زیبایی و سلامت

خرید بهترین فوم شستشوی صورت برای جوش ارزان قیمت + 6 مدل با کیفیت

بهترین فوم شستشوی صورت در مدلهای مای،الارو،سی گل،اوتی،یونی،ژنوبایوتیک،اویدرم،سینره،برای جوش،لافاررر پوست خشک به فروش می رسد.قبل از خرید فوم شستشوی صورت به بررسی 6 مدل از نظر خریدراان می پردازیم:

خرید محصول

پوست ما روزانه در معرض آلودگی‌های بسیاری قرار دارد که تلنبار شدن این آلودگی‌ها منجر به مشکلاتی برای پوست خواهد شد. به عنوان مثال منافذ پوست مملو از آلودگی شده و جوش و آکنه و لکه‌ها را به همراه خواهند آورد.

این آلودگی‌ها از کجا می‌آیند؟ همانطور که می‌دانید امروزه هوایی که در آن تنفس می‌کنیم و قدم می‌زنیم، بسیار آلوده است و پر از گازهای سمی است. همچنین دست‌های ما هم همواره مملو از آلودگی هستند، بنابراین در صورت تماس مداوم دست‌ها با صورت یا در معرض هوای آلوده قرار گرفتن، آلودگی‌ها به راحتی به سطح پوست صورت منتقل خواهند شد و پوست ما را دچار مشکل خواهد کرد.

این معضل باعث خواهد شد ما حتی اعتماد به نفس خود را هم از دست بدهیم. برای حل این مشکل لازم است که ما مراقبت‌های لازم را برای پوست صورت خود انجام دهیم. یکی از این مراقبت‌ها شست و شوی صورت است. لازم است که ما به طور مداوم و روزانه صورت خود را با مواد شوینده مناسب مورد شست و شو قرار دهیم.

مقاله پیشنهادی: چسب پشه گیر

اینکه چه ماده شست و شویی را برای این منظور انتخاب کنیم هم بسیار مهم است. اگر این ماده مناسب پوست ما نباشد یا حاوی مواد مضر برای پوست باشند، نتیجه عکس خواهد داد. بنابراین در انتخاب این محصول دقت کنید. در غیر این صورت موجب خشکی و ترک و افزایش لکه و آکنه در پوست شما خواهد شد.

به عنوان مثال برندهایی مانند لافارر، کدلی، الارو، مای، اوتی، سی گل، سینره، اوریاژ، اویدرم، استادرم، بایودرما، بایومارین، پوندز، تالگو، وچه، درمالیفت، دیترون، رزالیا، ژنوبایوتیک، ژوت، سودا، سبامد، سریتا، کلینیک، کامان، کدلی، گارنیر، گینو، لانکوم، لانسون، لاکورت، مدیلن، نیوا، نوکس، ویتالیر، ویشی و هیدرودرم از جمله انواع وسیع و گستره زیادی است که این محصول در بازار دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و برای نوع پوستی مناسب خواهند بود.

همچنین نکته دیگری که در خرید فوم شست و شوی صورت باید مدنظر قرار دهید این است که مناسب پوست صورت شما باشد. به این معنی که پوست شما چرب، خشک و یا معمولی است، با توجه به این موضوع محصولی را انتخاب کنید که دارای خشکی، چربی یا مواردی این چنین باشد.

اگر به پوست صورت خود اهمیت می‌دهید و قصد خرید یک محصول شست و شوی مناسب پوست صورت خود را دارید، در ادامه با ما همراه باشید که به معرفی این محصول پرداخته شده است.


1- فوم شستشوی صورت لافارر مدل Oily to Normal Skin حجم 150 میلی لیتر

فوم شستشوی صورت لافارر مدل Oily to Normal Skin حجم 150 میلی لیتر

مشخصات کالا

حجم: 150 میلی لیتر

مناسب پوست چرب , پوست معمولی

عصاره دارد

مناسب برای: صورت

دارای خاصیت پاک کننده , آبرسانی

کشور مبدا برند: ایران

شماره مجوز: 56/20864

صادر کننده مجوز: سازمان غذا و دارو

سایر توضیحات: مقدار مناسب از محصول را بر روی پوست خیس بمالید و سپس آبکشی کنید. مناسب برای استفاده روزانه

خرید محصول


یکی از مهمترین مراحل مراقبت و نگهداری از پوست، پاکسازی است. به طور کلی رمز داشتن ظاهر زیبا، پوست سالم است که در اولین نگاه به چشم می‌آید و رمز داشتن پوست سالم و درخشان، تمیز کردن دائمی و صحیح پوست است.

برخلاف تصور عموم این پاکسازی محدود به زمان‌های استفاده از کرم و مواد آرایشی نیست و حتی تنها مختص پوست‌های چرب و جوش‌دار هم نیست، بلکه هر نوع پوستی در هر زمانی، به طور روزمره نیاز به پاکسازی دارد. حتی اگر در طول روز به هیچ عنوان از هیچ ماده‌ای بر روی پوست صورت خود استفاده نکرده باشد. 

مقاله پیشنهادی: بهترین مارک سنسور اکسیژن پراید

شیرپاک‌کن، بخور صورت با آب، شست و شوی صورت با مایع مخصوص و… از جمله روش‌هایی هستند که برای پاک کردن پوست و محافظت از آن توصیه می‌شوند که هر کسی بسته به شرایط خود هر کدام را که بتواند انجام خواهد داد.

به طور کلی باید گفت که شست و شوی صورت یک امر بسیار ضروری است و باید با توجه به وضعیت پوست و نوع آن تصمیم گرفت که این کار به چه شکل و توسط چه ماده‌ای صورت گیرد.

یکی از محصولات بسیار مؤثر و پرطرفدار برای این منظور فوم صورت است که بسیار کاربردی است. این فوم‌ها برای پوست‌های مختلط استفاده می‌شوند و برای کسانی که نیاز دارند یک شست و شوی سریع انجام دهند، بسیار مناسب خواهد بود.

ویژگی‌هایی که این فوم‌ها دارند این است که زود کف می‌کنند و خیلی زود روی صورت پخش می‌شوند و آبکشی آن هم بسیار راحت است. در ادامه سعی شده است که راهنمایی برای خرید این فوم‌ها و ویژگی‌هایی که در حین خرید باید به آنها دقت نشان دهید،  ارائه شود. اگر قصد خرید این فوم‌ها را دارید، با ما همراه باشید.


2- فوم شستشوی صورت ژنوبایوتیک مدل Purifying حجم 150 میلی لیتر

فوم شستشوی صورت ژنوبایوتیک مدل Purifying حجم 150 میلی لیتر

مشخصات کالا

حجم: 150 میلی لیتر

مناسب پوست حساس

عصاره دارد

مناسب برای صورت

دارای خاصیت پاک کننده , آبرسانی , ضد آلودگی

کشور مبدا برند: ایران

شماره مجوز: 56/18400

صادر کننده مجوز: سازمان غذا و دارو

سایر توضیحات: قابلیت جذب چربی زائد پوست – حاوی عصاره چای سبز، لیمو و BHA

خرید محصول


انتخاب فوم با توجه به نوع پوست

مهمترین موردی که در انتخاب فوم شست و شوی صورت مؤثر است، نوع پوست است. اگر شخص پوست خشک داشته باشد، باید از شست و شودهنده‌هایی که اسیدیته بیشتر و قلیاییت کمتر و Ph پایین‌ترین دارند انتخاب کرد.

اما پوست‌های نرمال مشکل خاصی در این زمینه نخواهند داشت. البته برخی مواقع ممکن است احساس خشکی یا چربی بیش از حد داشته باشند. مثلاً زمانی که پوست خود را شست و شو می‌دهند، خشکی زیادی را تجربه می‌کنند.

مقاله پیشنهادی: کرم پودر لورال مخصوص پوست چرب

این بدان معنی است که پوست نرمال رو به خشک دارند. در غیر این صورت پست نرمال رو به چرب دارند. اما نشانه پوست چرب کاملاً روشن است و به این صورت است که بلافاصله بعد از شست و شو دوباره چرب می‌شوند و باز هم نیاز به شست و شو پیدا می‌کنند.

برای این نوع از پوست استفاده از صابون محدودیت کمتری دارد. در این حد که حتی اگر با صابون معمولی و حتی بدن‌شوی هم پوست خود را بشویند، آسیبی به پوست خود نمی‌رسانند و احساس سوزش و کش‌آمدگی در پوست خود حس نخواهند کرد.


3- فوم شستشوی صورت ژاک آندرل پاریس مدل AQUA FOAM حجم 150 میلی لیتر

فوم شستشوی صورت ژاک آندرل پاریس مدل AQUA FOAM حجم 150 میلی لیتر

مشخصات کالا

حجم :150 میلی لیتر

مناسب برای صورت

کشور مبدا برند: فرانسه

شماره مجوز: 7283126177554889

صادر کننده مجوز: سازمان غذا و دارو

سایر توضیحات: مناسب برای انواع پوست و استفاده روزانه -بدون ایجاد سوزش و حالت کش آمدگی در پوست – بدون صابون،پارابن و SLS – آنتی باکتریال و معطر به رایحه چای سفید

خرید محصول


اینکه به چه میزان و چند بار پوست صورت خود را شست و شو دهید هم بسیار مهم است و باز هم بستگی به نوع پوست شما خواهد داشت. به طبع اگر پوست شما چرب است، نیاز بیشتری به شست و شو خواهید داشت و لازم است دفعات بیشتری با به این کار اختصاص دهید.

در مقابل پوست خشک در طول روز احتمالاً تنها یک بار به شست و شو پاک‌کننده‌ها نیاز پیدا خواهد کرد. در مورد پوست طبیعی و نرمال هم دو بار مناسب خواهد بود. اما در این بین پوست‌های چرب حتی بیش از سه بار هم برای شست و شو جا دارند.

اگر فردی دارای پوست خشک است اما تمایل دارد در طول شبانه روز چند بار پوست خود را بشوید، بهتر است یک بار از پاک‌کننده استفاده کند و سایر موارد را از آب خالی برای شست و شو استفاده کند.

مقاله پیشنهادی: تمر هندی از کجا بخرم

انواع فوم شست و شوی صورت

فوم‌هایی که برای شست و شوی صورت استفاده می‌شوند، انواع مختلی دارند. در ادامه به معرفی آنها پرداخته شده است و ویژگی هر یک مورد بررسی قرار گرفته شده است.

فوم پاک‌کننده چای سبز

این نوع مخصوص پوست‌های نرمال و چرب هست. شوینده مناسبی برای این نوع از پوست‌ها و همچنین پوست‌های مختلط هستند.

از مزایایی که این نوع دارد این است که به رفع آکنه و جلوگیری از ایجاد آن کمک می‌کند. همچنین چربی پوست را تنظیم کرده، جوش‌ها را کاهش می‌دهند.


4- فوم شستشوی صورت ژوت مدل اسنس آو نیچر حجم 150 میلی لیتر

فوم شستشوی صورت ژوت مدل اسنس آو نیچر حجم 150 میلی لیتر

مشخصات کالا

حجم: 150 میلی لیتر

مناسب پوست خشک , پوست معمولی

عصاره ندارد

مناسب برای صورت

دارای خاصیت پاک کننده , آبرسانی

کشور مبدا برند: ایران

صادر کننده مجوز: سازمان غذا و دارو

صابونی: خیر

خرید محصول


فوم شست و شوی سفیدکننده

این نوع مخصوص پوست‌های نرمال تا چرب است. باعث برطرف شدن تیرگی‌های پوست شده و وظیفه آبرسانی و شاداب‌کنندگی پوست را به عهده می‌گیرد.

فوم آبرسان و پاک‌کننده عسل

برای پوست‌های نرمال تا خوشک، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود و از ویژگی‌های برجسته آن آبرسانی مناسب است.

مقاله پیشنهادی: ارزانترین مولتی متر

فوم شست و شوی انگور

این فوم‌ها مخصوص پوست‌های خشک و چروک است. به این دلیل برای این منظور استفاده شده است که تقویت‌کننده و آبرسان بسیار خوبی برای این نوع پوست است.

فوم ماست میوه‌ای انار

اگر پوستی بین نرمال یا چرب دارید، این فوم انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. خواصی که دارد سفت‌کنندگی و روشن‌کنندگی است.


5- فوم شستشوی صورت سودا مدل Cucumber حجم 150 میلی لیتر

فوم شستشوی صورت سودا مدل Cucumber حجم 150 میلی لیتر

مشخصات کالا

حجم: 150 میلی لیتر

مناسب پوست چرب , پوست معمولی

عصاره دارد

مناسب برای صورت

دارای خاصیت پاک کننده , ضد آلودگی

کشور مبدا برند: ایران

شماره مجوز; 56/20781

صادر کننده مجوز: سازمان غذا و دارو

سایر توضیحات: فاقد مواد صابونی پیشگیری از ایجاد جوش دارای PH مناسب پوست کاهش ترشح چربی پوست رفع جوشهای سرسیاه و سرسفید مناسب برای شستشوی روزانه پوست های چرب و آکنه ای دارای روغن درخت چای با خواص ضدباکتری و ضد قارچی پاک نمودن عمیق پوست از تجمع چربی ها و سلولهای مرده

راهنمای استفاده: ابتدا خوب تکان دهید. سپس فوم خارج شده روی سطح برس ظرف را روی پوست خود مالش دهید و پس از چند لحظه آبکشی کنید.

خرید محصول


فوم ماست میوه‌ای لیمو:

این نوع هم مانند نوع قبلی مناسب پوست چرب تا نرمال است. با این تفاوت که خاصیت آن کاهش لکه‌های پوستی است.

فوم ماست میوه‌ای هندوانه

برای پوست‌های نرمال تا خشک از این نوع فوم استفاده می‌شود که برای حفظ رطوبت پوست بسیار مؤثر عمل خواهد کرد. یکی ویژگی بسیار مهم آن این است که از کشیدگی پوست پس از شست و شو جلوگیری می‌کند.

مقاله پیشنهادی:بهترین مارک جلوبندی 405 

فوم میوه‌ای توت فرنگی

برای پوست‌های نرمال تا چرب که دارای منافذ باز و آلوده هستند، بسیار انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین ناصافی‌های پوست را هم برطرف خواهد کرد و پوستی یکدست را به شما هدیه خواهد کرد.

شرکت‌های سازنده

طبیعتاً با توجه به تنوع محصولاتی که در بازار شاهد آنها هستید، شرکت‌های سازنده هم متنوع هستند. هر شرکتی محصولی را با ویژگی‌های خاص خود از جمله کیفیت و قیمت مورد نظر خود تولید می‌کنند و هر کدام به نوعی مورد توجه بخشی از خریداران به خصوص بانوان هستند.

ایوراوشه، یونی لد، بی یلندا، اوریاژ، نیوآ، مورد، سینره، نوکس، هالیوود استایل، لورآل، اتود، آندره 20، لافارر، بورژوآ، گارنیه، آون، لامینین، آردن، الارو، فیتومر، لیراک، آگرادو، هیدرودرم، اوسرین، سی گل، کیووی، نوروا، کلیون،

مال، آلسینا، سپتونا، لاریکیت، کازمکولوژی، پریم، کوازارت، آرت دکو، دکلر، ویشی، ایگو، کاندنس، آدرا، درمدن، کاپریس، پیوردرم، بیوتی، باباریا، اون، یور، کانسه، فلورمار و… تنها بخشی از این برندها هستند که امروزه مورد توجه قرار گرفته‌اند.


6- فوم شستشوی صورت یونی لد مدل Oily Skin حجم 200 میلی لیتر

فوم شستشوی صورت یونی لد مدل Oily Skin حجم 200 میلی لیتر

مشخصات کالا

حجم: 200 میلی لیتر

مناسب برای صورت

سایر توضیحات : دارای PH 5.5 – دارای خاصیت آنتی باکتریال – متعادل کننده چربی پوست – مناسب برای پوست های چرب – حاوی عصاره گزنه – ضد التهاب – فاقد پارابن و الکل

خرید محصول


رنج قیمت

اینکه فومی که شما خریداری می‌کنید دارای چه حجمی از بسته‌بندی، چه مواد مغذی برای پوست از جمله ویتامین‌‌ها و چه برندی است، تأثیر مستقیم روی قیمت این محصول خواهد داشت. به طور کلی اگر بخواهیم یک بازه برای رنج قیمت این محصول ارائه دهیم، محدوده 20 تا 500 هزار تومان است.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید، خرید هر محصولی از جمله فوم‌های شست و شو، لازم است همواره مد نظر داشته باشید این است که چه بودجه‌ای برای خرید آن محصول در نظر گرفته‌اید. در این صورت شما خریدی سریع‌تر و راحت‌تر خواهید داشت.

همچنین مورد دیگر که در مورد خرید لوازم آرایشی و بهداشتی باید رعایت کنید این است که از مراکز خرید معتبر خرید خود را انجام دهید تا موجب آسیب رساندن به سلامتی خود نشوید.

زیرا این محصولات به طور مستقیم با پوست شما در تماس هستند و خیلی سریع می‌توانند آلودگی را به بدن شما انتقال دهند، بنابراین استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد ممکن است صدماتی جبران‌ناپذیر داشته باشند.

مراحل استفاده از فوم شستشو

  1. ابتدا لازم است که دست‌هایتان را از هر گونه آلودگی پاک نمایید و موها را از روی صورت خود کنار بزنید تا فوم با آنهاها برخوردی نداشته باشد./ 2. صورت خود را کمی مرطوب کنید و مقداری از فوم را با فشار دادن روی کف دست خود قرار دهید و دست‌ها را به هم بمالید تا کف در هر دو دست پخش شود./ 3. سپس دست‌ها را که آغشته از کف هستند، روی صورت خود بمالید و با انگشتان دست به خوبی کف را به همه قسمت‌های صورت برسانید و ماساژ دهید./ 4. در این مرحله با نوک انگشتان خود به آرامی روی پوست ضربه بزنید و به صورت دایره‌ای پخش کنید./ 5. در انتها هم صورت به کمک آب به طور کامل از وجود کف بشویید و پس از آن با یک حوله تمیز خشک کنید. 

نظر یکی از متخصصان پوست به نام Moghana Prasad در مورد فوم شستشو: این محصول پاک‌کنند بسیار قوی است و اگر بعد از آن از یک مرطوب‌کننده استفاده کندی، بسیار مؤثر واقع خواهد شد.

مدت زمانی که لازم است فوم شستشو روی صورت باقی بماند:

همانطور که قبلاً هم گفته شد این محصول برای شستشوی سریع مناسب است و کار خود را در مدت کم به انجام می‌رساند. بنابراین لازم نیست مدت زیادی روی پوست باقی بماند.

تنها حدود 30 الی 60 ثانیه ماساژ روی پوست کفایت خواهد کرد. حتی اگر پوست شما چرب است و یا دارای آرایش سنگین است، بیش از دو دقیقه برای استفاده از این محصول پیشنهاد نمی‌شود.

تفاوت فوم شستشو با دیگر مواد شوینده صورت:

به طور کلی هر نوع شوینده‌ای آلودگی، خاک، چربی و… را از چهره پاک خواهد کرد. زیرا کاربری که برای آن تعیین شده است این است که مواد آرایشی و چربی اضافه پوست را پاک کند و پوستی تمیز را برای شما به ارمغان بیاورد.

اما تفاوتی که فوم دارد این است که برای پاک‌کنندگی عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند موادی که به عمق پوست شما نفوذ کرده‌اند را پاک کند. 

افرادی که دارای پوست حساس هستند از چه نوع شوینده‌ای استفاده کنند

این افراد بهتر است که از یک نوع شوینده به تنهایی استفاده نکنند. بلکه از یک فوم شستشو یک بار در طول روز و در صبح یا عصر استفاده کنند و مواد پاک‌کننده را هم در روز دو بار به کار ببرند. در این صورت تعادل سطح پوست را حفظ خواهند کرد و آسیبی به پوست آنها وارد نخواهد شد.

افرادی که در طول روز آرایش نمی‌کنند هم به پاک‌کننده نیاز دارند؟

با توجه به اینکه همه ما روزانه در معرض حجم عظیمی از آلودگی‌های قرار داریم که بخش بسیار زیادی از آن در هواست، توصیه می‌شود همه، خصوصاً کسانی که پوست حساس و خشک دارند، روزانه از فوم‌های شستشو استفاده کنند.

بهترین برندها

به طور کلی با توجه اینکه مواد آرایشی بهداشتی در تماس مستقیم با پوست ما هستند، باید در خرید آنها به شدت دقت شود. در غیر این صورت خطر بزرگی سلامتی ما را تهدید خواهد کرد.

برای حل این مشکل توصیه می‌شود همواره از مارک‌ها معتبر خرید نمایید. در ادامه تعدادی از برندهای قابل اعتماد و معروف ژل‌های شستشودهنده صورت را معرفی کرده‌ایم:

ژل شستشوی صورت لافارر/ ژل شستشوی صورت آلارو/ ژل شستشوی صورت نئودرم/ ژل شستشوی صورت هیدرودرم/ ژل شستشوی صورت آردن/ ژل شستشوی سورت سروینا

در ادامه نکاتی که برای خرید یک ژل شستشوی مناسب لازم است که مدنظر قرار دهید را برای شما آماده کرده‌ایم:

ژل مورد نظر خود را براساس نوع پوست صورتتان انتخاب نمایید. بهتر است قبل از خرید هر گونه محصول آرایشی بهداشتی، ابتدا نوع پوست صورت خود را بشناسید.

این کار را با مراجعه به یک دکتر متخصص پوست هم می‌توانید انجام دهید. همانطور که می‌دانید پوست صورت در سه دسته خشک، معمولی و چرب تقسیم می‌شود.

ویژگی ژل شستشوی مناسب پوست چرب: موادی برای پوست چرب مناسب هستند که باید محصولات مناسب این نوع پوست حاوی این مواد باشند.

از جمله سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید، بنزوئیل پراکسید. البته به طور کلی مواد تشکیل‌دهنده هر محصول و نوع کاربرد آنها حتماً روی محصول درج خواهد شد.

ویژگی ژل شستشوی مناسب پوست خشک: باید آبرسان باشد و چربی پوست را کاهش ندهد. انتخاب همچنین ژلی کمی دشوار خواهد بود. بهتر است به خوبی در هنگام خرید به مواد تشکیل‌دهنده دقت کنید.

ژل مناسب برای پوست‌های ترکیبی: این نوع از پوست‌ همانطور که از نام آن پیداست، ترکیبی از پوست چرب و خشک است.

یعنی بخشی از صورت چرب و بخشی دیگر خشک است و مابقی معمولی، یعنی نه چرب و نه خشک، بنابراین به آنها پوست ترکیبی گفته می‌شود. ژل‌های شستشوی معمولی برای این نوع پوست مناسب است.

ترکیبات ژل: با توجه به نوع پوست صورت ترکیبات ژل هم متغیر خواهد بود. بنابراین برای تشخیص این قضیه بهتر است که به برچسب روی محصول دقت کنید و مطمئن شوید که کدامیک برای پوست شما مناسب است.

همواره سعی داشته باشید محصولی را خریداری کنید که فاقد الکل باشد و پوست شما را خشک نکند.

ژل‌های چندمنظوره و مقرون به صرفه: این نوع از ژل‌ها چند کار را همزمان برای پوست شما انجام می‌دهند. خواصی مانند لایه‌برداری، شسشتودهنده پوست، کاهش خشکی پوست، ضدعفونی‌کنندگی و… همزمان در این محصول یافت می‌شود. به همین دلیل از لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه خواهند بود.


فوم ها تولید شده توسط برند ها و شرکت های متعددی هستند. که هر کدام چند نوع از آن را برای انواع پوست تهیه کرده‌اند. و یا  محصول برخی از برندها فقط مختص یک نوع پوست می باشد.

می خواهیم در مورد انواع مارک های فوم بیشتر سخن به میان آوریم. راهنمای خرید خوبی برای تان فراهم کنیم. با ما همراه باشید.

فوم شستشوی تاچ می؛ یکی از انواع برند هاست. که بدون سولفات میباشد. و به همین جهت از ساختار ملایمی تشکیل شده است که پوست را مرطوب می کند. و پی هاش پوست را برهم نمیزند. این فوم محصول کشور تایلند است.

بنابراین افراد دارای پوست خشک نیز می توانند با خیال آسوده از این فوم بهره بگیرند.

از مزایای فوم تاچ می، می توان به کم کردن لک و چروک صورت، پاکسازی عمیق پوست، برخورداری از عصاره بادام، اشاره؛ و همچنین حاوی ویتامین e می باشد. و در براق و روشن کردن پوست صورت موثر است.

محصول دیگر فوم ویتامین c ویتالیز میباشد. که فقط پوست های چرب و دارای آکنه می توانند از آن استفاده کنند. و در واقع برای آنها نوعی لایه بردار ملایم محسوب می شود. و آلودگی های ایجاد شده روی پوستشان را محو میکند. همچنین این فوم حاوی عصاره گیاهی می باشد و حتی پوست های چرب را نیز نرم می‌کند.

فوم شست و شوی صورت لافارر، فومی است برای اشخاص دارای پوست های چرب تا معمولی.

این فوم علاوه بر پاکسازی صورت ، چربی پوست را تنظیم میکند. و شاداب شدن و لطافت پوست را به ارمغان می آورد. همچنین اگر پوست شما ملتهب است می توانید از این محصول استفاده کنید و به صورت خود آرامش ببخشید.

تالگو نام دیگری از مارک های فوم شستشو می باشد. حاوی عصاره سوبلو و گلیسیرین بوده و هنگامی که با آب مخلوط شود، به صورت سبک در می آید. مانند باری که از روی دوش برداشته شده ؛صورت شما را از تمام آلودگی ها سبک می‌کند.

 افراد دارای پوست مختلط می‌توانند این فوم را خریداری نمایند و با راحتی خیال و بدون نگرانی از خشکی پوست استفاده کنند.

الارو از دیگر محصولات فوم می باشد. که مناسب افرادی با پوست چرب و جوشدار ساخته شده است. درواقع با شستن آلودگی های پوست به جوانسازی و لایه برداری آن کمک می شود. و درخشش و یکدست بودن پوست را فراهم می کند.

همچنین این فوم بدون الکل است. و در مرطوب ماندن پوست یاری دهنده است. و شیوه استفاده از آن به صورت روزانه است.

سینره از محصولات پرطرفدار در کشور ما می باشد. که انواع لوازم آرایشی را تولید می کند. فوم نیز یکی از محصولات این برند است. و دارای عصاره مورینگا می باشد.

افرادی که پوستشان چرب است مصرف سینره به آنان توصیه می شود. از دیگر ویژگیهای این محصول نسبت به فوم های دیگر: فاقد صابون بوده، و تست حیوانی یا کرولتی فری روی آن انجام نگرفته است. و ویژگیهای دیگری مشابه سایر برند ها دارد.

کرم فوم شستشوی صورت کامفورت کلین دکتر ژیلا؛ 100 میل بوده، برای از بین بردن آلودگی های پوستی و حذف سلولهای مرده مصرف می شود. همچنین منافذ پوست را باز و کثیفی هایش را می گیرد.

این فوم حاوی اسید سالیسیلیک است و عصاره نعناع در آن به کار رفته است. می توانید روزانه از آن استفاده نمایید تا به کلاژن سازی و جوانسازی پوست تان نیز منجر شود.

از دیگر فوم ها هیدرا اویدرم می باشد. که مخصوص پوستهای خشک طراحی شده و در حجم 150 میلی وارد بازار می شود. و دارای قدرت آبرسانی پوست می باشد. بر خلاف دگیر فومها حتی می توان اطراف چشم را نیز با این کرم شستشو داد. و قیمتی حدود  پنجاه و هشت هزار و ششصد تومان دارد.

از محصولات دیگر پاک کننده آرایش و گرد و غبار از صورت؛ فوم شستشوی مای می باشد. که دارای آنتی باکتریال قوی می باشد. و برای پوستهای چرب و جوشی ساخته شده است. محصول مای با بهره گیری از ناب ترین عصاره ها همانند: درخت چای و زیتون، روغن جوجوبا دارای خواص ضد التهابی می باشد. و پوست صورت را با لطافت می کند.

ویژگی منحصر به فرد مای این است که علاوه بر مصرف روی پوست می توان از آن برای رفع جوش در نواحی مستعد مثل بازوها نیز کمک گرفت. البته احساس خشکی پس از مصرف در ناحیه مورد نظر طبیعی است. که با کرم نرم کننده و مرطوب کننده میتوان مشکل را حل نمود. مناسب ترین فوم شستشو برای مردان نیز همین برند مای می باشد.

مای جزء بزرگترین شرکت های خاورمیانه به شمار می رود.

این محصول را میتوانید به ارزانترین قیمت ممکن معادل سی هزار تومان خریداری نمایید.

فوم شستشوی صورت در واقع برای پاکسازی صورت در مقابل آلودگی هایی که روزانه در اثر عوامل زیادی مانند: آرایش کردن، آلودگی های محیط و عوامل دیگر به وجود می آید؛ به کار می رود.

علاوه بر فوم شست و شو، ژل و سایر محصولات برای پاکسازی صورت کارایی دارند.

فوم شستشوی برای پوست های چرب، مختلف، معمولی جوش دار و آکنه دار به کار می رود و در واقع با شستن صورت به وسیله فوم پوست تمیز می شود.و در حفظ زیبایی پوست موثر است.

افرادی که دارای پوست حساس و خشک هستند بهتر است از فوم استفاده نکنند. و توصیه ما به آنها استفاده از ژل شست و شو می باشد.

فوم قوی تر از ژل عمل کرده و به صورت کف می باشد. و ممکن است بعد از استفاده احساس خشکی صورت و کشیده شدن آن به شما دست دهد. بنابراین بعد از شستن با فوم بهتر است از مرطوب کننده و آبرسان صورت استفاده کنید.

اما ژل به صورت مایع بوده و فقط تمیز کننده صورت از آلودگی هاست.و نه تنها مشکلی در خشکی پوست به وجود نمی آورد؛ بلکه آن را نرم تر می کند.

طریقه استفاده از فوم به این صورت است که ابتدای کار کثیفی های دستان خود را با آب بشویید. و سپس صورت تان را آب بزنید. فوم را به کف دست زده، و دستان خود را به هم بمالید. و سپس آن را به صورت خود بزنید.در واقع باید با دستان کفی خود، صورت تان را ماساژ دهید. و به طور کامل فوم را روی پوست صورت پراکنده کنید. بعد از انجام این مراحل نوبت شستشوی صورت با آب است. آب بزنید تا فوم و آلودگی های آرایش، گردوغبار و … از بین برود.

مواظب باشید که هنگام استفاده از فوم آن را به چشم، بینی و دهانتان نزنید. چون موجب سوزش آنها می شود.

خیلی پوست خود را اذیت نکنید. و فقط به آرامی و مدت کوتاهی روی صورت ماساژ دهید.

برای ماساژ میتوانید از برس استفاده نمایید. تا صدمه‌ای به پوست وارد نشود.

بعد از شستشو از نرم کننده صورت استفاده کنید.

زمان ماساژ دادن فوم روی صورت نباید بیش از یک دقیقه به طول انجامد. وگرنه احتمال آسیب زدن به پوست را ممکن می کند. همچنین دو بار در روز از فوم شستشو استفاده کنید. یک بار در صبح و نوبت دیگر در شب و هنگام خواب.

البته خود فوم ها به دو دسته تقسیم می شوند. دسته ای حاوی سولفات، و دومی فوم های بدون سولفات می‌باشند.

فوم های حاوی سولفات در واقع از قدرت پاک کنندگی بسیار زیادی برخوردارند. و به همین دلیل موجب خشکی و حتی قرمزی و سوزش پوست میشود و برای بسیاری از افراد توصیه نمی گردد.

اما گروه دوم فوم های بدون سولفات هستند.و در واقع از قدرت ملایم تری برخوردارند. و منجر به تحریک پوست نمی گردند. این نوع فوم ها پرفروش بوده و مشتریان زیادی را به خود جذب کرده اند.

مای، هیدرودرم و… مارک های ایرانی محصولات آرایشی هستند و مصرف کنندگان از این محصولات راضی بوده اند.

ژل هیدرودرم به عنوان جایگزینی برای شیر پاک کن، و پاک کننده آرایش از روی صورت عمل میکند.

و برای شادابی و طراوت بخشیدن به پوست محصول مناسبی است.

ژل و فوم کامان نیز برای شستشوی پوست های معمولی و نرمال استفاده می شود.و تهیه شده به دست کشور سوئیس است. از قیمت مناسبی برخوردار بوده و سرشار از آنتی اکسیدان می باشد.

فوم و ژل های شست و شوی نوتروژینا نیز از دیگر محصولات آرایشی است که پاکسازی را به صورت عمیق انجام می دهد. این محصول؛ گلیسیرین و ترکیبات دیگر که ضد آکنه باشد؛ را در خود جای داده است. و پوست را نرم میکند.

بایودرما از محصولات دیگر است. که هم ژل و هم فوم آنها در بازار وجود دارد.

از ویژگیهای این محصول به چند مورد اشاره می کنیم: مناسب پوست چرب است، باعث خشکی و کشیده شدن پوست نمی شود، از بروز حساسیت، قرمزی، تورم پوست جلوگیری می کند. از آن برای اصلاح موی صورت نیز می توان بهره گرفت، این محصول ساخت کشور فرانسه است.و دو بار در روز قابل استفاده میباشد.

فوم شستشوی نئودرم حاوی آنتی باکتریال می باشد.و به همین دلیل اثر رادیکال های آزاد را از بین برده و خنثی میکند.که همین مسئله منجر به سلامت پوست میگردد. همچنین از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری کرده و آن را باز می کند.تا آلودگی‌ها به درون پوست نفوذ نکند.

چند مورد از محصولاتی را که آقایان می‌توانند در صورت داشتن پوست معمولی استفاده کنند را به حضورتان معرفی می کنیم؛ برند های کامان، سینره، آردن، مای و…    

فوم ماست میوه ای توت فرنگی؛ در واقع از عصاره توت فرنگی و دانه های پودر ماست تولید شده است. و برای طرفداران این نوع میوه گزینه خرید خوبی خواهد بود. البته پوست های معمولی تا چرب می توانند آن را مصرف کنند.

از فوم های خارجی که محصول کشور فرانسه است؛ علاوه بر موارد یاد شده قبلی می توان به ژاک آندرل اشاره کرد. که قیمت بیشتری نسبت به برخی از آنها دارد.

از جمله مزیت‌های این فوم :عدم ایجاد کشیدگی و سوزش و حساسیت روی پوست می باشد، دور چشمتان را نیز می‌توانید با آن بشویید. از صابون و پارابن در آن استفاده نشده است، افراد در هر سنی می توانند استفاده کنند. منافذ باز پوست را کاهش می‌دهد. همه نوع پوستی می توانند از این برند خریداری کنند.

برخی از افراد در هنگام خرید فوم یا ژل این سوال برایشان پیش می آید که ما آرایش نمی کنیم.آیا با این وجود باز هم باید از این محصولات پاک کننده استفاده کنیم؟

پاسخ به این سوال مثبت است.یعنی چه آرایش داشته باشیم یا نه ؛ به دلیل قرارگیری پوست در معرض آلودگی ها بهتر است از فوم یا سایر محصولات پاک کننده در طول روز متناسب با نوع پوستتان استفاده نمایید.

فوم شست و شوی کلینیک به قدری مفید است که با استفاده مقدار کمی از آن روی دست تمام آلودگی ها و آرایش را از صورت می زداید. علاوه بر گلیسیرین در این فوم؛ اسید هیالورونیک نیز در ترکیبات آن موجود می باشد. که باعث جذب آب بیشتر پوست و نرم شدن آن می گردد.

فوم شستشوی کره ای روشن کننده ویتامینه می آیلند که انواع ویتامینهای E,C  وB5  و عصاره میوه های مختلف را در خود جای داده است. لک و تیرگی صورت و جای جوش را از بین میبرد. ضد پیری و جوان کننده پوست. و محصول کشور کره جنوبی است.

نظرات مردمی راجع به فوم و پاک کننده ها

سلام دوستان

من نزدیک به یک ماهه دارم از فوم مای واسه شستن صورتم استفاده می کنم) البته نه هر روز. اصولا سه چار بار در هفته بیرون میرن آرایش می کنم بعد که برمیگردم صورتمو با این فون میشورم). روزای اول یکم جوشای زیر پوستیمو بیرون ریخت. ولی الان خوب شده دیگه تقریبا راضیم ازش پوستمم احساس میکنم روشنتر کرده اینم بگم پوستم چربه بعد از استفاده از فون یکم دور لبم خشک میشه که مرطوب کننده میزنم.

پوست مختلط مستعد جوش دارم. این فوم واقعا منو نجات داد. فکر نمی کردم یه محصول ایرانی اینقدر خوب باشه به همه توصیش کردم که بخرن و هرکس مصرف کرده راضی بوده پوست تمیز تمیز میشه و بعد یه مدت جوش زیر پوستی از بین میره زود هم تموم نمیشه در کل توصیه نمیکنم.

فوم ژنو را پزشک به من تجویز کردند. من پوست حساسی دارم و برای شستشوی شبانه استفاده می کنم. بعد از استفاده احساس سبکی و خنکی در پوست ایجاد میشه.

من پارسال از این محصول استفاده کردم و قدرت پاک کنندگیش را دوست دارم و پوستم رو خشک نکرد.

فوم ملایم با اثر پاک کنندگی خوب. حس خشک شدن پوست را نداشتن و جوشهام هم کمتر شدن. با ایرانی بودنش خوبه.

خوبه و چربی پوست رو کنترل می کنه فقط چون حالت فومی داره برای من استفاده ازش راحت نبود ولی در کل خوب بود.

فیس واش ژنو

بهترین فیس واشی که برای پوست مختلطم خوب بود. جلوگیری از جوش و بدون خشک کردن پوست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن