تکنولوژی

آموزش نحوه تعمیر باند کنوود 718، آسان و سریع در منزل

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

بلند کنوود از جمله اجزای بسیار مهم در سیستم صوتی می باشد که خراب شدن آن ها ممکن است باعث ایجاد اختلال بسیار بزرگی در سیستم صوتی شود و همین دلیل لازم می باشد تا این باند ها تعمیر شوند تا سیستم صوتی بتواند به راحتی عمل کند و عملکرد  بسیار خوبی داشته باشد.

باند کنوود را می توانید خودتان به راحتی تعمیر کنید و دیگر نیازی به سپردن آن به تعمیر کار نمی باشد تنها کاری که شما باید بکنید  عیب یابی  مشکل می باشد و در صورتی که مشکل آنها را پیدا کنید می توانید با اقدامات ساده اقدام به تعمیر آنها کنید. بلندگو ماشین یا همان باند‌ کنوود از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و این باند ها در صوتی ماشین کارکرد بسیار عالی دارند و از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشند لذا هنگام خراب شدن آنها  می توانید خودتان تعمیر کنید. تنظیم کردن این باند ها بسیار اهمیت دارد و می توانید به راحتی آن ها را درست کنید.

با توجه به این که امروزه اینترنت یک بستر بسیار عالی برای یاد گرفتن تعمیر این باند ها می باشد می توانید به راحتی با سرچ آموزش تعمیر تیوتر باند کنوود 718 یا تعمیر باند کنوود 718 آن ها را تعمیر کنید. لذا علاوه بر این که اطلاعات بسیار عالی و مفیدی از تعمیر و آموزش تعمیر باند کنود به دست می آورید می‌ توانید باند کنوود را خودتان در خانه به راحتی تعمیر کنید و در این صورت از صرف هزینه های بسیار زیاد به تعمیرکاران جلوگیری می‌ شود و شما علاوه بر اینکه اطلاعات بسیار مناسبی را به دست آوردید از هزینه های دیگری نیز پرداخت نمی کنید.

این آموزش به صورت کاملا رایگان در اینترنت گذاشته شده در و فقط کافیست با این جملات اطلاعات بسیار زیادی کسب کنید. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چگونه خش خش کردن با آنها را تعمیر کنید و اقدام به بررسی آنها کنید چرا که باند کنوود ممکن است در اثر مشکلاتی مانند پاره شدگی یا علت های دیگر آسیب ببیند و همین علت شما نمی توانید با عیب یابی درست اقدام به تعمیر درست آنها کنید. به همین دلیل در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات بسیار مناسبی کسب کنید.

مولتی متر کلمپ مدل DT-266

مولتی متر کلمپ مدل DT-266
ابعاد
۳۳×۹۶×۲۳۳ میلی‌متر
وزن
۳۲۰ گرم
ولتاژ DC
تا ۶۰۰ ولت ولت
دامنه جریان AC
۱۰۰۰ ~ ۰ آمپر
دامنه جریان DC
ندارد

 

 

توجه داشته باشید وقتی در یک میدان مغناطیسی سیم پیچ صدا قرار می‌ گیرد باعث تغییر میدان مغناطیسی با جریان صوتی می‌ شود چرا که یک جریان سوتی باور عبور کردن از سیم پیش باعث ایجاد این اتفاق می‌ شود و و باعث می‌ شود تا این میدان مغناطیسی در تعامل با میدان مغناطیسی و دائمی باشد و در این صورت باعث ارتعاش سیم پیچ صدا در امتداد جهت می شود و باعث می شود تا صدا به وجود آید.

مولتی متر دیجیتال ویکتور مدل VC97

مولتی متر دیجیتال ویکتور مدل VC97
ابعاد
۱۸۰x۹۰x۵۰ میلی‌متر
وزن
۶۰۰ گرم
ولتاژ DC
۱۰۰۰ ولت
ولتاژ AC
۷۵۰ ولت
دامنه جریان AC
۱۰

در این محصولات ساختاری وجود دارد که به صورت یک استوانه می باشد و این سیم پیچ صوتی که مانند یک استوانه است با استفاده از سیم هایی  که پیچیده می شود و جنس کاغذ یا کاپتون یا فایبرگلاس و غیره می باشد.

در این باند ها که قدرت بالایی دارند و کربن و آلومینیوم برای تهیه این ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد و این سیم پیچ های صوتی برای اینکه داشته باشند با یکسری چسب های مخصوص درآمیخته می‌شوند و در این صورت علاوه بر اینکه از استحکام فیزیکی برخوردار هستند در برابر انواع فاکتور ها  مانند رطوبت و دمای بالا کاملا سطح مقاومت خوبی دارند و کاملا ایمن خواهد شد و کاملا عایق هستند.

البته با استفاده از چسب های با کیفیت برای استحکام کردن در سیم پیچی ها استفاده می شود و این ها در برابر دمای بالا و رطوبت استحکام بسیار بالایی دارند. چرا که با استفاده از چسب های اپوکسی با قابلیت خشک شدن دارند و سپس و حرارت دادن به این مجموعه باعث می شوند یک شرایط مطلوب به بار آید.

فیوز سیستم صوتی خودرو پاور مدل 2020

فیوز سیستم صوتی خودرو پاور مدل 2020

اما این سیم پیچی ها با دقت بسیار بالا باید انجام بگیرد تا به صورت منظم و با رعایت فاصله مناسب یعنی حداقل فاصله در کنار یکدیگر باشند و به صورت کاملا استاندارد پیچیده شوند چرا که از عوامل بسیار مهم در کیفیت بالا می باشد.

اما سیم های ۴ به صورت دو لایه می باشند این پیچ ها با لایه های بیشتر یعنی دو لایه چهار لایه نیز به تولید می‌ رسند و در تولید آنها از رزین های اپوکسی استفاده می‌ کنند چرا که در این صورت یکپارچه و چسبندگی آنها بیشتر می‌ شود‌.

برای تعمیر این باند ها در ابتدا باید آنها سیستم صوتی را روشن کنید تا ببینید خش خش از کجا می باشد.

برای این کار را روشن کنید با یک موسیقی را انتخاب کنید و سپس با آن گوش دهید با توجه به میزان صدا می توانید علت خش خش ماشین را تشخیص دهید.

فیوز سیستم صوتی کارینا مدل ANL-90

فیوز سیستم صوتی کارینا مدل ANL-90

توجه داشته باشید در این حین صدا نه آنقدر زیاد باشد که متوجه نشدید و نه آنقدر کم باشد. صدا را در حالت عادی بگذارید و با تنظیم کردن تریبل و باس به ادامه کار بپردازید و در این صورت می توانید امواج فرکانس را تشخیص دهیم وقتی این کار را کاری متوجه می شوید که آیا بلندگو خراب است یا نه.

در ادامه باید اتصال را تست کنید تا خراب نباشد برای این که بتوانید باند ماشین را تعمیر کنید ابتدا باید اقدام به باز کردن سیم ها از تقویت کننده ها کنیم و آنها را به یک باتری که دارای ولت نه می باشد و وصل کنیم و در آن صورت به صدای آن گوش دهید علت خش خش را جویا شوید.

برای این کار می‌توانید با استفاده از تستر مولتی متر آنها را تست کنید اما قبلا آن باید بلندگو را خاموش کنید.

توجه داشته باشید که دستگاه اگر یک ، صفر را نشان داد یعنی اسپیکر شما مشکل ندارد و خش خش نمی کند و مشکل می تواند چیز دیگری باشد اما اگر بیشتر از آن را نشان داد به این معنی می باشد که باند شما مشکل دارد.

توجه داشته باشید آمپلی فایر ها نیز ممکن است بر روی کیفیت صدا یر بگذارند و اگر مشکل از تقویت کننده ها باشد وقتی بلندگوهای باند ها را روشن می‌ کنید از آنها صدایی  که باعث می شود تا صدا با کیفیت بسیار بد از آن خارج شود در این صورت خراب بودن آن می توان به علت وجود نداشتن فیوز در آنها باشد یا اینکه می تواند خازن در آنها نباشد.

فیوز سیستم صوتی خودرو پاورساند مدل 01

فیوز سیستم صوتی خودرو پاورساند مدل 01
سایر توضیحات
از این فیوز در سیستم صوتی خودرو استفاده میشود

برای اینکه آن ها را تعمیر کنید باید فیوزها را باز کنید در اینجا جعبه فیوز را باز کرده و به بررسی آن بپردازید.‌

اما اگر از عهده آن برنمی‌آید می توانید آن را به یک تعمیرکار بسپارید تا به راحتی  آن را تعمیر کند.

تعمیر کردن با آنها کار سختی نمی‌باشد لذا در ابتدا باید علت خراب شدن را جویا شوید و سپس به راحتی آنها را تعمیر یا در صورت نیاز تعویض کنید.

در ادامه آن مولتی متر را که تهیه کردید باید به جعبه فیوز وصل کنیم به این صورت که سیم قرمزی که در مولتی متر وجود دارد باید با قطب های فیروز وصل شوند و سیم سیاه نیز به قطب دیگر نیز باید وصل شود.

در این صورت به صدای باند گوش دهید از آن خارج شد به معنی سالم بودن فیوز است و در این صورت شما متوجه می شوید که مشکل از خازن می باشد اما اگر صدای بوق نیامد به این معنی می باشد که فیوز خراب شده است و شما باید اقدام به تعویض آن کنید. اما در هنگام تعویض آن به این موضوع توجه داشته باشید که مدل فیوز قبلی را خریداری کنید و  مدل دیگری را به جای آن تعویض نکنید.

پس از اینکه مراحل را انجام دادید روشن‌کردن‌ ماشین کنید و در مرحله بعدی باید اقدام به آزمایش کردن باند ها کرده و اگر با آنها سالم بودند کار شما درست است. اگر درست نیستند مشکل از جای دیگری است و بهتر است آن را به یک تعمیرکار بسپارید.

 

اما اگر احساس می کنید که با توجه شما خراب است در ابتدا به درستی آن را بررسی کنید چرا که ممکن است سوراخ شکافی در باند باشد که باعث خراب شدن آن شده باشد البته ممکن است صدمات مختلف و گوناگونی  برای باند ها  اتفاق بیفتد که باعث خراب شدن آن شده باشد . به همین دلیل باید مخروط بلندگو یا باند را به خوبی بررسی کنید تا بر روی آن هیچ گونه گرد و غبار پاره شدگی وجود نداشته باشد.

روش های گوناگونی برای تعمیر این باند ها وجود دارد و به راحتی می‌ توان آن ها را تعمیر کنید و بعد از خراب شدن آن را جویا شوید  که ممکن است شل بودن سیم های آمپلی فایر به دلایل دیگر باعث می‌ شوند تا این باند ها  خش خش کند و خراب شود لذا در ادامه به شما در مورد این موضوع توضیح خواهیم داد.

لذا عیب جویی  و تعمیر این باند ها بسیار مهم هستند. توجه داشته باشید ممکن است علت خراب شدن این باند ها پارگی باشد برای تعمیر آن به راحتی می توانید آنها را تعمیر کنید یا این که می توانید آن ها را بررسی کنید تا علت خراب شدن آنها را جویا شوید و سپس اقدام به تعمیر آن ها کنید.

درجه اول همان طور که اشاره کردیم بهتر است تا سیستم رو روشن کنید تا متوجه خرابی آن شوید.

البته می توانید با بررسی تمام اجزای باند ها علت را جویا شوید و به راحتی اقدام به تعمیر آن ها کنید و اگر نیاز بود و یا در صورت نیاز  می توانید اقدام به تعویض آن ها کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن