خانه و سبک زندگی

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟

چگونه پکيج را تعمير کنيم؟ ممکن است پکيج ها پس از مدتي استفاده دچار جرم گرفتگي، آلودگي یا خرابی میشوند که در اين زمان شما بايد پکيج را تعمیر کنيد. تعمیر کردن پکيج کار سختي نيست ما در ادامه به شما ياد خواهيم داد که چگونه اين کار را به بهترين نحو انجام دهيد.

پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور مدل M24ff

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
سایر توضیحات
این محصول یک پکیج می باشد و برای متراژ تا 150 متر مناسب می باشد
ابعاد
400x340x720 سانتی‌متر
وزن
36 گرم
حداکثر توان ورودی
26
حداکثر متراژ گرمایشی
150
راندمان حرارتی
بالای 90
نوع گاز مصرفی
گاز شهری

پکیج ها از وسایل گرمایشی بی خطر هستند و در محیط های کاری ، منزل ،مدارس و … از انها استفاده میشود .‌پکیج  ها در زمان استفاده مدام ایراد پیدا می کنند که برخی از تعمیرات جزیی  را می توانید خودتان انجام دهید ‌ .

پکیج چیست؟

پکیج یک گونه سیستم گرمایشی است که جایجزین موتورخانه های قدیمی شده است . پکیج ها مزیت زیادی دارند و نصب ، تعمیر و سرویس انها راحت است. پکیج ها دو حالت زمستانه و تابستانه دارند . در تابستان هنگامی که اب باز میشود ، پکیج مثل ابگرم‌کن روشن میشود ولی در زمستان برای تامین گرمای شوفاژ ها ، فن کوئل ها … کارکردی متفاوت دارد و دایم روشن است .‌

مقاله پیشنهادی: خرید دانه کاج خوراکی

معرفی قطعات پکیج دیواری به صورت کامل

در این بخش از مطلب شما را با اجزای پکیج اشنا می کنیم تا در زمان تعمیر و سرویس نمودن ان بهتر ایرادش را پیدا کنید و اقدام به سرویس کنید .

برد پکیج

برد  یک صفحه اغلب سبز رنگ است  و همه  اجزا مثل آی سی، خازن، مقاومت، رگولاتور و … روی ان نصب میشود . ازبا اهمیت ترین  اجزا  پکیج دیواری  برد پکیج است ، زیرا این  قطعه تمام کارایی پکسیج را انجام می دهد.

برد پکیج میان  تمام قطعات پکیج ارتباط برقرار می کند  و همینطور وظیفه دیگرش مدیریت  ال سی دی روی پکیج است واین  ال سی دی همه خطاهای رخ داده در پکیج را به شما نشان می دهد .از اجزا  روی برد می توان به  فیوز (در ورودی برق جا می گیرد و  به مادر برد  امکان   اتصال کوتاه شدن   را نمی‌دهد)، رله (گونه ای سوئیچ الکترومکانیکی است ، آی سی رگولاتور ( این قطعه این اجازه را نخواهد داد که  ولتاژ اضافی وارد مادر برد شود زیرا  باعث سوختن قطعات روب آن میشود)، آی سی (این قطعه  کوچک  است،  برنامه های پکیج را میتوان در ان منتقل کرد )  و ترانس (وظیفه ترانس تبدیل  برق 220 ولت شهری را به 18 ولت و 9 ولت است ) اشاره کرد .

مقاله پیشنهادی: خمیر پیتزا آماده

جرقه:

لز اجزا دیگر  پکیج جرقه است  که با چند برابر شدن ولتاژ وروردی قوس الکتریکی را ایجاد  می کند و  با برخورد  با گازی که از شعله بیرون  می اید  متحر  روشن شدن پکیج می‌شود.

وریستور:

به گونه ای  از مقاومت‌ها اطلاق  می‌شود که  به   ولتاژ اضافی اجازه وارد شدن  به  دستگاه را نمی‌دهد، زیرا ولتاژ اضافی موحب  سوختن بقیه قطعات حساس شود.

پمپ سیرکولاسیون:

این گونه  پمپ برای تنظیم فشار آبگرم و گرمایش است .در بیشتر اوقات  که فشار آب و یا گرمایش کاهش می یابد ،  این پمپ می‌تواند فشار آن را بیشتر  کند.

مقاله پیشنهادی: خرید کپچر کارت

شیر اطمینان:

این قطعه از اجزا  حساس به فشار و دما می باشد .هر گاه  که آب به دمای بیش تر از حد خود برسد و یا  به این شیر فشاری وارد شود، شیر اطمینان باز شده و پکیج را خالی  می‌کند.

ترموستات دود:

نام دیگر این قطعه  سنسور دود است  که به کلاهک تعدیل متصل  می‌شود و هنگامی که دودکش ایراد پیدا کند  و نتواند به خوبی  کارکردش خود را انجام دهد این سنسور به صورت اتوماتیک  پکیج را خاموش می کند‌ .

فلوسوئیچ:

نام دیگر این  قطعه کلید جریان است . که در مسیر ورودی آب به شوفاژ و رادیاتور وحود دارد  و قابلیت  قطع و وصل کردن آن به صورت جریان الکتریکی را دارد.

شیر سه طرفه:

یکی از قطعات  پکیج شیر سه طرفه  می‌باشد که کارکرد  آن تغییر مسیر آب از شوفاژ به لوله‌های آب گرم مصرفی و برعکس است.

مقاله پیشنهادی: قلم هاشور چه مارکی خوبه

شیر پر کن:

وظیفه این شیر پر کردن اب پکیج است که در میان پکیج و لوله اب سرد ورودی به پکیج جا گرفته است و با باز کردن شیر پکیج تا حد استاندارد اش پر میشود.حال با اجزا پکیج به طور کلی اشنا شدید که برای تعمیر پکیج بسیار به شما کمک می کند . در مطالب بعدی نحوه تعمیر پکیج را برایتان بیان می کنیم.

آموزش مرحله به مرحله تعمیر پکیج دیواری

برای تعمیر پکیج دیواری به خطاهایی که روی ال سی دی ان نشان داده میشود دقت کنید و با توجه به خطاهای نمایش داده شده ان را ایراد یابی کنید .اگر با خطاهای نمایش داده شده اشنایی ندارید ، به دفترچه راهنمای ان مراجعه کرده و از ان کمک بگیرید .‌

مقاله پیشنهادی: قفسه کتاب ارزان فلزی

تعمیر تخصصی پکیج دیواری

در این قسمت ازمطلب به نحوه برطرف کردن ایرادات ابتدایی و ساده پکیج می پردازیم .پیش از هر کاری راجع به تعمیر پکیج دیواری باید یک چیز را بدانید و ان این است برای اینکه پکیج درست کار کند ، به چهار انرژی اب ، برق ، اکسبژن و گاز یا گازوئیل احتیاج دارید.اگز اب پکیج به حد کافی نباشد ، پکیج روشن نمیشود ، ولی میزان اب را از چه طریقی می توان تشخیص داد ؟ در تمام پکیج های دیجیتال از طریق نمایشگر روی دستگاه و در پکیج های انالوگ هم بواسطه عقربه فشار که روی دستگاه وجود دارد ، به میزان اب می توانپ پی برد . در این مدل درجه و میزان ان باید روی یک تا یک و یک و نیم بار باشد و پس از می توان اب را بست .

مقاله پیشنهادی: قیمت چوب پردهای قدیمی

در مرحله بعدی تعمیر پکیج دیواری باید برق آن را چک  کنید که وصل باشد و یا اینکه دو شاخه را از  پریز جدا کنید و انرا برعکس به پریز بزنید ، زیرا  بعضی از پکیج‌ها روی فاز و نول حساسیت بالایی دارند .

در مرحله بعد  از تعمیر پکیج دیواری باید گاز را چک  کنید و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید.اکسیژن که یکی از عناصر  اصلی  در اشتعال است را هم باید در نظر بگیرید زیرا گاهی اوقات  فن‌ها ممکن است ایراد پیدا کنند و اشتعال به  درستی انجام نگیرد و برای شما نیز پر خطر باشد.

برای درست کردن پکیج دیواری هنگامی که فن‌ها خراب باشند  می توان  بالای پکیج را رویت کنید که  دو دریچه با درپوش‌های پلاستیکی دارد، شما همینطور  درپوش‌ها را باز کنید  و دود کش را متصل   کنید و بسیار دقت کنید تا دود کش حتی نشتی کوچکی نداشته باشد.در این قسمت از  تعمیر پکیج دیواری را به نحوی  برای شما بیان کردیم که برای مشکلات معمولی و ساده ، نخواهید  هزینه پرداخت کنید . حالا نحوه تعکیر ان را به صورت حرفه ای برایتان بیان می کنیم. و البته توصیه می کنیم که به بخش های  خطرناک پکیج که با گاز، برق، دود و … در ارتباط هستند ، دست نزنید و این کار را بهتر است  متخصصین مجرب و اشنا به این کار انجام دهند .

سوالات متداول افراد  در مورد تعمیر پکیج دیواری

دلیل گرم نشدن رادیاتور و شوفاژ در حین  روشن  بودن پکیج چیست؟

اگر  پکیج شما این ایراد  را دارد برای تعمیر پکیج دیواری باید این اجزا را  چک  کنید.ممکن است که  شیر سه طرفه خراب شده باشد که در این حالت باید عوض  شود.

شیر موتوری سه طرفه پکیج چونهی مدل 220v

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
10x7x5 سانتی‌متر
وزن
170 گرم
جنس
پلاستیک

در مرحله بعدی  این موضوع را در نظر بگیرید که ورودی شوفاژها رسوب نداشته باشد.خرابی ترموستات هم دلیل دیگر ان است زیرا  که دمای آب را به طور صحیح  نشان نخواهد داد  و در این وضعیت نیز  ترموستات باید عوض  شود.

علت سر و صدای پکیج دیواری چیست؟

گاهی اوقات  سر و صدای پکیج سبب  ایجاد مزاحمت  برای شما و افراد خانواده میشود که این ایراد حتما باید برطرف شود. در این شرایط  پیش  از تعمیر پکیج دیواری دلایل آن را بررسی کنید  و این امکان وجود دارد که مشکل آن هوا گرفتن پکیج است . در این شرایط  برای تعمیر پکیج دیواری باید هواگیری پکیج صورت بگیرد .

چرا پکیج دیواری روشن نمی‌شود و یا اینکه به صورت انفجاری روشن می‌شود؟

پس از اینکه چهار عنصر که در بالا معرفی کردیم را چک کردید  و فهمیدید  که پکیج روشن نمی‌شود باید به دنبال دلایل دیگر باشید . یکی از مواردی که  در حین  تعمیر پکیج دیواری باید بررسی شود جرقه پکیج است. در بعضی شرایط  میان  جرقه و شعله فاصله می افتد   و یا اینکه جرقه سوخته و دیگر کارایی ندارد در هر دو صورت  باید قطعه نو  را جایگزین کنید

الکترود یون و جرقه زن پکیج مدل A-213

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
3x2x1 سانتی‌متر
وزن
10 گرم
جنس
پلاستیک

چرا پکیج دیواری بیش از حد مجاز داغ می‌کند؟

گاهی ممکن است که  دمای پکیج بیش تر از حد مجاز داغ شود  . در این شرایط  برای یافتن ایراد آن باید ترموستات را چک  کنید زیرا که ترموستات سالم نیست  و از دما  تعریف دقیقی  دما ندارد و دما به صورت اتوماتیک  بالا می‌رود.برای تعمیر پکیج دیواری در این شرایط  بهترین کار عوض کردن  ترموستات است .

ترموستات محیطی تکبان مدل TLV93F

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
10*10 سانتی‌متر
دامنه اندازه‌گیری
0-40 درجه سانتی گراد
دقت
1.5 درجه سانتی گراد
دمای عملکرد
60 درجه سانتی گراد درجه سانتی‌گراد
نوع سنجش
دما
وزن
150 گرم
ویژگی‌های تجهیزات
نمایشگر

علت اختلال در عملکرد پکیج چیست؟

گاهی اوقات نیزممکن است که همه  قطعات را چک  می‌کنید و هیچ دلیلی  برای کارکرد نامناسب پکیج دیواری نمی توان یافت  در این شرایط  باید  برد پکیج دیواری را چک  کنید.تعمیر برد و عیب یابی هر یک ازاجزا ان نیاز به اگاهی حرفه ای تر و تخصصی تر دارد .

برد پکیج کد 64

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
15x11x5 سانتی‌متر
ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
عمومی

در این مطلب تا حد امکان ما سعی کردیم ایرادهای پکیج دیواری و نحوه درست مردن ان را برای شما شرح بدهیم .

کلیه موارد مورد نیاز:

فندک جرقه زن بولین مدل BL10D

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
سایر توضیحات
دارای بند آویز
ابعاد
8*2.5*2 سانتی‌متر
وزن
15 گرم

جرقه زن کووآ مدل KI-1007

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
سایر توضیحات
- ایجاد جرقه با استفاده از الکتریسته
- فاقد شعله
- دارای بند
ابعاد
8.5 × 1.5 × 1.5 سانتی‌متر
وزن
14 گرم

برد الکترونیکی جرقه زن کد DIY15

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
اقلام همراه
1*دیود
1*سویچ
1*ترانزیستور و هیتسینک
1*ترمینال باتری
1*ترانسفورمر 15 کیلوولت
1*پیچ
1*برد PCB
1*بست کمربندی
1*کانکتور هدر
سایر توضیحات
ولتاژ ورودی 3 تا 5 ولت
جریان ورودی 3 آمپر
ابعاد
4.2 * 3.2 * 0.16 سانتی‌متر
قابلیت ها
برد خودآموز
قابل استفاده بعنوان فندک برای روشن کردن گاز, سیگار
ویژگی‌های قطعات الکترونیکی
آموزشی , عمومی

فیلتر رسوب گیر پکیج و آبگرمکن الما مدل 001

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
وزن
0.5 گرم
سایر توضیحات
از فیلتر فوق می‌توان در پکیج‌های دیواری ، آبگرمکن‌ها ، ماشین‌های لباسشویی ، ماشین‌های ظرفشویی و ... استفاده نمود .
مواد فیلتر شونده
- گچ
- مواد آهکی
- رسوب کلسیم و منیزیم
میزان فیلتراسیون آلاینده‌ها و میکروب‌ها
99%
میزان فیلتراسیون مواد و رسوب
99%

فیلتر رسوب گیر پکیج و آبگرم کن فیلبرتو مدل پلی فسفات

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
نوع فیلتر
قلیایی (Alkaline)
مورد استفاده در
پکیج و آبگرم‌کن
عمر مفید فیلتر
24

سنسور حرارتی پکیج مدل NTC 10K

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
سایر توضیحات
مقاومت: 10K
نوع اتصال مکانیکی: رزوه ای
نوع اتصال الکتریکی: اتصال دهنده دو پین
زمان مورد نیاز برای عمل کردن: کمتر از 70 میلی ثانیه
دمای کاری محیط: 2 درجه تا 70 درجه سلسیوس
دمای آب: 2 درجه تا 95 درجه سلسیوس، حداکثر 105 درجه
فشار کاری آب: 0 تا 10 بار
ابعاد
20x20x50 سانتی‌متر
وزن
10 گرم

شیر پر کن پکیج مدل M24ff

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
3x3x6 سانتی‌متر
تعداد خروجی آب
1
جنس تنه
آلیاژ برنج
وزن
0.03 گرم

شیر پر کن پکیج مدل M

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
2x2x5 سانتی‌متر
2x2x5 سانتی‌متر
تعداد خروجی آب
1
جنس تنه
آلیاژ برنج
وزن
0.032 گرم

شیر پر کن پکیج ایران رادیاتور مدل E

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
2x2x5 سانتی‌متر
تعداد خروجی آب
1
جنس تنه
آلیاژ برنج
وزن
0.027 گرم

شیر پر کن پکیج مدل BM مناسب برای پکیج های بوتان

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
7x7x5 سانتی‌متر
تعداد خروجی آب
1
جنس تنه
آلیاژ برنج
وزن
.05 گرم

شیر موتوری سه طرفه پکیج مدل CV

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
7x7x5 سانتی‌متر
وزن
90 گرم
جنس
آلومینیوم

پکیج شوفاژ دیواری بیتا مدل 24

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
740x400x350 سانتی‌متر
وزن
32 گرم
حداکثر توان ورودی
26.2
سیستم خروج گازهای احتراق
دارد
محدوده حرارت مدار گرمایش رادیاتور
90
محدوده حرارت آب مصرفی
60
حجم منبع انبساط
8
حداکثر ارتفاع پمپ آب سیرکولاسیون
5
قطر دودکش Coaxial (دوجداره)
10
راندمان حرارتی
90
اندازه اتصال لوله آب مصرفی
G1/2
اندازه اتصال لوله رفت و برگشت گرمایش
G 3/4
اندازه اتصال لوله گاز
G 3/4
نوع گاز مصرفی
گاز شهری

پکیج شوفاژ دیواری بوتان مدل Perla 28 RSi

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
400x345x740 سانتی‌متر
وزن
32 گرم
حداکثر توان ورودی
30.5
محدوده حرارت مدار گرمایش رادیاتور
90
محدوده حرارت آب مصرفی
60
حداکثر متراژ گرمایشی
200
حجم منبع انبساط
8
دبی آب‌گرم مصرفی در دمای 25 درجه سانتی‌گراد
16
دبی آب‌گرم مصرفی در دمای 30 درجه سانتی‌گراد
133
محدوده فشار آب مصرفی
5
حداکثر ارتفاع پمپ آب سیرکولاسیون
5
راندمان حرارتی
بالای 90
اندازه اتصال لوله آب مصرفی
G1/2
اندازه اتصال لوله رفت و برگشت گرمایش
G 3/4
اندازه اتصال لوله گاز
G 3/4
نوع گاز مصرفی
گاز شهری

پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور مدل L28FF

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
450x350x760 سانتی‌متر
وزن
38 گرم
حداکثر توان ورودی
30
راندمان حرارتی
بالای 90
نوع گاز مصرفی
گاز شهری

پکیج شوفاژ دیواری وایلانت مدل VUW 282-5.3

چگونه پکیج را تعمیر کنیم؟
ابعاد
338x440x800 سانتی‌متر
وزن
4.200 گرم
حداکثر توان ورودی
28
برق ورودی
220
نوع گاز مصرفی
گاز مایع

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن