تکنولوژی

راهنمای خرید اینترنتی بهترین مدل لپ تاپ های اپل، ایسوس، اچ پی، ایسر، دل، لنوو و… با قیمت مناسب

لپ تاپ چیست؟ ر را از کجا بخریم؟ لپ تاپ در انواع مدل های گیمینگ، ایسوس، استوک، دل، اچ پی، ایسر، لنوو، اپل، ام اس ای، سامسونگ، 15 اینچ، 14 اینچ به فروش میرسد. قبل از خرید اینترنتی بهترین مارک لپ تاپ به بررشی نکات خرید آن میپردازیم:

لپ تاپ یکی از سیستم‌‌ های بسیار هوشمند و جدید می باشد که روزانه بر عملکرد و قدرت کارایی آن افزوده می‌ شود. لپ تاپ توسط شرکت های معتبر جهانی و شرکت های بزرگ تولید شده است و معمولاً لپ‌ تاپ‌ ها با برند ها و مارک های بسیار متنوع و مختلفی از شرکت های بسیار معروف و مشهور تا شرکت‌ های نو پا و جدیدی تولید و در بازار فروش عرضه می شوند.

لازم به ذکر است که لپ‌ تاپ های با برند های جدید وارد بازار شده‌ اند که بسیار با کیفیت و با قدرت بالای هستند و نمی‌ توان گفت چون این شرکت ها جدید هستند و یا چون این شرکت هابسیار قدیمی هستند  پس بهترین و یا بد ترین نوع لپ تاپ ها را در اختیار مشتریان قرار می دهند. باید به نوع وسایل به کار برده شده از جمله:  باتری لپ تاپ، کارت گرافیک، قدرت پردازش، ظرفیت حافظه و سایر ویژگی های لپ تاپ بسیار دقت کرد، تا بتوان تشخیص داد که آن نوع سیستم دارای کیفیت بالایی می باشد و یا خیر.

لپ تاپ 12.4 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop GO

لپ تاپ 12.4 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop GO
وزن
۱.۱۱ کیلوگرم
ابعاد
۱۵.۶×۲۰۵.۶×۲۷۸.۱
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i۵
مدل پردازنده
۱۰۳۵G۱

مقاله پیشنهادی: خرید سبد گل مصنوعی اینترنتی

وجود تنوع در لپ تاپ ها باعث شده است که هر کدام از این لپ تاپ ها دارای اجزاء و قطعات مختلفی باشند و هر کدام از این لپ تاپ ها دارای قطعات مخصوصی با سایز های خاص و متفاوتی باشند.

امروزه انواع مختلفی از باتری های مخصوص لپ تاپ های متنوع با برند های متفاوت تولید شده اند و در بازار فروش به راحتی یافته می شوند. باتری برای و ماندگاری و طول عمر  لپ تاپ از اهمیت فوق العاده ای بر خوردار می باشد.

باتری باعث می‌ شود که لپ‌ تاپ ما در صورت نبود برق و یا در صورتی که به برق دسترسی نداریم با کمک آن لپ تاپ را روشن کنیم و به راحتی از آن استفاده کنیم.

مقاله پیشنهادی: خرید سماور گازی

می توان گفت که باتری برای لپ تاپ حکم  زندگی دارد و در صورتی که باتری دچار مشکل و یا خرابی شود لپ‌ تاپ ما فقط در صورت اتصال به برق روشن می شود و در صورتی که برقی موجود نباشد و یا برقی در دسترس ما نباشند، لپ تاپ ما روشن نمی شود و خاموش می ماند.

انواع باتری لپ تاپ برای خرید موجود هستند که با سرچ در اینترنت می توان معروف ترین باتری ها متناسب با برند های مختلف را پیدا کرد.

لپ تاپ 14.0 اینچی ایسوس مدل VivoBook E410MA-BV1517

لپ تاپ 14.0 اینچی ایسوس مدل VivoBook E410MA-BV1517
وزن
۱.۳ کیلوگرم
ابعاد
۱۸×۲۱۷×۳۲۵
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Celeron
مدل پردازنده
N۴۰۲۰

مقاله پیشنهادی: از کجا خزه تهیه کنیم

انواع سرچ های اینترنتی برای خرید باتری لپ تاپ موجود است از جمله:

  • خرید باتری لپ تاپ
  • خرید باتری لپ تاپ لنوو
  • خرید باتری لپ تاپ دل 5110
  • خرید باتری لپ تاپ سونی وایو
  • خرید باتری لپ تاپ لنوو z5070
  • خرید باتری لپ تاپ hp elitebook 8440p
  • خرید باتری لپ تاپ ایسوس x550l
  • خرید باتری لپ تاپ hp pavilion 15 و… .

 

راهنمای خرید شارژر لپ تاپ و راهنمای خرید باتری لپ تاپ

در سایت های متفاوت موجود هستند و ما در این مقاله سعی کردیم که بهترین راهنما و روش انتخاب و خرید باتری لپ تاپ های متنوع با برند های مختلف را به صورت مفصل و واضح در اختیار شما قرار بدهیم.

 

__________________________________________

مقاله پیشنهادی: بهترین سینی فر

باتری لپ تاپ یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعه لپ تاپ می باشد که انرژی و نیرو و توان کافی برای روشن کردن لپ تاپ دارد و می توان برای مدت زمان بسیار خوب و بلندی با کمک باتری مخصوص لپ تاپ، لپ تاپ را روشن نگه داشت.

باتری لپ تاپ نقش مهمی بر لپ تاپ دارد و در صورتی که باتری دچار مشکل شود و یا خراب شود، دیگر نمی توان لپ تاپ را روشن کرد و باید اقدام به خرید یک باتری لپ تاپ دیگر کرد.

قبل از خرید باتری لپ تاپ حتما باید به این نکته دقت کنید که باتری باید با لپ تاپ شما سازگاری داشته باشد و مناسب برند و نوع لپ تاپ شما باشد.

اگر باتری لپ تاپ با نوع سیستم و لپ تاپ شما سازگاری داشته باشد می توانید آن را بخرید و برای لپ تاپ استفاده کنید.

لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی مدل Raider GE67 HX 12UHS

لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی مدل Raider GE67 HX 12UHS
وزن
۲.۳۸ کیلوگرم
ابعاد
۳۵۸x۲۶۷x۲۳.۴ میلی‌متر
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i۹
مدل پردازنده
Alder Lake i۹-۱۲۹۰۰HX

مقاله پیشنهادی: از کجا روغن نارگیل اصل بخریم

مشخصات و ویژگی های باتری لپ تاپ:

  • باتری از مواد اولیه مختلف و ترکیبی از مواد های متنوع تولید می شود به همین دلیل باید باتری انتخاب شود که از مواد اولیه با کیفیت و بسیار خوبی تولید شده باشد.
  • ظرفیت باتری: باتری با کیفیت و درجه یک دارای قدرت ذخیره سازی نیروی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل ماندگاری بالایی دارد و می تواند برای مدت طولانی تری لپ تاپ را روشن نگه دارد .
  • باتری لپ تاپ درجه یک و با کیفیت بالا دارای وزن مناسبی می باشد و خیلی سنگین و یا خیلی سبک نمی باشد.
  • تنش باتری سیستم یا لپ تاپ نیز یکی از مواردی است که بسیار حائز اهمیت می باشد و باید میزان ولتاژ و تنش باتری باید با ولتاژ و قدرت لپ تاپ سازگاری داشته باشد.
  • اگر تعداد سلول های باتری سیستم ما یا لپ تاپ ما زیاد باشند و تعداد آن ها رو به بالا باشند قدرت ظرفیت باتری ما نیز بسیار بالا تر می رود. به تبعیت از افزایش تعداد سلول های باتری لپ تاپ، وزن باتری نیز سنگین تر بالا تر می رود. لازم به ذکر است که معمولا باتری های لپ تاپ ها دارای 6 سلول می باشند و این باتری ها استاندارد هستند.
  • سیکل شارژ باتری لپ تاپ: در واقع این مورد به طول عمر و ماندگاری دقیق باتری لپ تاپ ارتباط دارد. یعنی زمانی که از باتری استفاده می شود تا موقع خاموش شدن باتری. در این مدت میزان ماندگاری و طول عمر باتری لپ تاپ تشخیص می شود و می توان گفت سیکل شارژ باتری لپ تاپ تا چه حد و چه اندازه می باشد. زمانی که باتری به قدرت 100 در صد برسد و کامل پر باشد و پس از استفاده از باتری و تمام شدن باتری آن مجدد اقدام به شارژ آن و پر کردن آن می کنیم و پس از شارژ کردن باتری برای ان بار، باتری از کار نمی افتدد یا خراب نمی شود فقط دیگر مانند زمان اول ماندگاری و طول عمر کم تری خواهد داشت.

مقاله پیشنهادی: قیمت چرخ گوشت دستی جدید

آیا باتری را با برند و هم نام لپ تاپ خودمان خریداری کنیم یا خیر؟

در مورد این سوال لازم است بگوییم که باتری ها با برند های مختلفی توسط شرکت های بسیار متنوع و مختلفی تولید می شوند. باتری با ها قدرت های مختلف و ظرفیت های ماندگاری بسیار متفاوت تولید می شوند و از مواد اولیه بسیار متنوعی ساخته شده اند. بهتر است که باتری هم نام و هم برند لپ تاپ و سیستم خود خریداری شود. چون همان طور که در بالا گفتیم هر شرکتی با ساختار و قدرت لپ تاپ های تولیدی خود و باتری های تولیدی خود آشنا می باشد، به همین دلیل می توان به راحتی باتری هم نام و هم برند لپ تاپ ما خریداری کنیم و از کیفیت و قدرت آن استفاده کنیم.

برخی از باتری ها دارای قدرت و کیفیت بسیار ویژه ای می باشند و می توان از این باتری ها با نام متفاوت برای لپ تاپ با برند مختلف استفاده کرد.

اگر بخواهید از شرکت تولید کننده مستقیما باتری بخرید ممکن است که قیمت نهایی باتری لپ تاپ برای شما اندکی بالا برود و می شود گفت که قیمت گران تر می شود. شما می توانید با کارشناسان و یا افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و اقدام به خرید بهترین نوع باتری برای لپ تاپ شما کنید.

باتری های متنوعی با ظرفیت های بسیار ویژه و قدرت های متفاوتی در بازار هستند که دارای قیمت های بسیاری متفاوتی می باشند و هر شخص بر اساس نوع بودجه و نوع قدرت باتری که در نظر دارد یک نوع از انواع این باتری ها را خریداری می کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل Victus 15-FA0005TG

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ‌پی مدل Victus 15-FA0005TG
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i۵
مدل پردازنده
۱۲۴۵۰H
محدوده سرعت پردازنده
۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر
فرکانس پردازنده
۱.۵ تا ۴.۴ گیگاهرتز

امروزه باتری لپ تاپ های جدید و نو و باتری های دست دو هر دو در بازار فروش موجود می باشند. باتری های دست دوم مخصوص لپ تاپ به خوبی تعمیر و مرت شده اند و دارای قدرت بالایی می باشند و می توان گفت دارای قدرت بالا و ظرفیت بسیار بالایی می باشند. قیمت باتری های دست دوم نسبت به عملکرد عالی و میزان قدرت و ظرفیت بسیار بالایی که دارند، بسیار مناسب و به صرفه می باشد. لازم به ذکر است که باتری های دست دوم دارای ضمانت نمی باشند به همین دلیل نمی توان دقیق متوجه شد که این باتری ها در چه حد کیفیت دارند و در چه وضعیت هستند به همین دلیل بهتر است که به جای خرید باتری لپ تاپ دست دوم به سمت باتری های نو و جدید بروید و یک باتری با کیفیت بالا، با برند عالی و قیمت بسیار مناسب و ویژه ای خریداری کرد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF FX506HC-F15-153050

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF FX506HC-F15-153050
وزن
۲.۳ کیلوگرم
ابعاد
۳۶۰x۲۵۰x۲۲ میلی‌متر
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i۵
مدل پردازنده
۱۱۴۰۰H

وقتی حرف از خرید باتری لپ تاپ جدید و نو زده می شود، بهتر است که بدانید چگونه از باتری جدید محافظت کنید و آسیبی به سلامت و صحت باتری وارد نکنید تا ماندگاری و طول عمر باتری را دو چندان کنید.

مهم ترین موارد و اصول کاربردی برای افزایش طول عمر باتری های جدید و نو:

  • زمانی که باتری جدید خریداری می شود در ابتدا باید آن باتری را بر روی لپ تاپ گذاشت و تا زمان تمام شدن باتری، باید لپ تاپ و سیستم را روشن نگه داشت تا باتری ظرفیت آن به صفر برسد و خود باعث خاموشی لپ تاپ شود و سپس پس از خاموش شدن لپ تاپ، باید باتری را به مدت نیم روز یا 12 ساعت در برق گذاشت تا به صورت کامل پر شود. توجه* لپ تاپ باید باید 12 ساعت در برق بماند و سپس از برق جدا شود.
  • نباید لپ تاپ برای مدت های طولانی بدون استفاده و خاموش بماند. چون در صورت خاموش ماندن لپ تاپ برای مدت بسیار طولانی و بلند، باتری لپ تاپ دچار مشکل می شود و در ماندگاری و طول عمر باتری اثرات منفی می گذارد.
  • برای شارژ کردن باتری لپ تاپ لازم است که فقط و فقط باید از شارژر مخصوص لپ تاپ استفاده کرد و از دیگر شارژ ها استفاده نشود، چون استفاده از شارژر های غیر مناسب ممکن است که آسیب جدی به سلامت لپ تاپ و باتری لپ تاپ وارد کند. چون ممکن است ولتاژ و قدرت شارژر به باتری نخورد و باتری را دچار اختلالات و ضعف کند.
  • یکی از نکات دیگر که در افزایش سلامت باتری و افزایش ماندگاری باتری لپ تاپ بسیار به ما کمک می‌ کند، این است که در طول مدت شارژ شدت لپ تاپ، سیم شارژر را قطع و وصل نکنید و تا پایان شارژر شدن و ۱۰۰ درصد شدن باتری لپ تاپ شارژ را از لپ‌ تاپ جدا کنید و از اینکه لپ تاپ را به 24 ساعت به شارژر وصل کنید، به شدت خودداری کنید. چون این امر باعث می شود که سلامت باتری کاهش یابد و به مرور زمان باتری لپ تاپ شما دچار مشکلات جدی شود و طول عمر و ماندگاری آن بسیار کاهش یابد.
  • در حین شارژ کردن باتری لپ تاپ دقا کنید که باتری شما در حین شارژ شدن نباید بسیار داغ شود و در صورتی که باتری لپ تاپ شما داغ شود می‌ توان لپ تاپ را خاموش کنید و تا پایان مدت شارژ شدن و 100 در صد شدن باتری لپ تاپ صبر کنید و سپس لپ تاپ را از شارژ خارج کنید.

نکاتی که در بالا ذکر شد باعث می شوند که ماندگاری و طول عمر باتری لپ تاپ شما افزایش یابد و باتری لپ تاپ شما سالم و قوی بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن