سرگرمی و ورزش

دمبل چه وزنی بخرم – خرید بهترین برند دمبل ارزان قیمت

خرید دمبل مناسب یکی از پایه های شروع بدنسازی است. انواع مختلفی از دمبل های متغیر، ایروبیک و … در بازار وجود دارد. در اینجا به معرفی 3 مدل محبوب از دمبل ها می پردازیم و نظرات خریداران آن را هم آورده ایم.

خرید دمبل اصل

از زمانی که شروع به ورزش بدنسازی می کنید با انواع وزنه ها، دمبل ها و تجیهزات بدنسازی کار خواهید کرد که روش معمول و در عین حال استاندارد و حرفه ای برای عضله سازی، و افزایش قدرت ماهیجه ها می باشد.

مقاله پیشنهادی: میوه خشک کن دسینی خوبه؟

البته تمام کسان یکه بدنسازی کار می کنند تنها برای عضله سازی به باشگاه نمی روند بسیار کسانی که قصد دارندبه اندام ایده آل و تناسب وزن برسند در کنار رژیم غذایی از ورزش های هوازی و غیرهوازی و قدرتی استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: از کجا چراغ مطالعه بخرم

دستگاه های بدنسازی معمولا بزرگ و مناسب باشگاه ها می باشند و برای کار در خانه دستگاه های خانگی کوچکی وجود دارند که اغل چندین تمرین مختلف را با آن ها می توان انجام داد. ساده ترین نوع وسایل تمرینات قدرتی دمبل است که به راحتی و با صرف هزینه پایین در خانه قابل استفاده است. البته دمبل هم انواعی دارد، انواع دمبل های ثابت فلزی، چدنی، لاستیکی، یورتان کروم و … و دمبل هایی که می توان وزن آن ها را تنظیم کرد ، دمبل صفحه ای ، چکشی، شش ضلعی، و یا هالتر همه جزو انواع دمبل به حساب می آیند.

مقاله پیشنهادی: غربیلک فرمان پراید

از دمبل ها برای تمرین های متنوع و متفاوتی استفاده می شود که چند نمونه را در اینجا نام میبریم:

لانچ، جلوبازو، اسکوات، پرس سینه، مچ دمبل، تراستر و… از دمبل در ورزش ایروبیک هم استفاده می شود

مقاله پیشنهادی: شکلات تخته ای

افرادی که به تازگی ورزش قدرتی را شروع کرده اند در انتخاب دمبل مناسب دچار تردید هستند زیرا نمی دانند از چه دمبلی با چه وزنی استفاده کنند. طرح این موضوع و پاسخ به آن در حوزه کاری مربی بدنسازی شماست و اوست که با توجه به به فاکتورهایی وزن دمبل را برای شما مشخص می کند. اما مانیز در اینجا سعی کرده ایم جواب شما را به طور کلی د رباره وزن ها و شرایط مختلف بدهیم تا اگر قصد انجام ورزش قدرتی در خانه دارید با در نظر گرفتن ایمنی بدن به ورزش با دمبل بپردازید.


1-دمبل ایروبیک روکش دار 3 کیلوگرمی مدل 01-Pink بسته دو عددی

دمبل ایروبیک روکش دار 3 کیلوگرمی مدل 01-Pink بسته دو عددی

مشخصات کلی

  • ابعاد
    18×6×6 سانتی‌متر
  • وزن هر دمبل
    3 کیلوگرم
  • نوع دسته
    روکش‌دار
  • مناسب برای
    خانم‌ها , آقایان , باشگاه , خانه , ورزش هوازی , تناسب اندام
  • قطر میله
    30 میلی‌متر
  • شکل وزنه
    شش‌ضلعی
  • قابلیت اضافه کردن وزنه
    ندارد
  • پایه
    ندارد
  • سایر توضیحات
    – استفاده از روکش پلاستیکی با کیفیت بالا به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و حفظ دوام دمبل
  • – بدون آسیب رساندن به دست

خرید دمبل اصل


قبل از هرچیز باید بدانیم که فاکتورهایی در انتخاب دمبل متناسب با هر شخص دخیل هستند که برای انتخاب وزن دمبل باید آن ها را در نظر گرفت.

به عنوان مثال در مورد یک فرد، برای هر نوع ورزش یک وزنه یا دمبل با وزن مشخصی استفاده می شود و برای ورزش دیگری وزنه ای با وزن دیگر، مثال واضح تر این است که دمبلی که برای تقویت عضله های بازو استفاده می کنید با وزنه ای که برای پرس پا به کار می برید هموزن نیستند.

مقاله پیشنهادی: خرید جعبه جواهرات ارزان

آشنایی با وزنه های آزاد بدنسازی

وزنه های آزاد جزو اصلی ترین تجهیزات بدنسازی به شمار می آیند . علت نامگذاری آن ها عدم اتصال به قرقره ، کابل یا پین و… است. از نمونه های این وزنه ها به دمبل، صفحه وزنه و هالتر می توان اشاره کرد.

معرفی دمبل بدنسازی

از دمبل ها به صورت تکی و یا مکمل استفاده می شود که وظیفه تقویت، حجم دادن و افزایش تحمل ماهیچه های بدن را به عهده دارد. در واقع در بدنسازی وظیفه تقویت و حجم دهی ماهیچه یا گروهی از عضلات به عهده دمبل و وزنه می باشد به شرط آنکه به طرز صحیح از آن استفاده شود.

مقاله پیشنهادی: میکروفون گیمینگ ارزان

انواع دمبل بدنسازی

دمبل ها همانطور که در وزن های متفاوتی ساخته می شوند، انواع متفاوتی هم دارند که در اینجا به بررسی آن ها می پردازیم.

  • معرفی دمبل ثابت : دمبل ثابت که به آن ها بادی دمبل (buy-dumbbells) نیز گفته می شود اغلب در رک های افقی و عمودی و به شکل جفت استفاده می شود. وزن آن ها از 1 تا 100 کیلوگرم می باشد.

انواع دمبل ثابت:

  1. دمبل لاستیکی ثابت (Fixed Rubber Dumbbells) : به دلیل داشتن پوشش برای افرادی که در تمرین های دشوار روزانه خود به دنبال دمبل های بزرگی هستند مناسب است.

این دمبل ها کیفیت بالایی دارند و برای استفاده در منزل نیز مناسب می باشند.


2-دمبل 1 کیلوگرمی مدل رکورد کد 2 بسته 2 عددی

دمبل 1 کیلوگرمی مدل رکورد کد 2 بسته 2 عددی

مشخصات کلی

  • ابعاد
    15*5 سانتی‌متر
  • وزن هر دمبل
    1 کیلوگرم
  • نوع دسته
    روکش‌دار
  • مناسب برای
    خانم‌ها , باشگاه , خانه , ورزش هوازی , تناسب اندام
  • قطر میله
    3 میلی‌متر
  • شکل وزنه
    شش‌ضلعی
  • قابلیت اضافه کردن وزنه
    ندارد
  • پایه
    ندارد

خرید دمبل اصل


  • علاوه بر کیفیت ای نوع دمبل، پوشش بیرونی لاستیکی آن ها کار رابرای بلند کردن آن آسان تر می کند. از طرفی بسیار کم دچار آسیب هایی از جمله خراشیدگی فرورفتگی و… می شود.
  • سر و صدای بسیار کمی تولید می کد زیرا لاستیک یک نوع عایق صدا است که موجب می شود در هنگام افتادن به زمین کمتر ایجاد صدا کند.

قابلیت سفارشی سازی را دارند و م یتوان لگوی تیم یا باشگاه را روی دوسر آن جسباند.

  1. دمبل یورتان ثابت (Fixed Urethane Dumbbells ) : این نوع دمبل ثابت با پوشش پلی اورتان می باشد که در نگاه اول تفاوت زیادی با نوع لاستیکی ندارد اما سختی و مقاومت بسیار بالای آن نسبت به خراشیدگی، ضربه و تراشه باعث شده که گران تر باشد.
  2. دمبل های هگزاگونالی ثابت( Fixed Hex Dumbbells) : این دمبل به دلیل ظاهر خاصی که دارد نامگذاری شده. از ویژگی این دمبل عدمم لغزیدن آن روی زمین است و با گذاشتن دمبل روی زمین د رجای خود ثابت خواهد ماند و باعث دردرسر ورزشکار نمی شود. قیمت آن از انواع دمبل لاستیکی و یورتان ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.
    • معرفی دمبل قابل تنظیم

    در واقع این دمبل به دلیل تنظیم وزنی که دارند، مناسب برای ورزشکارانی است که نیاز به کار با انواع وزن دمبل دارند اما هزینه کافی برای خرید مجموعه کامل وزنه ندارند. تنها مشکل این دمبل حجم زیاد آن است.


3-دمبل ایروبیک روکش دار 2 کیلوگرمی مدل 02 بسته دو عددی

دمبل ایروبیک روکش دار 2 کیلوگرمی مدل 02 بسته دو عددی

مشخصات کلی

  • ابعاد
    16×5×5 سانتی‌متر
  • وزن هر دمبل
    2 کیلوگرم
  • نوع دسته
    روکش‌دار
  • مناسب برای
    خانم‌ها , آقایان , باشگاه , ورزش هوازی , تناسب اندام
  • قطر میله
    3 میلی‌متر
  • شکل وزنه
    شش‌ضلعی
  • قابلیت اضافه کردن وزنه
    ندارد
  • پایه
    ندارد
  • سایر توضیحات
    – استفاده از روکش پلاستیکی با کیفیت بالا به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و حفظ دوام دمبل
  • – بدون آسیب رساندن به دست

خرید دمبل اصل


  • معرفی دمبل صفحه ای

این نوع دمبل ها هم پرطرفدار هستند و هم قابل استفاده در منزل، و شامل دو صفحه و یک میله می باشند که صفحه ها به  دو سر میله وصل می شود. از گیره های چرخشی برای بستن میله صفحات به میله استفاده می شود که هرچند زیاد ایمن نیست اما آسان ترین راه برای بستن آن است. برای تنظیم وزن این دمبل، صفحات با وزن های متفاوتی را می توان به آن اضاف و یا از آن کم کرد وزن آن ها بین  0.5 تا 2.5 کیلوگرم قابل تنظیم است.

عیب این دمبل دسته پهن آن است که باعث محدودیت حرکت می شود اما دمبل های ثابت این مشکل را ندارند.

  • معرفی دمبل ایروبیک

وزنه هایی با کیفیت بالا و قیمتی ارزان، با وزن بین 0.5 تا 10 کیلوگرم می باشند. دارای رنگ های مختلفی بوده که برای تشخیص  وزنه مخصوص خود در حین کلاس مناسب است.

پوشش کاملی دارند که کار را در کلاس های سنگین آسان تر می کند، ضدلغزش بوده و علاوه بر باشگاه مناسب مصارف خانگی نیز می باشند. این دمبل هابه صورت جفتی به فروش می رسند.

  • معرفی هالتر

هالتر میله ای آهنی و بلند با طول 1 الی 2 متر می باشد که صفحه های وزنه به دو سر آن وصل می شود. برای تمرین با هالتر باید آن را با دو دست نگه داشت. هالترهای المپیکی میله های با وزن 20 کیلوگرم و طول دو متر هستند که وزن 453 کیلوگرم را می توانند تحمل کنند. از این نوع وزنه برای تمرینات پایه سنگین مثل تمرینات پرس سینه، اسکات و ددلیفیت استفاده می شود.

هالترهای المیپکی کوچکتری هم وجود دارند که طول آنها بین 1 تا 2 متراست وزن آن ها سبک تر است و برای تمرینان سبک تری مانند جلوبازو، پرس سرشانه، زیربغل و.. استفاده می شود.

اغلب باشگاه ها مجموعه ای از هالترهای ثابت را دارند که به آن ” رک هالتر ” می گویند و شامل هالترهایی با وزن بین 9 تا 45 کیلوگرم می باشند که وزن هالترها از 2 ت 4.5 کیلوگرم افزایش می یابد (میله ۹ کیلوگرمی، میله ۱۳ کیلوگرمی، میله ۱۸ کیلوگرمی و… )

هالترهای استاندارد دیگری نیز و جود دارند که مناسب استفاده در خانه می باشد، ضخامت آن ها  ۰٫۰۲ متر و طولی در حدود 1.5 تا 2 متر دارند.

  • معرفی صفحات وزنی

صفحات فلزی یا پلاستیکی با وزن بین  ۰.۵ تا ۵۰ کیلوگرم می باشند. صفحات پلاستیکی مناسب استفاده در خانه هستند اما صفحات فلزی برای استفاده در باشگاه می باشند. به طور کلی دو نوع صفحه وزنی آهنی وجود دارد؛ یک نمونه صفحه المپیکی برای هالتر المپیکی است و دیگری صفحه وزنی استاندارد برای هالتر استاندارد با ضخامت 2.5 سانتی متر.

در انتخاب وزن دقت کنید که؛

  • تمرین را با دمبل های سبک وزن شروع کنید.

کار با وزنه سبک تمرکز شما را روی نحوه صحیح حرکات جلب می کند نه وزن دمبل، زیرا نحوه صحیح حرکات قدرتی هم برای افزایش قدرت و هم شکل گیری عضلات بسیار مهم است

کار با دمبل سبک نه تنها خجالت آور نیست که نشان دهنده انگیزه شما برای تمرین دائم است . بنابراین با وزنه مناسب شروع کنیدو بعد از بدست آوردن مهارت و قدرت کافی به سراع دمبل های سنگین تر بروید.

( وزنه ای که آنقدر سنگین باشد که نتوانید حرکات با را بافرم صحیح بدنی بزنید مناسب نیست، و وزنه سبکی که ساعتها بدون خستگی با آن کار کنید نیز مناسب نمی باشد)

  • با توجه به تمرینات داده شده و توان بدنی می توانید وزن دمبل را بیابید و با گذشت زمان و افزایش قدرت عضلات اگر متوجه شدید که توانایی تکرار تمرین به تعداد بیشتری دارید می توانید وزن دمبل را تا 5 درصد افزایش بدهید.
  • امکان دارد برای انجام تمرینات موثر برای انواع گروه های ماهیچه ای، نیاز به چندین دمبل متفاوت داشته باشید. در واقع وزن دمبل را اینطور تخمین بزنید که برای گروه های عضلانی بزرگتر وزن دمبل یا وزنه باید سنگین تر باشد. برای مثال؛ دمبل سبک مناسب تمرین عضلات دو سر، دمبل متوسط مناسب تمریت عضلات دلتوئیدی و دمبل سنگین برای تمرین عضلات پشت و قفسه سینه است.

هنگام خرید دمبل به این نکته ها توجه داشته باشید

وزن : وزن دمبل را با توجه به سطح توان بدن و قدرت عضلانی خود انتخاب کنید. اگر مبتدی هستید و به تازگی شروع به بدنسازی کرده اید به هیچ عنوان به سراغ وزنه های سنگین نروید از وزنه های سبک تر کار را شروع کرده و کم کم وزن آن را ارتقادهید.جنس: همانظرو که قبلا اشاره شد دمبل ها در جنس های لاستیک، کروم و یورتان ساخته می شوند و بهتر است جنسی را انتخاب کنید که آسیبی به محیطی که مشغول کار هستیم وارد نکندنوع دسته: دسته ها دو نوع هستند؛ روکش دار و بدون روکش. اما پیشنهاد ما خرید انواع تجیهزات ورزشی روکش دار است زیرا کمتر به کف دست آسیب می رسانند و مانع از لغزیدن از دست می شوند. همچنین که خود آن ها نیز دیرتر خراب می شوند

قابلیت افزایش وزنه : برای باشگاه دارها تهیه ست دمبل ثابت توصیه می شود و برای استفاده در خانه مدل های قابل تنظیم که نیاز به فضا و هزینه کمتری دارند.

و در پایان، دمبل ها چه قیمتی دارند؟

دمبل ها قیمت متفاوتی دارند و عواملی مانند جنس، نوع اندازه و… در این تفاوت قیمت موثر است.


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن