تکنولوژی

معایب گوشی شیائومی mi 9 lite – خرید شیائومی mi 9 lite

خرید گوشی شیائومی mi 9 lite که یکی از جدیدترین گوشی های شرکت شیائومی است  با توجه به حافظه بالای گوشی توانسته مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشاند. قیمت این گوشی مناسب و در عین حال کارایی بسیار بالایی در این گوشی از دوربین گرفته تا حافظه آن وجود دارد.

خرید گوشی شیائومی mi 9 lite

قیمت گوشی شیائومی می ۹ لایت معادل ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

از مشخصات فنی گوشی: در رنگ های مشکی، آبی، سفید به بازار عرضه شده است.قابلیت استفاده دو سیم‌کارت را دارد. وزنی معادل ۱۷۹ گرم ، اندازه ۶.۳۹ اینچ می باشد.

هشت هسته ای بوده، اندروید آن نه و رابط کاربری ۱۱ می باشد. حافظه رم آن ۶ گیگ، مجهز به بلوتوث ،جی پی اس، وایرلس، دارای رادیو اف ام و بسیاری از مشخصات دیگر که در متن اصلی مقاله به طور کامل تشریح می کنیم.

اگر بخواهیم در مورد مزایا و معایب می ۹ لایت سخن بگوییم باید مطرح شود که استفاده کنندگان از این گوشی به قدری راضی بوده اند که تقریباً هیچ ایرادی بر آن وارد نکرده اند و همه خصوصیات آنرا دلیل بر بی نقصیش دانسته اند. تنها عیب و ایراد جزئی آن را می‌توان در استفاده از اسلات هیبریدی برای سیمکارت دانست.

این گوشی همانند سایر مدل‌های مشابهش، مجهز به لوازم جانبی است که از آن جمله می توان به گلس سرامیکی، قاب سیلیکونی، کاور، شارژر،و هندزفری و غیره می باشد.

مقاله پیشنهادی :ساخت گل جاودان

نظرات کاربران در مورد شیائومی می ۹ لایت؛

من حدود هفت ماه پیش این گوشی را خریدم نسبت به قیمت از بسیاری از مدل های سامسونگ بهتر و عالی تر هست و با توجه به قیمت در آن زمان تنه به تنه a۷۰ میزد.

با این که این گوشی لایت هست و در واقع نسخه ضعیف تر می 9 باید باشد، ولی در حد یک پرچمدار برای شما میتونه بدرخشه.بدنه زیبا و نمایشگر با کیفیت.

مقاله پیشنهادی :سس صدف

سال ۹۸ خریدم. گوشی خیلی خوبیه منتها ی ایراد اساسی داره اونم پرش آنتنشه. وقتی که گوشی داغ میکنه هر ۱۰ دقیقه یک بار میپره.

این گوشی مثل ماشینی میمونه که همه نوع امکاناتی داره، ولی از کیفیتش زدن. معایبش اینه که دوربینش زوم اپتیکال نداره، تلویزیون به سختی وصل میشه و یا کیفیتش تاره و خوب نیست. و…

گوشی شیائومی می ۹ لایت را می توانید با قیمت خیلی ارزان تر از بانه خریداری کنید.

می توانید اطلاعات تصویری و کلیپ های مربوط به این گوشی، برنامه ها ، نحوه استفاده، و هر مسئله ای که برایتان پیش آید را از آپارات دانلود کنید. و به راه حل مشکلات تان در مورد می ۹ لایت دست یابید.

مقاله پیشنهادی :نعلبکی شیشه ای 

درب پشت گوشی شیائومی را می توانید از بازار خریداری نمایید که به شکلهای مختلف موجود می باشد.

در آن باکس یا جعبه گشایی شیائومی می ۹ لایت؛ به شارژر که شامل سیم و سر شارژر به صورت مجزا می باشد. دفترچه راهنما، قاب گوشی به عنوان محافظ را مشاهده میکنید.


مشخصات فنی می 9 لایت شیائومی

XIAOMI MI 9 LITE

عرضه

معرفی 2019، سپتامبر
وضعیت موجود. عرضه‌شده در سپتامبر 2019

نمایشگر

نوع Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد 6.39 اینچ (~85.8% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~403 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5
– روشنایی 600 نیت
– HDR

بدنه

ابعاد 156.8 در 74.5 در 8.7 میلی‌متر
وزن 179 گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل در زمان عرضه – اندروید 9.0 (پای)
– MIUI 10
تراشه Qualcomm SDM710 Snapdragon 710 (ده نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 360 طلایی و شش هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Kryo 360 نقره‌ای)
پردازنده گرافیکی Adreno 616

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 256 گیگابایت (استفاده‌ از شیار دوم سیم‌کارت)
حافظه داخلی 64 گیگابایت 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، UFS2.1

دوربین

اصلی 48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
8 مگاپیکسل (فوق عریض)
2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری 2160p@30fps، 1080p@30/60/120fps، 720p@960fps
سلفی 32 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)
فیلم‌برداری سلفی 1080p@30fps

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4030 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع 18 واتی

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، ریموت کنترل

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE، aptX HD
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC بله
رادیو رادیو اف‌ام
USB 2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

خرید گوشی شیائومی mi 9 lite


بسیاری از برندهای گوشی همواره ما را غافلگیر می کنند.و هنگامی که اصلاً فکرش به ذهن من خطور نمی کند مدل جدیدی از موبایل را عرضه می کنند. همانند برند می 9 شیائومی.

مقاله پیشنهادی :شومینه

این برند که متعلق به شرکت چینی میباشد با ارائه دو سری گوشی به نام می 9 لایت شیائومی در رده میانی، و می 9 پرو در رده بالا ما را شگفت زده کرد. 

البته بسیاری از قیمت سر به فلک کشیده آن اعتراض می‌کنند. اما باید عرض شود که اگر با سری های مشابهش قیاس شود متوجه خواهید شد که نه‌تنها گران نیست؛ بلکه ارزان قیمت نیز می باشد.

موبایل شیائومی me9 lite، اکنون عضو خانواده گوشی های شیائومی بوده و همانند شیائومی می ۹سی، می 9 تی، می 9تی پرو، می 9 پرو میباشد.

مقاله پیشنهادی :خرید ادویه جوجه کباب

البته ناگفته نماند که این مدل گوشی نسبت به قبلی ها برتری بسیاری دارد. و حتی به عقیده برخی ها نباید با قبلی ها آن را هم خانواده بدانیم. بلکه خود به تنهایی دنیای دیگر است. اما از آنجایی که هنوز به طور کامل به بررسی آن در شرایط گوناگون نپرداخته‌اند نمی شود اینگونه سخن گفت.

ویژگی ها و امکانات شیائومی می9لایت؛ دارای صفحه نمایش آمولد و+p1080  بوده و 39/6 اینچ میباشد. همچنین چپ ست اسنپدراگون 710، و مجهز به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و دوربین اصلی که سه لنز دارد می باشد.

مقاله پیشنهادی :چسب نسوز اگزوز

این گوشی دارای باتری 4030 آمپر می باشد. و به فست شارژ معروف است.

از لحاظ سیستم عامل دارای اندروید ۹ و نسخه ۱۰ و با رابط کاربری MIUI می باشد. که این سیستم عامل امکان متصل شدن به رادیو اف ام، تشخیص صورت IR، حالت اسلات برای کارت حافظه میکرو sd، هدفون با جک ۳ و نیم میلیمتری را فراهم می‌کند.

در قاره آسیا و کشور های موجود در آن نیز، این گوشی را می سی سی 9میشناسند.

با این وجود آشنایی با می ۹ لایت، مساوی آشنایی با می سی سی ۹ می باشد.

اکنون نوبت به بررسی تخصصی این گوشی می رسد. چون با اطلاعات ذکر شده برای آن دیدیم که چیزی فراتر از یک گوشی موبایل ساده است.

این مدل گوشی در یک جعبه سفید قرار داده شده است.و مجهز به شارژ سریع ۱۸ واتی کابل usb c بهusb ، و همچنین دارای دفترچه راهنما و امکان در آوردن و گذاشتن سیم کارت در درون یک ابزار می باشد.

حتی قاب گوشی ژله ای هم برای مراقبت بهتر از موبایل درون جعبه ارائه شده است. برخی کشورها علاوه بر موارد یاد شده درون جعبه، محافظ نمایشگر نیز تحویل می گیرند.

اگر مصرف کننده محصولات شیائومی باشید. و با می 9 سی ،و می9 تی آشنایی داشته باشید؛ به آسانی شرکت سازنده می نه لایت و نحوه کار آن را متوجه خواهید شد. لازم به ذکر است که تا به حال هر یک از این گوشی ها که ارائه شده اند از نقطه قوت بخصوصی برخوردار بوده اند. و شباهتشان با همدیگر در شیوه طراحی و ظاهر یکسان بوده است.

برندهای شیائومی و هواوی جزء برترین ها در طراحی ظاهر گوشی با فریم فلزی در شیشه بوده‌اند.که این شکل از طراحی؛ زیبایی ظاهری خاصی به موبایل می بخشد.و همین باعث می شود فروش بیشتری داشته باشند. بنابراین تولید کنندگان دیگر گوشی ها در این تلاشند تا ترکیب موادی که منجر به مدرن جلوه دادن گوشی باشد را بیاموزند تا از از رقیبان خود عقب نیفتند.

البته قسمت جلویی این گوشی خیلی با گوشی های میان رده خود فرقی ندارد. و قضاوت از ظاهر آن برای پی بردن به مدلش، کار دشواری است. به جهت برخورداری ابعاد 39/6 اینچی و پنل آمولدی کیفیت نمایش تصاویر در آن بی نظیر است.

شکل ظاهری صفحه نمایش آمولد مجهز به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل به شکل قطره ای بوده و چند سنسور نامرئی در آن وجود دارد. همچنین یک بریدگی اسپیکر نیز در پنل جلو موجود است. و تقریبا این خصوصیات مختص گوشیهای میان رده رو به بالا است.

حاشیه گوشی به شکل باریک و کم ضخامت طراحی شده تا شاهد صفحه نمایش بزرگتری باشید. از محکم بودن قسمت رویی گوشی و درواقع قاب جلویی آسوده خیال باشید؛ زیرا از گوریلاگلس 5 روی آن کار شده است. همچنین مجهز به باز و بسته شدن توسط اسکنر لمسی اثر انگشت است که در قسمت عقب و زیر دوربین قرار گرفته است. و از مهم ترین مشخصه های گوشی به حساب می آید. البته این اسکنر مختص گوشی های رده بالا و پرچمدار است. و می 9 لایت در رده میانی قرار میگیرد. بهمین دلیل شاید آن کیفیت رده بالا را در مورد اسکنر اثر انگشت نداشته باشد. اما در نوع خود بهترین است.

از سایر ویژگیهایی که در این گوشی موجود است؛ پوششی روی اسکنر اثر انگشت است.و پوشش ضد چربی نام نهاده اند. کاراییش جلوگیری از نفوذ چربی و کثیفی به اسکنر و مقابله با خراب شدن است.

از امتیازات دیگر آن که ظاهر فوق العاده جذابی میبخشد؛ قاب پشت گوشی است. که طرحی مشابه حرف انگلیسی s میباشد. به این صورت که کل قاب را فرا گرفته و از بالا تا پایین آن نوشته شده.اما جذابیت اصلی آن در شکل اقیانوس گونه اش میباشد. یعنی حرف انگلیسی بمانند دو اقیانوس بهم تلاقی میکنند. اما  در هم فرو نمیروند. و دو دریای جدا گونه اند.

قاب پشت گوشی به گونه ای طراحی شده که اثرات کثیفی روی آن باقی نمیماند. و دقیق تعیین نشده که آیا گورپلاگلس در آن به کار رفته یا نه. همانگونه که قبلا گفتیم؛ کناره های گوشی باریک بوده و قاب پشت گوشی تا اخر کناره ها کشیده شده است. ولی از زیبایی ظاهری کار چیزی کم نشده است. همچنین ذکر شد که درون جعبه گوشی قاب ژله ای و موارد دیگری قرار داده شده است که میتوانید از آن استفاده کنید.

دوربین اصلی که از سه لنز تشکیل شده است کمی حالت برجستگی دارد.و اگر روی زمین قرار دهید لرزش آن را حس خواهید کرد.

بالاتر از برجستگی لنز یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تعبیه شده و در زیر آن لنز ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. و در جای دیگری غیر از این بخش چراغ فلاش led  قابل مشاهده است.

لوگوی شرکت شیائومی به شکل خلاقانه ای در پشت قاب گوشی طراحی شده است.و تمام حروف آن به انگلیسی هرکدام به یک رنگ نورپردازی شده و وقتی که شما می خواهید از امکانات گوشی بهره بگیرید این نورپردازی خود را نشان می دهد. اما به شرطی دیده می شود که گوشی را به دست بگیرید. و در صورت زمین گذاشتن این زیبایی و خلاقیت در معرض نمایش قرار داده نمی شود.

همه دکمه های زیاد و کم کردن صدا ، جای قرارگیری سیمکارت در سمت راست گوشی است. و از فریم فلزی بسیار کم ضخامتی تشکیل شده که در واقع نشان دهنده کیفیت بالای موبایل است.

در قسمت بالای گوشی جک هدفون تعبیه شده به اندازه سه و نیم میلیمتر و سنسور ir. و در قسمت زیرین گوشی نیز جای اسپیکر، usb-c، و میکروفون.

از نظر مقایسه ابعاد و ضخامت و وزن می 9 لایت و می 9 تی ؛ باید ذکر شود که می 9 لایت سبک وزن تر است. و معادل 179 گرم میباشد. و از نظر ضخامت و عرض و طول نیز مشابه می 9 تی میباشد. و معادل 7/8 ضخامت، 5/74 عرض، 8/ میلیمتر156 طول دارد.

این مدل گوشی اگر چه در رده میانی قرار دارد؛ اما شما با خرید آن احساس خرید گوشی پرچمدار را خواهید کرد. و تقریباً ویژگیهای اکثر گوشی های جدید را دارد. تنها یک ایراد برایش وارد شده، و آن لغزندگی بالای گوشی است. زیرا طراحی بدنه اش به این شکل است. اما بعد از آن تمام ویژگی هایی که یک گوشی را جذاب میکند در شیائومی می ۹ لایت به کار گرفته‌اند. مثلاً پوشش ضد چربی پشت آن، ظاهر و طراحی بسیار زیبا و باریک بودن بدنه آن.

با این وجود این گوشی نیز مانند گوشی های هم خانواده خود می باشد و تفاوت های جزئی با آنها دارد.

صفحه نمایش این گوشی موبایل؛ از برترین و با کیفیت ترین هاست. و نوع سوپر آمولد میباشد. که دارای ابعاد39/6 اینچ میباشد. و رزولوشنی برابر با p1080 یا 2340*1080 پیکسل میباشد. جنس پنل نیز با پوشش صاف و یکدستی از گوریلاگلس 5 مراقبت میشود. ونسبت بدنه گوشی به تصویرش معادل 403 پیکسل در هر اینچ و 9: 5/19 میباشد.

قبلا ذکر شد که بعضی کشورها از شانس بالایی در مورد این گوشی برخوردارند. و یک آپشن دیگر بعنوان گارد محافظ در اختیار آنها قرار میگیرد.

روشنایی مانیتور گوشی می ۹ لایت ۴۴۰ نیت می باشد.و در صورتی که حالت خودکار آن روشن باشد این مقدار به ۶۰۰ نیت افزایش پیدا میکند. و این در مقایسه با گوشی های دیگر کم نظیر است.

رنگهای مانیتور روی DCI-P3 با تنظیمات رنگ گوشی به وسیله فعال کردن گزینه اتوماتیک انجام میشود. و طراحی گوشی شامل سه آپشن برای این مورد میباشد. و سبب میشود تفاوت رنگی8/3 درصدی را شاهد باشید. حتی حالت پیش فرض آن نیز تفاوت رنگی همین عدد است. اما در صورت گزینه warm تا 5/2 تفاوت رنگی کم میشود. و رنگها دقیقتر میشوند.بنابراین سه اپشن Default،Warm،Cool میباشد.

استاندارد تفاوت رنگی نیز کیفیتی شامل sRGB دارد. و عدد آن به 0/3 میرسد. باعث حالت استاندارد رنگها میشود. به منظور پویا کردن و زنده کردن رنگها میتوان از گزینه lncreased بهره گرفت.

باتری شیایومی می 9 لایت؛ 4030 میلی امپر بر ساعت می باشد. و چهل درصد از باتری را در نیم ساعت شارژ میکند. چون دارای شارژر سریع میباشد که 18 وات است.و در هنگام خرید همراه گوشی میباشد.

از جمله امتیازات ثبت شده در آزمایشهای تخصصی گوشی ، عدد 106 بدست آمد. به این معنی که به شما امکان استفاده سی ده و نیم ساعت وبگردی بدون تمام شدن شارژ ، و هفده ساعت فیلم دیدن را میدهد. و حتی در صورت فعال کردن حالت استندبای بهتر و زیاد تر کارکرد پیدا میکند.

اسپیکر این محصول در قسمت پایین گوشی قرار داده شده و کیفیت کم نظیری دارد.افت آن در برخی گوشی ها کاملا امری طبیعی است. ویدیوهای پخش شده از یوتیوپ با ولوم کم نشان داده میشود. و این نیز کاملا طبیعی است. و جز ایرادات آن محسوب نمیشود.

 بنابراین نتیجه حاصله از کیفیت صدای گوشی نشان از عالی بودن آن را می داد. البته نا گفته نماند که اگر با گوشی های رده بالا مقایسه شود میزان صدای آن کمتر می باشد.

اگر بخواهید از نظر استاندارد گوشی شیائومی می ۹ لایت را بررسی کنید میزان صدای آن بسیار خوب است. ولی اگر افرادی از گوشی بالاتر استفاده کرده اند، نباید آن را با این دستگاه مقایسه کنند چون قطعاً میزان صدا در آنها بیشتر است.  همچنین آزمایشاتی به شکل تخصصی با هدست 32 ohm برای این دستگاه انجام گرفته؛ که میزان صدای افزایش یافته و به همان اندازه منحرف شده است.

اگر بخواهیم در بین خانواده ای که قبلا معرف حضورتان شد؛ ارزان قیمت ترین آنرا برگزینیم؛ می 9 با نسخه 10 و رابط کاربری mui با اندروید 9 است. از نظر نرم افزاری سبک و خوب است. ولی برای افرادی که از محصولات نوکیا و گوشیهای مجهز به نسخه خام اندروید بهره میبرده اند؛ این گوشی اوایل متفاوت خواهد بود و زمان بر است تا خود را با آن وفق دهید.

از مزیت های دیگر این گوشی وجود حالت آن و آف برای صفحه نمایش می باشد. و قابل تنظیم است برای هر ساعت از شبانه روز. تم های متعددی نیز برای زیبایی و تزیین صفحه نمایش در اختیار کاربران قرار داده شده است.

برخورداری این گوشی از اسکنر اثر انگشت مزیتی است که امروزه آن زیاد اهمیت داده می شود. و عملکرد بسیار پر سرعتی دارد. و این مسئله برای یک گوشی میان رده نشان از درجه یک بودن است.

علاوه بر وجود اسکنر اثر انگشت سنسور تشخیص چهره نیز این گوشی را به پرطرفدارترین ها تبدیل کرده است. که با سرعت نیز انجام می گردد. به نحوی که پس از تشخیص چهره شما لیست و منو ظاهر خواهد شد. متاسفانه این قابلیت برای کشورهای متعدد متفاوت خواهد بود. و هر کشوری از این قابلیت برخوردار نیست. و در واقع امنیت آن از سنسور اثر انگشت کمتر است.

از امکانات دیگری که شاید برای شما هم جذابیت داشته باشد حالت تیره است. منظور از آن تبدیل رنگ نرم‌افزار از سفید به مشکی و برعکس،بدون مصرف زیاد باتری می باشد. البته خود اپلیکشنها و برنامه ها باید این قابلیت را داشته باشند. که امروزه اکثرا اینگونه طراحی میشوند.


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن