تکنولوژی

راهنمای خرید اینترنتی بهترین مارک چسب ماتیکی ارزان قیمت

چسب ماتیکی چیست؟ چسب ماتیکی را از کجا بخریم؟ چسب ماتیکی در انواع مدل های آریا، دلی، فابر کاستل، کوچک، بزرگ، رازی، عروسکی، قوی، پارسیکار، فانتزی به فروش میرسد. قبل از خرید اینترنتی بهترین مارک چسب ماتیکی به بررسی نکات خرید آن میپردازیم:

احتمالا با شنیدن نام چسب ماتیکی یاد دوران مدرسه و قیچی و مقوا و کاردستی می افتید بدون آن که بدانید این نوع از چسب ها می توانند بسیار قوی عمل کنند و در زندگی روزمره استفاده گسترده داشته باشند، اما پیدا می شوند افرادی که از چسب های ماتیکی  برای تزیین و ترفند هایی در خانه استفاده می کنند زیرا برخلاف اندازه کوچک و وزن سبک، کاربرد های بسیاری دارند.

این چسب ها عموما در وزن های 8 و25گرمی در اندازه های کوچک، بزرگ و متوسط، در فروشگاه های لوازم تحریر یا اینترنتی مانند دیجی کالا، به فروش می رسند .برخلاف بسیاری از چسب های دیگر، حلال چسب های ماتیکی آب سرد است و شکل های متفاوتی برای جلب توجه کودکان مانند چسب ماتیکی هویج دارد و در ادامه به معرفی نوع متفاوت این چسب ها یعنی چسب های ماتیکی مایع می پردازیم

مقاله پیشنهادی: فروش فرنچ پرس

چسب ماتیکی یکی از فانتزی و کابردی ترین ابرازی است که عموما در جامدادی دانش آموزان دیده می شود اما بزرگان نیز ازآن در مواقع مختلفی حتی در اداره ها استفاده می کنند! دو نوع چسب ماتیکی مایع و جامع وجود دارد که عموما از نوع جامد آن استفاده می شود. این نوع چسب ماتیکی شامل چسبی خمیری شکل است که بوی زننده ندارد و در بسته بندی پلاستیک استوانه شکلی قرار داده شده و با چرخاندن قسمت پایینی استوانه، چسب بالا و پایین می آید، سرپوشی به عنوان محافظ نیز دارد اما ساختار آن به گونه ای است که اگر برای مدتی سرپوش نداشته باشد قابلیت چسبندگی خود را از دست نمی دهد. به دلیل شباهت ساختار این چسب به ماتیک لوازم آرایش به آن چسب ماتیکی می گویند .

گاهی پیش آمده تا بخواهیم کاغذ هارا به هم بچسبانیم و از انواع مختلف چسب ها (شیشه ای، آبکی، آکواریم ) استفاده کرده ایم اما جلوه زیبا و تمیزی به کار ما نداده اند. بنابرین هر چسبی کاربرد ویژه خود را دارد و چسب ماتیکی در دامنه گسترده ای به ما کمک می کند. می توان از آنها به راحتی و بدون دخالت و کثیف کردن دست ها برای چسباندن کاغذ یا مقواها در ابعاد بزرگ به یکدیگر یا دیوار استفاده کرد که ردی از خود بجای نمی گذارند و در بافت کاغذ نفوذ نمی کنند بنابرین باعث تمیزی کار می شوند به همین دلیل می توان از آن در کارهای مهم مانند تزئین و چسباندن کارت عروسی، پاکت نامه و چسباندن عکس های پرسنلی در اداره ها استفاده کرد .

مقاله پیشنهادی: قیمت زوبین ارزان

یکی از مهم ترین ویژگی های این چسب ها غیر سمی بودن آن است. این وسیله به دلیل استفاده بیشتر توسط کودکان فرمولاسیون شیمیایی ملایمی دارد تا آسیبی به جای نگذارند و حتی در صورت خوردن آن و ارتباط با چشم مشکل بزرگی ایجاد نمی کند فقط کافی است در صورت برخورد با پوست بدن یا صورت یا چشم سریعا محل را با آب سرد شسته و یا در صورت بروز مشکل به پزشک مراجعه شود. همچنین در صورت کثیف شدن مبلمان یا فرش و … اصلا نگران نباشید چون می توانید به راحتی و با آب سرد آن را پاک کنید بدون اینکه مانند چسب های قطره ای اثری از خود بجای بگذارد .

مقاله پیشنهادی: لباس جلیقه مردانه

از دیگر مزایای استفاده از این چسب ها، ماندگاری طولانی است اما برای داشتن بهترین نتیجه ابتدا سطح مورد نظر را از گرد و غبار یا آلودگی تمیز کنید سپس تنها یکی از سطوحی که می خواهید به یکدیگر بچسبانید را آغشته به چسب کنید و بعد از اتصال دو قسمت باهم، برای مدتی با دست خود آنهارا محکم نگه دارید .

چسب ماتیکی مایع که دارای چسبی شفاف در مخزنی کوچک است که وقتی برعکس شود و به آن فشار وارد شود از سر مخصوص خود خارج می شود، این محصول نیز غیر سمی و بدون اسید است و مانند چسب های جامد ماتیکی و برخلاف دیگر چسب های مایع چین و چروکی روی کاغذ یا مقوا ایجاد نمی کند و قابلیت شست و شو با آب سرد را هم دارند. مهم ترین ویژگی این چسب ها این است که برخلاف دیگر چسب های مایع قطره ای پخش نمی شوند و می توان به دقت فقط در محلی که می خواهیم آغشته به چسب کنیم از آن استفاده کنیم، زود هم خشک نمی شوند .

مقاله پیشنهادی: چسب حرارتی

اندازه های گوناگونی از چسب های ماتیکی با برند های متفاوت وجود دارد مانند چسب ماتیکی آریا که با طرح های عروسکی متفاوت باعث علاقه ی بسیار کودکان شده است .

چسب ماتیکی اونر که محصولی از شرکتی کره ای است و مرغوبیت فراوانی دارد و مانند چسب های ماتیکی دیگر قابل شست و شو و بدون اسید است. بسته بندی زیبا و جنس سبکی دارد که توجه خریداران را به خود جلب می کند .

مقاله پیشنهادی: دوچرخه کوهستان قدیمی

اوهو، استورم، ایمر، استدلر، کنکو، پالمو، اس ام اس و الفنت نیز برند های گوناگون چسب های ماتیکی هستند که تفاوت آنها تنها در قیمت، بسته بندی و گاهی میزان چسبندگی روی محیط و خشک شدن در صورت برخورد هوا و اکسیژن با آنها است .

در نگهداری و استفاده از تمام مدل چسب های ماتیکی توجه کنید که در هوای بسیار گرم قرار نگیرند تا فرم اصلی خود را از دست ندهد یا به عبارتی شل نشوند، با وجود بی خطر بودن آن برای کودکان باز بهتر است تحت مراقب خودتان از آن استفاده کنند زیرا هیچ چسبی برای خوردن نیست و با وجود این که زود خشک نمی شوند ولی سر آن را طولانی مدت بر ندارید تا چسبندگی خود را حفظ کند و خشک نشود .

مقاله پیشنهادی: روغن نعناع از کجا بخریم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن