خوراکی ‌ها

راهنمای خرید اینترنتی بهترین مارک نان گاتا ارزان قیمت

نان گاتا چیست؟ نان گاتا را از کجا بخریم؟ نان گاتا در انواع مدل های سحر، رضوی، گردویی، ساده، نان آوران، خرمایی، نارگیلی، سه نان به فروش میرسد. قبل از خرید اینترنتی بهترین مارک نان گاتا به بررسی نکات خرید آن میپردازیم:

آیا تا به حال نام «نان گاتا» را شنیده اید و می دانید نان گاتا چیست؟ به نظر شما نان گاتا برای کدام کشور است؟ نان گاتا نوعی نان یا شیرینی ارمنی است که انواع مختلف گردویی ،نارگیلی شکلاتی در شکل های مختلف دارد. بااینکه خواستگاه آن کشور ارمنستان است اما به دلیل طعم لذیذ و گرایش مردم به آن می توانید درستور پخت آن را از اینترنت تهیه یا از فروشگاه ها تهیه کنید، اما چه برند هایی این نان را تولید می کنند؟ محتویات آن چیست؟ اگر تجربه خوردن آن را دارید ، با چی میل می کنید؟

مقاله پیشنهادی: قیمت چمدون مسافرتی

شما از چه خوراکی هایی به عنوان میان وعده یا صبحانه و خوراکی کودکانتان استفاده می کنید؟ احتمالا نان ، پنیر و یا مربا و عسل؟ آیا نمی خواهید به وعده های غذایی خود تغییری دهید و صبحانه ای متفاوت و مقوی را امتحان کنید؟ نان گاتا یکی از پیشنهاد های ما است که بسیار خوش طعم و مقوی بوده اما عده کمی از آن استفده می کنند یا نام آن را شنیده اند .

گاتا نوعی نان شیرینی است که ارمنی ها در اعیاد به خصوص کریسمس از آن برای پذیرایی استفاده می کردند، که بسیار شیرین و مقوی است، مردم ارمنستان به دلیل مهارت زیاد در خانه آن را به شیوه و اندازه های گوناگون می پزند اما در ایران می توانید آن را از فروشگاه های مواد غذایی بزرگ یا نان فانتزی فروشی ها تهیه کنید یا در صورت مهارت آن را بپزید و به عنوان میان وعده یا صبحانه میل کنید.

این نان تاریخچه طولانی دارد طوری که اهالی روستاهای تسوینار و گارنی و گغارد هنگام پختن نان گاتا سکه ای داخل آن قرار می دادند و معتقد بودند هنگام خوردن این سکه به هرکس برسد خوشبخت خواهد شد. از طرفی عده ای آن را نان و عده ای شیرینی می دانند، شیرینی چون طعم شیرین تری نسبت به نان داشت و نان چون در قدیم آن را در تنور می پختند .

مقاله پیشنهادی: خرید بطری شیشه ای کوچک در تهران

چون طعم آن بسیار شیرین است و از مغزهایی چون گردو و کشمش استفاده شده است می توانید خالی (بدون عسل و مربا و پنیر) و همراه با چای یا شیر میل کنید .

مواد اصلی تشکیل دهنده نان گاتا شامل: کره، بیکینگ پودر، آرد شیرینی پزی، خمیر مایه، تخم مرغ، شیر و نمک، انواع مغز مانند گردو یا خرما، دارچین، شکر یا پودرکاکائو برای داخل آن و تخم مرغ و زعفران برای تزئین روی آن است .

عموما در تهیه آن از کره و مارگارین استفاده می کنند که باعث ترد شدن خمیر حاصل و ماندگاری طولانی آن می شود اما طعم های دیگری مانند، نارگیلی، شکلاتی، خرمایی و گردویی دارد .

مقاله پیشنهادی: میوه کرن بری را از کجا تهیه کنیم

برای تهیه نان گاتا در منزل ابتدا تخم مرغ، شیر وکره و خمیرمایه را به خوبی مخلوط کرده و هم بزنید تا مایع یک دستی حاصل شود، سپس در ظرفی دیگر، آرد شیرینی پزی، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط کرده و با رد کردن از الک به مایع قبلی اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و شروع به ورز دادن کنید به قدری که خمیر دیگر به دست نچسبد. (هنگام هم زدن مخلوط آن را تنها به یک جهت هم بزنید تا به خوبی پف کند)

مقاله پیشنهادی: خرید ماست یونانی

بعد از اینکه خمیر را به خوبی ورز دادید آن را در ظرف تمیزی گذاشته و سلفون بکشید و اجازه دهید حدود نیم ساعت استراحت کند. سپس خمیر را به تکه های کوچکی به هر اندازه و شکلی که می خواهید تبدیل کرده و صاف کنید تا به راحتی مغز هارا وارد آن کنید و بعد گلوله گلوله کنید و روی آن را به مخلوط زعفران و تخم مرغ آغشته کنید و پس از قرار دادن داخل فر اجازه دهید نیم ساخت بپزد و آماده میل کردن باشد .

مقاله پیشنهادی: بهترین دنده دوچرخه

از معروف ترین نان گاتا های آماده می توان به برند های سحر، رضوی، نان آوران، سه نان و مزرعه اشاره کرد که هر کدام بنابر اندازه و میزان مواد اولیه کالری متفاوتی دارد. انواع این شرکت ها وزن ها و طعم های متفاوتی از این نان را تولید کرده مانند نان گاتا لایه ای و نان گاتا گردویی که همه ی انواع این برند هارا در صورت پیدا نکردن در سوپر مارکتی ها می توانید از فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا، ترب، آهو تهیه کنید .

مقاله پیشنهادی: بهترین مارک جلوبندی405

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن