سرگرمی و ورزش

راهنمای خرید پیانو دیجیتال یاماها با بهترین قیمت و کیفیت

خرید پیانو دیجیتال اگر به موسیقی و پیانو زدن علاقمند هستید، یکی از الزامات است. پیانو دیجیتال یاماها یکی از بهترین برندهای پیانو موجود در بازار است. در این مطلب به بررسی 4 مدل پرطرفدار پیانو یاماها و نظرات خریداران می پردازیم.

خرید محصول

دنیای موسیقی زیباست، نواختن موسیقی هایی که ریشه در طبیعت دارند حس زندگی را در انسان تداعی می کند. گویی هر یک از سازهای موسیقی نقش یکی از ابزار خلقت را به عهده دارند. و قطعا به همین دلیل است که روح انسان کشش بسیاری به سمت موسیقی دارد زیرا خداوند روح انسان را با زیبایی، رنگ، موسیقی، و هرآنچه بتواند در رسیدن به نهایت یاری کند، سرشته است.

مقاله پیشنهادی: کالری ژله رژیمی دراژه

در بین تمام ادوات موسیقی، برخی دلفریب ترند و بیشتر در پروراندن رویا نقش دارند، پیانو از آن دسته سازهایی ست که حتی برای آموختن نیز بسیاری با آن رویاپردازی می کنند. زیرا پیانو هم مانند بقیه سازها نیاز به یادگیری زیرنظر استاد ومربی دارد، و اگر توانایی خرید آن وجود نداشته باشد حتما باید در آموزشگاه فراگرفته شود. بعد از فراگیری نیز برای تمرین کردن باز نیاز به استفاده از پیانوهای آموزشگاهی ست وگرنه به سرعت رو به فراموشی سپرده خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: بهترین تستر شبکه

شاید راهی وجود داشته باشد که بدون صرف هزینه بسیار زیاد برای پیانوی اکوستیک بتوان سازی با قیمتی پایین تر تهیه کرد. مثلا پیانو دیجیتال… بله درست است تفاوت بسیاری بین این دو ساز است اما ساز همان ساز است حتی م یتوان گفت پیانو دیجیتال نسخه مدرن پیانو اکوستیک است که از یک سیستم الکترونیکی دیجیتال برای تولید صدا بهره می برد.

مقاله پیشنهادی: قاشق چنگال ارزان

این پیانو قابل حمل و قابل جابجایی است، در سایزهای مختلفی وجود دارد، انواع بسیاری دارد رومیزی، مبله و ایستاده و…. در طرحها و رنگ های بسیاری در بازار وجود دارد و خلاصه باب دل آن هایی ست که رویای نواختن پیانو را در سر دارند اما هیچگاه امکان تهیه آن را نداشته اند.

با چند برند پیانو دیجیتال آشنا شویم: یاماها، اورلا، آلبینونی، برگمولر، بلیتز، پرل ریور، دایناتون، رولند، سوزوکی، سمیک، شیائومی و…


1-پیانو دیجیتال یاماها مدل P-45 B

پیانو دیجیتال یاماها مدل P-45 B

خرید محصول

مشخصات اصلی

  • عمق
    132.6 سانتی‌متر
  • عرض
    29.5 سانتی متر
  • ارتفاع
    15.4 سانتی متر
  • وزن
    11.5 کیلو‌گرم
  • استایل
    استیج
  • تعداد اکتاو
    7 اکتاو
  • نوع کلاویه
    Graded Hammer Standard
  • تعداد کلاویه ها
    88 عدد
  • حساسیت لمسی
    3 حالت
  • تعداد پدال
    1
  • پدال وسط
    ندارد
  • کاور صفحه کلید
    ندارد
  • پوپیتر
    دارد
  • عملکردهای اصلی پدال
    Sustain
  • Split
    ندارد
  • Dual Mode
    دارد
  • Dual Layer
    دارد
  • تغییر گام
    +6 تا 6-

پیانو دیجیتال یاماها مدل YDP 103

خرید محصول

پیانو دیجیتال یاماها مدل P-125

خرید محصول

و اما توضیحاتی پیرامون این موضوع؛

وزن کلاویه و میزان حساسیت آن به ضربه دو فاکتور مجزاست که به یکدیگر مرتبط نیستند.

دربرخی از پیانوها گزینه ای برای تنظیم حس تاچ وجود دارد که آن را سنگین تر یا سبک تر کند.

تمرین با پیانو یا کیبوردهای بدون حساسیت کلاویه منجر به زدن تکنیک های ضعیف خواهد شد و دیگرنواختن با پیانوی اکوستیک کار سختی خواهد شد.

برند و مدل پیانوی دیجیتال در میزان حساسیت کلاویه موثر است که بین یک تا شش سطح داینامیک دارند.

پیانوهای با قیمت پایین تر اغلب بین یک تا سه داینامیک دارند، در حالیکه هرچه سطح داینامیکی ببشتر باشد ساز صدای طبیعی تری تولید خواهد کرد.

کورزویل ، یاماها ، رولند و کاوایی که جزو سازندگان مطرح پیانو دیجیتال به شمار می آیند از ۳ تا ۶ سطح داینامیکی ( حساسیت به ضربه ) استفاده می کنند. اما مدل های با قیمت پایین تر همین برندهابین ۳ تا ۴ سطح داینامیکی دارند.

و اما دلیل این عدد برای سطح داینامیکی پیانوهای دیجیتال این است که با وجود سطح بی نهایت داینامیکی پیانو آکوستیک، حتی خبره ترین تکنیسین های پیانو هم تنها تا سطح ۶ الی ۷ سطح را تشخیص می دهند. به همین دلیل طح پیانوهای دیجیتال را تا همین حد بالاتر نمی برند.

سطح پایین تر داینامیکی برای پیانوها، اجرای بیانی و احساسی نوازنده را با مشکل روبرو می کند.

  • ورودی و خروجی میدی (یو اس بی )

اتصال دو یا چندساز الکترونیکی و کنترل توسط کیبورد یا کامیپوتر از وظایف سیستم میدی است. این سیستم یکی از پرکابردترین قابلیت های پیانو دیجیتال است زیرا به راحتی می توان نت های نواخته شده با پیانو را به کامپیوتر منتقل کرد، اغلب پیانوهای دیجیتال مجهز اتصالات میدی هستند.

برای استفاده از درگاه استاندارد ورودی/خروجی میدی تنها چیزی که نیاز است یک رابط میدی به USB  است. اما اگر پیانو دارای خروجی USB باشد برای استفاده از آن تنها به یک کابل نیاز است.

نرم افزارهایی نت نویسی مانند  ، Sibelius ، Notation ، Cubase ، استودیو وان و… با کمک میدی به نوازنده امکان تبدیل آنچه روی ساز نواخته است را به نت می دهد.

نرم افزارهای آهنگسازی و تمامی سینتی سایزرها و ماژول های صوتی از سیستم میدی برای تبادل اطلاعات موسیقیایی استفاده می کنند.

در برخی از پیانوها درگاه اتصال فلشUSB وجود دارد که قابلیت ذخیره سازی فایل ها را فراهم می آورد.

ورودی و خروجی Aux

سیستم های صوتی مانند اسپیکر ، آمپلی فایر ، میکسر ، کارت صوتی و سیستم های صوتی خانگی توسط درگاه Aux به پیانو متصل می شوند. در پیانوهای دیجیتالی که این درگاه وجود ندارد میتوان فایل های صدا را از طریق جک هدفون به انواع سیستم های صوتی انتقال داد تنها امکان ارسال سیگنال دستگاه های دیگر به پیانو امکان پذیر نمی باشد.

امکان ضبط صدا

یکی از قابلیت های ضروری پیانوهای دیجیتال، امکان ضبط صدا می باشد که از طریق سیستم میدی و با کمک کامیپوتر انجام می گیرد.

اما باید در نشر داشته باشید نهایت ترکی که توسط این سیستم ضبط می شود دو ترک است که آن هم ابتدا باید ترک مورد نظر انتخاب شود و بعد ضبط را شروع کنید.

حافظه داخلی پیانو،  فایل ضبط شده را برای پخش مجدد ذخیره خواهد کرد.برای خلق کارهای جدید و متفاوت گاهی بر روی ترک ها به صورت مجزا صدایی را ضبط کرده و به صورت همزمان پخش کرد و کارهایی از این قبیل…

مترونوم داخلی

اغلب پیانوهای دیجیتال مجهز به ابزاری به نام مترونوم هستند که برای ایجاد ضرباتی با سرعت مشخص و درک و کنترل بهتر ریتم طراحی شده است.

  • توان بلندگو

یک قانون مشخص برای انتخاب توان بلندگو وجود دارد و این است که؛بلندگوی مناسب برای یک اتاق با ابعاد متوسط بلندگویی با توان ۲۴ قدرت وات ( دو بلندگوی ۱۲ وات) می باشد. و ۳٠ یا ۴٠ وات قدرت ( دو اسپیکر ۱۵ یا ۲۰ وات )  برای اتاق های بزرگ مناسب است.

البته بنابر قدرت و کیفیت آپلی فایرو اکوستیک بدنه ساز، این میزان می تواند متغیر باشد.

به طورکلی برای استفاده از پیانو در سالن های کوچک و متوسط قدرت ۸٠ وات کافیست.

نکته : 2 بلندگوی 12 وات و یا 4 بلندگوی 5 وات حداقل میزان قدرت برای یک پیانوی دیجیتال است.

کنترلرها

نحوه چیدمان کنترلرها موضوع دیگری ست که باید مدنظر قرار داده شود. اینکه ولوم و تون صدا در هنگام نواختن چگونه است، آسان است یا خیر و همچنین سوئیچ کردن بین صداها راحت است یا خیر از موضوعات مهم است.

چک کردن کلیدهای جداگانه، چک کردن صفحه لمسی، و دیگر موارد…

تمام این موارد را چک کنید زیرا ممکن است از دست متخصصان الکترونیکی که آن را طراحی کرده اند فاکتوری جا مانده باشد

  • پوشش و روکش ساز ( Casing)

پیانوهای دیجیتال همه سبک و قابل حمل هستند و از این بابت مشکلی ایجاد نخواهند کرد اما با این وجود انتخاب پوشش بدنه ساز تاثیر بسزایی در وزن آن دارد برای مثال پیانو فلزی و پلاستیکی سبک تر و قابل حمل تر خواهد بود و اغلب رنگ های روشنی دارند.

اما آنهایی که با روکش چوب ساخته شده اند وزن بیشتر و رنگ هایی چوبی دارند.

تنها نکته قابل اهمیت در جابه جایی و حمل و نقل پیانوهای دیجیتال انتخاب یکSoft Case خوب است تا از ضربات احتمالی در امان بماند خصوصا اگر پیانو دارای دگمه واسلایدر باشد امکان آسیب پذیری آن بیشتر می شود.

با توجه به کاربرد پیانو در مکان مورد نظر، ظاهر آن را انتخاب کنید برای مثال برای استفاده در مکان های رسمی بهتر است از پیانوهای با ظاهر زیبا و پوشش های چوبی شیک استفاده کنید.

آنقدر تنوع طرح و شکل ظاهری و سایز پیانوهای دیجیتال زیاد است که به راحتی می توانید با هرآنچه که مایل بودید آن را ست کنید.

و اما در نظر گرفتن چند نکته فنی درباره پیانوهای دیجیتال ضروری است؛

  • لوازم جانبی مورد استفاده برای پیانو

پدال : پیانوها یا مجهز به پدال هستند و  یا دارای سوکت هایی برای وصل کردن پدال می باشند. برای داشتن دو پدال Softو Sustion باهم، ساز باید دارای دو ورودی پدال باشد.

میز یا استند :نوازندگان اجرای زنده معمولا به یک میزپایه دار برای پیانو استیج نیاز دارند، به دلیل استفاده زیاد این میزها در محیط های مختلف بهتر است میزی انتخاب شود که قابل تنظیم محکم و باثبات باشد.

صندلی : چهارپایه های پیانو مناسب استفاده در منزل هستند و صندلی های پرتابل مانند صندلی درامز مناسب موزیسین ها در حال سفر می باشد. دو گزینه مهم برای صندلی پیانو، تطبیق پذیری و قابلیت تنظیم است تا نوازنده بتواند چهارپایه را متناسب با وضعیت بدنی خود تنظیم کند.


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن