تکنولوژی

آموزش نحوه تعمیر باتری انواع لپ تاپ، با کمترین هزینه

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

لپ تاپ از جمله وسایلی می باشد که ممکن است باتری آن ها خراب شود. لذا تعمیر این باتری ها برای افرادی که علاقه مند به تعویض آن ها نمی باشند بسیار مهم است.

در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه اقدام به تعمیر باتری لپ تاپ کنید. نحوه تعمیر باتری لپ تاپ لنوو

نحوه تعمیر باتری لپ تاپی که شارژ نمی شود و آموزش تعمیر باتری لپ تاپ دل، چگونگی تعمیر باتری لپ تاپ

 

تعمیر باتری لپ تاپ لیتیوم یون ، تعمیر باتری لپ تاپ دل 5010 و غیره از جمله سوالاتی می باشد که همواره در ذهن مخاطب وجود دارد. لذا برای داشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه تعمیر لپ تاپ با ما همراه باشید.

مولتی متر دیجیتال هابوتست مدل HT116

مولتی متر دیجیتال هابوتست مدل HT116
ابعاد
۲۰x۱۶۰x۸۰ میلی‌متر
وزن
۲۶۰ گرم
ولتاژ DC
۹۹.۹۹mV/۹۹۹.۹mV, ۹.۹۹۹V/۹۹.۹V/۹۹۹.۰V ولت
ولتاژ AC
۹۹.۹۹mV/۹۹۹.۹mV, ۹.۹۹۹V/۹۹.۹V/۷۵۰.۰V ولت
دامنه جریان AC
۹۹.۹۹uA/۹۹۹.۹uA, ۹۹.۹۹mA/۹۹۹.۹mA

همان طور که می دانیم قیمت لپ‌ تاپ امروزه بسیار بالا است لذا خراب شدن لپ تاپ و خریدن یک لپ تاپ جدید بسیار هزینه بر می باشد. به همین دلیل تعمیر این محصولات بسیار مهم و کاربردی است. لذا ممکن است قطعات مختلف لپ تاپ مانند باتری خراب شود باید این موضوع را ذکر کنیم که خوشبختانه باتری لپ تاپ نیز قابل تعمیر است و می توانید به راحتی اقدام به تعمیر آن کنید.

باتری برای لپ تاپ ها بسیار مهم می باشند و از قطعات مهم در این محصولات به شمار می روند. چرا که علت خاموش شدن لپ تاپ ممکن است باتری آن باشد. لذا در این مطلب ما اقدام به بررسی و تعمیر باتری های او تاپ می کنیم و در مورد باتری لپ تاپ صحبت خواهیم کرد.

چرا که می توانید به راحتی باتری های آن تاپ را بازسازی و تعمیر کنید. در این مطلب به روش های چگونگی تعمیر آن ها می پردازیم، اگر می خواهید روش های تعمیر لپ تاپ را یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

ممکن است در حین کار با لپ تاپ ناگهان لپ تاپ شما خاموش شود، چرا که در این زمان لپ تاپ شما زودتر تخلیه می شود و لپ تاپ شما زود تر از باقی مانده و زمانی که نمایشگر ویندوز می گوید اقدام به خاموش کردن می کند. در این هنگام وقتی ناگهان لپ تاپ شما خاموش می شود علت آن بر می گردد به باتری لپ تاپ شما چرا که فرسوده و خراب یا ضعیف شدن لپ تاپ علت این موضوع می باشد. در این وضعیت شما باید اقدام به تعمیر باتری لپ تاپ خود کنید و در صورت نیاز باید به تعویض سلول باتری لپ تاپ بپردازید.

در ادامه به این سوال که آیا باتری لپ تاپ را می شود تعمیر کرد یا نه جواب خواهیم داد.

مولتی متر دیجیتال ویکتور مدل Vc97 2021

مولتی متر دیجیتال ویکتور مدل Vc97 2021
ابعاد
۱۸۰x۹۰x۵۰ میلی‌متر
وزن
۶۰۰ گرم
ولتاژ DC
۰.۴V-۱۰۰۰V ولت
ولتاژ AC
۰.۴V-۷۵۰V ولت
دامنه جریان AC
۱۰ آمپر

در مورد این موضوع بگوییم که باتری های لپ تاپ در تنوع گوناگونی به تولید رسیده اند و این محصولات دارای دو دسته می باشند. این ها باتری ها به صورت باتری پرتابل و باتری های داخلی می باشند. این باتری ها از لحاظ ساختار متفاوت هستند و با کمک مونتاژ از سلول های مختلف لیتیوم به تولید رسیده شده اند.  به همین دلیل می توانند انرژی لپ تاپ را ذخیره و تامین کنند.

لذا علت خرابی در این باتری ها می تواند این علت باشد که ممکن است سلول های موجود در این باتری ها آسیب ببینندو خراب شوند. لذا در جواب آن سوال باید بگوییم که بله قابلیت تعمیر دارت و با تست و تعویض می توان آن ها را تعمیر کرد. چرا که سلول های گرد لیتیوم یونی قابلیت تعویض دارند.

لذا باید بگوییم که می توانید با تعویض این سلول ها برای مدت طولانی از لپ تاپ تان استفاده کنید. چرا که تعویض آن سلول ها باعث عملکرد بهتر باتری می شود و به همین دلیل می توانید برای مدت بیشتری از لپ تاپ با کارایی بهتر استفاده کنید. به همین دلیل پیدا کردن سلول خراب و معیوب در باتری بسیار مهم می باشد  و بهتر است تخصص کافی در آن داشته باشید تا بتوانید سلول معیوب را پیدا کرده و آن را تعویض کنید. اما توجه داشته باشید که در هنگام باز کردن باتری  لپ تاپ به آرامی و با دقت این کار را انجام دهید چرا که وقتی باتری که شارژ دارد ممکن است باعث ایجاد اتصالی شود و وقتی به سلول های باتری آسیب ببیند این امکان به وجود می آید که آتش سوزی اتفاق بیفتد لذا در هنگام تعمیر آن توجه ویژه ای داشته باشید.

باتری لپ تاپ 4 سلولی دی بی ای مدل X550 مناسب برای لپ تاپ ایسوس X550/X450

باتری لپ تاپ 4 سلولی دی بی ای مدل X550 مناسب برای لپ تاپ ایسوس X550/X450
وزن
۲۲۰ گرم
نوع باتری
لیتیوم یونی
سازگار با
ASUS P۵۵۰-ASUS R۵۱۰-ASUS X۵۵۰-ASUS X۴۵۰C-ASUS X۵۵۰B-ASUS K۵۵۰-ASUS F۵۵۰CC-ASUS R۴۰۹CA-ASUS K۴۵۰VC
ولتاژ باتری
۱۴.۴ ولت
ظرفیت باتری
۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت

برای تعمیر این باتری ها توجه داشته باشید که  در مرحله بعدی اول باید  قالب سلول باتری را باز کنید و سپس آن ها را جدا کنید. البته این کار را باید با دقت انجام دهید تا به باتری صدمه وارد نشود.بعد از این که کاوری که باتری را پوشش می دهد را باز کردید باید اتصال سلول ها را از یک دیگر جدا کنید چرا که در این صورت بهتر می توان اقدام به امتحان و تست آن بپردازید. البته در هنگام جدا کردن آن ها توجه داشته باشید که به مدار ها یا کابل هایی که سلول ها را به یکدیگر متصل می کند آسیب وارد نکنید. بعد از این که این کار را انجام دادید با استفاده از وسیله‌ ای به نام مولتی متر اقدام به پیدا کردن سلول های معیوب کنید و سپس آن ها را با یک سلول نو و جدید که کاملا سالم می باشد تعویض کنید.در مرحله ی بعدی باید سلول های باتری را جدا کنید. توجه داشته باشید که این سلول ها متصل به هم می باشند به همین دلیل برای ادامه ی کارتان یعنی تعمیر آن باید اقدام به جدا کردن آن ها کنید. این سوال ها دارای یک پایه ی فلزی می باشند و با همان پایه های فلزی با یکدیگر متصل هستند. خراب شدن این پاسخ ها باعث آسیب رساندن به آن ها می شود به همین دلیل باید قطعه یا سلول معیوب را پیدا کنید. در مرحله ی بعدی که همین پیدا کردن سلول معیوب است باید با دقت این کار را انجام دهید.

در ادامه ی کار برای انجام این کار  باید اقدام به تست سلول ها کنید تا سلول ناسالم را از سلول سالم جدا کنید. این کار را همان طور که در بالا اشاره کردیم باید به وسیله ی مولتی متر انجام دهید.

باتری لپ تاپ 6 سلولی جیمو مدل J1KND مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron 5110/5010

باتری لپ تاپ 6 سلولی جیمو مدل J1KND مناسب برای لپ تاپ دل Inspiron 5110/5010
وزن
۳۰۰ گرم
سازگار با
DELL INSPIRON ۱۷R DELL INSPIRON N۷۰۱۰D DELL INSPIRON M۷۱۱۰ DELL INSPIRON ۱۴R M۴۱۱۰ DELL INSPIRON ۱۵R N۵۰۱۰ DELL INSPIRON ۱۳R N۳۰۱۰ DELL INSPIRON ۵۰۱۰ DELL INSPIRON N۳۰۱۰D-۲۶۸ DELL INSPIRON ۱۵R-N۵۰۱۰ DELL INSPIRON ۵۱۱۰ DELL INSPIRON ۴۰۱۰
ولتاژ باتری
۱۱.۱ ولت
ظرفیت باتری
۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
Dell

چرا که ممکن است شدت جریان باری یا این که ولتاژ باتری ضعیف شود و این باعث می شود تا باتری خراب شود. لذا با  مالتی متر دیجیتال به راحتی می تواند اقدام به تست آن ها کنید.

توجه کنید که برای انجام دادن این کار باید در ابتدای کار اقدام به گذاشتن کلید مولتی متر در حالت وی دی سی و روی ولتاژ بیست کنید. توجه کنید که باتری دو قطب مثبت و منفی دارد لذا مولتی متر تیر دو کابل اتصال متقی و مثبت دارد و باید این قطب ها را به یکدیگر یعنی قطب های باتری وصل کنید. توجه کنید وقتی که این کار را انجام  دادید طبق استاندارد ولتاژ باتری زیر دو یعنی باتری خراب است.

اما به این نکات توجه کنید زیرا بسیار مهم می باشد.

اول این که در هنگام است تعمیر این محصولات باید کاملا تخلیه شده باشد چرا که در غیر این صورت باعث می شود تا باتری لپ تاپ شما آتش بگیرد. دوم این که توجه کنید که در هنگامی که اقدام به باز کردن کاوری باتری می کنید به این موضوع توجه داشته باشید تا به آن آسیب وارد نکنید زیرا در این حالت ممکن است سلول ها آسیب ببینند.

البته ممکن است علت خرابی در باتری لپ تاپ شما فقط مشکل از سلول ها نباشد چرا که قطعات مختلف دیگری وجود دارند و ممکن است قطعاتی که بر روی مدار وجود دارند علت خرابی باشند‌. البته توجه داشته باشید که این کار را باید به خوبی انجام دهید و اگر تجربه ی کافی برای تعمیر و تعویض قطعات آن را ندارید دست به این کار نزنید چرا که تعمیر  باتری لپ تاپ خطرناک است و حتی موجب می شود تا باتری آتش بگیرد و از طرف  دیگر عدم تعمیر صحیح آن مخصوصا در قسمت مونتاژ باعث آسیب به رساندن با باتری و لپ تاپ می شود و ضرر زیادی را به شما می زند.

باتری لپ تاپ 6 سلولی جیمو مدل 6335 مناسب برای لپ تاپ اچ پی EliteBook 8440 6535

باتری لپ تاپ 6 سلولی جیمو مدل 6335 مناسب برای لپ تاپ اچ پی EliteBook 8440 6535
نوع باتری
شش سلولی
سازگار با
HP EliteBook ۶۹۳۰p ۸۴۴۰p ۸۴۴۰w ProBook ۶۴۵۰b ۶۵۴۰b ۶۵۵۰b ۶۵۵۵b Compaq ۶۵۳۰b ۶۷۳۰b ۶۷۳۵b
ولتاژ باتری
۱۱.۱ ولت
ظرفیت باتری
۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت
مناسب برای لپ‌تاپ‌های برند
HP

در ادامه باید توجه داشته باشید که برای تعویض سلول ها از سلول های با کیفیت و نو استفاده کنید تا مشکل باتری شما به کلی بر طرف شود.

البته باتری های جدید و لیتیوم پلیمر نیز وجود دارند که  از قابلیت تعمیر برخوردار نمی باشند.

باید به این نکته اشاره کنیم  اگر باتری لپ تاپ شما نیز غیر قابل تعمیر است باید قبل از آن که به قطعات دیگر و لپ تاپ. آسیب وارد کند آن ها را تعویض کنید.

چرا که وقتی این باتری ها باد می کنند امکان است که به دیگر قطعات لپ تاپ آسیب وارد کنند بسیار زیاد می باشد.

به همین دلیل باید سریعا اقدام  به تعویض آن ها کنید.

توجه داشته باشید وقتی  لپ تاپ شما مقدار شارژ مانده را کم تر از حالت واقعی نشان می دهد این به این معنی می باشد که باتری دستگاه شما مشکل دارد.

شما می توانید به قسمت پنجره تنظیمات مراجعه کنید و وضعیت باتری را چک کنید.

اگر وضعیت باتری شما خیلی بد بود و از تعمیر آن ناتوان کاندید آن را سریعا به یک متخصص نشان دهید تا آن را تعمیر کند. چرا که ممکن است برای لپ تاپ شما ایجاد مشکل کند.

توجه داشته باشید تعمیر باتری لپ تاپ شاید برای شما آنقدر صرفه ی اقتصادی نداشته باشد به همین دلیل بهتر است از تعمیر این تاپ های که باتری آن ها خیلی خراب است جلوگیری کنید و آن را با یک باتری نو تعویض کنید. البته بعضی از باتری ها وجود دارند که در بازار موجود نمی باشند لذا آن ها را می توانید تعمیر کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن