بهترین مارک بوستر ترمز پراید – بهترین مارک پمپ ترمز پراید صبا ارزان قیمت
بوستر ترمز پراید در مدلهای معمولی، شرکتی، صبا، 131، ای بی اس، 132، دینا پارت، hic، به فروش می رسد. قبل از خرید بوستر ترمز پراید به بررسی نکات خرید آن می پردازیم:
یکی از ابزارهایی که موجب می شود کارایی ترمز پراید افزایش پیدا کند بوستر ترمز پراید است این نوع بوستر ها معمولا شرکتی بوده و در ماشین ها مورد استفاده قرار میگیرد تا رانندگی تسهیل شود شما میتوانید در صورت خرابی بوستر ترمز خود آن را تعویض کنید البته بهتر است این کار توسط تعمیرکاران صورت بگیرد چراکه تجربه آنان در این زمینه بیشتر است و از این می توانند به بهترین شکل بوستر ترمز شما را تعویض کنند .
شما میتوانید بوستر ترمز پراید را به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید بنابراین با ما همراه باشید تا اطلاعات شما را در زمینه بوستر ترمز افزایش داده و شما را در خرید بوستر ترمزی مناسب راهنمایی کنیم
مقاله پیشنهادی: زنجیر طلا پیچی
اگر تا به حال قطعات و اجزای فنی را در خودروها بررسی کرده و به نحوه عملکرد هر کدام از سیستم های مختلفی که در آن وجود دارد شناخت پیدا کرده باشید قطعاً میدانید که اکثر این اجزا ها به این منظور تولید شده اند تا بتوانند بدین وسیله آسایش و راحتی راننده را تامین کرده و فشار روی او را در هنگام رانندگی کم کنند.
همچنین لازم به ذکر است که اغلب اجزای ریز و ناآشنای زیر کاپوت به این منظور ایجاد شده اند تا سختی های رانندگی را کمتر کنند برای مثال یکی از قطعه هایی که رانندگی را تسهیل میکند و احساس راحتی بیشتری را برای شما فراهم میکند بوستر ترمز است به طور معمول قطعاتی که برای تسهیل رانندگی به کار رفته اند ناشناخته بوده و خیلی مورد توجه نمی باشند اما بوستر نامی است که رانندگان ان را از زبان تعمیرکاران زیاد شنیده اند از این رو نسبت به آن مقداری شناخت دارند در این مقاله قصد داریم آگاهی شما را از بوستر افزایش داده و شما را با اهمیت و کارایی و انواع آن آشنا کنیم بنابراین اگر قصد تهیه بهترین مارک بوستر ترمز پراید را دارید پیشنهاد میکنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید
1-بوستر ترمز اچ آی سی مدل 4739 مناسب برای پراید
مشخصات
تعداد
1 عدد
محل نصب
جلو
بوستر ترمز چیست؟
یکی از اجزای مهمی که سیستم ترمز را تشکیل داده است بوستر است لازم به ذکر است که این قطعه تنها در سیستم ترمزهایی به کار می رود که دیسکی باشند بنابراین در ترمز های کاسه ای یا طبلی مورد استفاده قرار نمی گیرد بوستر ترمز که به آن بوستر خلاء نیز گفته می شود ظاهر یک قوطی فلزی را داشته و سیاه رنگ است محل قرارگیری این بوستر در پشت موتور و سمت راننده است و در محلی نصب می شود که به محض باز کردن در کاپوت به راحتی قابل مشاهده است در واقع اساس کار این قطعه بدین صورت است که نیروی وارد شده از سوی راننده را در سیستم ترمز تقویت می کند.
به طورکلی میتوان گفت اگر این قطعه مورد استفاده قرار بگیرد عملکرد ترمز سریع و به موقع بوده و راننده نیازی به وارد کردن فشار زیاد توسط پا نخواهد داشت بنابراین پوستر از خلاء ایجاد شده توسط موتور کمک می گیرد و باعث می شود که از سوی پدال نیرویی چند برابر وارد شده و به سیلندر اصلی ترمز انتقال پیدا کند
مقاله پیشنهادی: کفش چرمی خوب
در واقع بوستر با این هدف طراحی شده است که توسط آن بتوان با کمترین فشار بر پدال بیشترین نیروی ترمز را اعمال کرد و در نتیجه نرمتر و راحت تر ترمز گرفت همچنین بوستر باعث می شود که هنگام خاموش بودن خودرو ترمز کار نکرده و پدال آن سفت باشد
اجزای بوستر ترمز
همانطور که گفتیم شکل ظاهری بوستر مثل یک قوطی فلزی سیاه رنگ است اما این قوطی متشکل از اجزایی است که قرارگرفتن آنها در کنار هم منجر به کارکرد صحیح بوستر می شود
2-بوستر ترمز مدل CBS مناسب برای پراید
مشخصات
تعداد
1 عدد
محل نصب
جلو
در ادامه این اجزا را به شما معرفی خواهیم کرد :
بدنه : دارای جنس فلزی بوده و از دو محفظه ی مجزا تشکیل شده است که یکی از آنها محفظه فشار ثابت و دیگری محفظه فشار متغیر نام دارد
سوپاپ هوشمند : سوپاپ هوشمند که به آن سوپاپ کنترل نیز گفته می شود بین محفظه های بدنه قرار می گیرد
دیافراگم : ساخته شده از جنس لاستیک می باشد
سوپاپ یک طرفه : سوپاپ یک طرفه یا سوپاپ هوا توانایی ارتباط با فضای بیرون بدنه را دارا می باشد
مقاله پیشنهادی: یخ خشک از کجا بخریم
میله رابط : پیستون بوستر و فنر برگشت دهنده توانایی سوار شدن بر روی آن را دارا می باشند
فنر بوستر : این وظیفه را بر عهده دارد که پیستون را برگشت بدهد
پیستون بوستر : توسط این پیستون به دلیل هوای ورودی وارده بر دیافراگم فشار ایجاد می شود
در واقع میان این اجزا میله رابط که ساخته شده از فلز مقاوم است می تواند بین پیستون سیلندر اصلی و پدال ارتباط برقرار کند همچنین توانایی عبور از میانه بوستر را هم دارا می باشد
این میله متشکل از چند بخش از جمله دسته پیستون و دسته پدال است و سایز ام در خودرو های مختلف متغیر است از این رو می تواند دارای سایز ۸ ، ۹ و یا ۱۰ اینچ باشد این سایز هماهنگ شده با سایز پمپ ترمز است
مشخصات
تعداد
1 عدد
محل نصب
جلو
بوستر ترمز چگونه عمل می کند؟
بوستر ترمز یا بوستر خلاء همانطور که از نام آن بر می آید نیازمند فضای خلاء است تا بتواند فعالیت های خود را به صورت صحیح به انجام برساند این فضای خلاء توسط منیفولد گاز موتورهای احتراق داخلی بنزین سوز قابل تامین است و به واسطه یک لوله ای که شیلنگ خلاء نام دارد از موتور به بوستر انتقال پیدا می کند و قابلیت ذخیره شدن در درون محفظه فشار ثابت بوستر را که در پشت دیافراگم قرار گرفته است را دارد.
البته لازم به ذکر است که خلاء مورد نیاز بوستر در موتور های دیزلی توسط پمپ خلاء می تواند از موتور به بوستر پمپ شود بنابراین اگر شما پدال ترمز را فشار دهید میله رابط سوپاپ هوا باز شده و این اجازه داده می شود که هوای بیرون به داخل محفظه فشار متغیر که در سمت دیگر دیافراگم قرار گرفته است ورود پیدا کند و این درحالی است که در سمت دیگر دیافراگم شاهد خلاء تامین شده توسط موتور خواهیم بود
مقاله پیشنهادی: کپسول آتش نشانی خودرو
سوپاپ هوا به سوپاپ هوشمند میان دو محفظه اتصال دارد و اگر باز شود باعث بسته شدن سوپاپ هوشمند می شود بنابراین خلاء ایجاد شده در محفظه فشار ثابت تغییر نکرده و به همان شکل باقی می ماند و همین امر سبب می شود که میان محفظه های دو سمت دیافراگم شاهد ایجاد اختلاف فشار باشیم
این اختلاف فشار در دو سمت دیافراگم منجر به این می شود که فشار وارده از یک سوی آن افزایش پیدا کند سپس پیستون به دسته ی آن که بخشی از میله رابط است فشار وارد کرده و باعث می شود که پیستون سیلندر اصلی با فشار بیشتری حرکت کند
4-بوستر ترمز مدل TRW 2252 مناسب براى رنو مگان
مشخصات
تعداد
1 عدد
محل نصب
جلو
اگر پدال ترمز رها شود به دنبال آن فنر برگشت دهنده پیستون بوستر نیز رها می شود ، بسته شدن سوپاپ هوا نیز منجر به بازشدن سوپاپ هوشمند می شود از این رو توسط آن بین دو سمت دیافراگم ارتباط برقرار خواهد شد. امروزه در محفظه های بوستر شرایط در حالت عادی قرار دارد و در آنها تنها خلاء موجود است البته به یاد داشته باشید که در این شرایط سوپاپ های هوا این اجازه را نمی دهند که هوا به داخل بوستر ورود پیدا کند در نتیجه فعالیت بوستر در هر دو حالت ساکن و متغیر برقرار خواهد بود
وضعیت ساکن یا خلاص : به حالتی که خودرو در حال شتاب گرفتن است و پدال ترمز رها می شود وضعیت ساکن یا خلاص گفته می شود
وضعیت فعال یا کار : به حالتی که در ان پدال ترمز را می فشارید تا سرعت خودرو را کاهش دهید وضعیت فعال یا کار گفته می شود
بوستر متناسب با سایز دیافراگم خود این توانایی را دارد که باعث ۲ یا ۴ برابر شدن نیروی پدال شود
مقاله پیشنهادی: خرید زین دوچرخه
انواع بوستر ترمز :
به طور معمول دو نوع اصلی از بوستر ترمز مورد استفاده قرار می گیرد
نوع اول : بوستر مستقیم : در این حالت راننده به صورت مستقیم فشار پای خود را از پدال به بوستر منتقل می کند
نوع دوم : بوستر غیر مستقیم : در این حالت نیرویی که به پدال وارد می شود ابتدا به پمپ ترمز انتقال پیدا کرده و سپس به وسیله روغن ترمز به بوستر منتقل می شود
این دو نوع پیستون به طور کلی دارای نحوه و نتیجه فعالیت یکسانی هستند از این رو در خودرو سازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند از این رو رایج تر هستند اما لازم است نسبت به نوع دیگری از پیستون که کمتر استفاده می شود هم آشنایی پیدا کنید از این رو به معرفی این پیستون نیز خواهیم پرداخت
5-بوستر ترمز مدل TRW 2252 مناسب براى رنو مگان
مشخصات
نوع سوم : بوستر دو پیستونه :
این نوع از بوستر رواج کمتری دارد و در خودروهایی مورد استفاده قرار میگیرد که پیشرفته تر هستند از این رو می تواند برای ترمزگیری در سقف سرعت های بالاتر موثر واقع شود به این بوستر ها بوستر های دوپیستونه یا چند محفظه گفته می شود همچنین لازم به ذکر است که این بوستر ها با وجود داشتن ابعاد کوچکتر دارای قدرت بالاتری هستند
به طور معمول می توان گفت که بوستر های چند محفظه دو محفظه فشار ثابت و دو محفظه فشار متغیر دارند که دو پیستون و دو دیافراگم منجر به جدا شدن آنها می شود
مقاله پیشنهادی: قیمت هاون
با توجه به این که ابعاد بوستر قابلیت بزرگتر شدن ندارد و تنها فضا ها قابلیت تقسیم شدن را دارند بوستر می تواند برای اعمال فشار فضای بیشتری در اختیار داشته باشد
البته باید توجه داشته باشید که بوستر دو پیستونه با نوع ساده تر خود دارای تفاوت زیادی در ارکان و نحوه عملکرد خود نیست و تنها بیشتر بودن محفظه ها و پیستون ها می تواند منجر به افزایش فشار حاصله و در نتیجه عملکرد موثرتر شود