند نسبت به دیگر موجود در بازار.

لذا ممکن است علت خراب شدن باتری ها خراب شدن برد باشد چراکه منابع تغذیه در گروه وجود دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن