خانه و سبک زندگی

آموزش تعمیر اجاق گاز صفحه ای، راحت و کم هزینه، در منزل

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

 

امروزه انواع و اقسام مدل های مختلفی از اجاق گاز تولید شده است که یکی از آن اجاق گاز صفحه ای می باشد. این گونه محصولات از جمله محصولات مدرن به حساب می‌ آیند و نسل جدیدی از اجاق های گازی می باشند. همان طور که می دانید این گازها به صورت صفحه ای می باشند و طراحی زیبایی دارند‌. در مورد اجاق گاز صفحه ای باید بگویم که صفحه روی این اجاق گازها از جنس شیشه می باشد. البته از جنس های دیگری هم تولید شده است و اما رایج ترین و زیباترین آن از جنس شیشه است. علاوه بر این باید بیان کنیم که این گونه محصولات ممکن است در طول زمان دچار آسیب و خرابی شوند. عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث خرابی اجاق‌ گاز شود. اما شما می توانید با استفاده از مطالبی که ما در این مقاله ارائه می دهیم اطلاعات فنی خود را بالا ببرید و باعث جلوگیری از خسارت هایی که بر اجاق گاز وارد می شود شوید. زیرا استفاده نادرست از اجاق گاز خود می‌ تواند یکی از عواملی باشد که باعث خرابی آن می شود. مثلاً هنگامی که شما از اجاق گاز صفحه ای استفاده می کنید ممکن است عوامل زیادی باعث خراب شدن آن باشد که یکی از آن افتادن اشیای سنگین از دست تان بر روی صفحه شیشه ای آن باشد. در این صورت باعث شکستن صفحه شیشه ای روی اجاق گاز می‌ شود.

در این صورت شاید بتوانید با تعویض صفحه شیشه ای اقدام به تعمیر اجاق گاز خودتان کنید. اما این کار باعث می‌ شود تا خسارت هایی برای شما ایجاد شود و شما مجبور شوید برای تعمیر اجاق گاز خود هزینه کنید. به همین علت است که می‌ گویم استفاده نادرست اجاق گاز خود یکی از نکاتی می باشد که باید به آن برای جلوگیری از خسارت به اجاق گاز تان دقت کنید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به آموزش  تعمیر اجاق گاز صفحه ای بپردازیم. البته شما می توانید در مورد نحوه تعمیر فندک اجاق گاز صفحه ای را در اینترنت جستجو کنید و فیلم آن را مشاهده کنید.

شیشه یدک اجاق گاز صفحه ای مدل 02

شیشه یدک اجاق گاز صفحه ای مدل 02
ابعاد بسته‌بندی
۹۰x۵۵x۱۰ سانتی‌متر
جنس
شیشه

در این مقاله می‌ خواهیم نحوه تعویض ترموکوپل اجاق گاز صفحه ای و تعمیر جرقه زن اجاق گاز رومیزی و تعمیر اجاق گاز صفحه شیشه ای را به شما بگوییم

البته مواردی چون تعمیر تایمر اجاق گاز و تعویض شعله های اجاق گاز و تعمیر ترموکوپل اجاق گاز و تعویض شیر اجاق گاز نیاز به تخصص دارد و مطالبی که ما در این مقاله بیان می کنیم می‌ تواند اطلاعات عمومی شما را در مورد تعمیر اجاق گاز بالا برد.

برای تعمیر اجاق گاز ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد تعمیر آن داشته باشید و تخصص و تجربه خود یکی از دو مورد بسیار مهمی می باشد که باید در تعمیر اجاق گاز با آن دقت کنید.

شیشه یدک اجاق گاز صفحه ای مدل 10

شیشه یدک اجاق گاز صفحه ای مدل 10
ابعاد
۰.۸x۵۳x۳۳ سانتی‌متر
وزن
۲۰۰۰ گرم
ابعاد بسته‌بندی
۵x۵۶x۳۵ سانتی‌متر
جنس
شیشه

علاوه بر آن باید بگوییم که برای تعمیر اجاق گاز باید به مواردی که ما بیان می‌ کنیم توجه کافی داشته باشید. اولین  مرحله که برای تعمیر اجاق گاز باید به آن دقت کرد رعایت نکات ایمنی می باشد. این موضوع بسیار مهم است به خصوص اگر مشکل اجاق گاز شما از ورودی گاز باشد. پس در قدم اول باید با حفظ نکات ایمنی به ادامه کار بپردازید. دومین موردی که باید در تعمیر اجاق گاز با آن پرداخت عیب یابی اجاق گاز می باشد. همان طور که می دانید عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند باعث عدم کارکرد درست اجاق گاز شود. این عوامل می‌ تواند ناشی از ترموکوپل اجاق گاز و یا ناشی از مشعل های اجاق گاز و یا ناشی از ورودی گاز و یا مشکل از ترموستات اجاق گاز باشد. به همین علت شما باید در ابتدا دانش کافی در مورد انواع قطعات اجاق گاز داشته باشید تا بتوانید با توجه به اطلاعات خود به عیب یابی اجاق گاز بپردازید در ابتدا باید در مورد انواع قطعات اجاق گاز و کارکرد آن ها و میزان اهمیت آن ها بحث کنیم.

به علاوه باید بیان کنیم که اولین قطعه اجاق گاز صفحه روی آن نام دارد. صفحه ی رویی اجاق گاز نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد و علاوه بر این از جنس های مختلف تولید می شود. مثلا ممکن است جنس آن از جنس چدن و یا استیل و شیشه باشد. جنس صفحه روی اجاق گاز شما از هر جنسی باشد شما باید از آنها محافظت کنید. زیرا امکان خط افتادن بر روی آن وجود دارد.

به اضافه دومین قطعات اجاق گاز که از روی گاز مشخص است، سر شعله می باشد. در حقیقت همان مشعل های اجاق گاز می باشد عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث خراب شدن شعله شود که ما در ادامه در مورد آن بحث می کنیم.

جرقه زن اجاق گاز مدل TSG-5007

جرقه زن اجاق گاز مدل TSG-5007
سایر توضیحات
ایجاد ولتاژ بالا توسط سیم پیچهای این دستگاه جهت جرقه زنی در اجاق با برق شهر ولتاژ ورودی : ۲۴۰ -۲۲۰ ولت فرکانس برق ورودی : ۵۰ هرتز
ابعاد
۱۳.۵×۳.۵×۲ سانتی‌متر
وزن
۷۵ گرم
ابعاد بسته‌بندی
۳×۵×۱۷ سانتی‌متر

علاوه بر این قطعه دیگر جرقه زن اجاق گاز می باشد. جرقه زن در حقیقت همان ترانس می باشد. این گونه محصولات باعث ایجاد جرقه و روشن شدن مشعل گاز می شوند مشکلی که در جرقه زن اجاق گاز پیش می‌ آید ممکن است ناشی از شکستن چینی فندک باشد.

قطعه بندی ترموکوپل اجاق گاز می باشد که باعث گاز رسانی به مشعل های اجاق گاز می باشد و این قطعه در حقیقت باعث روشن شدن مشعل اجاق گاز می شود. زیرا ترموکوپل ورودی گاز را به وسیله خود به شعله های اجاق گاز متصل می کند.

 

مشکلاتی که ممکن است در ترموکوپل پیش بیاید شکستگی آن می باشد. البته ممکن است مشکلاتی که برای ترموکوپل پیش بیاید شامل خاموشی اجاق گاز و تأخیری در روشن شدن شعله گاز باشد. در حقیقت در مورد ترموکوپل باید بگوییم که این محصول اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از قطعاتی در اجاق گاز به حساب می آید که می تواند اهمیت حیاتی داشته باشد. زیرا اگر اجاق گاز در هر صورت بر اثر وزش باد و یا بر اثر سر رفتن غذا خاموش شود ترموکوپل باعث می‌ شود تا گاز به طور ناگهانی قطع شود و از پیچیدن و پخش شدن گاز در خانه جلوگیری کند. به همین دلیل است که ما می‌ گوییم اهمیت ترموکوپل بسیار زیاد است.

شمعک جرقه زن اجاق گاز مدل TOC-25007 بسته 5 عددی

شمعک جرقه زن اجاق گاز مدل TOC-25007 بسته 5 عددی
سایر توضیحات
۵ عدد خار برای تثبیت هر شمعک بر روی اجاق گاز یک شمعک برای شعله بزرگ و با طول سیم نسوز ۳۰ سانتیمتر ۲ شمعک برای شعله های دیگر و با طول سیم نسوز ۴۴ سانتیمتر ۲ شمعک برای شعله های دیگر و با طول سیم نسوز ۵۴ سانتیمتر یک سیم کوناه قرمز با دوسر فیش دار برای اتصال بدنه جرقه زن
ابعاد
۰.۵ ×۰.۵×۳۵ سانتی‌متر
وزن
۱۰ گرم
ابعاد بسته‌بندی
۱۲×۸×۱ سانتی‌متر
جنس
چینی

همچنین قطعه ی دیگر شیر و یا ولوم گاز نام دارد. همان طور که می دانید شیر به وسیله ولوم و یا شیر گاز آزاد می شود. قطعه ی دیگر بوبین اجاق گاز نام دارد. این قطعه نقش بسیار زیادی در اجاق گاز به عهده دارد. زیرا اگر بوبین اجاق گاز خراب شود باعث عملکرد نادرست ترموکوپل می‌ شود. همان طور که می دانید در قسمت فوق در مورد اهمیت ترموکوپل مطالبی بیان کردیم در حقیقت باید بگویم که بوبین هم مانند ترموکوپل  نقش بسیار زیاد و حیاتی دارد. زیرا همان طور که مشاهده کردید اختلال در بوبین در حقیقت اختلال در ترموکوپل محسوب می‌ شود.

قطعه دیگر سیم فندک نام دارد. حقیقت اگر سوکت اجاق گاز از جعبه فندک در هر صورت خارج شود نشان دهنده خراب بودن و یا عملکرد نامناسب این قطعه می شود‌.. همان طور که مشاهده کردی قطعات زیادی در اجاق گاز وجود دارد که آسیب در هر یک از این قطعات باعث عملکرد نامناسب اجاق گاز می شود.

البته یکی از مشکلاتی که برای اجاق‌ گاز پیش می‌ آید و از رایج ترین مشکلات می باشد، درباره مشعل های اجاق گاز می باشد. زیرا ممکن است مشعل اجاق گاز روشن نشود و یا شعله ثابت نداشته باشد و حتی می تواند در حین روشن شدن و در حین استفاده کردن صدای زیاد داشته باشد و حتی ممکن است حرارت کم داشته باشد و شعله آن زیاد نشود. هر یک از این مشکلات که ما بیان کرده ایم دارای علل های مختلف می باشد که فقط با روش دروس عیب یابی می توانید این عوامل را جستجو کنید.

مثلا در مورد روشن نشدن شعله اجاق گاز باید بگوییم که دلایل بسیار زیادی وجود دارد که موجب روشن نشدن مشعل اجاق گاز می شود. اولین عواملی که باعث روشن نشدن شعله اجاق گاز می شود می تواند انسداد سوراخ های شعله اجاق گاز باشد. شما می‌ توانید به آرامی شروع به پاکسازی محفظه های مشعل اجاق گاز کنید و این مشکل را به راحتی برطرف کنید. بدون این که اقدام به صرف هزینه کنید. البته یک عامل دیگری که ممکن است باعث روشن نشدن شعله اجاق‌ گاز شود این عمل می باشد که ممکن است الکترودهایی که باعث ایجاد جرقه در اجاق گاز می شود و در جای مناسب قرار نگرفته باشد و نتواند تماس مستقیم با مشعل های اجاق گاز داشته باشد. در این صورت شما هر چقدر که فندک اجاق گاز را بزنید مشعل اجاق گاز روشن نمی شود.

ترموکوپل فیش انتنی اجاق گاز مدل TF40

ترموکوپل فیش انتنی اجاق گاز مدل TF40
سایر توضیحات
ترموکوپل جهت استفاده در اجاق گاز صفحه ای.محصولی خارجی با کیفیت تولید عالی و با استاندارد ساباف .جهت استفاده در سرشعله های کوچک ومتوسط وبزرگ (بغیر از سز شعله پلوپز).طول سیم سر شعله ۴۰ سانتیمتر ونوع اتصال به شیر اجاق با فیش انتنی
ابعاد بسته‌بندی
۱x۵x۱۱ سانتی‌متر

البته این مشکل ممکن است برای فر اجاق گاز هم پیش بیاید و بعد از زمانی که شما اقدام به روشن کردن آن کردید و روشن نشد باید اقدام به تمیز کردن چیزی که باعث مسدود شدن مشعل اجاق گاز شما شده است کنید . اگر زمانی که شما اقدام به تمیز کردن محفظه مشعل های اجاق گاز خود کردید اما متوجه شدید که دوباره روشن نمی شود در این زمان باید قطعه ی مورد نظر را عوض کنید. مشکل دیگری که برای اجاق‌ گاز پیش می‌ آید ممکن است ناشی از جریان نیافتن گاز باشد. همان طور که می‌ دانید اجاق گاز با استفاده از گاز کار می کند، اگر گاز جریان نیابد باعث روشن نشدن شعله آن می‌ شود. یکی از دلایلی که باعث عدم کارکرد نادرست پیلوت می شود همین موضوع است.

همان طور که تا به اینجا متوجه شدید مشکلاتی که برای اجاق گاز پیش می آید ناشی از روشن نشدن شعله اجاق گاز و مشکلاتی درباره شعله اجاق گاز است.  قطعات زیادی در اجاق گاز وجود دارند که کارکرد نامناسب هر یک از آنها باعث اختلال در عملکرد اجاق گاز می‌ شود. در مورد اجاق گاز باید بگوییم که در حقیقت اجاق گاز انواع مختلفی دارد که یکی از آنها اجاق گاز صفحه ای می باشد. اجاق گاز صفحه ای به علت اینکه جای کمی را اشغال می کند و کاملاً ظاهر زیبا و مدرنی دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این گونه محصولات ممکن است هر یک از قطعات شان دچار مشکل شود. مثل ممکن است ترموستات اجاق گاز خراب شود و یا ممکن است ترموکوپل آن خراب شود ممکن است شیشه روی اجاق گاز نیاز به تعویض داشته باشد. تعویض این گونه قطعات شاید به ظاهر ساده بیاید اما باید به دست افراد متخصص انجام شود. پس ما به شما توصیه می کنیم تا هنگامی که هیچ تجربه ای در مورد تعمیر اجاق گاز ندارید دست به نصب و تعمیر آن نزنید. زیرا ممکن است با یک خطای کوچک منجر به پخش شدن گاز در محیط سر بسته خانه تان شوید و این بسیار خطرناک است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن