خوراکی ‌ها

راهنمای خرید انواع تخمه آفتاب گردان، تخمه کدو، هندوانه و تخمه ژاپنی، با طعم های مختلف، بسته بندی و فله ای ارزان قیمت

تخمه چیست؟ تخمه را از کجا بخریم؟ تخمه در انواع مدل های آفتابگردان، کدو، خربزه، سنقری، سنجابک، کانادایی، هندوانه، کیلویی، عمده، شمشیری، سیاه، سفید، مصفا، چلغوز، جابانی به فروش میرسد. قبل از خرید اینترنتی بهترین مارک تخمه به بررسی نکات خرید آن میپردازیم:

  • تخمه از جمله تنقلات محبوب و پرطرفداری است که حتی در جشن های باستانی ما ایرانیان مانند عید نوروز وشب یلدا  جز جدایی ناپذیر در آجیل است.تخمه همان دانه های پرچرب یا پروتئین گیاهی است.جالب است بدانید که به جز تخمه آفتابگردان، تخمه کدو و خربزه تخمه های دیگری هم در بازار وجود دارند، مثل : تخمه جابانی که عموم مردم آن را تخمه ژاپنی میگوند که همان تخم هندوانه بوده و با توجه به گونه های مختلف هندوانه اندازه های ریز و درشت دارد.آیا تا به حال نام تخمه انجوجک را شنیده اید

تخمه آفتابگردان ترش لیمویی مزمز مقدار 105 گرم

تخمه آفتابگردان ترش لیمویی مزمز مقدار 105 گرم
وزن بسته‌بندی
۱۰۵ گرم
ابعاد بسته‌بندی
۱۰ × ۱۰ × ۱۰ سانتی‌متر
شماره پروانه بهداشت
۱۳/۱۱۸۸۷
طعم
لیمو
سایر توضیحات
هر وعده خوراکی تخم آفتاب گردان لیمویی ۳۰ گرم - انرژی: ۱۷۷.۸۳ کیلوکالری - قند: ۰.۸۷ گرم - چربی: ۱۴.۲ گرم - نمک: ۰.۳۷ گرم - اسیدهای چرب ترانس: ۰.۰۳ گرم

مقاله پیشنهادی:خرید ژامبون

  • یا آن را دیده اید؟ این تخمه مغزی سفید و پوستی قهوه ای رنگ دارد و به بادام جنگلی معروف است این تخمه از نوعی گلابی جنگلی برداشت میشود که میوه آن قابل استفاده نیست و میوه آن را در زیر خاک مدفون میکنند تا بپوسد و تخم آن را در آورده و به صورت خام یا بو داده میفروشند که خاصیت دارویی دارد.
  • شاید جالب باشد که بدانید قطب تخمه در ایران آذربایجان غربی و شهر خوی است که معروف به شهر گلهای آفتابگردان و کدو است.در این میان نام تخمه سنقر از کرمانشاه ،تخمه شاهرودی و تخمه شوشتری نیز به گوش میخورد.

مقاله پیشنهادی:بهترین مارک چکش

  • در اروپا نیز مرکز تولید تخمه کشور رومانی میباشد.تخمه چلغوز نیز دانه ای آجیلی است که مشابه به پسته و بادام بوده که بومی کشورهای افغانستان و پاکستان است.تخمه کله قوچی یا فلسطینی و تخمه سیاه یا عراقی نیز از دیگر انواع تخمه ها هستند.

تخمه آفتابگردان با طعم سس رنچ وی-نات – 105 گرم

تخمه آفتابگردان با طعم سس رنچ وی-نات - 105 گرم
وزن بسته‌بندی
۱۱۰ گرم
ابعاد بسته‌بندی
۲۴ × ۳× ۱۴ سانتی‌متر
شماره پروانه بهداشت
۱۳/۱۳۴۱۷
طعم
سس رنچ
سایر توضیحات
ارزش غذایی در هر سهم ۳۰ گرم : انرژی: ۱۷۲.۳کیلوکالری قند: ۱.۵ گرم چربی: ۱۴.۷ گرم نمک: ۰.۴۲ گرم اسید چرب ترانس: ۰ گرم
  • آیا با خواص شگفت انگیز تخمه آشنا هستید؟
  • گمان میکنید تخمه باعث چرب شدن کبد میشود؟
  • تخمه باعث به وجود آمدن آکنه در صورتتان شده است؟
  • تخمه باعث لاغری میشود یا چاقی؟

مقاله پیشنهادی:نگهدارنده سشوار دیواری

  • مبتلا به فشارخون بالا هستید و نمیتوانید تخمه بخورید؟
  • آیا به مصرف تخمه اعتیاد پیدا کرده اید؟
  • با ما همراه باشید تا در ادامه در مورد این مسائل بحث کنیم.

مقاله پیشنهادی:میز عسلی تاشو ارزان قیمت

تخمه کدو نمکی گلستان – 50 گرم

تخمه کدو نمکی گلستان - 50 گرم
وزن
۵۰ گرم
وزن بسته‌بندی
۱۰۸ گرم
ابعاد بسته‌بندی
۱۰ × ۲ × ۱۷ سانتی‌متر
شماره پروانه بهداشت
۱۶/۲۳۷۹۴
طعم
نمکی

تخمه خوراکی است که در همه خانه ها یافت میشود و طرفداران بسیاری هم دارد , این خوراکی محبوب خواص بسیاری هم دارد که به همه آنها اشاره میکنیم .

تخمه از تنقلات مفیدی است که در اکثر خانه ها و‌دورهمی ها یافت می شود . تخمه خواص گوناگونی مثل امگا ۳ دارد . امگا سه در کاستن

بی نظمی های ضربان قلب، تری گلیسرید خون، خطرات تشکیل لخته، سرعت سخت شدن شرایین، خطر فشارخون بالا و کاهش سرطان و اختلالات رفتاری در جوانان موثر است . امگا سه درون تخمه مانند مکمل های امگا ۳ ضرر ندارد و احتمال مسمویت در ان وجود ندارد .

مقاله پیشنهادی:دیکشنری لانگمن برای ویندوز

تخمه ها مملو از چربی مفید  هستند که زمان برداشت نشاسته موجود در آنها از بین می رود و به چربی تبدیل میشود . چربی های درون تخمه از نوع اسید های چرب اشباع شده و اشباع نشده است که نوع اشباع نشده خواص زیادی برای بدن دارد .

تخمه ژاپنی 125 – 400 گرم

تخمه ژاپنی 125 - 400 گرم
وزن
۴۰۰ گرم
وزن بسته‌بندی
۴۰۶ گرم
ابعاد بسته‌بندی
۲۶x۱۸x۳ سانتی‌متر
شماره پروانه بهداشت
۲۰/۱۰۰۳۰
طعم
نمکی

خرید انواع اسباب بازی های دخترانه و پسرانه

خرید انواع اسباب بازی های دخترانه و پسرانه

معرفی انواع تخمه همراه خواص

مقاله پیشنهادی:خرید جعبه کادو

تخمه آفتابگردان:تخمه آفتابگردان مملو  از فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم، آهن و دارای  میزان قابل توجهی فولات (اسیدفولیک)، ویتامین۵ Bو ویتامین های دیگر گروه B است که این ویتامین ها سبب می شوند بدن به بهترین نحو  از کربوهیدرات ها (قندها) بهره بگیرد و پرانرژی باشد.

یک قاشق غذاخوری  تخمه آفتابگردان ۵۵ درصد تیامین یا همان ویتامین ۱ Bموردنیاز رپزمره افراد را تامین می کند. تخمه های آفتابگردان مملو از اسیدهای چرب غیر اشباع  چند باندی، به خصوص اسیدلینولئیک می باشند که نوعی اسیدچرب امگا ۶ به حساب می اید .

 

به غیر ازاین، این تخمه دارای اسیدهای چرب غیر اشباع تک باندی هم می باشد  که این اسیدهای چرب برای  قلب و عروق بسیار موثر و کفید می باشند. یک قاشق غذا خوری از تخمه افتابگردان ،  ۹۰ درصد نیاز روزمره بدن  به ویتامین E را تامین می کند. در ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان ۵۸۰ کالری انرژی وجود دارد .

تخمه هندوانه نمکی هویار – 1000 گرم

تخمه هندوانه نمکی هویار - 1000 گرم
وزن بسته‌بندی
۱۰۰۰ گرم
ابعاد بسته‌بندی
۳۱x۲۲x۷ سانتی‌متر
شماره پروانه بهداشت
۳۴/۱۲۰۶-۴
طعم
نمکی

 

 

این تخمه دارای  ۲۴ درصد مواد پروتئینی، ۴۷ درصد روغن، ۲۰ درصد کربوهیدرات و مملو  از فسفر، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و ویتامین A، B و E می باشد .

 

 

 

تخمه هندوانه: دشمن پوکی استخوان

صد  گرم تخمه هندوانه، ۵۹۰ کالری انرژی دارد و در ۱۰ عدد آن، ۵ کالری انرژی وجود دارد.  مواد مغذی  درون  این تخمه مثل سایر  تخمه هاست  و استفاده معمول ان  از کم خونی، بی اشتهایی، سوءجذب و التهاب پیشگیری می کند.

 

 

 

این نوع  تخمه  به اسم  تخمه جابانی (ژاپنی) بیشتر مشهور  است و کلسیم موحود در  آن برای زنان یائسه در جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان بسیار موثر است . تخمه جابانی با توجه به انواع مختلف هندوانه در سایز های ریز و درشت وجود دارد و  آن را  بوداده در طعم های نمکی (البته کم نمک)، گلپر و آبلیمو نیز طعم دار می کنند.

 

 

 

تخمه خربزه: خون ساز

تخمه خربزه بوداده دارای چربی، پروتئین، آهن، ویتامین E و فیبر می باشد . تخمه خربزه مملو  از مواد معدنی و ویتامین هاست، برای خونسازی مفید است و ویژگی آنتی اکسیدان دارد.

 

 

 

تخمه کدو: سلامت پروستات

هر  ۱۰۰ گرم تخمه کدو نصف  نیاز روزمره  انسان به منگنز، منیزیم و فسفر را بر اورده می کند . تخمه کدو م برای سالمندانی که ممکن است درگیر پوکی استخوان شوند  بسیار مفید است . تخمه کدو در  سلامت پروستات وظیفه  ضدالتهابی دارد .

 

 

 

تخمه کدو تنبل از منابع  منیزیم است و بر اساس پژوهش  دانشمندان، میزان زیاد  منیزیم در خون تا ۴۰ درصد خطر مرگ زودرس را کم  می کند . در پاییز که کدو تنبل رسیده و قابل برداشت است ،  تخمه آن را خشک و این دانه را به برنامه غذایی روزانه تان بیافزایید . در هر ۳۰ گرم دانه بو داده کدو تنبل،حاوی  ۱۵۰ میلی گرم منیزیم است .

تخمه کدو برطرف کننده کرم است و به  افزایش و تقویت حافظه  کمک می کند. تخمه کدوی کاغذی هم مملو  از فیتوسترول و ویتامین E و اسیدهای چرب لینولئیک می باشد  و برای ورم پروستات و سوزش مجاری ادرار مفید است .

 

 

 

مغز تخمه پوست کنده بخوریم یا نه؟

 

توصیه ما بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است این است که این محصول را به صورت مغزو پوست کنده  تهیه و مصرف نکنید ، علاوه بر کم شدن لذت خوردن ان ، کالری بیشتری به بدنتان می رسد . مغز تخمه در معرض هوا  زودتر از  تخمه ای که درون پوست است ،اکسیده میشوند . اگر از میان چند دانه تخمه یک تخمه تلخ باشد یعنی کهنه است و در حال فاسد شدن می باشد .

 

 

مضرات مصرف بی رویه تخمه ها

 

حال که با خواص انواع تخمه اشنا شدید ، باید بدانید که در خوردن ان نباید زیاده روی منید زیرا این مواد چربی و کالری زیادی دارد که خطر اضافه وزن را در پی دارد و نوع شور ان نیز به خاطر نمک برای افرادی که فشار خون بالا دارند

مفید نیست ، مصرف زیاد نمک خطرات خاص خود را در پی دارد . ترجیحا از مصرف  نوع شور ان پرهیز کنید .

 

با اینکه  تخمه ها سرشار از انواع فیبر محلول و نامحلول، می باشند ولی در کل  مقدار  فیبر نامحلول بیشتری دارند. استفاده  متعادل  تخمه  برای کسانی  که به یبوست، بیماری های التهابی، سرطان روده بزرگ، افزایش چربی و فشارخون درگیر هستند، مفید و موثر است .

 

حواستان باشد که  اگر تخمه حرارت مناسب نبیند  چربی تخمه دچار  تغییرات نامطلوب میشود و  روغن مفید آن تبدیل به روغنی مضر میشود .

پروتئین و کربوهیدرات های آن هم به دلیل  قهوه ای شدن از لحاظ تغذیه ای افت   می کند. اگر درجه حرارت خیلی زیاد باشد، با ایجاد  مواد سمی که بوی تند زننده ای  دارد تجزیه میشود و در نهایت می سوزد .  پس ترجیحا سراغ   آجیل ها و تخمه های  بو داده  نروید .  یا محصولاتی که دارای نشان بهداشتی هستند را تهیه کنید  و ان را از مراکز معتبر خریداری کنید .

نکات مهم در خرید انواع تخمه :

 

 

تخمه در گروه اجیل و خشکبار است . این محصولات محل مناسبی برای رشد میکرو ارگانیسمها ی بیماری زا به ویژه قارچ ها می باشند . از همسن رو باید نوع تازه ان را تهیه و مصرف کنید .

 

 

تخمه و اجیل تازه کمتر درگیر الودگی قارچی میشود . تازگی اجیل را از رنگ و بویش می توان متوجه شد . هنگامی که اجیل کهنه باشد بستری برای پرورش قارچ ها به ویژه قارچ خطرناک آفلاتوکسین میشود.

 

 

پس زمان خرید تخمه اصلا سراغ نوع وارداتی ان نروید زیرا از فرایند تولید تا عرضه شدن و در دسترس افراد قرار گرفتن بسیار طول می کشد و این محصولات کهنه بستری برلی رشد میکروب ، قارچ و باکتری می باشند.

 

 

تخمه های وارداتی برای اینکه بهتر نگهداری شوند نمک زیادی دارند و  مصرف آنها توصیه نمیشود.

 

تخمه را اگر در حجم زیاد دارید به مدت ۶ ماه با پوست و در ظرف دربسته یا کیسه های زیپ لاک می توانید درون یخچال نگهدارید و یک سال نیز به همین روش در فریزر ماندگاری دارد .

 

نوع پوست کنده ان فقط دو هفته در محیط خشک و خنک قابل ماندگاری است .

 

 

معایب تخمه ها با ظاهری براق

 

ممکن است عرضه کنندگان تخمه برای جذب مشتری مواد براق کننده غیر مجاز روی آن بزنند

. یا از رنگ های دیگر تحت عنوان زعفرانی ، لیمویی و … استفاده کنند که مصرف این گونه از

تخمه را به شما توصیه نمی کنیم ، زیرا خوردن این قبیل محصولات در دراز مدت سلامت شما را به خطر می اندازد ‌

 

 

حتی این مواد افزودنی می تواند به کبد اسیب برساند و یا سرطان زا باشد ‌.

 

 

تخمه را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید . نوع بسته بندی ان با نشان بهداشت بر نوع فله ای ان الویت دارد .

 

 

نکات تکمیلی جهت خریداری و نگهداری تخمه در منزل

 

احتمال دارد که تخمه  آفتابگردان را  با رنگ مشکی شیمیایی مشکی تر  کنند . پس سراغ  تخمه‌های پررنگ و مشکی  نروید و از خرید ان بپرهیزید .

همینطور  سراغ تخمه های لب خندان هم اصلا نروید   . مغز تخمه هنگامی که  در معرض  هوا باشد ، به غیر از مزه ، بی کیفیت میشود و فورا تلخ و فاسد خواهد شد .

 

ممکن است در مراکز عرضه آجیل، محصولاتی را که کهنه یا آفت زده هستند، مجدداً بو داده و یا مخلوط کنند؛ در هنگام خریداری به این موضوع توجه کنید.

احتمال دارد برای پوشاندن کهنگی تخمه ، ان را مجددا با نمک بو بدهند و یا با سایر تخمه ها مخلوط کنند . پس این مسیله را نیز در نطر بگیرید .

تخمه ها حاوی چربی زیادی هستند پ حرارت و نور به چربی های زیادی دارند و که در نهایت بو و مزه انها عوض میشود . پس انها را در معرض نور ،حرارت و گرما قرار ندهید تا روند فاسد شدن انها زودتر اغاز شود .‌

همینطور این محصولات را نباید درجاهای مرطوب نگهداری کرد زیرا درگیر قازچ و کپک زدگی می شوند که مزه ، عطر و شکل ان ها تغییر می کند و نا خوشایند میشود و ممکن است سم نیزایجاد کند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن