خانه و سبک زندگی

آموزش تعمیر اجاق برقی با کمترین هزینه

 

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

 

در ابتدا باید بگویم که اجاق گاز و برقی چیست؟

اجاق گاز برقی یکی از مهمترین وسیله هایی می باشد که با استفاده از تکنولوژی روز برای رضایت حال مصرف کنندگان تولید شده است.

همان طور که می دانید اجاق گاز برقی لمسی می باشد و کار با آن بسیار آسان است و ظاهری بسیار زیبا و شیک دارد و گاز برقی سایز بندی مختلفی دارد. مثلاً شما می توانید اگر به دنبال یک گاز برقی کوچک هستید گاز برقی 2 شعله را انتخاب کنید. علاوه بر این شما می توانید عکس گاز برقی را در اینترنت جستجو کنید. این گونه محصولات با استفاده از برق کار می کنند و اجاق الکتریکی به حساب می آیند و یکی از مهمترین مزایای اجاق گاز برقی این است که در مقابل نشتی گاز ایمن است و هنگامی که از آن استفاده می کنید دیگر نگران نشتی گاز نیستید.

اجاق گاز برقی زرتوس مدل ZE005

اجاق گاز برقی زرتوس مدل ZE005
ابعاد
۱۵x۲۹x۵۱ سانتی‌متر
طول گاز
۲۹ سانتی‌متر
شناسه کالا
۲۹۰۳۱۵۱۳۰۰۹۳۸
تعداد شعله
دو عدد
محدوده سایز
کمتر از ۶۰ و ۶۰

زیرا بدون استفاده از گاز کار می کند. اجاق برقی یکی از زیباترین اجاق هایی است که تا به حال تولید شده است. اجاق های برقی به دلیل اینکه با استفاده از برق کار می کنند روشن کردن آنها بسیار راحت است، کافی است دکمه کنترل را روشن کنید. صفحه ای بر روی اجاق برقی وجود دارد که زمانی که شما دکمه کنترل را می چرخانید و یا روشن می کنید، شروع به گرم شدن می کند و به همین علت به راحتی بدون این که تماس مستقیم با شعله آتش داشته باشد شروع به پختن غذا می کند.

علاوه بر این از دیگر مزایای اجاق برقی می توان گفت، این گونه محصولات به علت این که دارای سطحی مسطح و صاف هستند به آسانی می توان آن ها را تمیز کرد.

 

از دیگر مزایای اجاق گاز برقی می توان به امکانات آن اشاره کرد، مثلا اجاق برای خود دارای هواکش است و یک عایق دارد که از تماس مستقیم شعله گاز جلوگیری می کند و علاوه بر این دارای سرخ کن می باشد.

 

البته اجاق های برقی مانند دیگر اجاق ها امکان آسیب دیدن و خراب شدن در آنها وجود دارد. به همین علت ما در این مقاله می خواهیم آموزش تعمیر اجاق برقی را به شما بگویم تا شما بتوانید در مورد تعمیر این گونه محصولات اطلاعات کافی داشته باشید.

اجاق گاز برقی جی پاس مدل GIC6920N

اجاق گاز برقی جی پاس مدل GIC6920N
ابعاد
۴۱۷x۲۹۷x۶۴ سانتی‌متر
وزن
۵.۱۳ گرم
جنس بدنه
استیل - پلاستیک - شیشه بسیار مقاوم به حرارت
ارتفاع
۶.۴ سانتی‌متر
سایر ویژگی‌ها
گرمایش به طریق مادون قرمز یا القایی توان حرارتی ۲۰۰۰ وات تایمر ۳ ساعته دارای صفحه نمایش ۴ رقمی با امکان نمایش دما و زمان و ولتاژ تغییر دمای صفحه با ولوم الکترونیکی دستگاه تمامی کلید ها بطور کامل لمسی دارای فن خنک کننده دستگاه گرمایش فقط در منطقه مشخص شدع با خط چین دارای قابلیت انتخاب گرمایش در قسمت وسط و یا بصورت حلقوی و یا کل صفحه اجاق

اجاق برقی از جمله محصولاتی می باشد که در طول روز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. ممکن است در طول روز حداقل سه و چهار بار از اجاق برقی استفاده شود. این موضوع ممکن است باعث خرابی اجاق برقی در طول زمان با استفاده مکرر و یا با استفاده نادرست دچار اختلال هایی شود.‌

 

در این مقاله ما بر آنیم که این اختلال ها را بیان کنیم و در مورد تعمیر اجاق گاز راه حل هایی دهیم. البته می‌ خواهیم طرز استفاده از اجاق گاز برقی و یا همان اجاق گاز رومیزی برقی را هم بیان کنیم.

زیرا استفاده نادرست موجب آسیب دیدن به این محصولات می شود. تعمیر اجاق برقی بسیار سخت و دشوار می باشد، زیرا این گونه محصولات دارای یک صفحه شیشه ای هستند که مشعل ها را از درون پوشش داده است. به همین علت اگر شما در این کار تخصص ندارید و یا تجربه کافی برای تعمیر اجاق برقی ندارید بهتر است به تعمیر نپردازید زیرا ممکن است باعث ایجاد خسارت هایی شوید که حل آنها هزینه اقتصادی زیادی داشته باشد.

اجاق گاز برقی جی پاس مدل GIC6131

اجاق گاز برقی جی پاس مدل GIC6131
ابعاد
۶۲۰x۳۳۰x۷۰ سانتی‌متر
وزن
۳.۸۳۵ گرم
جنس بدنه
استیل - پلاستیک - شیشه بسیار مقاوم به حرارت
ارتفاع
۷ سانتی‌متر
طول سیم
۱.۵ سانتی متر

اگر شما می‌ خواهید به تعمیر اجاق برقی بپردازید، اجاق برقی را حتما باید با دقت لازم قسمت روی شیشه اجاق برقی را بردارید و سپس اقدام به عیب یابی کنید. زیرا ممکن است مشکل از مشعل های اجاق گاز باشد.  این کار بسیار پیچیده است و حتی می‌ تواند خطرناک هم باشد، توجه داشته باشید هنگامی که اقدام به تعمیر اجاق برقی می کنید حتماً اجاق برقی از برق کشیده شده باشد. زیرا ممکن است باعث ایجاد اتصالی برق گرفتگی شود.

یکی از مشکلاتی که برای اجاق برقی پیش می آید مشکل روشن نشدن آن می باشد. افرادی که از این محصولات استفاده می کنند برای روشن کردن آنها در بعضی از مواقع دچار مشکل می شوند. زیرا ممکن است به دستگاه آسیبی وارد شده باشد و یا از آن به شیوه ی مناسب استفاده نشده باشد، مثلا ممکن است اتصال اجاق برقی به برق به طور کامل انجام نشده باشد و این موضوع باعث می‌ شود تا اجاق شما روشن نشود و ممکن است به علت ناپایدار بودن برق، برق کافی به اجاق گاز شما نرسد و یا ممکن است پریز خراب باشد و به همین صورت زمانی که برق کافی به اجاق برقی نرسد امکان روشن شدن آن را فراهم نمی کند. از زمانی که اجاق برقی شما روشن نمی شود باید ابتدا توجه کنید که آیا برق به طور کامل به اجاق برقی می‌ رسد یا نه.

همان طور که تا اینجا مشاهده کردید عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند باعث روشن نشدن اجاق برقی شما شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با آموزش تعمیر فر برقی و آموزش تعمیر اجاق برقی و اطلاعاتی در مورد تعمیر ترموکوپل اجاق گاز و در مورد آموزش تعمیر اجاق گاز فردار و برد اجاق برقی اطلاعات شما را گسترده تر کنیم.

__________________________________

البته مشکلات دیگری هم وجود دارد که باعث روشن شدن اجاق برقی می شود، مثلا ممکن است جرقه زن و یا همان فندک اجاق برقی خراب شده باشد در این صورت نمی تواند باعث روشن شدن اجاق شود.

اجاق برقی صفحه ای داتیس مدل DGE-250

اجاق برقی صفحه ای داتیس مدل DGE-250
ابعاد
۸.۵x۲۹x۵۱ سانتی‌متر
شناسه کالا
۲۹۰۱۴۴۹۰۰۱۶۶۶
منبع انرژی
برق شهری
سایر توضیحات
تنظیم توان ۹ مرحله ای کنترل تمام لمسی مجهز به محافظ برد الکترونیکی دارای نمایشگر توان المنت دارای ترموستات تنظیم دما قابلیت قفل کودک دارای ۲ المنت
نوع شیشه
شیشه سرامیکی مقاوم به حرارت

مثلاً یکی از مشکلات اجاق برقی این است که ممکن است هنگامی که شما اجاق برقی را روشن می‌ کنید متوجه بوی سوختگی پلاستیک در آن شوید.

 

و یا ممکن است هنگامی که به برق متصل می‌ شود باعث پریدن فیوز شود.

حتی ممکن است باعث برق گرفتگی شود و اتصالی کند،‌ این مورد ممکن است زمانی پیش بیاید که شما اقدام به شستشوی اجاق گاز خود کنید و مقداری از مواد شوینده و آب به درون آن می رود، در این صورت ممکن است آب وارد ترموکوپل اجاق شما شود یا ممکن است وارد جرقه زن شود در این صورت ممکن است اتصالی کند و بدنه اجاق شما دچار برق گرفتگی شود. به همین دلیل است که استفاده درست از این محصولات بسیار مهم می باشد.

 

در این صورت حتما باید اولین اقدامی که انجام می‌ دهید که این باشد که دو شاخه اجاق برقی را از پریز بکشید و تا زمانی که پس از خشک شدن آب درون اجاق گاز مطمئن شدید از آن استفاده نکنید.

البته باید بگویم ممکن است چند روز طول بکشد تا آب درون اجاق گاز خشک شود. بنابراین باید بیان کنیم که هنگامی که اجاق گاز شما دچار مشکل شد بعد از اینکه برق دستگاه را به طور کامل قطع کردید با توجه به رعایت نکات برای جلوگیری از شکستن صفحه شیشه ای روی گاز باید سیم کشی آن را بررسی کنید، زیرا ممکن است به دلیل این که شما درب فر به مدت طولانی بسته اید و حرارت در آن جریان داشت،  سیم کشی داخل آن ذوب شده باشد در این صورت اگر شما در این کار تخصص دارید باید اقدام به تعویض سیم کشی درون دستگاه کنید.

مشکل دیگری که برای اجاق گاز پیش می‌ آید این است که ممکن است در اثر جابجایی سیم های محل اتصال درون اجاق برقی از یکدیگر جدا شود، این خود یک مشکل اساسی است. زیرا نیاز به باز شدن اجاق برقی دارد. البته یک مشکل بسیار خطرناک می باشد. زیرا باعث می شود تا بدنه اجاق برقی برق داشته باشد. به همین علت زمانی که اجاق را از برق بکشید تا زمانی که به طور کامل توسط یک فرد متخصص تعمیر نشد، از آن استفاده نکنید. زیرا دچار برق گرفتگی می‌ شوید.

اجاق برقی دیروک مدل NS163

اجاق برقی دیروک مدل NS163
ارتفاع
۱۵ سانتی‌متر
سایر ویژگی‌ها
امکان تمیزی آسان، عدم نشت گاز، قرارگیری در هر نقطه از فضای آشپزخانه بدون نیاز به لوله‌کشی
عمق
۱۰ سانتی‌متر
شناسه کالا
۲۹۰۵۸۳۰۲۰۰۰۵۸

البته  ممکن است مشکلی که در اجاق برقی پیش می آید ناشی از مشعل های آن باشد. برای تعمیر مشعل اجاق برقی هم باز باید اقدام به درآوردن صفحه روی آن کنید. زیرا همه قطعات اجاق برقی درون آن می باشد. اگر مشعل های اجاق برقی خراب باشد، اقدام به روشن شدن اجاق نمی کند.

 

اجاق گاز برقی در حقیقت یک اجاق گاز مناسب می باشد که می توانید در بسیاری از جاها که امکان لوله کشی گاز وجود نداشته باشد از آن استفاده کرد. زیرا بدون استفاده از گاز شهری کار می‌ کنند و فقط نیاز به برق دارد. مشکلاتی که برای اجاق برقی پیش می آید با بررسی و تعمیر آن حل می شود. در حقیقت این گونه محصولات دارای المنت های گرمایی هستند که باعث روشن شدن اجاق می شود. این گونه محصولات به صورت دو شعله و یا سه شعله و چهار شعله تولید شده اند. علاوه بر این در مورد این محصولات باید بگوییم که دارای قفل کودک و تایمر هستند شما می توانید برای امن کردن اجاق برقی از قفل کودک استفاده کنید. زیرا در این کودکان شما نمی توانند تنظیمات اجاق برقی را دستکاری کنند. علاوه بر این دارای تایمر هستند و به این صورت به صورت اتوماتیک کار می کنند و شما می‌ توانید توان شعله را دستکاری کنید. زمانی که احتیاج به شعله های بالا دارید می توانید توان شعله را بالا ببرید و بالعکس زمانی که می خواهید غذای شما کم کم بپزد می‌ توانید توان شعله را پایین بیاورید.

به اضافه برای جلوگیری از آسیب دیدن اجاق برقی باید بیان کنیم که همواره سعی کنید به شیوه مناسب آن را تمیز کنید. علاوه بر آن باید بگوییم که این گونه محصولات به علت این که دارای سیستم ایمنی مجهز می باشند می توانند مانع از گرم شدن زیاده ظرف های شما شوند و این یکی از مزایای آن ها به شمار می آید.

به اضافه باید بیان کنیم که همان طور که متوجه شدید اکثر مشکلاتی که برای اجاق برقی پیش می آید ناشی از آسیب های سیم های داخلی آن می باشد، مثلاً دیگر مشکلی که برای اجاق برقی پیش می آید ناشی از پوسیده شدن از تیم های داخلی باشد در این صورت سیم داخلی لخت می‌ شود و این مورد موجب برق گرفتگی بدنه گاز می شود، زمانی که سیم کشی داخلی اجاق برقی می‌ شود و یا امکان تعمیر آن وجود ندارد. زیرا باید سریعا اقدام به تعویض سیم کشی داخلی آن نمود.

در آخر شما توصیه می کنیم که اگر هیچ سر رشته ای از تعویض سر کشی ندارید و یا در انجام سیم‌ کشی ضعیف هستید به هیچ عنوان اقدام به تعمیر و یا تعویض آن نکنید و این کار را به افراد متخصص افراد ماهر سپارید،  زیرا کوچکترین اشتباه در انجام سیم کشی می تواند باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیر شود و به همین علت به هیچ عنوان خود به تنهایی دست به تعویض سیم کشی نزنید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن