خوراکی ‌ها

رشته کنافه از کجا بخرم؟

شاید با شنیدن نام رشته  کنافه این سوال برایتان پیش آید که رشته کنافه چیست ؟  در واقع این رشته یکی از انواع رشته خوراکی به شمار می‌ رود که ظاهری خشک و ترد داشته و بسیار نازک است. این رشته از آرد سمولینا با آرد گندم به همراه آب تولید می شود. از این رشته های خوراکی برای تولید انواع دسر نظیر دسر های ترکیه‌ای و عربی بهره می برند. از جمله شیرینی های خوشمزه که با استفاده از این رشته خوراکی تهیه می شوند می توانیم به باقلوای ترکی و کنافه اشاره کنیم. این رشته های خوراکی در کشورهای خاورمیانه بسیار رواج دارند و برای تولید دسر ها استفاده می شوند.

در کشور ما در استان تبریز رشته های نازک و نواری شکل مشابه رشته کادایف وجود دارند. این رشته نواری را به نام رشته ختایی می شناسند. البته رشته خوشکار در گیلان نیز نمونه ای از رشته های خوراکی به شمار می روند. رشته های خوراکی با یکدیگر تفاوت‌ های عمده‌ای دارند و شباهت آنها در موارد استفاده و ظاهر می باشد. به عنوان مثال از این رشته های خوراکی در تولید انواع دسرها و خوراکی های مختلف و فانتزی بهره می برند. این رشته با استفاده از خمیر یوفکا تهیه و تولید می شود به این صورت که این خمیر را به لایه نازک نظیر رشته در می آورند. اسم رشته کنافه در کشور های دیگر نظیر کشور ترکیه متفاوت است. در این کشور این رشته‌ها را به نام رشته کادایف می شناسند.

با شناخت رشته کنافه این سوال در ذهنتان مطرح می شود که رشته کنافه از کجا بخرم؟ کنافه رشته ای در اکثر مغازه ها و مراکز خرید مواد غذایی وجود دارند‌. هر چند که امروزه این محصولات به صورت اینترنتی و سفارشی فروخته می شوند. برای آشنایی بیشتر با رشته کنافه می توانید عکس رشته کنافه را در اینترنت مشاهده کنید.

انواع رشته کنافه در حجم های مختلف در بسته بندی های بهداشتی و سالم فروخته می شوند. خرید رشته برای کنافه از این مراکز با قیمت های متعددی انجام می گیرد. با آشنایی با طرز تهیه باقلوا با رشته کنافه و طرز تهیه شیرینی با رشته کنافه و طرز تهیه کنافه با رشته فالوده علاقه به استفاده از این محصولات پیدا می کنید.

اما مهم ترین مشکل و بزرگترین سوال در مورد خرید رشته کنافه است. اگر در محل زندگی خود به مراکز فروش رشته کنافه تازه دسترسی ندارید جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که شما می توانید این رشته بی نظیر و پر کاربرد را به صورت اینترنتی خریداری کنید. خرید اینترنتی رشته کنافه در سایت ها و آنلاین شاپ های مختلف امکان پذیر است. با سرچ جملات خرید و تهیه رشته کنافه و رشته کنافه دیجی کالا و… می توانید اطلاعات جامعی در مورد خرید و قیمت این محصولات بدست  آورید.

فرق رشته شعریه با کادایف چیست ؟

در واقع این رشته تفاوت زیادی با رشته کادایف دارد و این تفاوت می تواند در موارد استفاده باشد. این رشته ها در باقلوای عربی و تولید حلوای شعریه استفاده می شوند و برخی افراد به اشتباه این دو رشته را به یکدیگر اشتباه می گیرند. البته این دو رشته تنها در موارد استفاده و کاربرد با یکدیگر تفاوت ندارند بلکه از لحاظ ظاهری نیز تفاوت های زیادی دارند. به عنوان مثال این رشته ها از لحاظ رنگ کاملاً متفاوت هستند.

 

رشته های خوراکی نظیر رشته شعریه و رشته کادایف و رشته فالوده یک رشته واحد نیستند بلکه در موارد مختلف استفاده می شوند. رشته دیگر با استفاده از خمیر یوفکا و خمیر فیلو تولید می‌ شود و این رشته بیشتر در تولید انواع دسرهای تر و خیس و دستور های ترکی استفاده می شود. رشته خوراکی از لحاظ رنگ دارای رنگ روشن تری نسبت به رشته های دیگر است. رشته شعریه برخلاف دیگر رشته ها رنگ تیره دارد. از این رشته برای تولید انواع دسر های عربی استفاده می کنند. نام دیگر این رشته، رشته سویا است و ظاهری خشک و تیره دارد. اما رشته فالوده در تولید انواع فالوده استفاده می شود و کاربرد متفاوت با دو رشته قبل دارد. همچنین در تولید این رشته از برنج بهره می برند.

 

 

__________________________

 

رشته کنافه چیست ؟

 

رشته کادایف که در کشورهای دیگر به این نام شناخته می شود در کشور ما نیز وجود دارد و در تولید دسر ها استفاده می شود البته نام این رشته، رشته کنافه است. در کشور ما از این رشته های خوراکی به نام کادایف پنیری نیز یاد می کنند. کنافه را می توانید با مواد مختلف ترکیب کرده و از آن لذت ببرید به عنوان مثال این رشته خوراکی با شیر عسل نیز استفاده می شود.

یکی از دسرهای قدیمی و سنتی که طرفداران بسیار زیادی دارد دسر کنافه است. این دسر خوشمزه با استفاده از رشته کادایف و لایه های پنیر و شربت شیرین به دست می آید. البته از سایر مواد اولیه نظیر انواع آجیل و خام نیز بهره می برند. یکی دیگر از دسرهای خاورمیانه‌ای خوشمزه دسر لبنانی به نام کنافه لبنانی است که با استفاده از این رشته تولید می شود. بیشترین استفاده از این رشته در تولید انواع دسر انجام می گیرد و یکی از محبوب ترین دسرها که با استفاده از این رشته تولید می شود شیرینی باقلوا است. از این رشته به اشکال گوناگون بهره می برند. دسر کادایف ترکی خود به دسته های مختلفی تقسیم شده و نام های گوناگونی دارد. برای تولید و تهیه رشته کادایف نیاز به زرده تخم مرغ و گلاب و مغز آجیل نظیر پسته و گردو، آرد ذرت شکر و شیر دارید.

 

در واقع طرز تهیه آن اصلاً سخت نیست بلکه بسیار آسان بوده و با استفاده از ساده ترین مواد اولیه تولید می شود. یکی از انواع پرطرفدار دسر، دسر کادایف گردویی است. برای تهیه دسر کادایف نیاز به رشته کادایف شکر و وانیل و گردو و کره دارید. یکی دیگر از انواع پر طرفدار دسر تاتلی کادایف است. همچنین با استفاده از شیر عسلی و آرد و کره و رشته کادایف می توانید دستور محلبی کادایف را تهیه کنید. در تهیه این دسرهای خوشمزه می‌ توانید از شیر عسل فرنی و پودینگ استفاده کنید. در کشور های ترک به خمیر رشته ای تل کادایف می گویند و دسری که با استفاده از خمیر تولید می شود کونفه می نامند.

 

رشته کنافه را از کجا تهیه کنیم ؟

 

مشتریان علاقه مند به خرید این محصول می توانند از طریق اینترنت رشته کادایف را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنند. همچنین می‌ توانند بر اساس نوع دسر و شیرینی انواع رشته ها را به صورت اینترنتی خریداری کنند. این رشته های خوراکی با استفاده از ترکیباتی نظیر آرد گندم و آب به صورت نوار نازک تولید می شوند که شباهت زیادی با خمیر یوفکا دارند. تفاوت رشته های خوراکی با خمیر یوفکا در سایز و اندازه آنها است. در کشور ما در شهرهای مختلف مخصوصاً تبریز برای تولید انواع دسر از این رشته‌ ها بهره می گیرند. این دسرها در استان آذربایجان در ماه مهمانی خدا با استفاده از پودر گل و آب و گلاب گردوی خرد شده و دارچین و غیره تولید می شود. در استان گیلان از این رشته ها برای تولید انواع رشته خشکار که یکی از شیرینی های سنتی رشت است استفاده می کنند.

 

آشنایی با رشته های مشابه رشته کادایف

 

1_ رشته شعریه:

از این رشته برای تولید انواع دسرهای عربی خوشمزه استفاده می‌ کنند و از لحاظ رنگ و کاربرد با رشته های دیگر تفاوت دارد. این رشته خوراکی برای تولید انواع باقلوای عربی استفاده می شود.

 

2_ رشته فالوده:

 

در تولید این رشته از رشته های برنج بهره می‌ برند و در قنادی از آن برای تولید انواع دسر استفاده می کنند.

 

آشنایی با کاربردهای رشته کادایف:

 

1- دسر کادایفی یا دسر کاتایفی

این دسر یونانی است و در داخل آن از آجیل استفاده می کنند. برای تولید این دسر از رشته های خوراکی استفاده کرده و آنها را به شکل اشکال گوناگون نظر لوله و لانه پرنده در می آورند. این دسر طعم فوق العاده عالی دارد.

 

2- دسر کادایف ترکی

 

برای تولید این دسر خوشمزه از مواد اولیه ای نظیر تل کادایف و آرد ذرت و زرده تخم مرغ و شکر و شیر و گلاب استفاده می کنند. می توانید از انواع آجیل نظیر پسته و گردو خرد شده برای تزیین دسر بهره ببرید.

 

3- باقلوا عربی

در بعضی اوقات در نبود رشته شعریه برای تولید باقلوا عربی از رشته کادایف بهره می برند.

 

4- کونفه

 

این دسر خوشمزه یک دسر ترکی است که با استفاده از رشته کادایف و پنیر تولید می شود. البته این دسر تنها در ترکیه شهرت نداشته بلکه در سایر کشورها نظیر مصر و فلسطین و غیره تولید می شود. طرز تهیه این دسر می تواند در سایر کشورها متفاوت باشد و در بعضی کشورها به صورت سنتی تولید می شود. برای تولید یک دسر خوشمزه با استفاده از رشته باید رشته را در شربت شیرین بخیسانید. سپس از خامه و آجیل و پنیر در لایه های آن استفاده کنید. همانطور که اشاره کردیم در کشور های گوناگون از مواد اولیه متفاوت در تولید این دسر استفاده می کنند.

به عنوان مثال ممکن است از پنیرهای مختلف بهره ببرند که در بعضی از کشورها وجود نداشته باشد.

 

.

5- باقلوا ترکیه ای

 

این شیرینی نیز دستور پخت های متفاوتی دارد و در تولید آن از رشته های خوراکی نظیر رشته کنافه استفاده می کنند.

 

کاربرد رشته کادایف چیست؟

 

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم بیشترین کاربرد این رشته های خوراکی در تولید انواع دسر است و از این رشته برای تولید دسرهای خوشمزه نظیر باقلوای ترکی و کونفه استفاده می کنند.

از این رشته ها می توانید برای تولید دسر های دیگر نیز بهره ببرید. به طور کلی در تولید انواع باقلوا در کشور های مختلف استفاده می شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن