خوراکی ‌ها

خرید بهترین مارک گز اصفهان ارزان قیمت

گز در مدلهای آردی،اصفهانی،کرمانی،بلداجی و علفی به فروش می رسد.قبل از خرید گز به بررسی 9 مدل از نظر خریداران می پردازیم:

خرید محصول

گز نوعی شیرینی است و جزء بهترین و محبوب ترین سوغاتی های ایران در خصوص اصفهان به حساب می آید.

مواد اولیه گز: سفیده تخم‌مرغ ،گلوکز، گلاب، شکر،و مغز آجیل ها است.

در هنگام سرماخوردگی سعی کنید شکر مصرف نکنید. و چون گز هم از شکر تولید می شود، بنابراین در هنگام مریضی توصیه نمی شود.

در زمان بارداری مصرف گز سین بیوتیک، خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش میدهد.

مقاله پیشنهادی: بهترین سیم برای برق کشی ساختمان

از جمله خواص گز؛ درمان کم خونی، به پوست زیبایی و طراوت می بخشد، استرس و اضطراب را دور میکند، انرژی بدن را افزایش می‌دهد، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد، و باعث بهبود عملکرد مغز می گردد.

بعضی از محصولات گز برای افراد دیابتی مفید است و بدون قند است. مثل؛ گز پشمک ، گز سوهان، گز بدون شکر باس، گز بدون قند پسته باس.

هر ۱۰۰ گرم گز دارای ۵۰۰ کالری است.

مقاله پیشنهادی: خرید پیاله جدید

گز جز واحدهای اندازه‌گیری محسوب می شود.مثل؛ متر، یارد ، ذرع، فرسخ و…  و مقدار آن در نواحی مختلف متفاوت است. اما مقدار تقریبی آن از ۹۵ سانتی متر تا ۱۴۰ سانتی متر گزارش شده است.

گز علفی نوعی از انگبین است. که از فعالیت حشره روی گیاه بلوط ساخته می شود؛ و از یبوست و بواسیر جلوگیری می کند و مسهل است. بخور دادن شاخه و برگ آن از درمان های خانگی موثر در سرماخوردگی است. و از دیگر خواص آن کمک به درمان ناباروری در زنان است.


1-گز لقمه ای 23 درصد پسته شاهکار-230گرم

گز لقمه ای 23 درصد پسته شاهکار-230گرم

مشخصات

  • نوع شیرینی
    گز
  • وزن
    230 گرم
  • وزن بسته‌بندی
    300 گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    30x20x5 سانتی‌متر
  • مقدار
    تا 400 گرم

خرید محصول


طبع برگ، ریشه و پوست گز انگبین سرد است.اما طبع شهد آن گرم و خشک است.

انواع گز اصفهان؛ 1- آردی 2- لقمه ای 3- گز سکه ای 4- گز برشی

از جمله برندهای معروف گز اصفهان عبارتندز؛  گز معراج اصفهان، گز کرمانی اصفهان، گز شیرین اصفهان، گز سکه ای اصفهان ، گز عتیق اصفهان، گز مظفری اصفهان، گز آریا اصفهان.

قیمت گز اصفهان؛ گز بسته بندی ۴۰۰ گرمی ۲۰ هزار تومان، گز پسته ای 15000 تومان، گز بادامی ۱۱000 تومان، گز بلداجی ۱۸000 تومان، گز بلداجی بادام 13000 تومان، گز آردی 38% پسته ۲۰ هزار تومان، گز آردی 28% بادام و پسته 15500 تومان.

مقاله پیشنهادی: خرید حلوا مجلسی

باسلوق همان گز ژله ای است که ما در ایام عید نوروز از آن استفاده می‌کنیم.

قیمت هر یک از برندهای تولید گز در کشور متفاوت است. یکی از برترین برندهای آن گز ضیافت اصفهان است.

یکی از قدیمی ترین چهره ها در تولید گز، حاج میرزا حسین محسن زاده کرمانی است.تاریخ ورود او به این کاربه زمان قاجار برمی‌گردد.او تولید کننده گز کرمانی است که برند معروفی در اصفهان می باشد. گز کرمانی بیش از یک قرن سابقه دارد.

در اصفهان که در واقع مهد گز است، انواع و اقسام برند ها با هم رقابت می‌کنند.

مقاله پیشنهادی: تفت دادن تخمه روی گاز

حاج رضا مقامی و پسرانش از بهترین تولید کنندگان سوهان با ۲۰ سال سابقه در قم می باشند.

محصول تولیدی حاج مجتبی قربانی، ترکیبی از گز اصفهان و سوهان گم می باشد. که در بین محصولات بازار محبوبیت زیادی را به دست آورده است.سوهان گزی حاج مجتبی از برندهای معتبر و مشهور بین تولید کنندگان این محصول است.

شما می‌توانید گز را در خانه خود هم درست کنید که بدون گلوکز باشد. مواد لازم آن در ابتدای مقدمه ذکر شده و طرز تهیه آن را نیز می توانید از سایت های معتبر دنبال کنید.

گز حنایی هم از دیگر برندهای مطرح در اصفهان می باشد. جز چکیده کرمانی، بوته ای است که به صورت خودرو در کوهستان های شهر خوانسار می روید و خاصیت درمانی دارد.


2-گز لقمه حبه ای 33 درصد پسته گز مظفری-200 گرم

گز لقمه حبه ای 33 درصد پسته گز مظفری-200 گرم

مشخصات

  • نوع شیرینی
    نوقا
  • وزن
    200 گرم
  • وزن بسته‌بندی
    200 گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    10x18x8 سانتی‌متر
  • مقدار
    تا 400 گرم
  • شماره پروانه بهداشت
    15/1080-3
  • سایر توضیحات
    وزن خالص 200 گرم
  •  
    نوع جعبه مقوایی
 
 

خرید محصول


گز تبریز همان نوقای  معروف است. که مانند گز است اما طرز تهیه و مزه آن تفاوت هایی با هم دارند. نوقا حالت کشسانی دارد، اما گز کمی خشک است.

رستوران ثامن گز، از جمله رستوران هایی در اصفهان است که نام آن را به خاطر شناخته شدن اصفهان با نام گز به این شکل نامگذاری کرده است.

وقتی نامی از گز به میان می‌آید یاد اصفهان میافتیم. اما گز در شهر نهاوند همدان قدمتی دیرینه و چند صد ساله دارد. ریش سفیدان آنجا به این باورند که گز از مواد اولیه”انگشت پیچ” که از شیرینی های خاص استان همدان است به شمار می‌رود.

مقاله پیشنهادی: شلوارک مردانه کتان

گزهای تولیدی با پسوند چند درصد، به معنی درصد مغز پسته به کار برده شده در آن است. مثلاً گز ۲۰% محصول تولیدی اصفهان و تهران است؛با ۲۰ درصد مغز پست به کار رفته در آن. گز ۴۰% منظور ۴۰۰ گرم پسته در آن استفاده شده .و همینطور درصد گز از ۲۰ شروع شده و تا %۱۰۰آن موجود می باشد. یعنی ۱۰۰ درصد پسته در آن استفاده شده است. قیمت آن با درصد به کار رفته در گز متفاوت است.

مقاله پیشنهادی: کاربرد چاقوی کارامبیت

گز جزء پرطرفدارترین شیرینی های ایران می باشد. که در تمام ایام سال پرفروش است. در اینجا می خواهیم در مورد تولید و خرید گز درجه یک اصفهان سخن بگوییم. گز اصفهان از محبوبترین و مرغوبترین گزهای تولیدی برای پخش در بازار مصرب داخلی صادرات می‌باشد.

گز اصفهان علاوه بر اینکه در داخل کشور بسیار پرطرفدار است، درکشورهای دیگر هم از محبوبیت زیاد برخوردار است. گز انواع مختلفی دارد و در شهرهای مختلفی از کشور تولید می‌شود. اینکه بگوییم کدام نمونه گز تولیدی اصفهان، بهترین است؟  نمی توان قضاوت کرد چون سلیقه های افراد متفاوت است و هرکس نوعی از آن را می پسندد.


3-گز لقمه 42 درصد پسته ویژه گز کرمانی – 450 گرم

گز لقمه 42 درصد پسته ویژه گز کرمانی - 450 گرم

مشخصات

  • نوع شیرینی
    نوقا
  • وزن
    450 گرم
  • وزن بسته‌بندی
    550 گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    30x20x5 سانتی‌متر
  • مقدار
    بیشتر از 400 گرم
  • شماره پروانه بهداشت
    15/12964
  • سایر توضیحات
    ترکیبات : شکر، مغز پسته، آب، عسل، گلاب، ترنجبین، انگبین، سفیده تخم مرغ
  •  
    غنی شده با ترنجبین و انگبین های گیاهی

خرید محصول


از جمله بهترین نمونه های تولیدی گز به این شرح است؛ گز مخصوص عسلی، گز سفارشی پسته، گز مخصوص بادام، گز مخصوص انگبین، گز مخصوص گیاهی؛ گز مخصوص رژیمی، گز مخصوص لقمه ای.

گز در ابتدا از حلوا چوبه ساخته شد. به این شکل که حلوا چوبه به مرور زمان گسترش یافت.و به گز تبدیل شد. در اواخر تابستان در شهر خوانسار و برخی نواحی چهارمحال و بختیاری، حشره کوچکی مانند زنبور که از گلها تغذیه می کند؛ این حشره نیز روی ساقه های درخت گز انگبین می نشست و شهد میساخت. در گذشته مردم این شهدها را جمع آوری می کردند و در گز می ریختند.

گز درجه یک و اصل نیز مثل اکثر محصولات این روزها کم پیدا میشود. گز اصل گزی است که با عصاره درخت انگبین درست شود. اگر هم پیدا شود قیمتش سربه فلک میکشد.گفته میشود گز اصل کیلویی ۱۸۰ تا ۲۲۰ کیلو میباشد که آن هم صادر میشود.و گز های مورد مصرف ما عصاره انگبین ندارد.

اکنون میخواهیم انواع گز را برایتان بازگو کنیم؛ لقمه ای، آردی، سکه ای ، انگشت پیچ. دو نوع اخر اثر چسبندگی ندارند. و برای افراد مسن مفید هستند. نکته ای که شاید کمی تعجب برانگیز باشد، این  مطلب که بجای گز انگبین، از انگبین علفی، ترنجبین و یا عسل استفاده میکنند.

وقتی اسم گز را میشنویم بی اختیار اصفهان نیز پشت بند آن به ذهنمان میاید. پس طبیعی است اگر بگوییم در همه خیابان های اصفهان گز پیدا میشود. البته در بازار اصفهان و میدان نقش جهان علاوه بر گز همه نوع پولکی نیز یافت میشود.


4-گز لقمه 10 درصد پسته شیرین – 200 گرم

گز لقمه 10 درصد پسته شیرین - 200 گرم

مشخصات

  • نوع شیرینی
    نوقا
  • وزن
    200 گرم
  • وزن بسته‌بندی
    310 گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    31x23x2 سانتی‌متر
  • مقدار
    تا 400 گرم

خرید محصول


به اعتقاد کارشناسان این ماده غذایی، مقدار قیمت تعیین شده برای گز باید با توجه به میزان آجیلی که در آن بکار رفته سنجیده شود. حداقل و حداکثر قیمت آن را بیست هزار تا پنجاه هزار تومان تعیین کرده اند.

اگر بدنبال محصولی باکیفیت و گزی ترد و خوشمزه باشید؛ باید بدنبال قدیمی ترها در بازار بروید. تا گزی پر از مغز آجیل خریداری کنید. گز اصل مثل عسل اصل است.هر چقدر میزان شکر آن کمتر و انگبینش بیشتر باشد، مرغوبتر است.

علت اینکه چرا امروزه گزها به آن خوشمزگی سالهای قبل نیست؛ به این جهت است، که در گذشته که مقدار کمی گز تولید می‌شد و به همین دلیل از شهد انگبین می توانستند در آن بریزند.  اما در زمان حال تولید انگبین حالت نزولی پیدا کرده و تولیدکنندگان مجبورند به جای انگبین از شیرخشت و ترنجبین استفاده کنند.

چه مواردی کیفیت گز اصفهان را بالا برده است:

  • اولین مورد تاثیر گذار در کیفیت گز اصفهان میزان رطوبت و آب آزاد در آن است. که باید بین پنج و نیم تا ۸ درصد باشد.
  • سفیده تخم مرغ از موارد بسیار اثر گذار دیگر است که در پختن کیک و شیرینی نیز به همین روال گز کاربرد دارد.البته در اینجا از پودر آن استفاده می شود و پودر را با استفاده از دستگاه همزن به همراه آب و گلاب به توده ای سفید و حجیم تبدیل میکنند. اگر اینکار درست انجام نشود، منجر به افت کیفیت گز میشود.
  • از دیگر عوامل اثرگذار در کیفیت پایین گز، رس کردن است که  تبلور شکر باعث آن می شود. در این حالت گز ب سرعت رطوبت خود را از دست می دهد و خشک میشود.
  • در تولید تافی وقتی عمل رس اتفاق بیفتد با افزودن موادی مانع از خشک شدن آن میشوند، اما در تولید گز راه حلی برای آن وجود ندارد و محصول بی کیفیت تلقی میشود.
  • نبود رس در گز، نشان از محصول استاندارد است.
  • رس کردن گز، از خوب محلول نشدن اب و شکر بوجود میاید. اما اگر محلول آب و شکر خوب ترکیب شود، عمل رس کردن اتفاق نمی افتد.
  • یکی از کارهایی که برای جلوگیری از رس شدن گلوکز انجام میدهند اضافه کردن اسید به محلول آب و شکر است که باعث کم شدن محلول می شود و به اصطلاح محلول اخته میشود.
  • اخته کردن در صورتی است که موادی مثل :گلوکز یا بادکا، که از ذرت یا گندم یا سیب زمینی به دست می آید؛ به محلول اضافه نشود. چون  ph گلوکز حدود ۵ می باشد من دیگر نیاز به اسید اضافه کردن نیست.

5-گز لقمه ای 43 درصد پسته عسلی شاهکار-400گرم

گز لقمه ای 43 درصد پسته عسلی شاهکار-400گرم

مشخصات

  • نوع شیرینی
    گز
  • وزن
    450 گرم
  • وزن بسته‌بندی
    500 گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    30x20x5 سانتی‌متر
  • مقدار
    بیشتر از 400 گرم

خرید محصول


از دیگر عوامل اثرگذار در بی‌کیفیتی گز هوازدگی است و درست برعکس فاکتور اول می باشد. به این معنی که در فاکتور اول خشکی بیش از حد آن، باعث کیفیت پایین بود.و در اینجا رطوبت بیش از اندازه آن کیفیت گز را پایین می آورد. بنابراین باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود.

در صورتی که گز هنگام تولید طبق قوانین به کار رفته در تولید آن به طور کامل و درست هوازده نشود، قابل حل شدن در دهان نمی باشد.و در واقع مثل سنگ میشود که البته با تنظیم چگالی گز این مشکل به وجود نمی‌آید.

ایرادات ذکر شده قبلی برای گز پیش نمی آید؛ اگر درجه حرارت دستگاه ها، تنظیم و بدون اشکال باشد.

در صورتی که هر یک از مواد اولیه مورد استفاده در گز، طبق استاندارد نباشد؛ سبب دلزدگی مصرف‌کننده هنگام خوردن میشود.

از دیگر ایرادات این محصول، که کیفیت آن را پایین می آورد؛ ته گرفتن گز، وبه عبارتی قهوه ای رنگ شدن ته آن، به دلیل دمای بیش از حد می باشد. که به آن چقر می گویند. امروزه این مشکل با تعویض ظروف گز پزی، و جایگزینی آن با ظروف دوجداره و حرارت دهی با بخار حل شده است.

اخرین فاکتور مهم درتولید گزمرغوب،رعایت نکات بهداشتی است. که در واقع مربوط به تمیزی لباس و دست کارگران می باشد. و از موارد بسیار مهم تلقی می شود. البته باید خاطر نشان کرد که در آزمایشگاه میکروبی کارخانه های تولید گز، حد مجاز میکروبی بررسی می شود. تا بیش از یک گرم میکروب درگز تولیدی نباشد .که در غیر این صورت برای سلامتی انسان خطراتی فراهم می کند.


6-گز لقمه 35 درصد پسته گز معراج – 400 گرم

خرید محصول


7-گز لقمه ای 33 درصد پسته شاهکار-230گرم

خرید محصول


8-گز لقمه ای 28 درصد پسته شاهکار-400گرم

خرید محصول


9-گز لقمه 42 درصد پسته گز کرمانی مقدار 450 گرم

گز لقمه 42 درصد پسته گز کرمانی مقدار 450 گرم

مشخصات

  • نوع شیرینی
    نوقا
  • وزن
    450 گرم
  • وزن بسته‌بندی
    500 گرم
  • ابعاد بسته‌بندی
    30*20*5 سانتی‌متر
  • مقدار
    بیشتر از 400 گرم

خرید محصول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن