خرید بهترین مارک دیسک و صفحه پراید ارزان قیمت + 4 مدل با کیفیت
دیسک و صفحه پراید در مدلهای سیکو، والئو سبز، دایکن، شرکتی،سکو، عظام، صبا، ایرانی به فروش می رسد. قبل از خرید به بررسی نکات خرید آن می پردازیم:
دیسک و صفحه یکی از قطعات پر کاربرد در خودروهای مختلف ازجمله پراید است و به دلیل فشار زیادی که متحمل میشود پس از طی مسافتی نیاز به تعویض آن دارید .
دیسک و صفحه کلاچ یکی از اجزای پرکاربرد خودرو هستند که پس از اینکه مسافتی با خودرو را پیمودید ، باید آن را عوض کنید ،شما باید بسیار مراقب دیسک و صفحه خودرویتان باشید زیرا یکی از اجزا حیاتی خودرو است ، باید قطعه ای دوام زیادی داشته باشد را انتخاب کنید زیرا فشار زیادی روی این بخش است .
مقاله پیشنهادی:هسته ازگیل را چگونه بکاریم
اگر دیسک و صفحه خودرویتان را باید عوض کنید پس این مطالب را تا انتها بخوانید .
دیسک و صفحه ها تنوع زیادی دارند و خرید یک نمونه کارآمد و باکیفیت آن کار اسانی نیست . ازاین جهت ما در این مقاله کوشیده این شما را با تمام نکات مهم در خرید آن ، چیستی و کاربرد این قطعه آشنا کنیم تا با بهره گیری از آنها بتوانید یک دیسک و صفحه با کیفیت خریداری کنید.
کاربرد دیسک و صفحه در خودرو : بعضی اوقات موتور ماشین روشن است ولی چرخ دنده ها کارشان را انجام نمیدهند و ماشین حرکت نمیکند . کلاچ قطعه ای است که این کار را انجام میدهد .
مقاله پیشنهادی:سینما خانگی ارزان
کلاچ یکی از اجزای خودرو است که میان موتور خودرو و جعبه دنده اصطکاک به وجود می آورد ،به راننده کمک میکند تا در صورت لزوم بتوانید اتصال بین موتور و جعبه دنده را قطع کند.
1-دیسک و صفحه کلاچ ولئو مدل 0670302710 مناسب برای پژو 40
مشخصات
-
مناسب برایپژو 405
-
نوع خودروپژو ۴۰۵
-
بلبرینگدارد
-
تعداد فنر۱۶
دیسک و صفحه نیز از اجزا کیت کلاچ هستند که مهمترین جز گیر بکس است .
تصور کنید که انرژی از موتور قرار است به چرخ خودرو انتقال یابد ، نخستین بخشی که در انتقال نیرو وظیفه اش را انجام میدهد دیسک و صفحه است که همین موضوع باعث شده است که به دیسک و صفحه فشار زیاد دارد آید و نسبت به دیگر قطعات خودرو زودتر نیاز به تعویض دارند .
مقاله پیشنهادی:صابون ابرو چه مارکی خوبه
عوض کردن قطعه موضوع با اهمیت است باید در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشد و در این مقاله قرار است ما شما را با نکات مهم در خرید این قطعه آشنا کنیم .
انتخاب بهترین دیسک و صفحه برای خودرو :
دیسک و صفحه نرمی را انتخاب کنید : یکی از عوامل مهم در انتخاب دیسک و صفحه نرمی آن است . دیسک و صفحه های که دارای فنرهای دوبل یا پری دامپر هستند ، کیفیت بیشتری دارند و ترجیحا آنها خریداری کنید .
مقاله پیشنهادی:شیر خشک فله از کجا بخرم
بلبرینگ را از یاد نبرید : شما که مایل نیستند که زمان عوض کردن دیسک و صفحه هزینه کامل تعویض یک دیسک و صفحه را به تعمیرکا بدهید : بلبرینگ اگر مرغوب نباشد ، به مرور به خودرو شما خسارات زیادی وارد میکند . پس در حین خرید این قطعه دقت زیادی داشته باشد .
مقاله پیشنهادی:سرکه بالزامیک اصل
محصولات تقلبی را نخرید : خرید قطعه اصل و اورجینال ، ازهزینه های شما میکاهد و باعث دوام بیشتر قطعه شما میشود . پس در خرید هر کالایی کاملا دقت کنید که نوع اصل آن را انتخاب کنید و اگر با برندها آشنا نباشید به راحتی فریب میخورید و قطعه غیر اصل را به شما قالب میکنند.
مقاله پیشنهادی:شیر مو
2-دیسک و صفحه والئو مدل VPDC20 مناسب برای پراید
مشخصات
-
مناسب برایپراید
-
استاندارد ایراندارد
-
کشور سازندهکره
-
تاییدیه خودروسازدارد
-
بیمه نامهندارد
-
نوع خودروپراید
-
مدل خودروپراید
-
قابلیت تعمیردارد
-
بلبرینگدارد
-
وزن3000 گرم
-
تعداد فنر4
کیفیت فنر : در حین خرید دیسک و صفحه به کیفیت فنرها نیز دقت کنید ، اگر فنرها مرغوب نباشند زود خراب میشوند و شما باید مجددا یک دیسک و صفحه بخرید . بهترین فنرهای موجود در بازار فنرهای مارپیچی هستند که به شکل دوبل به هم وصل شده اند .
برند : در این مورد با افراد کار بلد و مجرب در این حوزه مشورت کنید تا یک محصول که سازنده معتبری دارد را به شما معرفی کنند . کمپانی های فرانسه ، آلمان و کره محصولات با کیفیت و ضمانت شده ای را عرضه میکنند .
قیمت صفحه و دیسک خودرو : یکی از مهمترین عوامل در خرید این قطعه قیمت و هزینه ای است که قادر به پرداخت آن هستید بر اساس هزینه دامنه انتخاب شما کمتر و خرید شما با دقت بیشتری صورت میگیرد . هیچوقت یک محصول را به دلیل ارزانی انتخاب نکنید و قیمت و کیفیت را با هم بسنجید .
چگونه دوام دیسک و صفحه را بیشتر کنیم : روی سمت چپ کلاچ پایتان را بگذارید و اگر پایتان را به طور دایم و ثابت روی کلاچ نگذارید ، حتما شاهد دوام بیشتر آن خواهید بود .
هنگامی ماشین را روشن کنید ، آن را در وضعیت خلاص بگذارید .
اگر هنگامی که قصد دارید کلاچ بگیرید ،پدال گاز را هم فشار دهید ، باعث دوام کم دیسک و صفحه میشود .
کلاچ را خیلی زود یا دیر رها نکنید .
ازشتاب ناگهانی به خودرو بپرهیزید .
3-دیسک و صفحه بسفیتس کد 01 مناسب برای پراید
مشخصات
-
مناسب برایپراید
-
نوع خودروپراید
-
بلبرینگدارد
-
تعداد فنر4
اگر شما تمام این موارد را رعایت کنید ، باز هم باید دیسک و صفحه را در فواصل خاصی عوض کنید و با رعایت این موارد فقط دوام و فاصله زمانی تعویض آن بیشتر میشود .
حتما این پرسش برایتان پیش آمده که می دیسک و صفحه را باید عوض کرد . در زیر ما در مورد آن با شما سخن میگوییم .
مواردی که به شما نشان میدهد دیسک و صفحه شما باید تعویض شود :
رانندگی در جاده به کلاچ و ترمز زیادی نیاز ندارد و شما پس از پیمودن ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر باید دیسک و صفحه خودرویتان را عوض کنید. ولی رانندگی در سطح شهر کاملا ب عکس است و شما مدام باید ترکزو کلاچ بگیرید بخصوص اگر در شهرهای بزرگ و پر ترافیک زندگی میکنید . پس اگر با خودرویتان در شهرهای شلوغ زیاد رانندگی میکنید هر ۴۵ هزار کیلومتر باید دیسک و صفحه عوض شود. ولی اگر کیت کلاچ باکیفیتی دارد آن را پس از طی ۵۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر عوض کنید .
با مواردی که در زیر برای شما بیان میکنیم ، زمان تشخیص تعویض دیسک و صفحه کلاچ را متوجه میشوید . پس به این موارد دقت داشته باشید .
خودرو را در دنده یک قرار دهید و سپس کلاچ را ول کنید ، اگر دیدید که موتور و کابین خودرو لرزش دارد پس نیاز به یک دیسک و صفحه نو دارید .
روش دیگر این است کاشین را در دنده دو قرار دهید ، اگر روی دنده دو ماشین شروع به حرکت کرد پس نیاز است که دیسک و صفحه خودرویتان عوض شود .
اگر در سر بالایی ها ماشین با دنده معکوس حرکت کرد ، پس قطعا باید دیسک و صفحه عوض شود .
اگر حین گاز دادن به خودرو شتاب نداشت ، زمان تعویض دیسک و صفحه فرا رسیده است .
4-دیسک و صفحه کلاچ اوریجینال مدل EOCKTU538 T5 206
مشخصات
-
عداد در بسته بندی1 عدد
-
استاندارد ایرانندارد
-
کشور سازندهفرانسه
-
تاییدیه خودروسازدارد
-
بیمه نامهندارد
-
نوع خودروپژو 206 تیپ 5، رانا، پژو 207، خودروهای با موتور TU5
-
قابلیت تعمیرندارد
-
جنسفلزی
-
بلبرینگدارد
-
وزن3000 گرم
-
تعداد فنر4
-
مقاومت حرارتی170 سانتی گراد
مشکلاتی که ممکن است برای دیسک و صفحه پیش بیاید :
بوی سوختگی کلاچ
سوختن لنت صفحه کلاچ
سر خوردن کلاچ
به وجود آمدن مشکل در فنر خورشیدی دیسک و صفحه کلاچ
چرخش خارج از مرکز فلایولتاب ،دیسک و صفحه مشکل پیدا کند.
ساییدگی بیش ازحد دیسک و صفحه یکی دیگری از مشکلاتی است که برای دیسک و صفحه پیش میآید .
سفتی سیم کلاچ
فرسوده شدن لنت های کیت کلاچ
عدم خلاصی کلاچ
ضعیف شدن فنر ها و از بین رفتن کارایی فنر ها
فرسوده شدن بلبرینگ
بلبرینگ ها نیاز به گریس کاری داشته باشند.