تکنولوژی

خرید گوشی شیائومی a3 با ایراداتش می ارزد؟

اگر به دنبال خرید گوشی شیائومی a3 هستید، توصیه می کنم مشخصات فنی و نظرات کاربران در مورد این گوشی را به دقت مشاهده نمایید تا انتخاب درستی داشته باشید.

خرید گوشی شیائومی a3

برند شیائومی ساخت کشور چین می باشد و در حال حاضر جزو بهترین مارک ها شناخته می شود.

این گوشی در جولای ۲۰۱۹ به بازار معرفی و چند روز بعد ارائه گردید.

این گوشی در ابعاد ۶.0۹  اینچی، وزن 173 گرم، وبدنه عقب و جلو از شیشه گوریلا گلس 5، دو سیمکارته هیبریدی، هشت هسته ای،دارای حافظه داخلی 128 گیگابایتی، دوربین سه گانه و دوربین سلفی، و در رنگهای خاکستری،سفید،آبی و… میباشد.

اگر بخواهیم شیائومیa3 را با ردمی نوت 8 مقایسه کنیم؛ از لحاظ ظاهری a3 دارای طراحی بهتری هست.

ردمی نوت ۸ در رده میانی قرار دارد.و وزن و ابعاد a3 نسبت به نوت ۸ کوچکتر است. جک هدفون آسه در بالای گوشی و برای نوت ۸ در پایین گوشی قرار دارد.صفحه نمایشگر هر دو با هم تفاوت اساسی دارند و a3 در اینجا بهتر از نوت ۸ عمل می‌کند.

سامسونگ گلکسی a۵۰ و شیائومی mi a3هر دو جزو گوشی های میان رده هستند.

مقاله پیشنهادی:ضد آفتاب اوسرین

هر دو دارای ۴ گیگ حافظه رم و اسکنر اثر انگشت و دوربین با کیفیت می باشند. گلکسی a۵۰ در بین گوشی های میان رده پرفروش بوده دلیل آن به تناسب قیمت و کیفیت برمی‌گردد.

باتری استفاده شده در شیائومی a۳ دارای ظرفیت ۴۰۳۰ میلی آمپر بر ساعت است و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی را دارا می باشد.

مقاله پیشنهادی:لیف لایه بردار صورت

از مزایا و معایب شیائومی a۳ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندروید وان یکی از مزایای a3 باشد.

از جمله مشکلات آن برخورداری از حافظه کم بود که اکنون رفع شده است.

مقاله پیشنهادی:تخت پارک دلیجان

صدای بلند اسپیکر و جک ۳ و نیم میلیمتری هدفون باعث لذت بردن از صدای گوشی می شود و می توان با گوش سپردن به آهنگ مورد علاقه به لذت وافری رسید.

از دیگر مشکلات و نقاط ضعف شیائومیmi a3 مشکلات مربوط به بلوتوث آن می باشد. از دیگر مشکلات وای فای است که برخی مواقع ممکن است اتصال با مشکل روبرو شود.

مقاله پیشنهادی:خرید قلم ترمیم رنگ خودرو

داغی بیش از حد مشکلات امسال اینها که برای این مدل گوشی پیش آمده البته این مشکلات قابل رفع و رجوع کردن میباشد.

سعی کنید این مدل گوشی را آپدیت نکنید.

مقاله پیشنهادی:گچ تخته سیاه از کجا بخریم

 از برنامه های خود گوشی که به صورت نصب شده و آماده در هنگام خرید تحویل می گیرید؛ camera for mi 10،cool mi camera، mi home، اپ استور شیائومی، برنامه مدیریت سیستمی شیائومی، گوگل کمرا و… از جمله آنهاست.

مقاله پیشنهادی:وب کم ارزان قیمت برای استریم

ریست گوشی شامل بازگشت به تنظیمات کارخانه موبایل می باشد.که تقریبا همه برنامه ها و عکس ها و غیره پاک می شوند. و گوشی شما دوباره نو می گردد.در گوشی شیائومی ۳ نیز همین طور است و با زدن ریست برنامه ها، عکس، فیلم، پیام ها  پاک میشوند.

گلس شیائومی a۳ مدل سرامیکی نانو به عنوان حفاظ شیشه ای تمام صفحه گوشی می باشد. و با قیمت ۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گارد a3 همان قاب پشت گوشی می باشدگ که از جنس سیلیکونی برای این مدل شیائومی درست شده است. و با ۵۰ هزار تومان قابل خریداری می باشد.

برای وصل شدن آ3 به تلویزیون به یک کابل hdmi نیاز است و یک کابل usb c. تا بتوان از یک سمت به گوشی و از طرف دیگر به تلویزیون وصل کرد.و سپس با تایید پیامی که به گوشی ارسال میشود میتوانید تماشاگر تلویزیون از گوشی خود باشید.


مشخصات فنی می ای 3 شیائومی

XIAOMI MI A3

عرضه

معرفی 2019، جولای
وضعیت موجود. عرضه‌شده در جولای 2019

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد 6.01 اینچ (~82.5% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 720 در 1560 پیکسل، 19.5:9 (~282 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5

بدنه

ابعاد 153.5 در 71.9 در 8.5 میلی‌متر
وزن 173.8 گرم
ساخت پشت و جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، فریم پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه – اندروید 9.0 (پای)
– اندروید وان
تراشه Qualcomm SDM665 Snapdragon 665 (یازده نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Kryo 260 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 610

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 256 گیگابایت (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی 64/128 گیگابایت، 4 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
8 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض، 1.12 میکرومتر، f/2.2)
2 مگاپیکسل (f/2.4، سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها فلش LED، HDR، پانوراما
فیلم‌برداری 2160p@30fps، 1080p@30/60/120fps
سلفی 32 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)
فیلم‌برداری سلفی 1080p@30fps

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4030 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع 18 واتی (شارژ سریع نسخه 3)

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE، aptX HD
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS
رادیو رادیو اف‌ام
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

خرید گوشی شیائومی a3


برند شیائومی از بزرگترین و بروزترین تولیدکننده های فناوری در سالهای اخیر به حساب میآید. که انواع گوشی ، اسمارتفون ها و گجت های بسیاری را با قیمت مناسب روانه بازار کرده است.

جدید ترین تکنولوژی قابل ارائه شیائومی در ماه جاری اتفاق افتاد. که محصولی با نام شیائومی  mi A3 ارائه شد. بنابراین اگر درصد کمی هم قصد خرید دارید؛ ما را دنبال کنید.

اولین چیزی که در هنگام خرید توجه ما را به خود جلب می کند ظاهر و طراحی محصولات است. در مورد گوشی نیز این مسئله بیشتر صدق می‌کند.زیرا وسیله ای است که در معرض نمایش به دیگران می باشد.

بنابراین زیبایی آن از اهمیت دو چندان برخوردار است. راز موفقیت کمپانی شیائومی نیز همین است و از آن بهره برده است. علاوه بر ظاهر زیبا قاب پشتی گوشی نیز به شکلی طراحی شده است که حاشیه آن را کاملاً از بین برده و باریک کرده است؛ تا در هنگام تماشای فیلم و کلیپ استفاده کننده بیشتر لذت ببرد.

همچنین اندازه گوشی به قدری استاندارد است که فرد را خسته نمی کند بلکه از در دست داشتن آن احساس لذت میکند. رنگ های متنوعی از این گوشی در اختیار شما قرار گرفته است. و طراحی پشت گوشی به شکلی کاملاً ساده و دلربا با سه لنز دوربین می باشد.

از مهمترین قسمت های یک گوشی نمایشگر و مانیتور آن است. شیائومی a۳ از پنل سوپر آمولد بهره گرفته است.و ابعاد صفحه اش معادل ۶ اینچ و دارای کیفیت اچ دی پلاس می باشد.

و به فکر استفاده کننده بوده است تا در هنگام تماشای فیلم و خواندن کتاب و غیره بالاترین کیفیت را شاهد باشد. از دیگر قابلیت های این صفحه نمایش روشنایی استاندارد آن می باشد.

که حتی در زیر نور خورشید هم صفحه کامل دیده میشود.و شارژ زیادی با بیشتر شدن نور مصرف نمی شود. و تم های متنوعی برای صفحه نمایش در نظر گرفته شده است.

گفتیم که سه لنز دوربین در پشت گوشی موجود است. و در انداره ۴۸، 8 و ۲ مگاپیکسل ساخته شده اند. کیفیت دوربین ها تضمین شده می باشد. حتی در محیط های کم نور و تاریک نیز به وسیله دریچه دیافراگم شما می توانید تصویری واضح را عکس برداری کنید.

این گوشی به شما امکان عکاسی پرتره و حرفهای را نیز می دهد. در واقع کسانی که علاقه مند فیلمبرداری و عکاسی با گوشی هستند a3 بهترین گزینه است .چون امکان ضبط ویدیو ها با رزولوشن k2 و کیفیت فول اچ دی را فراهم می کند.

علاوه بر دوربین پشتی که دارای سه لنز میباشد؛ دوربین سلفی این گوشی نیز از کیفیت فول اچ دی برخوردار بوده؛ و و با دارا بودن32 مگاپیکسل شما را در عکس گرفتن های با کیفیت و زیبا یاری میکند. و میتوانید به رویای این روزهای افراد که ضبط استوری در موقعیتهای مختلف از زندگیشان است برسید.

از دیگر موارد مهم درعملکرد گوشی؛ سخت افزار و نرم افزار است. وجود پردازنده اقتصادی کوالکام باعث می شود به راحتی بتوانید اپلیکیشنهای متفاوت را نصب کنید.و از گیم های زیادی بهره ببرید.

البته علاوه بر قدرت پردازش گوشی رم و حافظه آن نیز نقش مهمی در نصب اپلیکیشن و گیمها دارد. اما هیچ نگران نباشید. زیرا حتی اگر حافظه خود گوشی شما را در این مورد یاری نکند امکان استفاده از میکرو اس دی تا ۲۵۶ گیگابایت را فراهم می کند.

همچنین این مدل گوشی در دو نوع ارائه شده است. که یکی از قیمت گران تر اما با حافظه بیشتر تولید شده است. و شما با توجه به نیازتان گوشی شیائومی a3 را خریداری می‌کنید.

از نظر سیستم عامل نیز شیائومی mi a3 نسخه مخصوص به خود با نام وان را آماده کرده است. که در مورد اپلیکیشن ها و سرعت آن ها تاثیر بسزایی دارد. و از کندی سرعتشان جلوگیری به عمل می آورد.و همچنین باعث می شود کار های پس زمینه  به کمترین حد خود برسد. تا به تراشه خیلی فشار وارد نشود.

عمر باتری شیائومی آسه در ۴۰۰۰ میلی آمپر تجهیز شده است شما با خیال راحت چندین ساعت به فعالیتهای وبگردی، عکس و فیلم، انواع گیم ها و… بپردازید. شارژر آن نیز فست شارژ می باشد. تا در عرض حدود یک ساعت باتری شما را به طور کامل شارژ کند.

اسکنر اثر انگشت بیشتر برای امنیت گوشی طراحی شده است تا سرقت کمتری صورت بگیرد. این حسگر در پشت گوشی قرار گرفته است و شما به محض در دست گرفتن گوشی انگشت تان به حسگر می خورد. با همه این موارد میتوان گوشی شیائومی را از بهترین های بازار به حساب آورد که با قیمت ۲۵۰ یورو به فروش میرسد.

برند شیائومی با ساخت اندروید وان در واقع به امکانات گوشی خود افزون کرده است. و آن را به پنل آمولد و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون مجهز کرده است.

و اندازه باتری را ۳۰ میلی آمپر بزرگتر کرده، دوربین اصلی اش را ۴۸ مگاپیکسل طراحی نموده است .البته همه این ها غیر ممکن نیست و بسیاری از برند ها از این بالاتر را نیز طراحی می کنند. اما این گوشی نسبت به آپشن هایی که دارد از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است

هر وسیله‌ای ایرادات خود را دارد شیائومی نیز با وجود امتیازات فراوان ممکن است در بعضی موارد برای شما ناخوشایند باشد.

از جمله معایب گوشی شیائومی می آ ۳ عبارتند از؛

۱. وضوح پایین نمایشگر

اگرچه شیائومی در نسخه جدید  وان خود از پنل آمولد استفاده کرده است. اما خود همین پنل باعث ضعف آن شده است. زیرا پنل آمولد برای نمایشگرهای با کیفیت پایین مناسب نیست. و وضوح تصویر بی کیفیتی را ایجاد می‌کند. بنابراین هنگام خرید این مورد را نیز به خاطر داشته باشید.

از دیگر ایرادات آن کم نور بودن صفحه نمایش می باشد. که در حدود  نیتس۵۳۰ است. و برای قرارگیری در زیر نور آفتاب استفاده از گوشی مشکل است.

پنل نمایشگر آن که اولد می باشد باعث شده تفاوت رنگی ایجاد شود و رنگ مشکی را برای پنل بوجود اورده است. واین نوعی امتیاز برای a3 میباشد.

۲. برخورداری از سخت‌افزار ضعیف‌تر نسبت به Mi A2

دومین مشکل برای گوشی شیائومی آ3؛ قدرت پردازش سخت افزار آن است که معادل اسنپدراگون ۶۶۵ می باشد و برای گوشی های میان رده به کار می رود اما این پردازنده در واقع نسخه ضعیف اسنپدراگون ۶۶۰ میباشد و برای این گوشی عملکرد ضعیفی دارد.

کم شدن فرکانسهای کاری 260 gold به هسته های پردازشی، باعث متفاوت بودن دو پردازنده است. همچنین قدرت پردازندگی گرافیکی به شکل ضعیف آن از دیگر نمونه هاست.

 

تا بحال از شیائومی در مورد اپلیکشنهای نیمه سنگین، رابط کاربری سریع، و موارد دیگر عملکرد خوبی را شاهد بوده ایم. و تقریبا رضایت زیادی وجود داشته است. 

۳. سرعت نسبتا پایین حسگر اثر انگشت

 

از دیگر مشکلات این گوشی اسکنر اثر انگشت می باشد البته از نظر کیفیت در رتبه بدی قرار ندارد اما اگر دست شما خیس باشد یا کثیف ممکن است عملکرد خوبی نداشته و اثر انگشت را خوب تشخیص ندهد همچنین در مقایسه با دیگر برندهای گوشی که مجهز به اسکنر اثر انگشت هستند این مدل از سرعت پایینی برخوردار است و در کل عملکرد رضایت بخشی را ندارد.

جمع‌بندی

و اما در بخش نهایی مقاله می خواهیم در مورد این مدل گوشی به نتیجه گیری برسیم. نتیجه حاصل شده از این گوشی به این شکل است که در بعضی از امکانات و آپشن ها بسیار قوی و با گوشی های پرچمدار مقایسه می شود و در بعضی از امکانات پایین تر از رده خود قرار می گیرد.

همانند اسکنر اثر انگشت و نمایشگر صفحه؛ عملکرد ضعیفی نسبت به رقبای میان رده خود دارد .اما در مورد باتری و طراحی و سخت افزار با گوشی های پرچمدار مقایسه می شود و عملکرد خوبی دارد.

 

 

در کل برای خریداری این محصول دقت زیادی لازم است. اما لازم به ذکر است که از قیمت بسیار مناسبی نسبت به آپشن هایش برخوردار است .ولی وجود گوشی های هم رده آن همانند نوکیا ۷ پلاس و یا شیائومی ردمی نوت ۷ کار انتخاب را دشوارتر می‌کند. و شانس خریداری شیائومی آ 3 به کمترین حد می رساند.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن