خوراکی ‌ها

راهنمای خرید اینترنتی بهترین مارک پیاز داغ ارزان قیمت

پیاز داغ چیست؟ پیاز داغ را از کجا بخریم؟ پیاز داغ در انواع مدل های پاکر، عمده، نگینی، مجلسی، خشک، کاراملی، عسلی، معمولی، برای فریز، کیلویی، خانگی، چیپسی در تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز به فروش میرسد. قبل از خرید اینترنتی بهترین مارک پیاز داغ به بررسی نکات خرید آن میپردازیم:

هیچ کس نیست که بتواند خوشمزگی پیاز داغ را انکار کند، شاید جوان ها خصوصا آنهایی که همه غذایی نمیخورند به پیازداغ علاقه مند نباشند اما این واقعیت است که پیازداغ دلیل خوشمزگی بسیاری از غذاهاست بنابراین خیلی مهم است که نحوه درست کردن آن را بلد باشیم خصوصا تازه عروس ها حتما باید بلد باشند پیاز داغ مجلسی کاراملی،عسلی یا چیپسی درست کنند برای تزیین غذاهایی مانند آش رشته، اش دوغ، کشک بادمجان، حلیم بادمجان،دلمه،میرزاقاسمی، روی برنج با زرشک و زعفران، با غذاهایی مانند املت گوجه و سیب زمینی، خوراک قارچ، برای گذاشتن کنار ماهیچه، پیازداغ وکشمش برای درست کردن عدس پلو مجلسی، خوراک اسفناج و پیازداغ، و…

مقاله پیشنهادی:بادبادک از کجا بخرم

تفاوتی ندارد پیازداغ را به صورت نگینی درست کنید یا خلالی، البته با توجه به طبع خودتان و نوع غذا میتوانید مدل آن را انتخاب کنید اما واقعا مهم این است که طعم و قیافه پیازداغ شیک باشد.

منظور از کاراملی شدن این است که پیازداغ نباید برشته یا سوخته باشد، و یا هنوز سرخ نشده و طعم خامی داشته باشد.

برای اینکه همیشه پیاز داغ آماده داشته باشید بهتر این است یک کیلو پیاز سفید تهیه کنید و نیمی از آنها را به صورت نگینی خرد کرده و پیاز داغ بگیرید و نیمی را به صورت خلالی

بعد هر دو را به صورت جداگانه درون فریزر قرار دهید تا هر زمان به آن نیاز داشتید به صورت آماده داشته باشید.  حتی می توان پیازداغ را به صورت نیمه آماده درست کرد و بعد در زمان استفاده آن را بیشتر تفت داد.

مقاله پیشنهادی:طرز استفاده از نفتالین در سرویس بهداشتی

خب برویم سر اصطلاحات پیاز داغی، پیاز داغ خشک،  ترد، طلایی، نگینی، خلالی، رنگی، عسلی، مجلسی، ساده، زعفرانی، رنده شده، حرفه ای، پفکی، این اصطلاحات برای درست کردن پیاز داغ بکار برده می شود. که به غیر از پیازداغ خلالی و نگینی و رنده شده،  بقیه به نوع سرخ کردن آن برمیگردد و تقریبا همگی یک معنی دارند.

این نوع پیازداغ درست کردن فوت کوزه گری دارد که هم ساده است و هم بسیار کاربردی.

البته پیاز داغ آماده و نیمه آماده هم در بازار وجود دارد که اغلب با پیاز سفید و گاهی پیاز قرمز تهیه شده، الیت جزو مارکهایی ست که میتوانید پیازداغ آماده آن را از فروشگاه ها تهیه کنید.

مقاله پیشنهادی:بهترین سولاردام

 

برخی سبزی مارکت هایی هم در طی چند سال اخیر راه اندازی شده اند که اغلب جزو مشاغل خانگی هستند که انواع سبزی تمیز شده و شسته شده،  پیاز داغ آماده و فریزری، بادمجان، کدو و… سرخ شده، سیرداغ و… را می‌توان از آنها خریداری کرد.

غذاهای ایرانی به طعم و رنگ و بوی خاص معروف هستند، و اگر به دستور پخت آن ها نگاهی بیندازیم در اکثر آن ها از پیازداغ استفاده می شود. حتی اگر پیازداغ به عنوان طعم دهنده و تزئین روی غذا استفاده نشود در داخل غذا استفاده می شود.

درست کردن پیاز داغ یک روش ساده ولی بسیار کاربردی و مهم دارد تا پیازداغ به رنگ طلایی، ترد و مجلسی در بیایید.

مقاله پیشنهادی:رشته کادایف

درست کردن پیاز داغ به این نحو چند مزیت دارد، اول اینکه هم ظاهر زیبایی پیدا می کند و مناسب استفاده در میهمانی هاست و هم طعم بسیار خوبی میگیرد.

علاوه بر این دو مورد، این پیاز داغ را می توان روزها در فریزر قرار داد و هربار که به پیاز داغ نیاز بود از آن استفاده کرد.

بنابراین برای یادگیری نکته مهم برای درست کردن پیاز داغ ترد و چیپسی با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی:قیمت آکواریوم

درست کردن پیاز داغ عسلی به چند روش ساده

مواد لازم برای تهیه پیاز داغ مجلسی چیپسی

  • پیاز سفید یا زرد 2 کیلو
  • زعفران یا زردچوبه
  • کمی نمک
  • روغن سرخ کردنی

مرحله اول : آماده سازی پیازها

برای آماده سازی پیاز، سعی کنید پیاز را به نازک ترین شکل ممکن برش دهید. رنده های آلمانی یا رنده های غذاساز برای این کار مناسبند. اما اگر این رنده ها در دسترس نبود از پوستگیرهای دسته دار استفاده کنید و به همان روش که پوست سیب زمینی را می گیرید روی لایه های پیازی که از وسط به دو نیم کرده اید بکشید تا خلال های نازکی آماده شود.

اما اگر مایلید پیاز داغ نگینی درست کنید بهتر است از تخته استفاده کنید و پیازها را یکدست روی آن خرد کنید.

مقاله پیشنهادی:یخچال نیکسان خوبه یا هیمالیا

مرحله دوم : فوت کوزه گری

آب را درون یک قابلمه ریخته روی آن بریزید و روی حرارت قرار دهید با بجوش آمدن آب کمی نمک به آن اضافه کرده و پیازها را درون آب جوش روی حرارت بگذارید.جدودا 10 دقیقه برای جوشاندن پیازها کافیست. بعد از آن پیازها را آبکشی کنید روی یک دستمال نخی بریزید تا آب آن گرفته شود.

 

مرحله سوم : سرخ کردن پیازها

بعد از خشک شدن پیازها داخل یک تابه با عمق مناسب، مقداری روغن بریزید دقت کنید مقدار روغن به نخوی باشد که پیازها درون آن شناور شود. اگر مایلید پیازهایتان رنگ و عطر بهتری بگیرد کمی به آنها زعفران بزنید و داخل ماهیتابه بریزید.

فراموش نکنید که پیاز بسیار زودرنج است و اگر حواستان به آن نباشد خیلی سریع می سوزد بنابراین بالای سر پیازها بمانید و آن  ها را هم بزنید تا زمانی که طلایی و چیپسی شود.

نکته : پیاز بعد از طرخ شدن تیره تر می شود بنابراین نگذارید زیاد روی حرارت بماند با طلایی شدن رنگ آن  وقت برداشتن آن از داخل ماهیتابه است.

پیازهای سرخ شده را داخل آبکش بریزی تا روغن آن کاملا جدا شود و سپس بعد از خنک شدن درون ظرف درب دار قرار داده و درون یخچال یا فریزر بگذارید.

 

تهیه پیاز داغ با سولاردم

زمانی که فرصت تهیه پیاز داغ به روش بالا را ندارید بعد از خرد کردن آن ها را داخل سینی فر قرار دهید و کمی ورغن ونمک به آن اضفه کنید و سپس روی یه پایه کوتاه گذاشته و حالت مایکروفر را روی 8 الی 10 دقیقه تنظیم کنید. البته در این حین بار هم باید به آن سر بزنید تا نسوزد.

 

چند نکته مهم:

 

  • به پیاز داغ کمی نمک بزنید تا طعم بهتری بگیرد.
  • زردچوبه و زعفران برای خوشرنگ شدن پیاز داغ استفاده می شودو در انتهای کار روی پیاز داغ ریخته می شود و یک دور کوتاه تفت داده می شود. زردچوبه اگر زیاد سرخ شود طعم تلخی می گیرد به این نکته دقت کنید.
  • پیازداغ را در تابه های عمق دار چدن یا گرانیتی درست کنید.
  • از روغن سرخ کردنی که مقاومت بالایی دارد برای درست کردن پیاز داغ استفاده کنید.
  • ریختن همه پیازها روی هم باعث می شود یکی سرخ شده، یکی خام و یکی سوخته شود. بهتر است پیازها را در چند مرحله سرخ کنید.
  • برای اینکه برخی پیازها خام نماند یا زیادی برشته نشود باید مدام در حال هم زدن آن باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن