مادر و کودک

خرید اسباب بازی+ 5 اسباب بازی جالب با قیمت مناسب

خرید اسباب بازی برای کودکان دختر و پسر می تواند شادی و سرگرمی زیادی را ایجاد کند.قبل از خرید اسباب بازی برای کودکان توصیه می کنم به نظرات خریداران توجه نمایید.

خرید محصول

اسباب بازی ها انواع بسیار متنوعی دارند. و امروزه در مقایسه با گذشته هر چیزی را که به صورت واقعی ملاحظه کنید می توانید شکل اسباب بازی آن را هم تهیه نمایید.

به دلیل تنوع زیاد اسباب بازی ها انواع رنگ ها و شکل های گوناگون آن به صورت پسرانه، دخترانه، بچه گانه، مخصوص نوزادان زیر یکسال، مخصوص سنین دو ساله ها و ویژه هر رده سنی طراحی و تولید شده است.

مقاله پیشنهادی: قیمت پتو نوزادی

پسربچه ها معمولاً علاقه‌مند به اسباب بازی شخصیت های قوی و تنومند داستان ها و فیلم ها و انیمیشن ها می شوند. مثلاً مرد عنکبوتی، بن تن، باب اسفنجی، مرد آهنی، شش ابر قهرمان، ربات ها. و یا وسایل نقلیه موتوری مانند تراکتور، ماشین، ماشین پلیس، قطار، زانتیا ژیان، اتوبوس، تریلی، جرثقیل، ماشینهای جنگی، تانک، لودر ، ماشین فلزی، پژو پارس. و انواع ماشین های کنترلی که راندن آنها راحت باشد. و همچنین به اسباب بازی های حیوانات و انواع اسلحه ها اعم از: تفنگ ساچمه ای، شمشیر و… تمایل بیشتری نشان می دهند. و همیشه حداقل چند نوع از آنها را در خانه دارند.

علاقه دختر بچه ها بیشتر به عروسک ها و شخصیت های داستان ها و اسباب بازیهای رنگی؛ مثل: السا، باب اسفنجی، باربی، سفید برفی، سیندرلا. و اسباب بازی انواع لوازم کاربردی منزل مانند جاروبرقی،چرخ خیاطی، ظرفشویی. و ابزار آلات موسیقی مانند گیتار، ویولن و سازهای دیگر است.


1-اسباب بازی قایق سوختی تندرو مدل Speed Boats

اسباب بازی قایق سوختی تندرو مدل Speed Boats

اطلاعات کلی

  • ابعاد
    22*6*10 سانتی متر
  • وزن
    300 گرم
  • ابعاد بسته بندی
    23*10*9 سانتی متر
  • وزن بسته‌بندی
    450 گرم
  • مقیاس ساخت
    1:18
  • پایه
    ندارد
  • نمونه واقعی
    ندارد
  • باتری
    ندارد

خرید محصول


تقریباً همه انواع حیوانات از خزندگان، پستانداران ، پرندگان، حشرات و … شکل اسباب بازی شان طراحی و تولید شده است. همانند: عقاب، عنکبوت، طوطی، طاووس، خرگوش، خرس، سگ، عروس هلندی و … .

اسباب بازی ها به دنیای امروزی محدود نشده است. و دوره‌های گذشته زمین شناسی، و حیوانات موجود در آن زمان نیز طراحی شده است. مثل دوران ژوراسیک و شکل انواع دایناسورها که کودکان علاقه مند زیادی را به خود جذب کرده است.

مقاله پیشنهادی: خرید اینترنتی چغندر قند

اسباب بازی های مدرن امروزی بیشتر به شکل ربات هستند. و به وسیله باطری و کنترل کار می‌کنند. و شکل آدمک یا شکل ماشین ها و حیوانات می باشند. که استفاده کنندگان از آن علی الخصوص کودکان نهایت لذت را از خرید این نوع اسباب بازی ها می برند.

مرکز اسباب بازی فروشی در تهران خیابان بهار بوده که شما می توانید همراه فرزند دلبندتان به آنجا مراجعه کنید. و اسباب بازی دلخواه فرزندتان را تهیه نمایید.

اسباب بازی های پلاستیکی و ژله ای؛ برای کودکان زیر ۳ سال بیشتر کارایی دارد و مناسب است. زیرا صدمه ای به سلامتی آنها وارد نمی‌کند.

اسباب بازی های فکری و ذهنی نیز وجود دارند که باعث تقویت ذهن کودک حتی بزرگسالان میشوند. از جمله بازی های روبیکس، شطرنج، ماروپله، منچ و… .


2-اسباب بازی ابزار کودک مدل Happy boy همراه ماشین بازی طرح ابزار خاکبرداری

اسباب بازی ابزار کودک مدل Happy boy همراه ماشین بازی طرح ابزار خاکبرداری

اطلاعات کلی

  • ابعاد
    400 × 250 × 100 میلی‌متر
  • وزن
    250 گرم
  • باتری
    ندارد
  • قابلیت شارژ باتری
    ندارد
  • ابعاد بسته بندی
    400 × 250 × 100 میلی متر
  • وزن بسته‌بندی
    350 گرم

خرید محصول


اگر بخواهیم اسباب بازی های اصیل و قدیمی ایرانی را معرفی کنیم؛ باید به فرفره ، انواع بادبادک ها، انواع سوت ها، غارغارک، تیله، حباب ساز و بسیاری از لوازم بازی دیگر که دنیای کودکی ما را رقم زده است؛ اشاره کنیم.

جشنواره ملی اسباب بازی در ایران؛ از سال ۱۳۹۴ به صورت نمایشگاه سالانه و جشنواره به فعالیت می پردازد. تولیدکنندگان محصولات خود را در این نمایشگاه به معرض دید می‌گذارند. همچنین کارگاه های تخصصی نیز در آنجا برگزار می شود. و تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را بیشتر معرفی کنند.

مقاله پیشنهادی: دمنوش ارگانیک

انیمیشن و کارتون هایی نیز با نام اسباب بازی1، 2،….4، 5، 6 و… ساخته شده است. و شما می توانید آنها را دانلود و تماشا کنید. یا به صورت سی دی، یا فلش از بیرون تهیه کنید.

اسباب بازی ها ، انواع بازی ها و سرگرمی ها می توانند استرس را از کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان دور کنند.

اسباب بازیهای تهیه شده برای کودکان، باید متناسب با سن کودک طراحی شده باشد. شما با خواندن این مقاله می‌توانید برای نوزادان زیر یک سال خود اسباب بازی های متناسب تهیه کنید. در واقع بعضی از اسباب بازی ها زمینه رشد و نمو و نوزادان و کودکان را فراهم می کند.

در مورد نوزاد های یک ماهه، باید عرض شود که فقط قادر به دیدن ۳۰ سانتیمتر مقابل خود می باشد. و به همین دلیل قبل از دیدن چیزی از حس شنیدن بهره میگیرد. اما با قرار گرفتن در مقابل او میتواند شما را ببیند. حتی عکسهای بزرگ شدا چهره را نیز میتواند تماشا کند. و از دیدن آن خنده به لبانش بنشیند. با این حال اسباب بازی های که ایجاد صدا می کنند؛ برای نوزادان یک ماهه مناسب تر است.


3-لوبیای سحر آمیز مجیک بین کد 110

لوبیای سحر آمیز مجیک بین کد 110

مشخصات کلی

  • ابعاد
    10×12 میلی‌متر
  • وزن
    5 گرم
  • وزن بسته بندی
    20 گرم
  • سبک اسباب بازی
    سرگرم‌کننده
  • نوع کارکرد
    مکانیکی

خرید محصول


همچنین نور و روشنایی و رنگ های شاد باعث جلب توجه نوزاد میشود. این تصاویر بسیار واضح هستند. همانطور که قبلاً گفتیم حس شنوایی نوزاد قوی تر است. بنابراین به موسیقی آرام و ملایم گوش می دهد. بنابراین اسباب بازی را برای نوزاد تا یک سالگی فراهم کنید که از صدای ملایمی برخوردار باشد تا موجبات سرگرمی و شادی کودک برقرار شود.

  1. همانطور که خودتان نیز مشاهده کرده‌اید اگر به نوزاد چیزی را از نزدیک نشان دهید و مقابل او بگیرید قدرت در دست گرفتن آن وسیله را ندارد. و به همین دلیل به آن ضربه می زند. اما با همان وسیله بسیار ذوق می کند و علاقه نشان می دهد.
  2. از دیگر اسباب بازی های توصیه شده برای نوزادان اسباب بازی های موزیکال می باشد. و باعث سرگرمی و لذت بردن نوزاد می‌شود. انواع موسیقی های آرام و بعضی مواقع موسیقی پر سر و صدا را برای کودک باز کنید. و واکنش او را بسنجید.

مقاله پیشنهادی: رینگ نقره زنانه

3.از دیگر لوازمی که کودک به آن علاقه نشان می دهد؛ گوشی موبایل است. اما این وسیله برای کودک بسیار مضر است. بنابراین شما سعی کنید از گوشی خودتان برای کودک موسیقی پخش کنید. اما آن را در کنار نوزاد قرار ندهید. و یا به دست او ندهید. بلکه سعی کنید آن را از فاصله دور از جایی آویزان کنید و آهنگی بگذارید.


4-فیگور طرح انگری بردز مجموعه 6 عددی

فیگور طرح انگری بردز مجموعه 6 عددی

ابعاد و وزن

  • ارتفاع
    11 سانتی‌متر
  • طول
    14 سانتی‌متر
  • عرض
    7 سانتی‌متر
  • وزن محصول
    50 گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    11*14*7 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    200 گرم

خرید محصول


 

  1. از دیگر اسباب بازی های خانگی که باعث سرگرمی کودک و برای شما ارزان تمام می‌شود؛ آینه است. تا سه ماهگی نوزاد تصویر خودش را تشخیص نمی دهد. اما آینه باعث می شود سرگرم شده و کمتر شما را اذیت کند. از سه ماهگی به بعد کم کم می تواند تصویر آینه را تشخیص داده و به اعمال و حرکات خود واکنش نشان دهد.

در بازار کتاب های از جنس پارچه و با تصاویر درشت و پررنگی طراحی وعرضه شده است که شما میتوانید برای نوزادتان خریداری کنید. این کتابها بی ضرر بوده و حتی برای آینده کودک و رشد ذهنی او میتواند بسیار موثر و کارساز باشد. همچنین همانگونه که از گذشته مرسوم است سعی کنید برای فرزندتان کتاب داستان و شعر بخوانید تا او را به کتاب خواندن علاقمند کنید.

مقاله پیشنهادی: دوربین آنالوگ خرید

  1. بعضی از اسباب بازیها و عروسک هایی تولید شده اند که درون آنها باتری کار گذاشته شده و به محض خوردن دست کودک به آن میخواند. این نوع اسباب بازی؛ برای کودک بسیار جذاب بوده و سبب بالا رفتن هوشیاری او و وسایلی که آنهارا لمس میکند، میشود.
  2. از دیگر وسایل سرگرم کننده برای نوزاد که توسط بزرگسالان ارائه شده و نتیجه مطلوبی از آن گرفته اند؛ جغجغه مچی یا جورابی است. در واقع جغجغه ای را طراحی کرده‌اند که هم می توان آن را به مچ نوزاد بست و هم در جوراب او قرار داد. و با هر بار دست زدن نوزاد صدا می کند و باعث شگفتی و خوشحالی کودک میشود.

5-بازی فکری جنگا آوا و یکتا مدل برج هیجان سه کاره

بازی فکری جنگا آوا و یکتا مدل برج هیجان سه کاره

اطلاعات کلی

  • ابعاد
    80 × 80 × 290 میلی‌متر
  • وزن
    800 گرم
  • سبک بازی
    جنگا
  • رده سنی
    کودک , نوجوان , بزرگسال
  • خطر بلعیدن
    ندارد
  • تعداد بازیکن
    2 نفر
  • مدت زمان بازی
    کمتر از یک ساعت
  • اهداف آموزشی
    – تقویت قوای تمرکز و استدلال

خرید محصول


از دیگر مواردی که دانستن آن خالی از لطف نیست؛ شکل این آویز ها می باشد. و باید تنها یک وسیله یک قسمتی باشد. و از چند بخش تشکیل نشود. نحوه استفاده از آن به این شرح است که در فاصله ۳۰ سانتی متری از دید نوزاد قرار داده شود. و به محض عکس العمل نشان دادن کودک آویز را تکان دهید.

  1. نوزادان علاقه زیادی به موسیقی و آهنگ دارند. جغجغه تداعی کننده موسیقی برای آنهاست. شما با در اختیار گذاشتن جغجغه در دست کودک؛ و پخش آهنگ او را وادار به تکان دادن و درواقع ریتم زدن با آهنگ ترغیب کرده اید.

مقاله پیشنهادی: صابون بچه برای پوست خشک

البته توجه کنید جنس جغجغه از پلاستیک ، و شیشه نازک و قسمت های کوچک نباشد. تا کودک را دچار سانحه و خفگی نکند.

  1. آویز های مخصوص کودک وجود دارند. و کارایی آن ها وصل کردن عروسک اسباب بازی های هست که تولید صدا میکند. و برای مسافرت یا در منزل و جلوی گهواره ، بالای تخت ، ماشین، روروک میتوان آنرا قرار داد. تا کودک با آن مشغول شده وکمتر به والدین وابسته شود.

 

  1. یکی دیگر از اسباب بازی های که هیچ ضرری برای کودک ندارد؛عروسک های پارچه های نرم می باشد. و در انواع شکل ها تولید می شود. در دست گرفتن آن برای کودک بدلیل وزن سبک، آسان است. همچنین دقت کنید هنگام خرید عروسکی که در دم و گوش آن سیم وجود دارد خریداری نکنید تا مانع از آسیب های احتمالی شوید.

از دیگر قسمت های عروسک که باعث آسیب زدن به نوزاد می شود؛ چشم و دهان پلاستیکی، زنگوله، دکمه، روبان و یا بندهای عروسک که کودک با در دست گرفتن آن می تواند این قسمتها را جدا کند و در دهان خود قرار دهد. و ممکن است منجر به خفه شدن او شود.

  1. از دیگر اسباب بازی های کاربردی عروسک های پلاستیکی است که برای حمام طراحی شده‌اند. و کودکان سه تا شش ماهه ، در حمام میتوانند با آن بازی کنند. با فشار دادن این عروسک ها و پخش صدای آنها کودک به خنده میفتد.
  2. کتاب های پارچه ای با نوشته های برجسته یکی دیگر از اسباب بازی هایی است که برای کودک جذاب است. از مزیت های این کتابها می‌توان به مقاومت آنها در مقابل آب دهان نوزاد اشاره کرد. نوزاد با لمس و تماشای شکل های این کتاب ها احساس خوشحالی می کند.

در واقع همه ما و همه نوزادان از محیط اطراف خود و صدای والدین خود حرف زدن را یاد گرفته ایم. بنابراین شما با هر لهجه ای که صحبت کنید؛ برای نوزاد جالب بوده و به یادگیری او در زمینه زبان کمک می کند. پس سعی کنید برای فرزندتان آواز بخوانید و با او صحبت کنید.

  1. معمولاً بعد از شش ماهگی نوزاد شروع به حرکت کردن، دندان درآوردن، صحبت کردن و کارهای دیگر می کند. بنابراین توجه داشته باشید شاید اولین چیزی که بعد از شش ماهگی تجربه کند؛ دراوردن دندان باشد. امروزه دندانگیر هایی طراحی شده اند که شکل پلاستیکی دارند و شما می توانید آنها را در یخچال نگهداری کنید. و هر وقت کودک گریه کرد و احساس خارش در دندانها و لثه خود احساس کرد آن را به کودک بدهید تا با خوردن آن آرام شود. فراموش نکنید که دندانگیرها را در فریزر قرار ندهید چون ممکن است به لثه کودک صدمه بزند.
  2. از اسباب بازی های مخصوص کودکان قطعات خانه سازی است. و برای زمانی کاربرد دارد که کودک یک سال را پشت سر گذاشته و کمی بزرگ شده که البته باید با کمک بزرگسالان به چیدن قطعات خانه سازی، پازل ها، و اسباب بازیهای پایه دار اقدام کند. و اما از دیگر وسایل جذاب نوزادان تا ۶ ماهگی، توپ های پلاستیکی است . که بسیار نرم بوده و اگر صدایی هم از آن ها پخش شود برای کودک بسیار لذت بخش است. همچنین اسباب بازیهای دسته دار نیز از جمله اسباب بازی های محبوب کودکان می‌باشد.
  3. از ۶ ماهگی به بعد که کودک قادر به نشستن بوده و کم کم شروع به راه افتادن میکند. ابتدا برخی از والدین برای نوزادشان روروئک تهیه می کنند تا روی آن بنشیند. بعضی از این روروئک ها ثابت بوده و بعضی دارای چرخ هستند. اگر روروئک چرخدار می خرید مواظب باشید که کودک تان با حرکت پا و هل دادن باعث حرکت این وسیله و آسیب به خود نشود. و درصورتی که زیاد حواستان به او نیست و کار دارید، روروئک ثابت خریداری کنید و از آن انواع آویزها و عروسک ها را برای بازی کودک آویزان کنید.
  4. علاوه بر اسباب‌بازی‌های ذکر شده؛ می‌توانید برای راحتی و حفاظت از جان کودک برای او تشکی تهیه کنید که هم برای پیک نیک، هم برای منزل، هم برای پارک و هتل و در هر جای دیگری مناسب استفاده باشد. حتی قلاب هایی در آن تعبیه شده که برای

بعد از طی شش ماهگی نوزاد بزرگتر شده و میتواند با وسایل بیشتری بازی کند. و قادر است دو اسباب بازی و یا حتی بیشتر را در دستان خود گرفته و انها را به هم بکوبد. و جغجغه و دیگر اسباب بازی ها را خودش به تنهایی تکان دهد.

در واقع کودک بقدری بزرگ شده است که درپی لوازمی که دور و برش نیست بگردد. حتی اگر آنها را نبیند هم میتواند لمسش کند.و در جستجوی آن برآید.

از شش ماهگی تا ۹ ماه در واقع کودک گامی به بزرگ شدن بر می دارد. و کارهایی که مقدمات راه رفتن را فراهم می کند؛ از جمله سینه خیز رفتن روی شکم، چهار دست و پا راه رفتن،را انجام می‌دهد. و همین موضوع به پدر و مادرها هشدار می دهد که منزلتان را از وسایل پر خطر و در واقع از همه چیز خالی نگه دارید تا خودتان و فرزندتان دچار دردسر نشود.

 

 

 

1- 6 ماهگی تا ۹ ماه نیز همانند سه ماه قبل از آن کودک نیازمند رشد و تعالی است. و این تعالی جز با کتاب خواندن حاصل نمی شود. بنابراین مادر و سایر افراد خانواده برای کودک کتاب بخوانند تا از هر لحاظ کودک را به مهارت برسانند.

جنس کتاب های استفاده شده از پارچه یا مقوا باشد. وو بعد از اتمام  خواندن کتاب آن را در اختیار کودک قرار دهید. تا او نیز همانند شما بخواند.

 

  1. در این دوره هر چیزی را که در اختیار کودک قرار بدهید معمولاً آن را بررسی می‌کند. و با حرکت دادن، فشار دادن، بازکردن، و گاهی شکستن آن در واقع به درون آن پی می برد. از جمله وسایل بی خطر و مناسب برای این دوره کودک؛ لیوان های پلاستیکی، جعبه های محکم، اشکال مخروطی، پازل ها و اسباب بازی های خانه سازی و غیره می باشد.و می‌تواند با آنها خلاقیت خود را نشان دهد. با استفاده از لیوانها نوزاد از پر و خالی کردن آب در آن شاد و خندان میشود.

 

  1. روانشناسان و متخصصین اطفال معتقدند کودکانی که در کودکی به چیزی وابسته شده و آن را با خود به جای حمل می کنند؛ در آینده نیز به تعامل با انسانها می پردازند. و در واقع حمل اسباب بازی توسط کودک از نظر روانشناسی خوب است. و معمولاً کودکان به اسباب بازی های پارچه ای بیشتر وابسته میشوند.

در هنگام خرید عروسک به نکات زیر توجه نمایید. 1- روبان، نوار، چشم پلاستیکی، نخ و اشیا خطر آفرین قابل جدا شدن از عروسک برای کودک مضر است. 2- عروسک کوچک و یا متناسب با قد و وزن کودک بخرید تا راحت آنرا جا بجا کند.3- عروسک قابلیت شستن داشتا باشد.4- (مقاوم در برابر حرارت و آتش)روی آن هک شده باشد.

  1. برای هر رده سنی اسباب بازی توپ؛ بهترین و جذاب ترین نوع اسباب بازی است. نوزادان شش تا نه ماهه نیز به توپ علاقه نشان می دهند. و بهتر است توپ آنها وزن سبک و نرم و از جنس پلاستیک یا پارچه باشد. و اندازه توپ باید بیشتر از چهار و نیم سانتی متر باشد. زیرا کوچکتر از آن ممکن است باعث شود کودک آن را قورت دهد و سلامتی اش به خطر بیفتد.

از جمله بازی هایی که بین کودک و بزرگسالان با توپ انجام میشود؛ هول دادن آن روی زمین می باشد. کودکی که چهار دست و پا راه میرود توپ را به سمت شما پرتاب می کند. و از این بازی نهایت لذت را می برد.

  1. برای کودکان وسایل خانه بیشتر از اسباب بازی‌ها جذابیت دارند. و تمایل به بازی با آنها بیشتر از وسایل و اسباب بازیهای خودشان است. بنابراین توصیه می شود که شما وسایل بی خطر خانه را در کابینت های پایینی قرار دهید. و در آن را باز بگذارید تا کودک آنها را برداشته و بازی کند. این نوع بازی کردن به تقویت حس تخیل کودک کمک خواهد کرد و سرگرمی بسیار مناسبی برای او می باشد.

سعی کنید اجازه ورود کودک به آشپزخانه در حین کار کردن شما را ندهید. زیرا ممکن است با استفاده از فر، مایعات داغ و غیره خود را بسوزاند و باعث آسیب های جبران ناپذیر به خود شود.

 

  1. اسباب بازی های صدادار برای کودک دوست داشتنی بوده و اورا خوشحال میکند. شما سعی کنید اسباب‌بازی‌هایی را تهیه کنید که صدادار باشند. یا بعضی از وسایل که با ضربه زدن به آنها صدایی را تولید می کند. تلفن، اسباب بازی مکعب های صدادار، ابزار آلات موسیقی و غیره گزینه مناسبی برای کودکان ۶ تا ۹ ماه است. اما صدای اسباب‌بازی و چیزهای دیگر در صورتی که خیلی بلند باشد ممکن است به پرده گوش کودک صدمه بزند.
  2. رفته رفته کودک امکان حرکت کردن و راه رفتن تدریجی را پیدا میکند. و در این دوره بیشترین چیزی که به آن تمایل دارد جابجا کردن و برداشتن وسایل است. که ماشین های محکم و حیوانات چرخدار گزینه خوبی برای خرید می باشد.

۹ تا ۱۰ ماهگی برای نوزاد همراه با حرکاتی چون خزیدن، سینه خیز رفتن، چهار دست و پا بودن می باشد. و همچنین ممکن است در ابتدا با کمک اشیا خانه بایستد و راه برود. و سپس در یک سالگی به طور کامل راه برود.

از دیگر کارهای کودک بعد از ده ماهگی حرکت دادن وسایل با استفاده از دیگر اشیا می باشد. و بسیاری از کارهای دیگر را میتواند به تنهایی انجام دهد. همچنین به بازی با دیگران بسیار علاقه نشان می دهد. قلقلک دادن را دوست دارد. در صورتی که شما با تلفن صحبت کنید تلفن را از شما خواهد گرفت. و صداهایی را به گوش مخاطب خواهد رساند. بهتر است برای یادگیری این کار را تکرار کنید.

همچنین از دیگر مسائلی که کودک در این دوره با آنها روبرو می شود؛ یاد گرفتن اسم اشیا و حرف زدن می باشد. همچنین ذهن او تا حدی رشد کرده است که برای برداشتن وسایل از درون جعبه؛  در آن را باز کند و وسیله مورد نظر را بردارد.

در این دوره کودک به کنجکاوی معروف است. و در واقع به هر چیزی دست میزند و چون روی چهار دست و پا راه میرود امکان دسترسی به همه جای منزل را دارد. بنابراین والدین باید منزل را از هرگونه وسایل پرخطر خالی کنند.

همانطور که گفته شد این دوره، دوره کنجکاوی کودک است. بنابراین هر چیزی را که میبیند وارد دهان خود میکند تا به ماهیت آن پی ببرد. وظیفه والدین برای جلوگیری از ایجاد خطر در این سن برای کودک؛ تهیه اسباب بازی مناسب می باشد. که علامت ایمنی روی آن هک شده باشد.

  1. قبل از اینکه کودک به طور کامل راه برود بین ماه‌های ۱۰ تا ۱۲ کودک از اسباب بازی هایی که که میتواند آنها را هل دهد و یا روی آنها بنشیند لذت می برد. از جمله این اسباب بازی ها قطار، ماشین های بزرگ و … را میتوان نام برد. اما پس از دوازده ماهگی و آغاز یک سالگی که کودک تقریبا به طور کامل راه می رود از اسباب بازی های کشیدنی خوشش می آید. و تمایل به آنها نشان می دهد سعی کنید قبل از یک سالگی از، در اختیار گذاشتن اسباب بازیهای کشیدنی برای کودک اجتناب کنید. چون توانایی انجام این کار را ندارند. و ممکن است به خودشان صدمه بزنند. کشیدن و هل دادن اسباب بازی ها برای کودک تا مدت ها باقی می ماند. و این کار را یکی از بزرگ ترین بازی ها و کارها می داند.
  2. به کودک ۹ تا ۱۲ ماهه خود بازی کردن با جورچین را یاد بدهید. زیرا به پرورش فکری او بسیار کمک خواهد کرد. انواع اشکال را به او نشان دهید و اینکه کدام شکل با کدام شکل دیگر جور میشود. جورچین برای کودکان هرگز خسته کننده و تکراری نمی‌شود. به علاوه می توانید با در اختیار گذاشتن یک ظرف شفاف پلاستیکی و چند عدد توپ نظاره گر بازی و سرگرمی هایی که با آنها برای خود ایجاد می‌کند باشید.

 

 

  1. بازی با توپ و وسایلی از جمله بادکنک که داخلش آن با هوا پر شده است؛ برای کودکان دنیای دیگری است. و بسیار به آن علاقه نشان می دهند. به دست گرفتن توپ و پرتاب کردن آن روی زمین به کودکان هیجان خاصی می بخشد. اگر همراه با بازی توپ برای آنها موسیقی نیز پخش کنید بیشتر جذب بازی می شوند. و از این بازی دست نمی‌کشند.

 

 

  1. کودکان معمولاً در هر سنی به تقلید از رفتار بزرگسالان و به ویژه والدین خود می پردازند. و نوزادان نه ماهه تا یکساله معمولا هر رفتاری که از شما سر بزند؛ عین همان را تقلید میکنند. بنابراین بهتر است که رفتارهای درستی را پیش کودک پیاده کنید تا نتیجه خوبی از آن حاصل شود. می توانید تلفن اسباب بازی مشابه با نوع واقعی آن خریداری کنید. و در اختیار کودک قرار دهید. هر وقت شما با تلفن صحبت کنید او نیز همان کار را تکرار خواهد کرد.

 

 

  1. از جمله لوازم دیگری که هم برای کودک جذاب است و هم به پیشرفت کودک کمک کننده خواهد بود؛ انواع کتاب هاست. مخصوصاً کتاب هایی که برای نوزادان طراحی شده و تصاویر به شکل سه بعدی و برجسته روی آن حک شده‌اند. و کودک با زدن ضربه آن را باز می کند و به دلیل جنس آن، که می‌تواند از پارچه باشد؛ از لمس کتاب لذت می برد.

 

 

  1. قطعات خانه سازی یا همان اسباب بازی لگو از دیگر بازی هایی است که تقریباً همه کودکان از بازی با آنها هیجان زده می شوند. و علاقه زیادی نشان می دهند. که هم درست کردن بخشی کوچکی از خانه سازی ها و هم خراب کردن آن لذت خاصی برای کودک به ارمغان می آورد. قبل از قطعات خانه سازی رنگی، از شکلهای بزرگ چوبی و رنگ نشده برای کودک تهیه کنید. که بیشتر مناسب به رده سنی می باشد. بعد از یک سالگی می توانید از قطعات خانه سازی که از جنس پلاستیک هستند، و امکان وصل کردن آنها به هم وجود دارد خریداری کنید.

 

 

7.بچه هایی که علاقه به آب بازی و بازی با وان حمام دارند؛ بیلچه و سطل بازی، اسباب بازی مناسب برایشان است. و این وسیله را در محوطه ماسه بازی ساحل و پارک ها در اختیار کودک قرار دهید تا شکل جدیدی از بازی کردن را بیاموزد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن