خودرو

آموزش نحوه تعمیر باتری ماشین در خانه، با کمترین هزینه

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

باطری ماشین از جمله قسمت های بسیار مهم در خودرو می باشد. لذا ممکن است باتری ماشین شما به دلایل گوناگون و مختلف دچار خرابی شود یا ممکن است باتری شما سولفات شود یا اینکه صفحات داخلی آن به کلی بسوزد یا قطع شود در این هنگام باتری ماشین شما خراب شده است و کار نمی کند و باعث عدم کارکرد درست خودرو شما خواهد شد. لذا شما در این هنگام می توانید آن را به یک تعمیرکار بدهید که خود اقدام به تعمیر آن کنید.

 

اما پیشنهاد می ‌شود که با توجه به اینکه هزینه ‌های تعمیر کار نیز بسیار بالا می باشد شما خود اقدام به تعمیر آن ها کنید چرا که ممکن است بعد از امتحان کردن و تعمیر کردن باتری، باتری خراب شده باشد و قابل تعویض باشد در این صورت شما باید هزینه مجددی را برای تعویض باتری به اضافه اجرت تعمیر کار بدهید. لذا بهتر است تا روش  تعمیر باتری ماشین را یاد بگیرید و خود اقدام به تعمیر آن ها کنید چرا که در بیشتر مواقع باتری های که سولفاته شده اند را می توانید تعمیر کنید و روش های که در ادامه ی مطلب به آن ها اشاره می کنیم جواب گوی شما می باشد.

 

با توجه به این که امروزه اینترنت یک بستر بسیار عالی برای یاد گرفتن و آموزش می باشد لذا شما به راحتی می توانید نحوه تعمیر باطری ماشین شارژی را با آموزش تعمیر باتری ماشین یاد بگیرید و در این صورت با آموزش و باد گرفتن نحوه تعمیر باتری اتمی ماشین می توانید خود در خانه اقدام به تعمیر آن ها کنید.  آموزش تعمیر باطری ماشین شارژی به صورت کامل در اینترنت وجود دارد و شما می توانید با دیدن و خواندن آموزش تعمیر باطری ماشین اطلاعات بسیار زیادی را کسب کنید.

درپوش باتری ماشین نیکو پخش مناسب برای تندر 90 و ساندرو

درپوش باتری ماشین نیکو پخش مناسب برای تندر 90 و ساندرو
سایر توضیحات
تندر-ساندرو-استپ وی

 

تعمیر باتری ماشین  امکان را به شما می‌ دهد که مصرف هزینه‌ های بیشتر برای تعویض آن جلوگیری کنید. وقتی ماشین شما استارت می ‌زند متوجه این موضوع می شوید که باتری ماشین شما خراب شده است. این سوال همواره در ذهن افراد وجود دارد که آیا باتری ماشین را می شود تعمیر کرد ؟ در جواب این سوال باید بگوییم که  توجه داشته باشید وقتی باتری ماشین خراب می شود می توانید با استفاده از روش‌ های گوناگونی آن را تعمیر و احیا کنید.

برای اینکه بتوانید باتری ماشین را تعمیر کنید در ابتدا باید علت اصلی که باعث خراب شدن باتری خودرو شما شده است را پیدا کنید.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث خراب شدن باتری ماشین می شود در ادامه توضیح این دلایل می  پردازیم.

برای اینکه بتوانید باطری ماشین خودتان تعمیر کنید یا آنها را احیا کنید باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

کابل اتصال باطری خودرو مدل یدک لوکس

کابل اتصال باطری خودرو مدل یدک لوکس
شدت جریان (آمپراژ)
۸۰۰
مناسب برای خودرو
تمام خودروها

در ارتباط توجه داشته باشی که اگر باطری ماشین شما باطری اسیدی می باشد باید درب باتری را باز کنید و باتری های اسیدی دارای ۶ عدد درب می باشند.‌ بعد از اینکه درب باتری های اسیدی را باز کردید باید داخل آن را کاملاً تخلیه کنید. سپس پس باید یک لیتر آب تهیه کنید و درون آب ۲ قاشق توش شیرین اضافه کنید و حل کنید سپس با استفاده از این محلولی که درست کردید اقدام به تمیز کردن باتری کنید به این صورت که این محلول را که درست کردید به داخل باتری ریخته و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آن را از داخل باتری تخلیه کنید‌. بعد از آن باید اسید استاندارد ۱۲۵۰ درجه را خریداری کنید و سپس به داخل باتری ریخته و به مدت یک روز به آن فرصت دهید که زیر شارژ باشد.‌

بعد از گذشت یک روز باید باتری خودرو خود را از زیر شارژ درآورده و بعد از گذشت یک رب آن را بر روی ماشین خود متصل کنید و شروع به استارت زدن کنید در این حالت ماشین شما استارت میخورد و روشن می شود.

کود سولفات منیزیم تتاکو مدل M-AYSA وزن 1 کیلوگرم

کود سولفات منیزیم تتاکو مدل M-AYSA وزن 1 کیلوگرم
سایر توضیحات
فعال کردن سیستم آنزیمی از عناصر تشکیل دهنده کلروفیل ماده محرکه آنزیمها
نوع بسته‌بندی محصول
پاکت متالایز ضد رطوبت
نوع خاک و کود
پودر
وزن بسته بندی
۱ کیلوگرم
مناسب برای
انواع گیاهان و....

البته روش های دیگری نیز برای تعمیر باطری ماشین وجود دارد.

به این صورت می باشد اگر باتری ماشین شما باتری اتمی است باید شارژ آن را به کلی تخلیه کنید یعنی باتری کاملاً باید تخلیه و دشارژ شود و ولتاژ کاملاً تخلیه و صفر شود. برای اینکه این کار را انجام دهید می توانید از یک لامپ کمک بگیرید.

اجازه دهید تا باتری‌ ماشین شما کاملا تخلیه شود. بعد از اینکه این کار را انجام دادید باتری را مجدداً شارژ کنید اما در این هنگام به این موضوع توجه داشته باشید که این کار را با دقت تمام انجام دهید تا باتری خراب نشود چراکه معکوس شدن قطب های باطری موجب می‌شود تا باتری کاملا از بین برود و خراب شود.

توجه داشته باشید برای اینکه باطری ماشین شما خراب نشود باید آن را در حالت کند شارژ کنیم و همچنین باید باتری را با آمپر بسیار پایین تنظیم کنید و بگذارید تا باطری به مدت یک روز شارژ شود اما در این هنگام توجه داشته باشید که باتری نباید داغ شود به همین منظور بهتر است هرچند دقیقه یک بار یا هر ۶۰ دقیقه یک بار دست خود را بر روی باتری بگذارید تا متوجه شوید که باطری داغ نکند و اگر متوجه شدید که باتری داغ شده است بهتر است آن را خاموش کنید و وقتی باتری شما سرد شد آن را مجدداً به زیر شارژ بگذارید. چرا که داغ شدن باتری باعث می شود تا صفحات داخلی باتری قطع شود و به این دلیل باتری از بین می رود.

 

به همین منظور بهتر است تا باتری را چک کنید تا داغ نشود. در این حالت وقتی باتری شما طی ۲۴ ساعت شارژ شد و  می ‌توانید آن را از زیر شارژ خارج کنید و باتری را بر روی ماشین وصل کنیم و سپس شروع به استارت زدن کنید در این حالت اگر ماشین شما استارت خورد و روشن شد متوجه موضوع می‌ شوید که باتری شما احیا شده است یا باتری شما تنظیم شده است در این حالت می توانید برای مدت زمانی از آن استفاده کنید.

البته روش های دیگری برای تعمیر باطری ماشین نیز وجود دارد به این صورت که باید از یک نمک به نام منیزیم سولفات استفاده کنید. این نمک را می توانید بر روی باتری های اتمی و باتری اسیدی استفاده کنید و به این صورت  تعمیر و احیا می شود.

دستگاه تست باتری خودرو مدل ASL3000-12/24

دستگاه تست باتری خودرو مدل ASL3000-12/24
ابعاد
۱۳x۱۸x۱۵ سانتی‌متر
وزن
۱ کیلوگرم
ویژگی‌های تجهیزات تعمیرگاهی
عیب‌یابی موتور
کاربرد خانگی
کاربرد صنعتی
سایر توضیحات
تست دقیق و سریع کل باطری های ۱۲ ولت ساخته شده در دنیا تست دقیق و سریع شارژ دینام ۱۲ و ۲۴ ولت تمامی خودروهای ساخته شده تست و عیب یابی سیستم استارت زنی خودرو دارای نمایشگر LCD با منوی فارسی تست باطری ۱ تا ۲۵۰ آمپر و تست دینام ۱۲ و ۲۴ ولت

برای باتری های اسیدی ابتدا باید ۶ عدد درب باتری را باز کنید اگر باطری ماشین شما اتمی است باید باتری را سوراخ کنید یعنی روی سطح باتری را به اندازه ۶ سوراخ ایجاد کرده  و مقداری از اسید باتری را خالی کنید.

و اگر باتری شما اسیدی است می توانید مقداری منیزیم سولفات را با آب مقطر قاطی کنید و در یک سرنگ بریزید و سپس وقتی باطری کاملاً تخلیه شده است آن را در باتری بریزید. اگر باتری شما اتمی باشد بعد از اینکه یک سرنگ از اسید را خالی کردید می‌ توانید یک سرنگ از این اسید سولفات را درون باتری بریزید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید می‌توانید باتری را به مدت یک روز در زیر شارژ بگذارید و بعد از آن مانند روش های قبل آن را بر روی ماشین خود نصب کرده و شروع به استفاده کند و در این صورت اگر باتری شما تعمیر و یا احیا شده باشد ماشین شما روشن می شود.

البته در مورد این روش آن می‌توان به صورت ۱۰۰% تضمین داد چرا که ممکن است باتری شما خراب شده باشد و روشی برای تعمیر و احیا آن وجود نداشته باشد. اما این روش ها بیشتر اوقات جواب داده اند. لذا باتری هایی که سولفات شده‌ اند می‌ توانند با این روش ها تعمیر شوند اما با تری هایی که صفحات آن ها از داخل قطع شده است را نمی توان گفت تعمیر می شوند و این باتری ها در اسرع زمان باید تعویض شوند و یک باتری نو جایگزین آن ها شود.

 

توجه داشته باشید که  اگر باتری شما برق نداشته باشد یعنی برق آن از پشت آمپر قطع شده باشد احتمال وجود دارد که باتری شما قطع شده باشد اما اگر برق ضعیف باشد و استارت خوردن به کندی انجام گیرد این احتمال وجود دارد که باتری شما سولفات شده و اگر سولفات شده باشد با روش های بالا توضیح دادیم می توانید آنها را به راحتی تعمیر کنید و با احیای آنها به مدت طولانی تری از آن ها استفاده کنید.

شارژر باتری خودرو گامستار مدل 1207

شارژر باتری خودرو گامستار مدل 1207
ابعاد
۱۵x۹x۷ سانتی‌متر
وزن
۲۸ کیلوگرم
سایر توضیحات
ولتاژ ورودی ۲۲۰ ولت ( AC برق شهری ) ولتاژ خروجی ۱۲ ولت ( DC ) ۷A آمپر

اما در مورد این که چرا باتری ماشین خراب می‌شوند باید بگوییم در درون باتری آصف های سربی وجود دارد و دارای ۶ خانه می باشند که درون این صفحات باتری مایع الکترولیت وجود دارد و  احتمال است بین این مایع و صفحات یک سری واکنش های شیمیایی روی دهد و باعث ایجاد برق شود.

دانلود خراب شدن باتری ها باید بگوییم که همه این باتری‌ ها دارای یکسری عمر و زمان مستهلک شدن می باشد و بعد از یک مدت باطری ماشین به کلی از کار می‌افتد و استهلاک آن تمام می شود چرا که همانطور که در بالا اشاره کردیم این واکنش های شیمیایی که درون این باتری ها اتفاق می‌افتد موجب این امر است و باعث می‌ شود تا باتری ها سولفات شود و کارایی خود را از دست دهد.

لذا می توانید از روش هایی که در این مطلب اشاره کردیم استفاده کنید تا ببینید می‌ توانید باطری ماشین خود را تعمیر کنید یا نه چرا که انجام دادن این روش ها و هزینه زیادی را در بر ندارد و شاید باطری ماشین شما تعمیر شود و در این صورت دیگر به هزینه های زیاد برای تعویض باتری نمی باشید.

 

چرا که همانطور که اشاره کردید این روش در همه موارد جواب نمی دهد و ممکن است در بعضی موارد جواب دهد و در بعضی موارد جواب ندادند لذا در غیر این صورت شما راجع به تعویض باتری هستید و می توانید یک باتری نو و سالم را خریداری کنید و جایگزین باتری قبلی کنید. چرا که بازی هایی که صفحات داخلی آن بشوند را نمی‌توانید با روش‌ هایی که در بالا  گفته شد  تعمیر کنید و لازم می باشد که آنها را به کلی تعویض کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن