لاستیک مینروا خوبه – خرید لاستیک ارزان ایرانی و خارجی با کیفیت
لاستیک در مدلهای دولتی،سواری،تلفنی،یزد تایر،هانکوک،بارز،پراید،نکسن،کویر به فروش می رسد.قبل از خرید لاستیک به بررسی نکات زیر می پردازیم:
خرید لاستیک یکی از سردرگم کننده ترین دغدغه ها است و این سوال که کدام لاستیک برای خودروی من بهتر است؟
لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی؟
و هزاران سوال مشابه دیگر که باید با بررسی برند، نیاز شما و نوع لاستیک پاسخ داده شود. در بازار ایران برندهای مطرح ایرانی مانند گلدستون و ایران تایر توانسته اند بیشتر از رقبای چینی خود مورد استقبال قرار بگیرند.
لاستیک های ایرانی در طرح ها و جنس های مختلف تولید میشوند و طول عمر های متنوعی دارند. شما می توانید پس از مطالعه این مطلب و انتخاب نوع تایر برای کسب اطلاع از قیمت و محل فروش به سایت هایی چون سایت خود برندها ودیجیکالا رفته یا به صورت حضوری از فروشگاه هایشان تایرتان را تهیه بفرمایید.
مقاله پیشنهادی: خرید دمپایی
برای داشتن یک تجربه ی لذت بخش از رانندگی و همینطور کاهش مصرف سوخت وافزایش ایمنی انتخاب تایر اهمیت زیادی دارد.
در ادامه ما با ذکر نکات مهم هنگام انتخاب و معرفی برندهای معتبر در این زمینه همراه شما خواهیم بود.
دلیل اهمیت داشتن دانش در زمینه ی تایر این است که تایر در عملکرد و کیفیت سواری خودرو نقش به سزایی دارد و بدلیل افزایش فاکتور های لازم به چک کردن نظیر نوع تایر، روش های ساخت، شماره حک شده روی تایر و ویژگی های فنی آن مردم از بررسی تایر اجتناب می کنند و ترجیح می دهند نظر افراد دیگر مثل فروشندگان را مبنا قرار دهند و گاهی خسارت های زیادی هم در این زمینه می بینند. اما شما در این مطلب با چند نکته کاربردی برای یک انتخاب درست آشنا می شوید.
1-لاستیک خودرو نکسن مدل CP672 سایز 205/60R14
مشخصات
ساختار تایر خودرو:
ساختار لایه به لایه تایر ها برای عملکرد درست آنها بسیار اهمیت دارد. در ادامه به بررسی هر لایه خواهیم پرداخت.
طوقه :
طوقه لایه ای است که وظیفه اش موقعیتدهی و هممرکز کردن تایر و رینگ و همچنین جذب نیروهای واردشده از رینگ به لاستیک است.
جنس طوقه چند رشته فولاد با استحکام بالا است که روی آن پوششی از لاستیک قرار دارد.
بدنه
مقاله پیشنهادی: ریمل چه مارکی خوبه
بدنه:
ساختار بدنه ی تایر تشکیل شده از چندین لایهی تنیدهشده که معمولا از جنس نخهای پلیاستر هستند.
در تایر های قدیمی نخها با زاویهای خاص نسبت به آج قرار میگرفتند.
در نهایت لایههای تنیده شده با لاستیک پوشانده میشوند تا علاوهبر پیوند با سایر لایهها، بتوانند هوا را درون تایر محبوس کنند.
اما در لاستیک های امروزی تر و رادیال این نخها بهصورت عمود بر آج تایر قرار گرفتهاند.
برای سنجش استحکام تایر باید تعداد لایه های بدنه ی آنها را سنجید، که عموما در خودروها از تایرهای دو لایه و در تایر هواپیماهای تجاری بزرگ تعداد لایهها به ۳۰ و بیشتر نیز میرسد.
تسمه:
تقویت استحکام تایر مقابل پنچری و حفظ سطح صاف و مناسب هنگام تماس لاستیک با سطح جاده و ناهمواری، بر عهده ی تسمه قرار دارد.
تسمه ها در واقع لایهای از رشتههای فولادی هستند که درست زیر آج تایر قرار گرفتهاند.
2-لاستیک خودرو تراینگل مدل TR928 سایز 185/65R15
مشخصات
لایههای اضافی پلیاستر
لایههای اضافی پلیاستر باعث نگهداری مستحکم تر سایر لایه ها در کنار هم مخصوصا در سرعت های بالا می شوند. بعضا تایرها یک یا دو لایهی اضافی از پلیاستر را دارا هستند.
دیواره جانبی
برای حفظ استحکام جانبی، مراقبت و حفظ هوای درون تایر، دیواره های جانبی اهمیت بالایی دارند.
آج:
آج از ترکیب چند لاستیک طبیعی و مصنوعی ایجاد شده است. روش تولید آج همانند دیواره جانبی یعنی روش اکستروژن است در این روش سطح لاستیک تولیدی بدون الگوهای معمول روی آج، جهت ایجاد اصطکاک است.
مقاله پیشنهادی: قیمت محلول ضدعفونی کننده دست
این لایه ها همگی در دستگاه تولیدی بر یکدیگر به ترتیب و با دقت منتاژ می شوند تا شکل و اندازه شبیه به محصول نهایی شود اما تایر تولید شده نهایی نیست و نامش تایر سبز است زیرا الگوهای آج لاستیک اعمال نشده اند.
در مرحلهی بعد تایر وارد دستگاه پرداخت می کنند تا در آنجا طی عملیات حرارتی الگوهای آج ایجاد و نوشتهها و اعداد روی تایر حک شود.
در این عملیات تمامی لایهها با استحکام بالا به هم میچسبند و در اصطلاح لاستیک پخته میشود تا استحکام نهایی ایجاد شود. در مرحله آخر پرداخت نهایی و بازرسی صورت میگیرد تا محصول نهایی آماده عرضه در بازار شود.
انواع تایر:
دسته بندی تایرها بسیار متنوع می باشد اما اما مهمترین دستهبندی ها، نوع ساخت و شرایط کاربرد است. در ادامه همراه ما باشید تا توضیحات کافی در این زمینه به شما ارائه کنیم.
نوع ساخت:
تایرها در 2 نوع تیوب دار و بدون تیوب ساخته می شوند. تایرهای بدون تیوب یا به اصطلاح «تیوبلس» جایگزین نمونههای گذشته شدند.
مقاله پیشنهادی: بهترین مارک لپ تاپ استوک
در تایرهای بدون تیوب برخلاف گذشته، هوا میان تایر و رینگ محبوس میشود که موجب میشود که درصد پنچریهای ساده کاهش یابد.
تایرهای بدون تیوب ازلحاظ نوع ساخت به سه دستهی رادیال، بایاس مورب و بایاس کمربندی تقسیم میشوند.
3-لاستیک خودرو مینروا مدل 209 سایز 165/65R13 – دو حلقه
مشخصات
تایر رادیال:
پرفروش ترین تایر در سطح بازار این تایر می باشد. در این تایرها تسمههای فولادی بهکار رفته در لایههای زیرین پوشش لاستیک بهصورت عمود بر جهت حرکت یا آج قرار گرفتهاند.
مزایای تایر رادیال:
طول عمر بالاتر
مقاومت غلتشی کمتر که
بهبود مصرف سوخت
افزایش بازده خودرو
افزایش فرمانپذیری خودرو
امعایب این نوع تایرها میتوان به عملکرد نامناسب در مسیرهای ناهموار و چسبندگی کمتر با سطح جاده در سرعتهای پایین اشاره کرد.
تایر بایاس مورب
در این نوع تایر تسمههای فولادی بهکار رفته در ساختار تایر با زاویهی ۳۰ تا ۴۰ درجه از یک طوقه به سمت طوقهی دیگر تنیده شدهاند. این ساختار باعث ایجاد انعطافپذیری قابل قبولی در جادههای ناهموار میشود.
تایر بایاس کمربندی
این نوع تایر بدلیل اینکه از چند لایهی تنیده شدهی تسمههای فولادی با زوایای مختلف ساخته نسبت به تایرهای بایاس مورب برتری دارد.
تایرهای بایاس نسبت به نمونههای رادیال صدای بیشتری تولید میکنند و اغلب برای رانندگی در شرایط آفرود گزینه مناسب تری هستند.
مقاله پیشنهادی: بهترین نخ دندان
تایر رانفلت
در دو نوع خود حمایتگر و دارای حلقهی حمایتگر تولید میشوند. ساخت این تایر به اواسط دههی ۸۰ میلادی برمی گردد اما همچنان امروزه استفاده گسترده ای از آن می شود.
مزیت این تایرها توانایی حرکت در حالت پنچر با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برای مسافتی حدود ۸۰ کیلومتر است که این امر در شرایطی که راننده نیاز به مراجه به تعمیرگاه دارد مهم ترین ویژگی است.
4-لاستیک خودرو پیرلی مدل P7 سایز 205/55R16 – دو حلقه
مشخصات
تنها با داشتن یک لاستیک خوب است که شما می توانید رانندگی بهتر و راحتتر، صدای کمتر و کارایی بهتر، پیمایش بهتر مسافت را تجربه کنید.
درست است که ایران می تواند با رقبای چینی و هندی خود رقابت کند و پیروز میدان باشد اما توانایی رقابت با رقبای اروپایی و کره ای اش را ندارد.
بارزترین ویژگی در لاستیک های اروپایی که باعث موفقیت آن ها در بازار شده وزن بسیار کم این لاستیک ها است.
برندهای معتبر ایرانی در بازار عبارتند از: ۱) بارز ۲) کویر تایر ۳) یزدتایر ۴) دنا ۵) ایران تایر
لاستیک های چینی بدلیل نرمی که دارند بعد از مدتی خشک میشوند و به همین جهت از کیفیت آنها کم میشود و گزینه مناسبی برای خرید نیستند.
مقاله پیشنهادی: جاسوئیچی بادوام
اما لاستیک های اروپایی و کره ای بدلیل کیفیت بالا انتخاب های بسیار مناسبی هستند.
توجه داشته باشید برای خودروی مانند پراید لاستیک ایرانی عالی مانند بارز در بازار ایران وجود دارد.
چه لاستیکی بخریم؟
در ادامه برای انتخاب بهتر به بررسی چند نوع از لاستیک ها می پردازیم:
لاستیک های مسافرتی:
لاستیک چها رفصل همان لاستیک اصلی و چهارفصل است که دارای دوام زیاد و سروصدای اندک است. برای تشخیص این لاستیک به کنار کلمه های گل و برف نگاه کنید اگر علامت M+S داشت همان لاستیک چهارفصل است.
برند تورینگ و گرند تورینگ انتخاب بهتری هستند زیرا هندلینگ بهتری دارند.
لاستیکهایی با عملکردی فوقالعاده:
اگر شما هم یکی از علاقمندان سرعت هستید و یا درمسیرهای برفی ویخ زده رانندگی می کنید، این لاستیک ها کارایی بالایی دارند.
5-لاستیک خودرو بریجستون مدل DURAVIS R410 سایز 215/65R16 – دو حلقه
مشخصات
لاستیکهای مناسب تمام شرایط آبوهوایی:
در همه ی فصول با هر آب و هوا این لاستیک های چهار فصل کار راه اندازترین هستند.
لاستیکهایی با عملکرد بالا:
عملکرد بالای این لاستیک ها باعث شده در تمامی شرایط چه از لحاظ آب و هوایی و چه از سایر لحاظ قابل استفاده باشند
در فصل تابستان دو نوع لاستیک مورد استفاده است:
1) تایرهای گرندتورینگ
2) ) تایرهای با عملکرد فوقالعاده
در فصل زمستان نیز انواع تایر قابل استفاده عبارتند از:
1) تایرهای بدون میخ
2) تایرهای میخ دار
3) تایرهای با عملکرد بالا
تایر با قابلیت حرکت در حالت پنچر
شاید برایتان جالب باشد که برخی تایرها هستند که می توانند با وجود پنچری تا 80 کیلومتر بازهم به مسیر ادامه دهند.
طبیعتا قیمت این نوع تایر ها بیشتر است اما معایبی همچون مانند سخت بودن تایرها، عدم حس راحتی در رانندگی و فرسودگی زودهنگام شان باعث شده با وجود مزیتی که دارند اما استقبال زیادی از طرف مردم نداشته باشند.
تولیدکنندگان لاستیک در ایران :
با ما در ادامه همراه باشید تا برای آشنایی شما با تولیدکنندگان فعال در زمینه ی تولید لاستیک به بررسی تاریخچه فعالیت، سابقه، مزایا و معایب شان بپردازیم.
6-لاستیک خودرو کاپسن مدل H202 سایز 165/65R13 – دو حلقه
مشخصات
گروه صنعتی لاستیک بارز:
از مشهورترین شرکتهای تولید کننده لاستیک در ایران به شمار میرود.
فعالیتش را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده است، و برندی معتبر در بین فعالان در این حوزه است.
محصولات این شرکت در بین مشتریان به عنوان با دوامترین لاستیک شهرت دارد.
محل کارخانه: در استانهای کرمان و کردستان
ظرفیت اسمی تولید: هشتاد هزار تن در سال است
نوع تایرهای تولیدی: رادیال سیمی (سبک، نیمه سنگین، سنگین)، کشاورزی، راه سازی، صنعتی و …
وب سایت لاستیک بارز: www.barez.com
گروه صنعتی لاستیک دنا:
از قدیمیترین تولیدکنندگان تایر در ایران است، فعالیتش را از سال ۱۳۵۵ آغاز کرده است، دنا تایر به دلیل تولید تایرهای مخصوص از شهرت بالایی در بین رانندگان کامیونهای قدیمی است.
این شرکت قبل از انقلاب با همکاری یک شرکت ژاپنی به نام شرکت بریجستون ژاپن فعالیت خود را آغاز کرد که پس از انقلاب تغییر نام داد.
محل کارخانه: استان شیراز
ظرفیت اسمی تولید: چهل هزار تن در سال
تایرهای تولیدی: رادیال سیمی سواری، نیمه سنگین، اتوبوسی، کامیونی و کشاورزی
وب سایت دنا تایر: www.dena-tire.com
7-لاستیک خودرو جی تی رادیال مدل ECO سایز 175/60R13 – دو حلقه
مشخصات
گروه صنعتی کویر تایر:
کویر تایر در سال 1377 کار خود را آغاز کرد و اکنون پس از ۲۰ سال فعالیت در حوزه تولید تایر، یکی از خوش نامترین شرکتهای تولید کننده لاستیک خودرو در ایران است، همچنین این شرکت به عنوان نرمترین و بهترین تولید کننده تایر برای خودروهای خارجی نام گرفته است.
محل فعالیت: استان بیرجند
ظرفیت اسمی تولید: بیست و هشت هزار تن در سال
تایرهای تولیدی: رادیال سیمی سواری
گروه صنعتی یزد تایر:
این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ از استان یزد آغاز کرده است، این شرکت هم به دلیل تولید نرمترین و بهترین تایر برای خودروهای خارجی از محبوبیت خاصی برخوردار است.
محل فعالیت: یزد
ظرفیت اسمی تولید: بیست هزار تن در سال
تایرهای تولیدی: رادیال سیمی سواری، موتور، دوچرخه، اسکوتر و فرغون
وب سایت یزد تایر: www.yric.com
گروه صنعتی گلدستون
گلدستون که با نام رسمی گروه صنعتی آرتاویل تایر فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده است، این شرکت هم از خوش نامترین شرکتهای فعال در حوزه لاستیک خودرو است. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این برند به دلیل قیمت مناسبی است که دارند.
محل فعالیت: اردبیل
ظرفیت اسمی تولید: بیست و پنج هزار
تایرهای تولیدی: رادیال سیمی سواری، نیمه سنگین، اتوبوسی، کامیونی و کشاورزی
وب سایت گلدستون: www.goldstoneir.com
گروه صنعتی ایران تایر
ایران تایر هم جزو قدیمیترین تولید کنندگان تولید لاستیک و تایر خودرو است، فعالیت خودرا از سال ۱۳۴۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، این شرکت تحت لیسانس یک شرکت اکوادوری بنام ماتادور فعالیت خود را قبل از انقلاب آغاز کرده است.
محل فعالیت: تهران
ظرفیت اسمی تولید: در حدود ۳۰.۰۰۰ تن در سال
تایرهای تولیدی: رادیال سیمی سواری، نیمه سنگین، کامیونی و کشاورزی
8-لاستیک خودرو هابیلد مدل H202 سایز 165/65R13 – دو حلقه
مشخصات
معمولاً لاستیک های تولید شده در ایران تا 60 هزار کیلومتر به صورت مفید کار می کنند.و بعد از آن و طی سه سال بعد؛ حتی در صورت سالم بودن باید تعویض گردد تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.
جنرال تایر نام سابق ایران تایر بود که ۲۰ درصد از سهام این شرکت در دست آمریکا بوده که بعدها این سهام از اختیار آمریکا سلب شد و به ایران منتقل گردید. و اکنون با نام ایران تایر به فعالیت مشغول است.
با پیشرفت تکنولوژی؛ کشور ما در این سال ها موفق به تولید لاستیک برای ماشین های شاسی بلند شده است و با تلاش کارشناسان و متخصصان این امر تولید لاستیک های پرادو و خودروهای چینی در ایران با کیفیت عالی فراهم شده است. و در آینده نه چندان دور امکان تولید تایر خودروهای لوکس نیز با سعی و کوشش متخصصان صورت خواهد گرفت.
شرکت های کویر تایر، یزد تایر، و بارز به این کار مبادرت نموده اند و به موفقیت هایی مطلوب نائل آمده اند.
تولید تایر های مخصوص هواپیما نیز در شرکت های داخل ایران انجام نمی گیرد؛ بلکه توسط ارتش جمهوری اسلامی انجام می پذیرد.
لاستیک دور سفید برای ماشین های وانت، پیکان و غیره استفاده می شود. و دارای سایز و اندازه 13/70/175 می باشد.
کشور ایران در زمینه صادرات لاستیک نیز مشغول فعالیت است. و تایر های شرکت یزد تایر به 25 کشور دنیا مانند کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا، و چندین کشور اروپایی ارسال می گردد.
مزدا ۳ خودرویی است خارجی که مونتاژ آن در ایران انجام میگیرد. و از سال ۱۳۸۹ این امکان در کشور فراهم شده است.
از آنجایی که تحریم ها در ایران کار را برای همه اقشار دشوار کرده است؛ و قطعات مصرفی خودرو های خارجی کم پیدا شده در سال ۱۳۹۳ به طور کامل مونتاژ این خودرو متوقف شد. البته یک سال بعد تقریباً توانست مجدداً احیا شود. و در حال حاضر مزدا ۳ از پرفروش ترین خودروهای بازار ایران است. لاستیک به کار گرفته شده برای مزدا ۳ به صورت استاندارد آن سایز 55R /205 که به رینگ ۱۶ اینچ مجهز شده، و از لحاظ زیبایی ظاهری بسیار خوب و طبق سلیقه مشتری می باشد.
9-لاستیک خودرو جی تی رادیال مدل KOMODO EXTREME سایز 245/75R16 – دو حلقه
مشخصات
تایر فابریک مورد استفاده برای کیا اسپورتیج سایز 215/70R و شانزده اینچ می باشد. و بعضی از مدلهای آن 235/55R 18 یا 225/60R 17 می باشد.
اسپورتیج ماشین شاسی بلند است و اندازه لاستیک های آن متفاوت می باشد. که به دلیل تفاوت در سایز رینگ خودرو ها می باشد.
لاستیک نیسان ماکسیما به صورت فابریک در اندازه های مختلف توسط چند کشور ساخته می شود و از نظر قیمت نیز متفاوت هستند؛
مارک هدوی که ساخت کشور چین است و دارای سایز 215/55R 16 و حدود ۳ و نیم میلیون قیمت جفت لاستیک است.
مارک بی اف گودریچ دارای سایز 215/55R 16 و تولید کشور آلمان می باشد و ۴ میلیون قیمت جفت آن است.
مارک یوکوهاما متعلق به کشور ژاپن و همان سایز مارکهای قبلی 3 میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت جفت آن می باشد.
و بسیاری از کشورهای دیگر از جمله کره ، مجارستان و غیره به ساخت این محصول می پردازند.
تایرهای خودرو سانتافه در طرح هایی که شرکت ها ارائه می کنند به صورت دو رینگ ۱۸ و ۱۹ اینچ عرضه می شوند که ۱۸ اینچ ها برای ماشین های سانتافه بدون آپشن و ساده، و ۱۹ اینچ ها برای ماشین های سانتافه فول آپشن تهیه میشوند.
سایز تایر هیوندای سانتافه به صورت استاندارد آن در رینگ ۱۸ 235/60R و در رینگ 235/55R ۱۹ اینچ می باشد.
همان گونه که می دانید قیمت لاستیک نیز همانند هر وسیله دیگری سر به فلک کشیده است و شاید خیلی از افراد توان خرید آن را نداشته باشند.
خبر خوشحال کننده این که برای خریداری ارزان قیمت لاستیک ها �توانید از تایرهای دولتی استفاده کنید این تایرها پیش از این در اختیار راننده های تاکسی و حمل و نقل عمومی قرار داده می شد اما اکنون امکان خرید هر راننده ای از این تایرها فراهم شده است این خرید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین و اینترنتی امکان پذیر است
10-لاستیک خودرو آچیلس مدل 122 سایز 185/60R14
مشخصات
لاستیک از ابزار مهم ماشین است. و در واقع تحمل وزن ماشین و سرنشینان و وسایل موجود در آن به عهده لاستیک ماشین می باشد. از این رو کیفیت این محصول از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.
اگر بخواهیم برای شما از بهترین نوع لاستیک صحبت کنیم نمیتوانیم راجع به تولید داخلی و یا خارجی یکی را انتخاب کنیم. چون خوب و با کیفیت بودن لاستیک بیشتر از هر چیزی به عمر آن بستگی دارد. یعنی هر چه میزان تازگی لاستیک بیشتر باشد؛ عمر آن نیز بیشتر و کیفیتش برتر خواهد بود.
طول عمر یک لاستیک معمولا سه سال است. و شما در هنگام خریداری هر جه از تاریخ تولید لاستیک زمان کمتری گذشته باشد، باید آن گزینه را انتخاب کنید. به عبارتی هر چقدر از تلریخ تولید لاستیک بگذرد؛ احتمال پارگی، پنچر شدن، باد کردن و تورم و… بیشتر می شود.
برترین ویژگی کتاب های خارجی دارند ؛ کارکرد مناسب، نرمی لاستیک، وزن سبک، چسبندگی بیشتر و بهتر می باشد.
پرفروش ترین مارک تایرهای ایرانی اعم از بارز،کویر تایر، یزد تایر، دنا، ایران تایر می باشد
مسئله جالب توجهی که وجود دارد این است که ماشین ها با توجه به ایرانی و خارجی بودن در برخورداری از لاستیک متفاوت هستند. و برای هر ماشینی یک نوع لاستیک کارایی بهتری نشان میدهد.
اگر بخواهیم تفاوتی بین لاستیک های ایرانی و چینی قائل شویم و بهترین آن را معرفی کنیم باید بگوییم که نوع ایرانی بهتر از چینی میباشد.زیرا چینی ها در ابتدای خرید نرم به نظر می آیند.اما پس از مدتی که از استفاده آنها گذشت به شدت خشک می شوند. و از کیفیت شان کاسته میشود.
اما لاستیک های ساخت کره و اروپا، عملکرد بهتری نسبت به نوع ایرانی دارند.
11-لاستیک خودرو جی تی رادیال مدل GTX PRO سایز205/45R16 – دو حلقه
مشخصات
لاستیک بارز برای خودرویی مانند پراید با اینکه ساخت داخل کشور است اما گزینه بسیار مناسب می باشد. این شرکت از بزرگترین سایر سازهای ایرانی به حساب می آید.
در ساخت لاستیک ها بعضی از موارد در نظر گرفته می شود مثلاً لاستیکی برای مسافرت،یا لاستیکی برای فصل گرم سال، لاستیکی برای زمستان و فصل سرد و بسیاری از فاکتورهای دیگر.
لاستیک های مسافرتی در واقع لاستیکهای چهار فصل هستند. به این صورت که در طراحی و تولید آنها امکان مسافرت در هر فصل سال تخمین زده می شود.
و میزان صدای تولید شده در آن رعایت می شود تا کمتر به گوش برسد. و مقاومت بالا نیز از موارد مهم در تولید آن می باشد مانند تایرهای تورینگ و گرند تورینگ.
در مورد نام تایر سازی های ایران در مطالب فوق اشارهای داشتیم. اکنون میخواهیم بیشتر در مورد این شرکت ها آگاهی به دست آوریم.
یکی از این شرکت ها بارز نام دارد که از سال ۱۳۷۵ تاسیس شده است. و از بزرگترین شرکت های تایر سازی ایرانی می باشد. دوام و کیفیت تایرهای این شرکت زبانزد خاص و عام است.
همچنین برای خودروهای سنگین مانند کامیون و اتوبوس نیز این شرکت لاستیک تولید میکند. و در استانهای کرمان و کردستان این شرکت ها در حال فعالیت می باشند.
دومین شرکت ایرانی دنا می باشد که از قدمت زیادی برخوردار است. و تاسیس آن به سال ۱۳۵۵ بازمیگردد.
این شرکت از شیراز شروع به کار کرده و در آنجا مستقر است.قبل از انقلاب شرکت ژاپنی همکاری میکرد اما در حال حاضر این همکاری ادامه دار نیست.
لاستیک های تولیدی آن رادیال سیمی سواری، نیمه سنگین، کامیونی، اتوبوسی، کشاورزی می باشد.
شرکت بعدی کویر تایر است سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرده است. محل استقرار کارخانه در بیرجند می باشد و به تولید رادیال سیمی سواری مشغول است.
12-لاستیک خودرو تراینگل مدل TR928 سایز 175/70R13
مشخصات
یزد تایر شرکت ایرانی دیگری است که از سال ۱۳۷۴ تاسیس شده و مشغول فعالیت است. این کارخانه در استان یزد برقرار می باشد.و به تولید تایر های دوچرخه، اسکوتر، فرغون، رادیال سیمی سواری، موتور می پردازد.
گلدستون یا آرتاویل از دیگر شرکتهای تایرسازی ایرانی است. که سال ۱۳۷۵ در استان اردبیل شروع به کار کرده است. همچنین از لحاظ ارزش ریالی محصولات این شرکت پایین تر و مناسب تر از دیگر تایر ها می باشد. این شرکت برای خودروهای وانت، کشاورزی، سنگین، رادیال سیمی سواری لاستیک تولید میکند.
آخرین شرکت مورد معرفی ایرانی که در واقع از لحاظ قدمت دومین شرکت می باشد ایران تایر است. که از سال ۱۳۴۴ و قبل از انقلاب به فعالیت مشغول بوده است. این شرکت در پایتخت ایران مستقر بوده و می باشد. و به تولید تایرهای رادیال سیمی سواری، نیمه سنگین، کامیون، کشاورزی مشهور است.