تکنولوژی

جرمگیر سماور را از کجا بخریم

از پرطرفدار ترین جنس در تمام آشپزخانه ها ظروف و وسایلی که از جنس استیل هستند می باشند. با این حال ممکن است به دلیل نوع استفاده از این اجناس آن ها دچار جرم و رسوب گرفتگی شوند و نتوان با روش های مختلف رسوبات و جرم های آن ها را از بین برد. به این ترتیب به مرور زمان ممکن است کارایی ظروف به واسطه رسوبات و جرم ها از بین رود. اما جای نگرانی نیست، چرا که راه های مختلفی برای ازبین بردن رسوبات و جرم ها و برگرداندن کارایی این ظروف استیل وجود دارد.

امروزه برای راحت زدودن رسوبات و جرم های موجود بر روی ظروف استیل جرم گیر سماور در برند های مختلفی وارد بازار شده است که به برند های پر طرفدار و محبوب جرم گیر سماور ملیکا، جرم گیر سماور پنتا، جرم گیر سماور نیکخواه، نرمک، نانوسان، گچسا و فرش… اشاره می کنیم. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

مایع جرم گیر سماور فرش

مایع جرم گیر برای سماور این برند از مواد ارگانیک و طبیعی تولید شده که با پوست دست سازگار است. توجه کنید به دلیل اینکه این محلول از مواد طبیعی تولید شده نمی تواند هیچ گونه حساسیتی برای پوست ایجاد کند. به دلیل این که متریال این مواد طبیعی هستند بهترین جرم گیر و ضد جرم برای کتری و سماور به شمار می آید. جرمگیر کتری و سماور فرش توسط شرکت آلمانی تولید می شود که 4 سال انقضا دارد. شما با استفاده از این جرمگیر سماور می توانید سماور و کتری خود را به آسانی رسوب زدایی کنید تا تمیز و درخشان شود.

این محلول جرم گیر برای قابلمه، دیگ، ماهیتابه قابل استفاده است. همچنین می توان از آن برای آشپزخانه و حمام استفاده نمود. این محلول از طریق سرکه رسوبات آهکی را از بین می برد و یک نوع پاک کننده قوی و بی نظیر برای رسوبات آهکی است. متریال این محصولات از سرکه، جوش شیرین، لیمو تولید شده اند. علاوه بر آن بدون استفاده از مواد حیوانی تولید شده و کاملا گیاهی بدون بورات، فسفات، فرمالدئید، ترکیبات آلی هالوژنه و EDTA می باشد.

جرمگیر سماور گچسا

رسوب بستن کتری و سماور از مشکلات بسیاری از افراد است، چرا که رسوبات کف کتری و سماور طعم چای را بی‌ مزه می کنند. ممکن است روش‌ های مختلفی برای از بین بردن رسوبات آهکی کتری و سماور را امتحان کنید اما به نتیجه دلخواه نرسیده باشید. جرم گیر سماور گچسا شما را در تمیز کردن رسوبات سماور و کتری یاری می رساند. جرمگیر سماور گچسا مناسب استفاده در آبگرمکن، کولر، سماور، کتری، کاشی و سرامیک است.

جرم گیر سماور نانوسان

این مواد جرم گیر سماور برای از بین بردن رسوبات شهری تهیه شده که جرم را در کلیه سطوح از بین می برد. این جرم گیر کتری سماور برای استفاده در سطوح شیرالات، کتری و سماور، ظروف شیشه ای، سینک، کف سرویس بهداشتی و حمام، روی زمین، گلدان، پلاستیک، آکواریوم، ظروف پیرکس، ،شیلنگ سرویس ها و کاشی و سرامیک مناسب است. این نوع جرمگیر هیچ آسیبی به سطح شیرآلات نمی رساند.

 

برای این که رسوبات کتری و سماور را از بین ببرید نیازی نیست محلول جرم گیر را با آب جوش مخلوط نمایید. تنها باید محلول جرم گیر را در داخل جرم ظرف مورد نظر یا همان کتری بریزید و بگذارید بعد از گذشت زمان از کف کتری کنده شود. نکته قابل توجه این است که این نوع جرم گیر هیچ آسیبی به ظرف و کتری شما نمی زند و کف ظرف و کتری را سوراخ نمی کند. غلظت این محصول بالا بوده و طرز استفاده از جرم گیر سماور نانوسان آسان و راحت است.

 

برای این که جرم شیرآلات را از بین ببرید می توانید از یک مسواک استفاده کنید و آن را آهسته به محلول جرم گیر نانوسان آغشته کنید سپس محلول را به سطح مورد نظر بزنید و زمان دهید تا جرم شیرآلات گرفته شود و در آخر شیرآلات را بشویید. توجه کنید این محصولات تحت لیسانس آلمان تولید شده اند و نتیجه ای که از آن دریافت می کنید بی نظیر است.

_____________________________________

 

جرمگیر سماور نرمک

 

در آب شهری ناخالصی هایی وجود دارد که پس از مدتی استفاده از آب لایه ای رسوب بر روی دیواری سماور و کتری ایجاد می شود و این رسوب ها همان آهک و گچ هستند. زمانی که با کتری رسوب دار آب بجوشانید متوجه تغییر رنگ و طعم آب می شوید. برای از بین بردن رسوبات سماور و کتری نمی‌ توانید رسوبات سماور و کتری را بتراشید، چرا که این کار باعث آسیب رساندن به دیوارهای سماور و کتری می شود.

در اینجا می توانید از رسوب گیر و جرم گیر سماور نرمک استفاده کنید تا در کمترین زمان تمام رسوبات و جرم های موجود در کتری و سماور از بین رود. جرم گیر سماور و کتری نرمک به صورت پودری در بسته بندی کارتونی در بازار موجود است و قادر به زدودن جرم ها و براق کنندگی کتری و سماور است.

طرز استفاده از جرم گیر سماور نرمک بسیار آسان است و فقط کافیست طبق دستورالعمل پیش روید تا از نتایج آن شگفت زده شوید. ابتدا باید دو سوم کتری یا سماور را پر از آب کنید. سپس باید مواد را درون آن بریزید و بگذارید آب موجود در کتری یا سماور بجوشد آید. بعد از جوش آمدن باید بگذارید تا یک ساعت بماند.

در مرحله بعد باید آب موجود در کتری یا سماور را خالی کنید و مجدد کتری یا سماور را پر از آب کنید و بگذارید 5 دقیقه بجوشد. در آخر آب را خالی کنید و کتری یا سماور را چندین بار بشویید. در هنگام استفاده از جرمگیر سماور نرمک حتما دستورالعمل های موجود بر روی بسته بندی را بخوانید و حتما این محصولات را در فضای باز استفاده کنید.

 

محلول جرمگیر ملیکا

برای استفاده از محلول جرم گیر کتری و سماور ملیکا باید درون چای ساز یا سماور کتری که حاوی جرم است آب ولرم بریزید. در مرحله بعد باید پودر جرم گیر ملیکا را به آن اضافه کنید و بعد از گذشت 15 دقیق باید اجاق گاز را روشن کنید تا محلول گرم شود. در آخر تا زمانی که آب درون ظرف به نقطه جوش رسید خاموش کنید تا سر نرود. بعد از بین رفتن تمام رسوبات باید ظرف را با آب ولرم کاملا شستشو دهید.

 

جرمگیر سماور نیکخواه

محلول جرم گیر سماور نیکخواه مخصوص استفاده در چای ساز،قهوه ساز، کتری و سماور است. با استفاده از جرم گیر سماور نیکخواه از ایجاد رسوبات آهکی در کتری و سماور جلوگیری می کنید، همچنین قابلیت براق کنندگی و تمیز کننده کتری و سماور و… را از جرم و رسوبات دارد.

 

برای استفاده از جرم گیری سماور نیکخواه باید دو سوم سماور را پر از آب کنید سپس محتویات جرم گیر سماور نیکخواه را درون کتری و سماور ریخته و روی شعله قرار دهید. زمانی که کتری جوش آمد آن را خاموش کنید و بگذارید یک ساعت بماند و بعد از یکساعت آب موجود در کتری را خالی کرده و آن را شستشو دهید. باید در هنگام استفاده از این محصول به نکات ایمنی آن توجه کنید.

 

محلول جرم گیر نیکخواه را با مواد شوینده و سایر جرم گیر های دیگر ترکیب نکنید. محلول جرم گیر نیکخواه را دور از دسترس کودکان قرار داده و زمانی که به پوست دست شما برخورد کند ممکن است باعث تحریک پوست شما شود، به همین دلیل به مواد جرم گیر دست نزنید. به هیچ عنوان محلول را استنشاق نکنید و در صورتی که به پوست و چشم شما برخورد کرد با آب فراوان بشویید. در صورتی که محلول توسط شخصی بلعیده شد باید سریعا به اورژانس تماس بگیرید. محلول جرم گیر نیکا را در مکانی خشک نگهداری کنید.

 

اگر سماور و کتری شما گچ محکم و سفتی دارد باید مجددا همین عمل را بر روی آن انجام دهید. توصیه می شود رسوب گیری را در فضای باز انجام دهید. اگر کتری و سماور شما از جنس آلومینیوم، روی یا رنگ شده است از استفاده از این محلول جرم گیر برای رسوب زدایی آن ها اجتناب کنید. مواد تشکیل دهنده این محصول شامل آمیدو سولفونیک اسید و… است.

رسوب بر پنتا

در آب های تصفیه شده و آب های موجود در طبیعت مقادیری از مواد آهکی وجود دارد که باعث سختی آب می شود. در حالت عادی نمی تواند این مواد را در آب های شهری یا آب های موجود در طبیعت مشاهده کنید اما در جریان استفاده زیاد از محصولات مختلف از جمله اتو بخار و چای ساز، کتری و سماور به صورت تدریجی مواد آهکی سطح این وسایل را می پوشاند و از کارایی این وسایل می کاهد.

 

به همین ترتیب نیاز به استفاده از رسوب بر پنتا احساس می شود. رسوب برای پنتا مناسب زدودن املاح و رسوبات است و برای سطوح مختلفی از جمله اتو بخار، سردوش حمام، کاشی و سرامیک، چینی آلات حمام، لوله های پلاستیکی و فلزی مناسب است.

جرمگیر سماور میثاق شیمی

برای استفاده از پودر جرم گیر کتری میثاق شیمی باید محتویات جرمگیر را در ظرف مورد نظر بریزید و ظرف را تا نیمه از آب پر کنید. سپس باید بگذارید ظرف مورد نظر ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی حرارت متوسط بماند تا جرم های کف آن به طور کامل پاک شوند. بعد از پاک شدن رسوبات و جرم های موجود در ظرف باید آن را به طور کامل شستشو دهید. توجه کنید که اگر حجم جرم و رسوبات زیاد است باید از دو بسته پودر جرمگیر استفاده کنید. جرم گیر سماور میثاق شیمی برای چای ساز، کتری و سماوری که از جنس استیل هستند مناسب می باشد‌.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن