تکنولوژی

پودر آگار آگار از کجا بخرم

پودر آگار آگار از کجا بخریم

پودر آگار آگار چیست؟

نوعی ژلاتین سفید نیمه شفاف است که با نام پودر آگار آگار شناخته می‌ شود و جزو محصولاتی به حساب می‌ آید که کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند. در حقیقت پودر آگار آگار نوعی ژلاتین گیاهی است که از آن برای تولید دسرهای خوشمزه استفاده می‌ کنند. در واقع از پودر آگار آگار به عنوان جایگزین ژلاتین استفاده می‌ کنند. این محصول دارای بافت کم و ضخیمی است که به رنگ سفید می باشد. دقت داشته باشید که از پودر آگار آگار به عنوان یک ماده ضخیم کننده و تثبیت کننده استفاده می شود. در ادامه در مورد موارد استفاده از پودر آگار آگار برای شما عزیزان مطالبی ارائه می دهیم.

همچنین دقت کنید که با خرید پودر آگار آگار خوراکی می توانید این محصول را به به جای ژلاتین مورد استفاده قرار دهید.پودر آگار آگار یک مواد جامد بدون طعم و بدون بو و فاقد رنگ است. ژلاتین طبیعی با استفاده از جلبک قرمز و جلبک قهوه ای به دست می آید. علاوه بر این نسبت به ژلاتین دارای بافت کمتری است. این محصول هیچ گونه قند و چربی ندارد اما با این حال یک ماده فوق العاده مغذی به حساب می آید.

لذا آن دسته از افرادی که گیاه خوار هستند می‌ توانند از این پودر به عنوان یک ماده فاقد کالری استفاده کنند و از آنجایی که پودر آگار آگار هیچ کالری ای ندارد برای لاغر شدن یک گزینه بسیار عالی است. پودر آگار آگار مانند ژلاتین در برابر گرما مقاومت ندارد و به همین جهت هنگامی که در آب جوش قرار بگیرد به راحتی حل می‌.شود اما توجه داشته باشید که برای حل کردن پودر آگار نباید آن را در آب سرد بریزید چرا که در آب سرد نامحلول می شود.

پودر آگار آگار برای دستگاه گوارش خواص بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال این محصول می تواند برای درد معده بسیار کارساز باشد اما نکته مهم این است که نباید از پودر آگار آگار زیاد استفاده کرد چرا که دارای خاصیت ملین است و زیاده روی در مصرف برای مصرف‌ کنندگان مشکلاتی نظیر اسهال پدید می آورد. کاربرد پودر آگار آگار بسیار زیاد است در ادامه در مورد کاربردهای محصول شما عزیزان مطالبی ارائه می دهیم. اگر علاقه زیادی به مبحث پودر آگار دارید در ادامه با ما همراه باشید.

 

امروزه افراد زیادی اقدام به تهیه ژله بریلو با پودر آگار آگار برای مهمانی ها می کنند و ژل بریلو یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه ای است که برای مهمانی های خانوادگی و مهمانی های بزرگ یک گزینه بسیار عالی حساب می آید برای تهیه ژله بریلو با پودر آگار آگار کافی است موادی نظیر جوهر لیمو، پودر آگار آگار، پودر ژلاتین، آب، شکر و رنگ خوراکی را آماده کنید.

 

در ابتدا باید همه مواد را به جز جوهر لیمو با یکدیگر ترکیب کنید و آن را درون ظرفی بریزید که بتوانید بر روی شعله قرار دهید. مواد را ۲۵ دقیقه بر روی شعله ملایم بگذارید بعد از ۲۵ دقیقه جوهر لیمو را به مواد اضافه کنید بعد مواد را از روی شعله بر می دارید و به آن اسانس رنگ خوراکی اضافه می کنید. شما باید 24 ساعت مواد را در در یخچال بگذارید. همچنین دقت کنید که برای تولید ژله با پودر آگار آگار بهتر است از مواد طعم دهنده و رنگ خوراکی استفاده کنید تا ژله شما طعم و رنگ دلپذیری بگیرد.

کاربردهای پودر آگار آگار چیست؟

 

از کاربرد های بی نظیر پودر آگار آگار می‌ توانیم به این موضوع اشاره کنیم که از پودر آگار آگار در صنعت تولید خوراکی و نوشیدنی استفاده می شود. این گونه از محصولات در تولید انواع دسرها و بستنی های خوشمزه مورد استفاده قرار می‌ گیرند و دارای خواص منحصر به فردی هستند. علاوه بر این محصول برای غلیظ کردن انواع سوپ در صنعت تولید خوراکی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این گروه از محصولات برای ساخت دمنوش هم کاربرد بسیار زیادی دارند. پودر آگار آگار در شفاف سازی برای تولید دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

علاوه بر این، این محصول ژله‌ای کننده و یاغلیظ کننده کاربرد بسیار زیادی در صنایع غذایی دارد. در این قسمت در مورد این کاربرد این محصول مطالبی ارائه می دهیم. به عنوان مثال از پودر آگار آگار برای تولید ژله های مختلف استفاده می کنند. برای تولید این محصول ابتدا پودر آگار آگار را برای خالص شدن درون آب می جوشانند سپس برای طعم دار کردن آن به آن رنگ‌ های خوراکی اضافه می‌ کنند و آن را درون قالب های مخصوص می‌ ریزند.

 

علاوه بر این پودر آگار آگار کاربردهای دیگری هم دارد و فقط از این محصول در صنایع غذایی استفاده نمی کنند. از کاربرد های  پودر آگار آگار می‌ توانیم این موضوع اشاره کنیم که از این پودر به عنوان پرکننده برای اندازه دادن به پارچه کاغذ استفاده می شوند. از این محصول برای پروژه های علمی استفاده می کنند برای تولید دسر های ژاپنی و همچنین برای تولید آبنبات و بستنی به عنوان یک ماده غلیظ کننده استفاده می شود. از دیگر کاربرد آن می‌ توانیم به این موضوع اشاره کنیم که از پودر آگار آگار برای مدلسازی خمیر بازی کودکان و خمیر سفالگری استفاده می شود. از کاربرد صنعتی پودر آگار می‌ توانیم به این موضوع اشاره کنیم که اینگونه از محصولات موجب فراهم کردن محیط  قارچ و باکتری می شوند.

 

از دیگر موارد استفاده پودر آگار آگار می توانیم به مصارف پزشکی و میکروبیولوژی اشاره کنیم. به عنوان مثال اگر به عنوان یک ملین بسیار عالی برای یبوست مزمن در پزشکی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همان طور که در قسمت فوق ذکر کردیم این محصول خواص ملین دارد. علاوه بر این برای پاکسازی منافذ پوست استفاده می‌ شود و در صنایع پزشکی به خصوص برای قالب گیری دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

_________________

خواص منحصر به فرد پودر آگار آگار چیست؟

پودر آگار آگار خواص تغذیه ای بسیار زیادی دارد. همانطور که در قسمت فوق اشاره کردیم پودر آگار آگار خواص بسیار زیادی برای دستگاه گوارش دارد.

 

خواص پودر آگار آگار

در حقیقت پودر آگار آگار به هضم بهتر غذا کمک بسیار زیادی می‌ کند. به همین جهت موجب هضم بهتر غذا در دستگاه گوارش می شود. این محصول برای بهبود تنفس و همچنین دستگاه گوارش خواص بسیار زیادی دارد و موجب کاهش التهاب می‌شگ شود. علاوه بر این توجه داشته باشید که از پودر آگار آگار در دندانپزشکی استفاده می‌ کنند این محصول می‌ تواند موجب حل شدن کلسترول بد خون شود. همچنین این محصول فاقد هرگونه کالری قند چربی است اما با این حال یک منبع بسیار عالی از کلسیم و فیبر به حساب می آید.

 

علاوه بر این توجه داشته باشید که پودر آگار آگار دارای آهن است به همین جهت می‌ توان گفت که این محصول منبع آهن به حساب می‌ آید و از جذب کلسترول بد جلوگیری می کند. علاوه بر این باید ذکر کنیم که پودر آگار آگار برای بهبود تنفس بسیار عالی است همچنین صفرا را جذب می کند. نکته دیگر این است که از آنجایی که پودر آگار آگار موجب جذب آب می شود احساس سیری به فرد مصرف کننده دست می دهد به همین جهت از پرخوری جلوگیری می کند. از سوی دیگر به علت اینکه به سرعت از دستگاه گوارش عبور می کند از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و به لاغری کمک بسیار زیادی می کند. همانطور که مشاهده کردیم پودر آگار آگار برای لاغری هم فواید بسیار زیادی دارد.

 

پودر آگار آگار با اینکه جایگزینی برای ژلاتین به حساب می‌ آید اما تفاوت بسیار زیادی با ژلاتین دارد. در حقیقت اگر بخواهیم در مورد مواد تشکیل دهنده ژلاتین مطالبی ارائه دهیم باید ذکر کنیم که از موادی نظیر استخوان غضروف و پوست و تاندون بدن حیوانات تولید می شود. به همین جهت دارای خاصیت غلیظ کنندگی است و حالت ژله‌ای دارد اما منشاء پودر آگار آگار مانند ژلاتین حیوان نیست بلکه پودر آگار آگار دارای منشا گیاهی است.

 

این گونه از محصولات مانند پودر ژلاتین خاصیت سفید کنندگی و غلیظ کنندگی دارند. مواد تشکیل دهنده پودر آگار آگار از جلبک قرمز است و اینگونه از محصولات نسبت به پودر ژلاتین برتری دارند. علاوه بر این توجه داشته باشید که یکی دیگر از تفاوت‌ های میان پودر ژلاتین و پودر آگار آگار نحوه تولید آن هست.

 

برای تولید، پودر ژلاتین را در دمای ۹۵ درجه سانتیگراد می گذارند اما پودر باید در دمای ۱۸۵ درجه فارنهایت قرار بگیرد. در واقع نقطه ذوب پودر آگار آگار موجب شده تا این محصول زمانی که در محیط قرار داشته باشد تغییر شکل دهد اما پودر ژلاتین بعد از اینکه در محیط قرار می‌ گیرد کمی حالت خامه ای به خود می گیرد.  پودر آگار آگار فاقد مواد آلرژی زا است علاوه بر این یک گیاهی است که برای دستگاه گوارش خواص زیادی دارد.

 

برای نگهداری از پودر آگار آگار بهتر است این محصول را درون یک ظرف درب بسته بگذارید. توجه داشته باشید که ظرف باید فاقد هوا باشد علاوه بر این در محیط خشک و خنک قرار گیرد. برای استفاده از پودر، آگار آگار را درون آب مخلوط کنید و آن را بر روی حرارت بگذارید به این صورت با گذشت زمان پودر آگار آگار که یک محصول قوام دهنده است در آب حل می شود.

 

جایگزین پودر آگار آگار ژلاتین است لذا آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به مصرف پودر گیاهی آگار آگار ندارند می توانند به جای آن از پودر ژلاتین استفاده کنند.افرادی که گیاهخوار هستند و علاقه ندارند از محصولات حیوانی استفاده کنند می توانند پودر آگار آگار را به عنوان بهترین جایگزین برای ژلاتین برگزیند.

 

انواع  آگار آگار

آگار آگار انواع متفاوتی دارد این محصول به چند دسته آگار آگار به انواع پولکی و میله ای و رشته‌ای و پودری تقسیم بندی می شود. در واقع تفاوت بین این گونه از محصولات در کاربرد و قیمت آن است. به عنوان مثال آگار آگار پولکی برای اینکه در آب حل شود به زمان زیادی نیاز دارد اما آگار آگار پودری برخلاف نوع پولکی آن به سرعت در آب حل می شود کاربرد بسیار راحتی دارد.

 

در این مقاله فرق ژلاتین با پودر آگار آگار را برای شما عزیزان بیان کردیم اما توجه داشته باشید که پودر ژلاتین و پودر آگار آگار یک وجه مشترک دارند. هر دوی محصولات قوام دهنده و تثبیت کننده هستند و حالت ژله ای دارند.

علاوه بر این توجه کنید که طرز استفاده از پودر آگار آگار و پودر ژلاتین به این صورت است که شما عزیزان هر دو پودر را باید درون آب بگذارید تا حل شوند. اگر از پودر آگار آگار استفاده می‌ کنید آب باید جوش باشد تا بتواند به راحتی این محصول قوام دهنده را حل کند.

 

در خانه اگر قصد خرید پودر آگار آگار را دارید می توانید با جستجوی عبارت پودر آگار آگار دیجی کالا وارد سایت دیجی کالا را خریداری نمایید. همچنین می توانید به قنادی ها مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را از نزدیک ترین قنادی محل زندگی خود خریداری نمایید. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد پودر آگار آگار را دارید می توانید با جستجوی عبارت پودر آگار آگار نی نی سایت وارد این سایت شده و از تجربیات مصرف کنندگان اطلاع حاصل کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن