تکنولوژی

آموزش نحوه تعمیر باتری باد کرده موبایل، با کمترین هزینه

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

آموزش تعمیر باتری ها باد کرده موبایل به شما کمک می کند تا در مورد این باتری ها اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

تعمیر باتری باد کرده توسط تعمیر کاران انجام می کنند چرا که این کار کمی خطرناک نشان می دهد. تعمیر باتری موبایل توسط تعمیر کاران ماهر انجام می شود . تعمیر باتری های باد کرده از آن جهت که خطرناک این بهتر است  با دقت و توجه انجام گیرد.

آموزش تعمیر باتری های باد کرده موبایل در این مطلب انجام می گردد لذا در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مهمی در رابطه با باتری های گوشی به شما بدهیم.

باتری موبایل مدل A2466 ظرفیت 3750میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل اپل iphone 12 pro max

باتری موبایل مدل A2466 ظرفیت 3750میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل اپل iphone 12 pro max
نوع
باتری
ولتاژ باتری
۳.۷ ولت
مناسب برای گوشی‌های برند
Apple

 

باتری گوشی موبایل ممکن است به دلیل عوامل متعدد باد کند یا این که شکل آن تعمیر کند. باتری هایی که در داخل موبایل ها و تلفن های همراه تعبیه شده است و قابل شارژ می باشند و نام آنها باتری های لیتیوم یونی می باشد. باتری های لیتیوم یونی از جمله باتری هایی می باشند که قابلیت شارژ دارند و نحوه عملکرد آنها به این صورت می باشد که ویدیو های لیتیوم از الکترود منفی حرکت می کنند به سمت الکترود مثبت و در این صورت تخمینی شارژ انجام می‌شود و هنگامی که به وسیله برق شارژ می شوند در این صورت می باشد که یون های  لیتیوم از الکترود مثبت به سمت الکترود منفی در حال حرکت هستند و باعث می شود تا باتری شارژ شود.

این باطری ها از بازی‌های بسیار عالی می باشند و در انواع گوشی‌ های هوشمند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و خراب شوند.

از جمله نشانه های خرابی در این باتری ها زود خالی کردن شارژ باتری و باد کردن باتری لیتیومی می باشد که باعث شده است بسیاری از کاربران گوشی از این مشکل شکایت کنند اما روش های وجود دارد تا از از باد کردن باتری های لیتیوم جلوگیری کند و در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

همانطور که اشاره کردیم و مشکلات این باتری باد کردن آن ها می باشد لذا در این مطلب در مورد باد کردن باتری لیتیومی و دلایل آن یاد می‌ کنند و روش های مقابله با آن توضیح خواهیم را برای این حالت بهتر است تا در ادامه با ما همراه باشید.‌

باد کردن باتری گوشی از جمله مشکلاتی است که برای این باتری ها پیش می آید و در این صورت ورم می کند و تغییر شکل می دهد اما ممکن است مقدار باد کردن باتری ها متفاوت باشد ممکن است باتری ها باد کنند و  باعث شوند گوشی صدمه ببیند و گاهی اوقات نیز ممکن است باز کردن آن محسوس نباشد. به همین علت می توان گفت  مقدار باد کردن این باتری ها کاملا متفاوت می باشد.‌

باتری موبایل مدل BN52 ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 9 Pro / Note 9S

باتری موبایل مدل BN52 ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 9 Pro / Note 9S
نوع
باتری
ولتاژ باتری
۳.۸۷ ولت
گوشی های سازگار
Redmi Note ۹ Pro / Note ۹S
مناسب برای گوشی‌های برند
Xiaomi

برای این علت می توان دلایل مختلفی را ذکر کرد چرا که ممکن است علت باد کردن باتری های گوشی تمام شدن عمر باتری باشند یا مستهلک شدن فرسوده شدن باتری باشد یا ممکن است استفاده نادرست از این باتری ها باعث شود تا باتری موبایل باد کند دلایل دیگری مانند استفاده از شارژرهای گوشی های دیگر و غیر استاندارد یا بیش از اندازه شارژ کردن گوشی های موبایل و غیره باشد.

متاسفانه استفاده نادرست از موبایل باعث می شود تا این باتری ها آسیب ببیند و بیشتر کاربران بیش از حد مجاز اقدام به شارژ کردن گوشی های خود می کنند به همین دلیل موجب می شود تا این باتری ها به زودی خراب شوند.

اگر مطابق با شیوه های استاندارد بتوانید از این گوشی ها استفاده کنید و آن ها را به درستی در شارژ قرار دهید می توانید برای مدت طولانی از آن ها استفاده کنید بدون ان که خراب شوند.

لذا برای این که باتری گوشی های شما خراب نشوند و باد نکنند آن ها را به مدت طولانی در شارژ نگه ندارید و بعد از این که شارژ شدن آن ها از شارژ بیرون بکشید.

چرا که سلول های لیتیومی که در باتری وجود دارند با محدودیت های رو به رو هستند.

به همین دلیل برای هر شدن جریان که از آن ها عبور می کند محدودیت وجود دارد و نباید در مدت طولانی در شارژ باشند.

به همین دلیل وقتی گوشی ها برای مدت طولانی در شارژ قرار می گیرند متالیک لیتیوم به وجود می آید و و این متالیک های لیتیوم بر روی آن ها به صورت لایه ای می نشینند و باعث می شود تا کاتد بی ثبات سود و با از دست دادن ثبات خود به یک عامل اکسید تبدیل شود و این موضوع باعث می شود تا به مرور باتری های گوشی خراب شوند و باد کنند.

باتری موبایل مدل EB-BG530CBE ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل سامسونگ Galaxy J5 2015 / Grand Prime Plus / J3

باتری موبایل مدل EB-BG530CBE ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل سامسونگ Galaxy J5 2015 / Grand Prime Plus / J3
ولتاژ باتری
۳.۸ ولت
گوشی های سازگار
J۵ ۲۰۱۵ - Grand Prime Plus - J۳
مناسب برای گوشی‌های برند
Samsung

همان طور که می دانیم عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باتری های موبایل خراب شوند و باد کنند اما علت اصلی و بزرگ نرین علت آن بی شک همین اضافه ماندن تایم در شارژ بودن گوشی موبایل می باشد. باتری های موبایل در مرور زمان با این روند خراب شده و از بین می روند چرا که لیتیوم های موجود در آن فاسد شده و استهلاک و تاریخ انقضا ی خود را از دست می دهند و موجب بروز چنین مشکلی می شوند.

لذا خراب شدن این باتری ها موجب عدم کارکرد موبایل می شود و شارژ باتری در مدت زمان بسیار کمی خالی خواهد شد.

اما در مورد تعمیر آن باید بگوییم که  تعمیر آن به شدت خطرناک می باشد چرا که باتری های باد کرده به منزله ی یک بمب می مانند و ممکن است منفجر شوند و آتش بگیرند به همین دلیل در هنگام تعمیر آن اگر تخصص کافی ندارد دست به آن نزنید و آن را به یک تعمیر کار حرفه ای که دارای تجربه ای کافی است بسپارید. البته توجه داشته باشید که باتری هایی را که باد کرده اند به هیچ عنوان درون شارژ  قرار ندهید. حتی توجه داشته باشید که باتری را نباید در موقعیت های قرار دهید که خیلی کرم یا خیلی سرد باشد. توجه داشته باشید که باتری گوشی را از داخل گوشی موبایل در آورده و آن را در موقعیتی دور از دسترس قرار دهید تا تعمیر شود.

البته ممکن است هنگامی که گوشی شما درون شارژ است چنین اتفاقی بیافتد و باتری گوشی شما ورم کند در این هنگام بلافاصله آن را از شارژ کشیده و باتری را در یک مکان دور از دسترس کودکان قرار دهید.

توجه داشته باشید هنگامی باتری گوشی باد می کند باید بلافاصله از آن فاصله  بگیرید و آن را در مکانی دور تر از خودتان قرار دهید چرا که باتری های گوشی خراب دیگر قابلیت تعمیر ندارند و باید برای آن اقدام به گرفتن بک باتری جدید کنید و آن را تعویض کنید یعنی تنها راه حل تعویض آن می باشد.

دلایل این که باتری موبایل باد می کند می تواند موارد زیر باشد :

 

از جمله این دلایل می توان به استفاده از شارژر های اشاره کرد

استفاده از شارژرهای که متناسب با مدل گوشی شما نمی باشد یا تقلبی و پیک هستند باعث می‌شود تا باتری گوشی ورم کند یا به اصطلاح باتری گوشی باد کند.

از عوامل دیگری که باعث ورم کردن باتری گوشی می شود می توان به تعداد دفعاتی شرکت که شما گوشی خود را درون شارژر قرار می دهید. به طور استاندارد بهتر است گوشی را در طول شبانه روز در یک بار شارژ کنید و زیاد شارژ کردن گوشی در طول روز باعث کاهش عمر مفید آن خواهد شد.

باتری موبایل یوبائو مدل Advanced ظرفیت 3400 میلی آمپرساعت مناسب برای گوشی موبایل اپل iPhone 7 Plus

باتری موبایل یوبائو مدل Advanced ظرفیت 3400 میلی آمپرساعت مناسب برای گوشی موبایل اپل iPhone 7 Plus
نوع
باتری
ولتاژ باتری
۳.۸۲ ولت
مشخصات دیگر
مناسب برای گوشی موبایل اپل iPhone ۷ Plus
مناسب برای گوشی‌های برند
Apple

عوامل دیگری که تاثیر مستقیم می‌ گذارد شارژ کردن گوشی ها در شب می باشد. لنز بهتر از گوشی را تا زمان فول شارژ شدن آن سرشار قرار دهید و بیشتر از آن درون شارژ قرار ندهید.

گرم شدن باتری موبایل نیز باعث ورم کردن آن می‌ شود لذا گرم شدن آن جلوگیری کنید.

همانطور که می‌ دانیم باتری قابل تعویض دارند اما تعمیر آنها امکان پذیر نمی باشد و باز کردن باتری لیتیومی بعد از اینکه و ورم کردن بسیار خطرناک است و به همین دلیل از این کار جدا خودداری فرمایید.

اگر باتری لیتیومی در شرایطی نا مناسب قرار گیرد  به جای اینکه اقدام به تولید انرژی کند از خود گازهای سمی بروز می‌ دهد و این گاز های سمی ممکن است در اثر زیاد شدن منفجر می شود. به این ترتیب از آن ها استفاده نکنید.

به همین علت نحوه برخورد با باتری های که ورم کرده اند بسیار مهم می باشد. در درجه ی اول آن ها را از شارژ بکشید و از گوشی خارج کنید و آن را همان طور که اشاره کردیم در یک مکان دور از کودکان و خود قرار دهید چرا که احتمال منفجر شدن و آتش گرفتن آن ها وجود دارد. درجه دوم می توانید برای اینکه مشکل گوشی خود را حل کنید این باشد که وقتی که گوشی شما را ساخته است ارتباط برقرار کنید یا به نمایندگی مراجعه کنید به این صورت می توانید اگر گوشی شما دارای گارانتی است براحتی باتری گوشی خود را تعویض کنید.

باتری موبایل مدل BG965ABE ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S9 PLUS

باتری موبایل مدل BG965ABE ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت مناسب برای گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S9 PLUS
ولتاژ باتری
۳.۸۵ ولت
مشخصات دیگر
کد باتری: EB-BG۹۶۵ABE
گوشی های سازگار
مدل های سازگار: G۹۶۵ , S۹ plus
مناسب برای گوشی‌های برند
Samsung

یا اینکه می توانید آن را به یک تعمیر کار بدهید اما با توجه به اینکه هزینه تعمیر این باتری ها بسیار زیاد است یا این که شاید امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد بهتر است یا یک باتری نو و سالم را به جای باتری ورم کرده تعویض کنید.

اما بهترین راه جلوگیری از باد کردن گوشی می باشد و برای این کار بهتر از باتری گوشی خود را خنک نگه دارید و از شارژرهای اجمال و متناسب با مارک گوشی خود استفاده کنید همچنین در طول روز از گوشی خود مناسب استفاده کنید و گوشی خود در طول شب در شارژ قرار ندهید. البته زیاد نگه داشتن گوشی در شارژ موجب خراب شدن باتری می‌شود و همین دلیل بهتر است تا گوشی را به اندازه استاندارد مصرف کنید و آن را نیز به اندازه اینکه فول شارژ شود در شارژ نگه دارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن