خانه و سبک زندگی

تخته گوشت قصابی – راهنمای خرید اینترنتی بهترین مارک تخته گوشت ارزان قیمت

تخته گوشت آشپزخانه در مدلهای شیشه ای،صنعتی،بزرگ،حرفه ای،لیمون،ایکیا،چوبی،اخوان،پلی اتیلن،فانتزی به فروش می رسد.قبل از خرید تخته گوشت به بررسی نکات خرید آن می پردازیم:

خرید محصول

ممکن است وقتی اسم تخته گوشت را می شنوید ، به یاد تخته گوشت های بزرگ قصابی بیافتید . اما امروزه انواع مختلف تخته گوشت های مدرن ، فانتزی ،گلدار و طرح دار جای خود را در اغلب آشپزخانه ها و حتی جهیزیه ی نوعروس ها باز کرده است .

مقاله پیشنهادی :ژانبون

تخته گوشت ها انواع مختلفی دارند اما پیشنهاد ما به شما تهیه ی دو نوع تخته گوشت پلاستیکی یا پلیمری برای گوشت و تخته گوشت چوبی برای سبزیجات است . تخته گوشت های چوبی مرغوب از تنه درختانی مانند افرا ، ساج و گردو ساخته می شوند ، چاقو را کند نمی کنند ، کاملا بهداشتی هستند  و عمری نسبتا طولانی دارند .

مقاله پیشنهادی :بهترین مارک چکش

تخته گوشت های شیشه ای ساخته شده اند تا به آشپزخانه شما نمایی زیبا و شیک بدهند اما تمیز کردن آنها کار مشکلی است و کیفیت مطلوبی ندارند به خاطر اینکه چاقوی برش را بعد از مدتی کند می کنند و شفافیتشان را هم از دست داده و تیره و کدر می شوند . همچنین در حین کار باید کاملا مراقب باشید که ضربه سنگینی به آن وارد نکنید.

مقاله پیشنهادی :قیمت پایه سشوار

اما اگر زیبایی و کیفیت را با هم میخواهید ، تخته گوشت های بامبو را بخرید . این تخته گوشت ها ، هم برای موادی مانند گوشت و ماهی و هم برای سبزیجات استفاده می شوند ، عمری بسیار طولانی دارند ، چاقو را کند نمیکنند ، بهداشتی و ایمن هستند و اغلب با خرید این نوع تخته گوشت ها رضایت کاملی از خرید خود خواهید داشت .


1- تخته آشپزخانه ایکیا مدل Finfordela مجموعه 2 عددی

تخته آشپزخانه ایکیا مدل Finfordela مجموعه 2 عددی

مشخصات کالا

ابعاد: 28 × 36 × 0.1 سانتی‌متر
وزن: 220 کیلوگرم
جنس: پلی‌پروپیلن
دسته: ندارد
قابلیت شستشو: دست
سایر توضیحات: تولید کشور سوئد

خرید محصول


تخته گوشت پایه دار ممکن است انجام کار ها را برایتان راحت تر کند ولی شما نمی توانید از دو طرف آن استفاده کنید ، به همین علت عمر تخته گوشت شما کوتاه تر می شود.

مقاله پیشنهادی :پایه پلاستیکی میز عسلی

تخته گوشت ها معمولا به صورت صنعتی و کارخانه ای ساخته می شوند اما اگر علاقه به صنایع دستی دارید ،  تخته گوشت های چوبی دست ساز هم در بازار موجود می باشند .

تخته گوشت های ضد خش و تخته گوشت های پلاستیکی ضخیم هم در مقابل ضربه مقاوم هستند .

در نظر داشته باشید که استفاده از دو یا سه تخته گوشت کوچک راحت تر و بهداشتی تر از یک تخته گوشت بزرگ است . زیرا برای نگهداری و شست و شوی یک تخته گوشت بزرگ با مخلوطی از مواد غذایی که روی آن مالیده شده ، ممکن است به مشکل بر بخورید .

مقاله پیشنهادی :قیمت دیکشنری لانگمن

تمام انواع تخته گوشت ها برای داشتن عمری طولانی و مفید ،نیاز به شست و شو دارند و اگر نمی دانید چگونه تخته گوشت را تمیز کنید ، بهتر است این مقاله را تا پایان آن دنبال کنید .

به طور خلاصه موادی که برای شست و شوی تخته گوشت استفاده می شود ، میتواند مقداری مایع ظرفشویی و آب گرم ، سرکه ، نمک و جوش شیرین باشد .

مقاله پیشنهادی :جعبه چوبی از کجا بخرم

بنابراین شما باید علاوه بر خرید تخته گوشت خوب و با کیفیت ، در نگهداری ،نظافت و شست و شوی آن نیز دقت کنید .

مارک های مختلف آن ها را میتوانید در دیجی کالا ببینید و اگر نیاز به مشورت دارید سری به نی نی سایت بزنید .


2- تخته برش ال وی کد 6353460557 

تخته برش ال وی کد 6353460557

مشخصات کالا

ابعاد: 29.5×19.5×1.4 سانتی‌متر
وزن: 0545 کیلوگرم
جنس: چوب
دسته: ندارد
قابلیت شستشو: دست
سایر توضیحات:
– تخته برش مناسب برای خرد کردن سبزیجات، گوشت و سایر مواد غذایی
– احتمال وجود اختلاف رنگی به دلیل ساختار چوبی محصول

خرید محصول


از جمله معروف ترین مارک ها :

راش ، یونیک ، رزمن ، دکوپاژ ، لیمون ، تکتا ، ترب ، باران ، ایکیا ، کارال ، لایف هایت ، مادام کوکو ، نوشین ، نارون ، وود من ، یزد گل ، اخوان ، صدف و ….

با پیشرفت روز افزون علم و صنعت ، همواره تنوع محصولات به طرز چشمگیری افزایش می یابد طوری که انتخاب را از بین انواع مختلفی از یک محصول سخت می کند ، تخته گوشت هم از این قاعده خارج نیست . اما نگران نباشید ما به شما اطلاعاتی می دهیم که انتخاب هوشمندانه ای داشته و از خرید خود راضی باشید .

تخته های گوشت به خاطر کاربرد متفاوت آنها دارای جنس های مختلفی مثل شیشه ، چوب ،بامبو و پلاستیک هستند که به قول معروف ، هر کدام را بهر کاری ساخته اند .

اما برای انتخاب از بین آنها ،کافیست بدانید برای چه موادی میخواهید از تخته گوشت استفاده کنید ، سپس با خواندن ادامه این متن میتوانید جنس آن را تعیین کنید.


3- تخته گوشت چوبی آرونی مدل پامچال سایز 3 

تخته گوشت چوبی آرونی مدل پامچال سایز 3

مشخصات کالا

ابعاد: 36×19×2 سانتی‌متر
وزن: 0.700 کیلوگرم
جنس: چوب
دسته: دارد
قابلیت شستشو: دست , ماشین ظرفشویی

خرید محصول


انتخاب تخته گوشت مورد نیاز شما

۱- تخته های شیشه ای را از لیست خرید خود خارج کنید.

یکی از چالش های مهم هنگام خرید ، انتخاب بین زیبایی و کیفیت یک محصول است . تخته های شیشه ای با وجود اینکه بعد از مدتی تیره  و کدر می شوند و چاقوی برش را کند میکنند اما به خاطر نمای زیبایی که به آشپزخانه می بخشند مورد علاقه برخی خریداران قرار می گیرند . اگر شما هم به زیبایی منزل خود اهمیت زیادی می دهید ،              می توانید این محصول را خریداری کنید ولی حواستان باشد که از آن فقط برای موادی مانند پنیر که بریدن آنها نیازی به چاقوی تیز ندارد ، استفاده کنید .

اگر به سراغ تخته های پلاستیکی می روید ، دست روی بهترین نوع آن بگذارید .

یکی دیگر از چالش های خرید ، انتخاب محصولی با کیفیت اما مقرون به صرفه است . تخته های پلاستیکی قیمت مناسب تری دارند ، علاوه بر آن دیگر نیازی نیست نگران کند شدن چاقو باشید زیرا به چاقو آسیبی نمی رسانند و تمیز کردن آنها آسان است . اما مراقب این نکته باشید که پلاستیک به خاطر ساختار مولکولی آن ،  انواع و اقسام متفاوت با کیفیت های متفاوتی دارد و همه آنها مرغوب نیستند .

ر مورد شکل ظاهری تخته ، اگر سطح صافی دارد و کاملا صیقل داده شده است آن را نخرید . زیرا کشیده شدن چاقو به سطح صاف آن باعث کند شدن چاقو و اصابت ضربه چاقو به تخته باعث ترک برداشتن آن میشود و با جمع شدن مواد غذایی مابین این شیار ها ، تخته آلوده شده و به سختی تمیز می شود .

اگر به سالم و تیز ماندن چاقوی مخصوص برش مواد خود اهمیت می دهید ، علاوه بر تخته ی شیشه ای ، تخته گوشت های آکریلیک را هم کنار بگذارید.

یکی از مورد اطمینان ترین گزینه ها برای خرید ، تخته گوشت عاج دار پلاستیکی است به شرط آن که جنس پلاستیک مرغوبی داشته باشد ‌.

۳- تخته های کلاسیک چوبی

قدمت تخته های چوبی را نمیتوان نادیده گرفت . رواج آنها از زمان قدیم تا به امروز خبر از محبوبیت و مقبولیت خاص این تخته ها در بین مردم  می دهد . عمر طولانی آنها و آسیب نرساندن به چاقو باعث شده که آشپز های حرفه ای هتل ها و رستوران ها و خانوم های کدبانو و خانه دار جزء طرفداران پروپا قرص این تخته ها باشند.

جنس این تخته های چوبی هم روز به روز در حال بهتر شدن است ، بهترین جنس چوب برای این تخته ها ، افرا ، ساج و بلوط است که به نسبت عمر طولانی تری داشته ، آب کمتری جذب میکنند و بهداشتی ترند .

۴- اگر به دنبال تخته ای هستید که یک عمر برایتان بماند ، تخته بامبو بخرید .


4- تخته گوشت نورینو مدل آتریناک کد 236

تخته گوشت نورینو مدل آتریناک کد 236

مشخصات کالا

ابعاد: 34x21x1 سانتی‌متر
وزن: 0.16 کیلوگرم
جنس: پلاستیک
دسته: دارد
قابلیت شستشو: دست , ماشین ظرفشویی

خرید محصول


تخته های بامبو را میتوان همه چی تمام دانست ‌‌. عمر طولانی ، آسیب نرساندن به چاقو ، بهداشتی و ایمن بودن ، ظاهر زیبا و شیک در آشپرخانه ، مناسب برای دوست داران محیط زیست به خاطر تجزیه سریع آن، سبک تر بودن نسبت به تخته های چوبی ، عدم نیاز به روغن کاری ، تخته های بامبو را به تخته های مادام العمر تبدیل کرده است .

برش هر ماده ای نیاز به تخته ای مناسب با آن ماده دارد.

۱- بهتر است دو عدد تخته بخرید .

برای یک آشپزی حرفه ای و حفظ سلامت و ماندگاری تخته و چاقو ، از دو نوع تخته گوشت استفاده کنید ‌.

اگر دو نوع تخته گوشت چوبی و پلاستیکی بخرید ، میتوانید پروتئین خام گوشت ها را از میوه ها و سبزیجات جدا کنید و محیط کاری حرفه ای ، سالم و بهداشتی داشته باشید .

۲- تخته های پلاستیکی برای گوشت و ماهی مناسب هستند.

گوشت خام دارای باکتری هایی است که برای سلامت دستگاه گوارش شما باید از سبزیجات و میوه هایتان دور بماند . قطعا دوست ندارید که تخته ی چوبی شما با نفوذ روغن گوشت و ماهی به آن بوی نامطبوعی بگیرد پس بهتر است برای گوشت و سبزیجات از دو تخته ی جدا استفاده کنید ، برای گوشت تخته ی پلاستیکی و برای سبزیجات تخته ی چوبی مناسب می باشد.

اما تخته ی بامبو اینجا هم سرآمد است و میتوان از آن هم برای گوشت و هم برای سبزیجات استفاده کرد .

همانطور که پیش از این گفتیم ، تخته های بامبو برای استفاده ی مادام العمر ساخته شده اند و میتوان با خیال راحت از آنها برای برش هر ماده ای با هر چاقویی استفاده کرد . حتی برای تهیه ی گوشت کوبیده نیز میتوانید از این تخته ها استفاده کنید .

نکته های کاربردی در مورد تخته های گوشت

۱- سعی کنید از تخته های پایه دار استفاده نکنید .

ایراد تخته های پایه دار این است که نمیتوان آن ها را برگرداند و از طرف دیگر آن هم استفاده کرد و این موضوع عمر تخته را کوتاه تر می کند .

۲- در انتخاب سایز تخته دقت کنید .

طبق تجربه ی آشپز های حرفه ای ، انتخاب تخته ای با سایز نامناسب مشکلاتی را به بار می آورد . بهترین سایز برای مصارف خانگی ۳۸ تا ۵۰ سانتی متر است .

۳- تخته های چوبی از نظر ظاهری دو نوع چارخونه و راه راه دارند که از نظر کیفیت تفاوتی با هم نداشته و میتوانید مطابق سلیقه خود هر کدام را انتخاب کنید .

اما در مورد تخته های بامبو ، کیفیت تخته های چارخونه شکل بیشتر است به طوری که استحکام بیشتر و عمر طولانی تری دارند .

اگر به دنبال برش راحت تر هستید ، از بین تخته های چوبی ، نوع راه راه آن به شما کمک بیشتری میکند .

۴- تخته های گوشت هم مانند تمام وسایل اشپزخانه نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح دارند .


5- تخته گوشت و پخت و پز سنگ نمک مدل cook

تخته گوشت و پخت و پز سنگ نمک مدل cook

مشخصات کالا

ابعاد: 4*20*26 سانتی‌متر
وزن: 5 کیلوگرم
جنس: سنگ نمک
دسته: ندارد
قابلیت شستشو : دست

خرید محصول


حال که حرف از مراقبت شد لازم است بگوییم تخته های چوبی و بامبو که تا به حال به خاطر زیبایی ، عمر طولانی و آسیب نرساندن به چاقو از آنها تعریف و تمجید کردیم ، به علت حجیم و سنگین بودنشان به سختی قابل شست و شو اند . از طرفی تخته های چوبی مرتب نیاز به روغن کاری دارند . ولی در مقابل ، تخته های پلاستیکی سبک اند و حتی در ماشین ظرفشویی هم شسته می شوند و احتیاج به مراقبت خاصی ندارند . پس اگر نمیتوانید از پس مراقبت از تخته ی چوبی یا بامبو بر بیایید ، بهتر از با خریدن تخته پلاستیکی دغدغه مراقبت از آن را نداشته باشید.

آشپزخانه ای پیدا نمی شود که در آن خبری از خرد کرد ، ریز کردن یا رنده کردن نباشد ، برای تمام این فعالیت ها وسیله هایی ساخته شده مثل چاقو ، قیچی ، پوست کن ، رنده و … اما برای پخت و پز یک غذای پر ملات و خوشمزه به وسیله ی دیگری که هم کار را سریع تر پیش ببرد و هم کیفیت بیشتری ارائه دهد نیاز است .

و این نیاز بشر باعث ساختن وسیله ای به نام تخته گوشت شد که رفته رفته  مطابق کاربرد های مختلف آن در جنس ها ، مدل ها و ابعاد گوناگون به بازار عرضه شد .

امروزه به همان اندازه که به کیفیت چاقو و ساطور خود اهمیت می دهید باید برای تهیه یک تخته گوشت با کیفیت زمان و انرژی بگذارید .

برای این منظور بهتر است قسمتی از زمان خود را صرف آشنا شدن با انواع جنس ها و مدل های مختلف تخته گوشت بکنید تا بتوانید از دنیای متنوع آن ، تخته گوشتی با کیفیت و مقرون به صرفه انتخاب کنید .

انواع جنس های تخته گوشت

انواع جنس های تخته گوشت به طور کلی عبارت اند از شیشه ای ، پلاستیکی ، سرامیکی ، چوبی ، مرمری و ..‌.

اگر جنس شیشه ای را مورد بررسی قرار دهیم ، این تخته ها ظاهر بسیار زیبا و شیکی دارند و از شیشه نشکن شفاف یا مات ساخته شده اند .  از معایب آنها میتوان به  کند کردن چاقو به مرور زمان و آسیب شدید در اثر ضربه اشاره کرد . بنابراین اگر علاقه به داشتن لوازم شفاف و بلوری دارید ، دقت کنید که تخته شیشه ای را به طور روزانه و مداوم استفاده نکنید ‌.

تخته هایی از جنس سرامیک و مرمر هم به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند باعث لغزیدن مواد غذایی روی سطح آن می شوند و این موضوع ممکن است برایتان مشکل ساز باشد همچنین مانند تخته های شیشه چاقو را کند میکنند .

در بررسی تخته های پلاستیکی به این نکته اشاره میکنیم که این تخته ها بسیار متنوع و دارای قیمت پایین تری هستند اما دقت کنید که حتما تخته پلاستیکی مرغوبی تهیه کنید زیرا انواع نامرغوب آن هم در بازار عرضه می شوند و از لحاظ بهداشتی ایمن نیستند .  برای اینکه با یک تیر دو نشان بزنید یعنی هم از کند شدن چاقویتان جلوگیری کنید و هم از دردسر های سطح لغزنده تخته گوشت در امان باشید ، تخته پلاستیکی با سطح صاف و صیقلی خریداری نکنید و در مقابل تخته های پلاستیکی دارای شیار و عاج انتخاب مناسبی هستند .

تخته های چوبی محبوب سر آشپز ها و یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب هستند . زیرا علاوه بر ظاهری زیبا و متناسب با آشپزخانه های امروزی ، دارای کیفیتی مطلوب است ‌‌. همچنین تخته های چوبی برای شما که به بهداشت اهمیت زیادی می دهید بسیار کارآمد می باشد

و نیز چاقویتان را  کند نمیکند . فقط برای کمک به افزایش عمر این تخته ها جنس مرغوبی را که آب کمتری به خود جذب میکند خریداری کنید .

تخته های بامبو دارای کیفیتی بالاتر و ظاهری به مراتب شیک و امروزی پسند هستند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند .

کاربرد هر تخته گوشت چیست؟

پیشنهاد ما به شما این است که برای یک آشپزی حرفه ای به داشتن یک تخته گوشت اکتفا نکنید و اگر دو یا سه نوع از آن را در آشپزخانه خود داشته باشید آشپزی را برایتان آسان تر و لذت بخش تر خواهد کرد .

ممکن است در حین آشپزی مواد مختلفی نیاز به ریز یا تکه تکه شدن داشته باشند ، در این صورت داشتن چند تخته گوشت در ابعاد استاندارد باعث می شود که مواد غذایی با هم مخلوط نشوند و شست و شوی دو تخته کوچک به مراتب راحت تر از یک تخته بزرگ و پر از مواد غذایی مختلف است . بهتر است برای گوشت از تخته گوشت پلاستیکی و برای سبزیجات از تخته گوشت چوبی استفاده کنید . زیرا پلاستیک روغن گوشت و ماهی را به خود جذب نمیکند و تمیز کردن آن راحت تر است . اما تخته های بامبو را میتوانید برای همه ی مواد غذایی استفاده کنید .

ابعاد مناسب برای تخته گوشت چیست؟

برای انتخاب تخته گوشتی با ابعاد مناسب باید به چند سوال پاسخ دهید . اول از همه آیا برای نگهداری آن فضای کافی دارید ؟  برای کار با تخته گوشتی با این ابعاد در آشپزخانه خود دچار کمبود فضا نمی شوید؟ آیا قادر به شست و شوی تخته ای با این ابعاد هستید؟

اما به طور کلی سایز ایده آل تخته گوشت برای استفاده روزانه ۳۵ تا ۴۵ سانتی متر است . تخته گوشت های بزرگ برای استفاده همیشگی و روزانه چندان مناسب نیستند .

چگونه از تخته گوشت خود نگهداری کنیم ؟

نگهداری تخته گوشت شامل استفاده صحیح و شست و شوی مرتب آن می شود که برای سلامت خانواده شما نیز امری ضروری است . پس علاوه بر خرید یک تخته گوشت با کیفیت سعی کنید به بهترین شکل از آن نگهداری کنید.

به گفته محققان تخته های چوبی باکتری را در خود نگه نمیدارند و همچنین تخته پلاستیکی هیچ راه نفوذی برای باکتری و مواد آلوده ندارد .

خوشبختانه برای شست و شوی تخته های پلاستیکی ، نیاز به وقت و انرژی زیادی نیست و میتوانید از ماشین ظرفشویی برای شستن آن استفاده کنید . اگر میخواهید عمر تخته را بالا ببرید بعد از هر بار استفاده آن را با مایع ظرفشویی و آب گرم شست و شو دهید ‌.

تخته های گوشت چوبی نیاز به مراقبت بیشتری دارند ‌‌ آنها علاوه بر شست و شو ، می بایست هر ماه با روغن موم ، روغن بادام ، روغن نارگیل یا روغن گردو چرب شده به طوری که روغن  با یک دستمال تمیز روی تخته مالیده شده و مقدار اضافی آن پاک شود .

برای اینکه تخته گوشت شما از نظر بهداشتی شرایط مناسبی داشته باشد ، باید طرز شست و شو و  نگهداری درست از آن را یاد بگیرید .

مثلا برای ضدعفونی کردن تخته گوشت چوبی ، یکی از بهترین روش ها به این صورت است که مقداری سرکه بر روی آن ریخته و پس از چند دقیقه آن را بشویید .

اگر سرکه ندارید ، میتوانید روی تخته گوشت چوبی خود، نمک یا جوش شیرین ریخته و سپس آن را بشویید تا با کمک خاصیت آنتی باکتریال این مواد ، تخته گوشت به خوبی ضد عفونی شده و همچنین بوی بد نفوذ کرده بر روی آن از بین برود.

سعی کنید این کار را هر از چند گاهی تکرار کنید تا عمر وسلامت تخته گوشت چوبی شما افزایش یابد .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن