تکنولوژی

آموزش تعمیر اچ ام آی، سریع، آسان و کم هزینه

این مطلب صرفا جهت آموزش می باشد و نمیتواند جایگزین فرد ماهر تعمیر کننده باشد.

در این مقاله ما می خواهیم در مورد اچ ام آی و صفحه نمایش hmi و در مورد hmi دلتا و اچ دی ام آی ایرانی و  در مورد برنامه ریزی اچ ام ای  مطالبی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات شما را در مورد این محصول افزایش دهیم.

در ابتدا باید در مورد اچ ام آی توضیح مختصری دهیم.  سوال اولی که پیش می آید این سوال می باشد که اچ ام آی چیست؟

در واقع باید گفت که اچ ام آی یک نوع مانیتور می باشد که به آن مانیتور صنعتی و یا نمایشگر صنعتی می گویند. در حقیقت اچ ام آی یک سیستمی می باشد که می توان در آن برنامه‌ ریزی کرد. این سیستم از نوع ال سی دی است و کاربرد و قابلیت های بسیار بالایی دارد و از نوع سیستم های لمسی به حساب می‌ آید. در مورد اچ ام آی بگوییم که قابلیت تنظیم دارد و کاملاً پیشرفته می باشد. همان طور که می دانید امروزه با پیشرفت در عرصه تکنولوژی تولید کنندگان این نوع دستگاه ها دست تولیدی زده اند که انسان بتواند به راحتی همه اطلاعات مورد نیاز خود را در آن ذخیره کند.

در حقیقت اچ ام آی یک دستگاهی می باشد که دارای تجهیزات بسیار پیشرفته است و در فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

در حقیقت اگر بخواهیم اصطلاح انگلیسی اچ ام آی را ترجمه کنیم باید بگوییم که این محصول می‌ تواند رابطه بین انسان و ماشین باشد.  به اضافه در مورد این محصول باید بگویم که اچ ام آی انواع مختلفی دارد. در واقع اچ ام ای یک پنل کنترل می باشد که کاربرد خاصی دارد. این گونه محصولات در کارخانه ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند. نوع اول مانیتور اچ ام آی به نام اچ ام آی کی پد دار می باشد. نوع دوم اچ ام آی، اچ ام آی کنترل داده نام دارد. به اضافه باید بیان کنیم که نوع سوم آن هم ‏اچ ام آی ناظر می باشد.

تا به اینجا در مورد اچ ام آی اطلاعات مختصری کسب کردید و دانستید که این محصول چیست و کاربردش چه می باشد. در تعریف کلی باید بگویم که اچ ام ای یک دستگاه صنعتی می باشد که برای شرکت های صنعتی مورد استفاده قرار گرفته می شود.

حال در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد مشکلات رایجی که در اچ ام آی اتفاق می ‌افتد اطلاعاتی ارائه دهیم‌‌.

مانیتور صنعتی اچ ام آی دلتا مدل DOP-BO03S211

مانیتور صنعتی اچ ام آی دلتا مدل DOP-BO03S211
سایر توضیحات
HMI دلتا مدل DOP-B۰۳E۲۱۱ صفحه نمایش ال سی دی tft با ابعاد ۴.۳ اینچ
ابعاد
۱۲.۹x۱۰.۳x۳.۹ سانتی‌متر
وزن
۰.۲۳ کیلوگرم

اولین اتفاقی که ممکن است در اچ ام آی پیش بیاید خاموش شدن آن می باشد. همان طور که می‌ دانید اچ ام آی در حقیقت یک مانیتور می باشد و مانند دیگر دستگاه ‌هایی مانند تبلت و کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی امکان خاموش شدن و روشن شدن آن هم بسیار زیاد می باشد. این اتفاق ممکن است مصرف کنندگان را دچار سردرگمی می‌ کند. همان طور که می‌ دانید در قسمت فوق هم بیان کردیم که اچ ام آی در حقیقت یک مانیتور صنعتی می باشد که کاربرد بسیار زیادی دارد. یعنی می‌ تواند اطلاعات زیادی را در خود جای سازی کند پس از خاموش شدن آن می‌ تواند بسیار آزاردهنده باشد. تعمیر اچ ام آی از عهده هر کسی بر نمی آید، زیرا اگر کسی که بخواهد به تعمیر آن بپردازد باید فقط متخصص باشد. در غیر این صورت ممکن است باعث خرابی بیشتر اچ ام آی شود. پس در نتیجه باید بگوییم که خاموش شدن اچ ام آی یک مشکل داخلی می باشد و ممکن است از مشکلات سخت افزاری آن باشد.

مانیتور صنعتی اچ ام آی دلتا مدل DOP-107BV

مانیتور صنعتی اچ ام آی دلتا مدل DOP-107BV
اقلام همراه
۴ عدد پیچ نگهدارنده مانیتور و ۱ عدد سوکت تغذیه
ابعاد
۲۱۵x۱۶۱x۳۷ سانتی‌متر
وزن
۰.۶ کیلوگرم

البته ممکن است مشکل دیگری که برای اچ ام آی پیش بیاید خاموش شدن و روشن شدن مکرر آن باشد. مثلا هنگامی که شما از مانیتور صنعتی استفاده می کنید متوجه می شوید که این مانیتور به صورت مداوم خاموش روشن می شود، در واقع باید بگوییم که امکان دارد مشکل اچ ام آی از مشکل داخلی و سخت‌ افزاری باشد.

 

به علاوه باید بگویم که ممکن است مشکل اچ ام آی شما از مشکلات نرم افزاری آن باشد. در واقع باید بگوییم که  این مشکل به راحتی قابل حل می باشد. این افراد می توانند با رعایت نکاتی که در مورد رفع مشکل نرم افزاری این دستگاه می باشد اقدام به رفع مشکل آن کنند و دیگر نیاز به باز شدن اچ ام آی ندارد. شما می توانید با مشاهده فیلم آموزش اچ ام آی دلتا اقدام با رفع مشکل نرم‌ افزاری آن کنید. البته می توانید با دانلود آموزش اچ ام آی دلتا مشکلات خود را با مشاهده این فیلم ها برطرف کنید و آن را در گوشی خود ذخیره کنید تا هر زمان که به آن احتیاج داشتید بتوانید به راحتی به این فیلم ها دسترسی داشته باشید.

صفحه نمایش دلتا مدل DOP-107WV

صفحه نمایش دلتا مدل DOP-107WV
اقلام همراه
کارتن
سایر توضیحات
تصویر این HMI بسیار شفاف و با کیفیت میباشد و همچنین تراکم پیکسلی برای HMI دلتا DOP-۱۰۷WV به اندازه ۸۰۰x۴۸۰ پیکسل میباشد. این نمایشگر را برای نصب میتوانید به صورت عمودی و افقی نصب کنید ، مانیتور صنعتی به مانیتور های مقاومی اطلاق می شود که برای کار در شرایط سخت مانند محیط های صنعتی طراحی و تولید شده اند. موارد متنوعی از مقاومت برای این نوع مانیتور ها وجود دارد که هر مانیتور صنعتی ممکن است یک یا چند مورد را ساپورت کند.
ابعاد
۲۰۰x۱۴۰x۱۰ سانتی‌متر

بعضی از افراد در هنگام استفاده از اچ ام آی متوجه خاموش شدن صفحه نمایشگر آن می‌ شوند و یا ممکن است نمایشگر اچ ام آی از دستشان بیفتد و باعث شود تا صفحه نمایش آن بشکند و یا تاچ لمسی آن از کار بیوفتند.

به علاوه ممکن است پورت یو اس بی در نمایشگر اچ ام آی آسیب ببیند و حتی ممکن است در اثر ضربه خود مانیتور از کار بیفتد. همان طور که مشاهده کردید این اتفاق هایی که ممکن است برای دستگاه اچ ام آی پی شما می آید همه به بخش سخت‌افزاری آن برمی‌گردد و باید تعمیر اساسی شوند و باید قطعات دستگاه تعویض شود. اما در مورد مشکلات نرم افزاری آن باید بگوییم که ممکن است نور صفحه مانیتور صنعتی خود به خود کم شود، ممکن است دستگاه اچ ام آی نتواند کار خود را به نحو احسن انجام دهد. مثلا ممکن است تنظیماتی که افراد در آن ایجاد می‌ کنند ذخیره نشود و حتی تواند اطلاعات را نگه دارد تا بتواند فرمانی ارسال کند. مهمترین اشکالی که در اچ ام آی پیش می آید این است که اچ ام آی نتواند برنامه ریزی کند. همان طور که مشاهده کردید این مشکلاتی که ما بیان کردیم ناشی از مشکلات نرم‌ افزاری آن بود.

__________________________________

مشکلات سخت افزاری اچ ام آی نیاز به باز شدن اچ ام آی دارد. بسیاری از مشکلاتی که ناشی از خاموش شدن و دستگاه اچ ام آی باشد با ری استارت کردن آن برطرف می شود. البته ممکن است این مشکل سخت افزاری نباشد، پس بهتر است شما دستگاه خود را ری استارت کنید. اما زمانی که بعد از ری استارت متوجه شدید که مشکلات دستگاه شما حل نشده است و همچنان مشکل خود را دارد برای تعمیر آن را باید به دست یک تکنسین بسپارید. زیرا یک مشکل سخت افزاری است و دست شما کاری بر نمی آید.

هاب 4 پورت USB 2.0 پورتز مدل HI-SPEED

هاب 4 پورت USB 2.0 پورتز مدل HI-SPEED
وزن
۲۲۴ گرم
درگاه‌های ارتباطی
USB ۲.۰
سرعت انتقال داده‌ها
تا ۴۸۰ مگابایت بر ثانیه
تعداد پورت‌
چهار عدد
توضیحات LED
LED نشان‌دهنده عملیات خواندن و نوشتن

ممکن است هنگامی که شما از مانیتور صنعتی استفاده می کنید متوجه شوید که قسمت تاچ و یا لمس آن کار نمی کند. این مشکل می‌ تواند عوامل بسیار زیادی را داشته باشند. مثلا یکی از آن مشکلات می تواند این باشد که پنل آن آسیب دیده است. در این صورت باید تعمیر شود و مشکل دیگر این است که ممکن است کانکتور آن آسیب دیده شده باشد و یا ممکن است مشکلات دیگری داشته باشد.

در هر صورت اگر شما با دستگاه اچ ام آی آشنایی ندارید نباید حتی به تعمیر نرم افزاری آن بپردازید. زیرا ممکن است تنظیمات آن را دستکاری کنید و موجب اشکالات دیگری شوید. علاوه بر این بسیاری از مشکلاتی که برای اچ ام آی پیش می آید ناشی از ضعیف بودن باتری می باشد در این صورت باید اقدام به تعویض باتری کنید. مثلاً ممکن است در بعضی از مواقع متوجه شوید زمانی که دستگاه را خاموش می کنید داده هایی که ثبت کرده اید ثبت نمی شود. این موضوع خود نشان دهنده ضعیف بودن باتری می باشد.

البته باید بگویم که نوسانات برق می تواند باعث خرابی اچ آی شود. به همین دلیل شما باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشید. زیرا زمانی که فیوز سوخته باشد هم باعث می شود تا اچ ام آی دچار اختلالاتی شود. البته این مشکل زیاد جدی نمی باشد، زیرا به تعویض فیوز این مشکل حل می شود.

هاب 7 پورت USB 3.0 تی پی-لینک مدل UH720

هاب 7 پورت USB 3.0 تی پی-لینک مدل UH720
وزن
۶۰۰ گرم
درگاه‌های ارتباطی
USB ۳.۰
USB ۲.۰
امکانات و قابلیت‌ها
قابلیت شارژ سریع دستگاه‌ها بدون نیاز به نصب درایور مبتنی بر اندروید و iOS
سرعت انتقال داده‌ها
تا ۵ گیگابیت بر ثانیه
سایر رابط‌ها
هفت عدد پورت استاندارد USB ۳.۰ یک عدد درگاه USB ۳.۰ Micro B دو عدد پورت شارژ سریع با خروجی جریان ۲.۴ آمپر

بعضی از افراد هنگامی که از دستگاه مانیتور صنعتی استفاده می کنند متوجه می شوند که خط هایی بر روی مانیتور اچ ام آی دیده می‌ شود. این مشکل می‌‌تواند عوامل زیادی داشته باشد که یکی از آن مشکل سخت افزاری است. البته شما می‌ توانید ابتدا آن را از نظر نرم‌ افزاری مورد بررسی قرار دهید و میزان روشنایی صفحه مانیتور را تنظیم کنید. اگر در غیر این صورت باز هم مشکل وجود داشت باید اقدام به تعمیر سخت افزاری آن کنید.

به علاوه باید بگویم که اچ ام آی را باید در منبع تغذیه ای  بزنید که از سالم بودن آن اطمینان داشته باشید.

 

به اضافه باید بیان کنیم که هنگامی که از اچ ام آی استفاده می‌ کنید، باید آن را از منبع تغذیه جدا کنید. زیرا در غیر این صورت می توانید به دستگاه مانیتور صنعتی آسیب برسانید.

در آخر باید بگویم که بسیاری از مشکلاتی که برای اچ ام آی پیش می‌ آید، ممکن است مشکلات نرم‌ افزاری آن باشد و اگر شما اطلاعات کافی از حل کردن مشکلات نرم افزاری آن دارید، می توانید بدون اینکه صرف هزینه زیادی خانه اقدام به تعمیر آن کنید. بعضی از مشکلات سخت افزاری می باشند یعنی نیاز به دقت بیشتری دارد و با تغییر تنظیمات درونی اچ ام آی مشکل آن برطرف نمی‌ شود، زیرا ممکن است یکی از قطعات درون این نوع دستگاه ها سوخته باشد. به همین جهت شما نمی توانید کاری انجام دهید. به غیر از این که دستگاه خود را به یک متخصص نشان دهید‌.  اچ‌ ام آی خود یک دستگاه صنعتی می باشد که کاربرد آن در صنایع بسیار زیاد می باشد

به همین علت برای جلوگیری از، از بین رفتن اطلاعات موجود در آن خود به هیچ عنوان اقدام به تعمیر و تعویض قطعات آن نکنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن