دکوراسیون

راهنمای خرید اینترنتی بهترین مارک قالیچه ارزان قیمت

قالیچه چیست؟ قالیچه را از کجا بخریم؟ قالیچه در انواع مدل های دستبافت، فانتزی، ماشینی، خز دار، اتاق خواب، آشپزخانه، 9 متری، 12 متری، کودک به فروش میرسد. قبل از خرید اینترنتی بهترین مارک قالیچه به بررسی نکات خرید آن میپردازیم:

قالیچه چیست ؟

نوعی محصول که معمولا از الیاف های طبیعی مانند پشم و نخ ساخته می شود. قالیچه همان فرش های کوچک می باشد که دارای نقش و نگار های بسیار زیبا است. تاریخ بافت قالیچه در ایران به چند صد سال پیش برمی گردد. کاوشگران و باستان شناسان در حین حفاری تکه های فرش باقی مانده از چند صد هزار سال پیش را پیدا کرده اند.

این فرش ها  علاوه بر داشتن ارزش اقتصادی و تاریخی ، باستانی دارای ارزش فرهنگی می باشند، چرا که هنر فرش بافی از چندین هزار سال پیش از پیشینیان ما برای  به ارث رسیده است و امروزه نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که در این قرن  همه ی کشور ها ایران و کاشان را به عنوان قطب فرش جهان می شناسند.

مقاله پیشنهادی: تمبر از کجا بخریم

قالیچه در انواع مختلفی تولید می شود، مانند ، قالیچه دستباف ،‌قالیچه ابریشم، قالیچه با کاموا ، قالیچه پشمی

قالیچه پرز بلند، قالیچه چرم و قالیچه حصیری و غیره

مقاله پیشنهادی: بهترین مارک کورن فلکس ایرانی

تولید و بافت  قالیچه در ایران همانطور که اشاره کردیم میراث پیشینیان مان می باشد، این هنر نسل به نسل و نسب به نسب آموزش دیده شده و هر نسل هنری باقی مانده از نسل خود را بر روی آن  به کار گذاشته است و تا به امروز این صنعت دچار تحول های مثبت زیادی شده است.

مقاله پیشنهادی: روغن بچه فیروز برای چی خوبه

امروزه ایران در این صنعت بسیار می درخشد و همواره فرش های درجه یک و ممتاز را به جهان عرضه می کند.

از فرش های مشهور ایرانی می توان به ، قالیچه ترکمن

و یا قالیچه ترک و قالیچه تبریز و غیره اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی: بهترین مارک جعبه فرمان پراید صبا

قالیچه در رنگ های مختلف و متعدد تولید می شود مانند ،قالیچه زرد ، بنفش، خاکستری و سفید و قرمز و غیره.

 

امروزه قالیچه به صورت، قالیچه سنتی ، قالیچه جدید دسته بندی می شود. هر کدام از این محصولات دارای هنر و فرهنگ غنی می باشند.

مقاله پیشنهادی: بهترین ارگ برای شروع

امروزه خرید قالیچه بسیار راحت شده است شما می توانید این قالیچه ها را  از نمایندگی های معتبر فروش قالیچه در کشور و یا از طریق اینترنت از سایت های معتبر مانند دیجی کالا با سرچ کلمه ی قالیچه دیجی کالا این محصولات را خریداری کنید.

مقاله پیشنهادی: خرید زیره کفش آنلاین

قالیچه چشم نظر، نوعی قالیچه  می باشد که با استفاده از نماد چشم نظر طراحی شده است. این قالیچه در طراحی های گوناگون وجود دارد و سمبل چشم زخم و دور شدن انرژی های منفی می باشد.‌علاقه مندان می توانند این محصولات را  از سایت های گوناگون خریداری کنند.

 

قالیچه ها برای قسمت های مختلف خانه ها طراحی شده اند مانند ؛ قالیچه جلو مبلی ،قالیچه جلو تختی ، قالیچه جلو دری

قالیچه جلو سینک  و غیره . هر کدام از این قالیچه ها با  جنس های مختلف و طراحی های گوناگون در سایت های داخلی مورد عرضه و فروش قرار دارند.

قالیچه  جانمازی نیز ، از قالیچه های بسیار مورد توجه بوده است. این قالیچه دارای نقش و نگار های اسلامی می باشد و با استفاده از تلفیق  هنر های اسلامی و ایرانی تولید شده است.

 

قالیچه اتاق خواب دخترانه و قالیچه اتاق کودک

، در طرح های فانتزی و رنگ بندی های دخترانه ، متناسب با سنین گوناگون طراحی شده اند. این قالیچه ها با استفاده از هنر دست و یا به صورت صنعتی تولید می شوند.

قالیچه آشپزخانه، با استفاده از الیاف های مقاوم ساخته می شود. این الیاف ها می تواند طبیعی و یا مصنوعی باشد.

 

_________________________________

 

قالیچه در انواع جنس ها تولید شده است ، مانند قالیچه چرم ، قالیچه حصیری ، قالیچه خز ، قالیچه دست بافت ، قالیچه ابریشم ، قالیچه پشمی ، قالیچه با کاموا و غیره

در این مطلب انواع قالیچه را نام برده و آنها را توضیح می دهیم :

 

قالیچه چرم :

امروزه صنعت قالی بافی دارای یک تحول بزرگی شده است و با صنعت چرم و مدرن آمیخته شده است. تولید قالیچه با استفاده از چرم تحول نوینی بود که در این صنعت اتفاق افتاد. قالیچه چرم با استفاده از چرم های طبیعی و ارگانیک تولید می شود. این قالیچه با پوست گاو تولید شده و دارای نقشی بسیار زیبا می باشد‌. قالیچه چرم در دسته ی قالیچه های مدرن جای  گرفته است. این فرش ها دارای ارزش اقتصادی بالایی می باشند و به چند صورت تولید می شوند .فرش های چرم به صورت ، فرش های تک پوسته  که از یک پوست گاو تولید شده اند و فرش هایی که از قسمت های مختلف پوست گاو تولید شده اند و فرش های ترکیبی که ترکیبی از پوست گاو و  الیاف نخ می باشند دسته بندی شده اند.

این فرش ها در شکل های گوناگون مانند مستطیل و بیضی و دایره و مربع و طرح های مختلف تولید و طراحی شده اند. قالیچه چرم امروزه در بخش های مختلفی تولید می شود.

 

قالیچه دست بافت :

از کهن ترین و قدیمی ترین هنر های جهان قالی بافی است. فرش دستباف از تاریخی غنی و قدیمی برخوردار است. این فرش دارای طرح ها و نقش های سنتی و قدیمی بسیار جذاب و زیبا می باشد. فرش دستباف همانطور که از اسم آن مشخص است با استفاده از هنر دست قالی بافی می شود . این فرش ها با الیاف های طبیعی مانند پشم گوسفند و نخ های پنبه بافته می شوند. قالیچه های دستبافت و فرش های دستباف از پرطرفدارترین و پرفروش ترین فرش ها می باشند و به عرصه ی صادرات نیز رسیده اند. استان های تبریز و کاشان از استان های موفق در تولید اینگونه محصولات می باشند.

 

قالیچه ابریشم :

 

قالیچه ی ابریشم نیز از قالی های بسیار مهم و مورد توجه است. این محصول با استفاده از نخ های ابریشم تولید شده است. قالیچه های ابریشم  به علت داشتن بافتی ریز و جذاب و رنگ های درخشان و نمونه همواره مورد توجه بوده اند.

قالیچه ی ابریشم کاملا نرم و لطیف می باشد و پشم ها و پرز های این محصول کاملا نازک و نرم است اما دارای دوام و ماندگاری بسیار زیادی می باشد. فرش های ابریشم دارای جلوه ای درخشان و زیبا هستند.

 

قالیچه پشمی :

این نوع قالیچه با استفاده از پشم ساخته شده است. پشم های حیواناتی مانند بز و گوسفند چیده می شود و در طی یک پروسه ای  رنگ شده و به نخ تبدیل می شود. این نخ ها توسط قالی بافان ماهر تبدیل به قالیچه های پشمی می شوند.

قالیچه های پشمی علاوه بر زیبایی بسیار زیادی که دارند همواره به عنوان یک وسیله ی درمانی مورد نظر بوده اند‌. الیاف های طبیعی تولید شده از پوست گوسفند و شتر و بز دارای خاصیت های درمانی می باشد. از جمله این  خاصیت ها را می توان به درمان درد های مختلف در مفصل ها و کمر و استخوان ها اشاره کرد.

این قالیچه ها همچنین بسیار ضخیم هستند و دارای ماندگاری بسیار بالا می باشند. این محصولات کاملا در برابر انواع رطوبت ها مقاومت دارند و از عمر بسیار طولانی برخوردار می باشند.‌

 

قالیچه با کاموا :

امروزه انواع قالیچه ها با استفاده از کاموا نیز تولید می شوند. این قالیچه ها از نخ های کاموا به دست می آیند.

این نوع قالیچه نیز توانسته است جایگاه خوبی در بازار پیدا کند.

 

قالیچه خز :

امروزه استفاده از خز نیز جایگاه ویژه ای در تولید انواع قالیچه ها  دارد.  قالیچه ی خز از انواع مدرن این محصول می باشد. این نوع قالیچه در رنگ بندی های مختلف تولید شده اند و دارای ظاهری بسیار جذاب و چشم نواز می باشد.‌

پرز های بلند این محصول باعث تراکم زیاد تر قالیچه شده است. امروزه این نوع قالیچه در دکوراسیون های منزل ها دارای جایگاه ویژه ای است .

 

قالیچه حصیری :

فرش های حصیری نیز از دسته ی قالیچه های مدرن می باشد. این قالیچه ها  با استفاده از حصیر بافته می شوند و برای تزیین و دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار می گیرند. قالیچه های حصیری در تنوع و طراحی های مختلف تولید می شوند.

 

 

 

تاریخچه قالیچه

 

تاریخچه ی قالیچه در ایران دارای تاریخی بسیار طولانی است و این تاریخ به چهار صد سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. تاریخ  قالیچه از دوران جنگ های یونان باستان در دسترس  می باشد. نویسنده ها و مورخان تاریخی در یونان باستان مانند گزنفون از قالی بافی ها در دوران  جنگ های یونان و ایران در دوران باستان خبر می دهند. این مورخان در کتاب های خود نوشته اند که ایرانیان بر روی قالی هایی که خود بافته اند استراحت می کنند. این موضوع نشان دهنده ی فرهنگ  غنی ایران در دوران باستان می باشد. امروزه  اکثر کشورهای خاورمیانه مانند قفقاز و ترکیه و ترکمنستان و پاکستان و افغانستان و حتی کشور های مصر و  اسپانیا و چین و تبت  دارای

صنعت های بافندگی می باشند. تاریخ گواه می دهد که این صنعت از دوره ی باستان در ایران  آغاز شده  است و به کشور های مختلف در آسیای صغیر و اروپا و تبت و خاورمیانه رسیده است. حتی حفاری های به دست آمده از سیبری نیز نشان می دهد که قالیچه ی ایرانی در این منطقه نیز وجود داشته است. این قالیچه مربوط به هزاره ی پنج قبل از میلاد مسیح می باشد.

آنچه از تاریخ به دست آمده می گوید که تاریخچه ی قالی بافی از دوره ی هخامنشیان در ایران وجود داشته است.

در هزاره دوم پیش از میلاد انسان دریافت که می تواند  قالی بافی را شروع کند و با استفاده از الیاف طناب هایی درست کند‌. هنر قالی بافی که امروزه به یکی از صنعت های مهم جهان بدل شده است از دوران  هزاره ی قبل از میلاد آغاز شد و توسط سلسله های زیادی مانند هخامنشیان و ساسانیان و ایلخانیان و صفویه و غیره دست به دست به امروز رسیده است به طوری که امروزه منطقه ای در اصفهان به نام شهر کاشان،  پایتخت و تمدن قالی بافی در جهان می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن